Vad säger ni om denna, Timrå nämns i artikeln, kan det vara så att vi inte får den back vi vill ha och kontrakterar denna point-man istället, och som sista back en renodlad defensiv klippa.
Sitter ivrigt och väntar på lite härliga silly season rykten! Ser gärna att vi fyller den sista backplatsen så fort som möjligt då Strålman känns hyffsat inaktuell.. Börjar kännas lite obekvämt inför säsongen med så få bra backar på marknaden vill tilläggas. :) Riktigt grym läsning här på HS iallafall!
The great one: bland de färskare minnen jag hittar av hedström i timråtröjan finns en avstängning eller bara matchstraff kanske det var efter en hopptackling på någon rögle-prins...
vilket får mig att tänka: pikkarainen--hagos--hedström
torp--halonen
det måste bara bli en av es hårdaste femma eller?
helt omöjligt att det skulle bli poäng gjorda är det juh inte o defensivt ser det bra ut på pappret...
hedström skulle kunna bli en thörnrosa för tik i år om det blir av och allt i hela världen går rätt! =)
The great one: Snacka om att jag blir våldsamt upphetsad när du skriver sådär människa!!!Jag blir lyrisk och vild vid blotta tanken på den där linen. Håller bara ryggjäveln för Timo kan det sannerligen bli en "one hit wonder". Bäva av skräck svensk ishockey bäva!
lungan: Men OM han skulle komma tillbaka hit så får han ta av sina egna besparingar för att lösa ut sig från Asplöven, annars kan vi lägga pengarna på annat. Jonte har kostat nog med flis genom åren ändå.
Han kan väl lägga ett bud på huset han bode på i stan vet jag, då vet han ja vad han får ,,ett jinxat hus ;-)
Befinner mig helt ensam på ett fjäll i Västerbotten. Fick täckning precis o chansar att läsa nåt för att se om den nya backen har signats o VAD får man se??? Jo att Jonte är på G tillbaks.
Jag återgår nu till flugfisket o rehabiliterar sinnet, såg just nu ett finfint vak. Chilla!
Timrå Icon: skulle det skita sig för jonte kan man juh låna ut honom till bobbarna.. där skulle han juh kunna bli rubrikernas man igen genom att hopparmbåga klasen! linkan kan kanske lirka åt timrå lite förtjänst på wennerholms påföljande krönikor om saken... det skulle juh ge honom bränsle i två veckor...
KORITFW: Hörde förresten att MoDo har en internmatch nu där man Timrå IK till ära har indelat lagen i rött och vitt. Troligen för att härma vår ispremiär. Tydligen är "en Peätr" uppgraderad till nr 22
Spanarn: Stod i pappersvarianten av ST idag att familjen Hedström ville flytta till Sundsvall och köpa hus där. De trivs tydligen där. Linkan sa även att de överväger ett kontrakt nu.
lungan: En inte oviktig parameter är förmodligen vad familjen/barnen tycker. Vill dom ha Jonte på distans (igen) eller själva flytta med för 20-elfte gången? Barnen kanske har funnit sig till rätta där dom är, sånt väger tungt..
Berglund: Men att betala för Jonte blir väl aldrig aktuellt förrän efter tryouten, om han lyckas imponera till sig en plats. Vad som sedan händer blir väl att han är så nöjd med platsen att han slutar kämpa livet ur sig, och vi tvingas göra oss av med honom igen.
Om nu Jonte skulle ta en plats måste vi alltså lösa ut han från sitt gällande Asplövenkontrakt + lite därtill låter det som. Vet inte hur fett det kontraktet är men det är säkert några sponsorer inblandade och handlar nog iaf om 50k+
Jag går emot de flesta. Jag kan tänka mig att se Jonte i TIK igen. Dagens TIK. Det är ju till att börja med ett try-out vi pratar om här. Larsson är skadad. Det kommer bli fler skador. Jag förespråkar att ha en bred trupp som jag tror blir ännu mer viktigt just denna säsong.
Tränar Jonte stenhårt framöver och får upp flåset platsar han med lätthet i dagens TIK, vilket säger en hel del. Stenhård träning och en Jonte som går in och tar en särskild roll. Fine!
Det har ju varit färdigvärvat på forwardssidan ett tag nu. Snart kan vi ha två forwards på try-out. Wow ;) Det här är verklighet. Denna säsong gäller det att överleva.
Vi får verkligen hoppas att den sista backen som ska in är något riktigt bra. Då kan det kanske gå.
söder över: Om göteborgarna har extremt lätt för att bua ut sina egna spelare så har ju timråiterna vansinnigt svårt för detsamma. Om öviksborna sätter så mycket press på domarna att man kan fundera om dom har något hockeyvett i skallen öht, då kan man fundera om timråiterna ens bryr sig när dom går på hockey.
Ett mellanting hade varit gott att se i Eon. Att man faktiskt KAN bua ut spelare som gör narr av klubben och skrattar hela vägen till banken. Att man faktiskt KAN såga en domare även om domslutet var helt korrekt. Personligen tycker jag att det är mycket värre att inte kunna bua ut en spelare som grovt försummar sina åtaganden än att man inte sätter orimlig press på zebran.
Med detta sagt så vill jag ändå tycka att man hade varit totalt nöjd om man kunde bua ut en Jokela på samma sätt som man buar ut domaren ibland, för så dåliga är vi ändå inte på det sistnämnda.
ChriZt3r: ifjol var det många som förtjänade busvisslingar o burop ändå var det ganska snällt på läktarn. lite mummel hördes mest vid det 7hundraelfte misslyckade uppspelet...
nää ska man höra publiksom buar ut "sitt" lag bör man titta i hockey i göteborg... i eon arena är det juh tom ovanligt att domherrarna blir satt på plats... det ska juh till betydligt mer än i tex fjällröven där det känns som om publiken börjar yla så snart pucken är släppt...
nää i eon finns det jävligt mycket kärlek...
iofs så ska väl sådant inte sägas av "hemmablinda"suportrar utan av sådana där proffsiga sportmurvlar a´la Sjöberg...
Ambroo:" Men i stället gick nästan allt fel. Jonte och Challe kom inte överens och fansen buade till och med ut Hedström. På hemmaplan. Det säger kanske mer om publiken i E.ON Arena."
Jo vi i Timrå är ju kända för att bua ut våra spelare. Men detta stycket kanske säger mer om Henrik Sjöberg.