1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608177 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: Ja tyvärr kommer nog sanningen att svida, nått är fel...Allvarligt fel!

Smokey: Jag är inte rätt människa att avgöra men jag är mycket kritisk till att förra säsongens S A M T L I G A ledande personer tycks sitta kvar och bygga upp laget på nytt. Jag undrar vad de gjort (sportchef, klubbdirektör och ordförande) som rättfärdigar nytt förtroende och som borgar för att det ska bli bättre?
Jag tycker att det är ett fegt spel där årets styrgrupp ger ett svar på hur handlingsförlamad Timrå IK är, och hur beroende de är av dess sponsorer.
Jag är mycket oroad över föreningens sparsamhet, något som liknar mer en konkurs än en "smart" återhållsamhet. Jag gillar inte ryktena som gör gällande att man fortfarande är skyldig trotjänare pengar och jag gillar inte föreningens invit till kommunen. Det är ett sjunkande skepp vi talar om. Det känns allt annat än bra.
Jag hade hoppats på, en ny fräsch styrelse, nya målbilder och nya visioner. I stället låter vi samma gamla styrelse som skickat miljoner i fickorna på överbetalda divor driva detta vidare i tron om att det blir bra. Jag är skeptiskt.
Personligen håller jag mig ifrån arenan, även om jag betalar mina två platser till mina medarbetare. Men de svar jag velat ha i år, dessa är fortfarande obesvarad.Och jag står vid mitt ord. Om inte föreningen gör något åt styrelse och dess närhet ställer jag mig utanför det här spektaklet. Tråkigt att inte föreningen förstått var problemet finns.

Olle: jo men det kanske kunde vara ett bra sätt att locka medlemmar...

något som är exlusivt o lätt att komma åt... så mycket mer än så ska man väll inte förvänta sig som medlem...

eller hur låter detta: som medlem bjuder vampen alt, murran på romantisk date vid valfri plats/tid

inte som en timrå ik ide iaf...

kanske satsa på intervjuer med alla spelare under sässen som lockelse på timraik.se

o en blogg som en mer personlig del enbart för medlemmar... jag vet att det förekommer intervjuer redan nu men man kan minst sagt öka det antalet kraftigt samt spetsa till frågorna lite...

Har ni noterat att Lucenius är klar för Dinamo Riga?

söder över: en blogg för enbart medlemmar skulle väl bara göra laget mer intressant för de som redan är intresserade? :)

Berglund: hmm en blogg för medlemmar kanske?

Per HApps: Bra punkter. Souvernirfronten måste verkligen ryckas upp. Någon eller några av spelarna borde kunna blogga lite på timraik.se tycker jag, lite om allt runtomkring, typ 3st spelare skulle kunna blogga på samma blogg säg 1 gång i veckan, e det så mkt begärt att några av dom kan skriva ett inlägg var 10min i veckan och göra sig själv och laget populärare?

Det skulle ju även öka antalet besökare på hemsidan.

Redigerad kommentar

Per HApps: Angående omsättningen så kanske det kan vara så enkelt att man har betalat spelarna mer allt eftersom omsättningen ökat? Förra året hade vi väl 40 spelare i truppen, dock inte vid ett och samma tillfälle?

Jag har en bild av panikvärvningarna, de som kommer mitt under säsong, är mycket mycket dyrare än vad dom borde vara.

Angående souvenirer så kan man ju tänka sig att det inte finns så mycket pengar att satsa på nya fräschare produkter om det inte ens finns pengar att betala spelarlöner för. Men du har ju rätt, det måste tillkomma innovationer på den fronten.

Tycho:
Det man kan undra och ställa som fråga är hur det kommer sig att när man omsatte 60 miljoner lyckades göra en vinst på ca: 2 milj.

Men när man omsätter nästa 100 då går man back. Allt annat än en vinst på 4 milj är ju katastrof. 

Det jag skulle vilja veta är.

- Vart tar pengarna vägen? Vad tjänade tex. Corso i månaden? Vad kostar det i driftkostnader för E-on Arena?

Finns det någon handlingsplan för att länspumpa skutan?

När skall man börja tänka till på souvernifronten? Lösnaglar framför Iphoneskal. Men snälla!

Man vill växa på medlemssidan men som medlem får man inte ens ett uns av info från klubben under hela säsongen. Är det jobbigt att skicka ut ett mail?

Förslag på åtgärd:

Ett nyhetsmail i månaden till samtliga medlemmar.

Erbjudanden i resturangen dom kvällar det inte är fullbokat.

Någon av spelarna kan skriva ner hur snacket går inom laget.

Alla som köper årskort blir automatiskt medlem i TIK första året.

2 medlemsträffar per säsong, en på hösten och en på våren.

Smokey: Tror du han kommer ens komma på årsmötet? Eller för den delen säga nått? Internettroll finns det gott om... :)

Smokey: Är det "löjligt" och "svekfullt" att spara 20% när alternativet kanske hade inneburit konkurs? Jag tycker att det låter som en nödvändig åtgärd.

Edit: Man riskerar väl inte elitseriekontraktet bara för att man är snål? Det bör ju finnas goda grunder till handlandet.

Redigerad kommentar

Nedanstående är saxat från en skribent som tyckt till om en artikel rörande vår ordförande och sportdirektör införd i en av lokalblaskorna i Medelpad:

Någon som vaknat på vrången, eller?

"Bill o bull! Gå ut och bärätta sanningen om hur det står till med föreningens ekonomi, gör det nu!!! Den här säsongen åker ni rakt ner i avgfrunden på alla plan. Spara 20% på laget (löjligt och svekfullt!)
Om ni herrar inte har förstått, det är det som händer på isen som säljer (när ska poletten ramla ner?)
Inte ens 2 eller kanske 3-4 toppspelare till kan rädda upp det här reabygget.....
Marknadssidan har inga roliga dagar kan jag tro, titta på intresset för reklam o årskort så kanske ni fattar!? (Själv köper jag inte, eller besöker arenan fören sanningen kommer fram.
Det är ett stort illaluktande svek det ledningen för TIK sysslar med."

Å länk till tidningstjosan bifogas

Redigerad kommentar

qwertas: Såg att Järventie har sagt upp sitt kontrakt med HIFK. Kanske det blir han som tar sista backplatsen i Timrå. Det är absolut ingen optimal lösning, men det verkar inte finnas så många potentiella backar på spelarmarknaden, så vad vet man...

Olle: Haha, vet inte. Det var ett tag sedan jag upplevde slutspelet så jag minns inte riktigt.

Olle: Nääe men däremot kan jag meddela (såg mitt livs andra landskamp live i fotboll igår) att man kan snorta upp hela mittcirkeln på Råsunda

qwertas: Slutspel? Vad är det? Kan man röka slutspel?

Ambroo: Klart det blir SM-guld! Det måste det bli om man kopierar Frölundas koncept ;-)

Ambroo: Finns inte en chans att något av lagen TIK eller MODO tar SM-guld kommande säsong, inte med befintliga trupper i alla fall. Tycker att båda lagen skall vara mer än nöjd om man tar sig till slutspel.

Icing-Ove: Blir det SM-guld för er nu?

Icing-Ove: Men finns det ingen spelare som är karl nog att tacka nej till Foten och Näsan?!? Helt otroligt.....

hubbenorlen: njaa men stopp i backen nu. Tv-pengarna är ju redan inräknade i budgeten, den summan är väl densamma? Eller har dom höjt i år igen?

Det man kan räkna på är väl spelarna dvs. dom du nämner plus övriga. Men jag tycker som du att det rent logiskt sett borde finnas pengar över. Det kan ju vara lite som Icing Ove säger också att en viss del av det här överskottet går till att betala spelare som inte ens finns kvar i föreningen och det kan man ju bara beklaga djupt. Det är åt helvete.

hubbenorlen:
Kommunen, Krykov och Corso vill ha sina pensionspengar först...

Olle: Jag kan fortfarande inte få ekvationen om den här 20-procentiga minskningen att gå ihop.
Vi har gjort oss av med en lång rad dyra spelare, fått pengar för Lander och Sebbe samt nya tv-pengar. Vi har dessutom värvat sjukt billigt.
Ändå finns det inte ekonomiskt utrymme för tre riktigt bra nyförvärv?
Jag fattar det inte. Det är nåt som inte stämmer.

Icing-Ove:
Håller med till 100%.

Tycker att minst 50% av truppen skall komma från kommunen, 25% från länet och 25% från valfri kommun eller land.

Olle:
Jäkla köplag!

erathoo: Jag har ingen aning om vad Lucenius kan tänkas kräva. Rent logiskt sett så borde väl den deg som finns kvar, i första hand läggas på en back men det är väl inte omöjligt att Lucenius kan rymmas i budgeten också?

Olle: Tror du vi kan hoppas på att Lucenius signas nu när Vampen är helt klar?

Nu vet man ju vad förstecentern kommer att kosta, vilket inte hade varit fallet om han signat nåt KHL lag i sista stund och jakten skulle måstat börja om.

Bra koll på vad som finns kvar i budgeten borde väl Linkan ha nu....?

hubbenorlen: Det är ju inte nödvändigtvis sant, det finns ju många exempel på spelare som hellre spelar i elitserien än KHL.

Däremot är det ju lite väl tidigt att uttala sig om Vampolas form. Han har kvalitéer helt klart, det är bara att hoppas att vi får se dom också.

Olle: Alla spelare som inte tar plats i ett NHL-lag har pengar som första prioritet. Men det betyder inte att de kommer att kämpa mindre. Jag tror att de allra flesta ser sig själva som ett varumärke, eftersom det är den enda vägen till mer pengar. Alltså kommer de att göra allt för att göra poäng och bli mer attraktiva på marknaden.

hubbenorlen: Faktumet att han inte har andra bud är väl en sak men som den där artikeln är utformad tycker jag det låter som att han skulle dra om första bästa KHL-lag gav honom ett anbud och det känns väl inte superhett att få in en spelare när Timrå IK kanske egentligen ligger ganska långt ner på hans prioritetslista.

Visst, kul att få in en spelare som har kvalitéer. Frågan är ju bara hur hans inställning och motivation är. Kanske dumt att uttala sig om det innan han spelat en match än men ändå.

Knylan: "Vi har inga bud från någon klubb", låter ju inte så kul.

Är han så iskall?

Redigerad kommentar

Vi verkar kunna fälla ner pungen och landa.

Olle: Inte för att jag tror att han skulle dra över redan i år men tror att spelare som blir draftade i år kan försvinna fram till och med 15 aug om jag inte har helt fel.

El_loco: Jag har ingen bra koll på det finstilta när det gäller såna här övergångar men är det ens möjligt med en övergång nu då han står under kontrakt? Gäller inte samma deadlines?

Olle: Tror du det? Han är ju inte draftad än. Han kommer ju gå i draften nu. Dom brukar ju bli draftade först och sedan skickas till AHL i NHL lagets organisation.

El_loco: Hade det varit aktuellt med AHL för Friberg så hade det nog varit klart för länge sedan.

Avdelningen rubriker man inte vill se...

Behöver man vara orolig, bara för att han ska bli draftad? Kan han månne gå till AHL på en gång?

fredriko74: Kollar man på statistiken så snittade han även 0,5 i Ahl och 1 i echl. Det är inte dåliga siffror, och tillräckligt bra för elitserien.

hubbenorlen: Ja, snittar man i snitt 2 poäng per match är man inte en dålig spelare. Men sedan ska man inte dra för höga växlar av det då det handlar om den Italienska ligan.

Men att signa han på ett korttidskontrakt med förlängningsmöjligheter från båda parter vore kanske en bra lösning !

Knylan: Jag tänker lobba för den här jäveln igen:
eliteprospects.com/player.php?player=12022

Billig, dubbelpassad och förmodligen mycket bättre än man tror.

Johnny Bravo:

HV 71

Tyngsta nyförvärv: Mattias Karlsson, b.

Kommentar: Jag fick leta länge efter HV:s tyngsta nyförvärv och landade på backen Mattias Karlsson. Det säger det mesta, även om jag gillar Karlsson och tror han kan växa.

Så han tror kolan kan växa, okej! Det var tur att vi inte förlängde med honom...mer kilon på honom hade inte diiiiirekt gjort honom snabbare..

Knylan: Plus att KHL-asen kan slanta, vilket vi redan halta, lytta och allmänt undernärda bara kan drömma om hela vägen ner i kvalserien.

Jag har förvandlats till en riktig gammal hederlig EP-runkare nu under den senaste veckan, men André Lakos vore väl ett bra namn? Jag minns små små fragment av hans sejour i FBK men sett utefter den kravbild vi har samt att han står utan kontrakt och att han inte verkar bli kvar i Salzburg så känns det ju ganska lockande. 32 poäng varav 13 mål är ju också ganska bra. Okej, det är Österrike och blabla. Men man ska aldrig underskatta 2,03 meter österrikisk dase.

KHL kan ju, med tanke på hans poängsumma förra säsongen, vara lite sugna också. Det skulle inte förvåna mig.

Dream Team: Det är bara att önska Skogs lycka till i framtiden, beklaga att det inte gick som det skulle i Timrå och jag håller tummarna för att han landar ett kontrakt utomlands.

Det ser ut att bli ett utlandskontrakt för Tomas Skogs.

kulltorp: Om det ändå vore så bra att Pesonen skulle komma hit, då jävlar!

hubbenorlen: Ja vår offensivt bästa back (sebbe) föredrog ju att transportera puck själv och det är ingen nödvändighet. Snabba spelvändningar och noggranna pass, då ska tom Hagos kunna komma fri ett par gånger i år :)
Olle

Olle: vi måste ha backar med bra förstapass. Att förra säsongen var piss berodde till stor del på att våra forwards fick dåliga och sena puckar.
Med bra och snabba pass från backar får forwards tid. Och tid betyder målchanser. Så heller en bra och dyr back än en poängstark ytter.
hubbenorlen

Knylan: Jag håller med dig, och i det du skrev tidigare, om att det inte behöver vara någon offensiv målspruta på sista backen. Däremot tycker jag nog att man ska lägga tillräckligt mycket krut på den sista platsen, att man vet att man får +10 (om inte hela laget spelar som kvastskaft dvs.) och kanske en kille som är god för 10-15 poäng med en styrka i defensiven.

Killen behöver nödvändigtvis inte smacka in puckar från blå i varannan match men han måste definitivt kunna slå bra förstapass, hitta konstruktiva lösningar och bidra till en farlig förstaformation. Det får inte finnas några bromsklossar på den punkten i år.

« · 1384013 · »