1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601413 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: När man får lite siffror på jonte så är det bara att ge fan i honom. Vi behöver honom inte och det hade varit ett intressant långskott om han vore jävligt billig, nu verkar han ändå kunna kosta föreningen en slant så nej, tillbaks med den fisken i sjön.

*Är det inte ironiskt hur vi borde leta backar men hugger på en avdankad div.1 spelare istället? Som är forward? Som mest troligt är helt slut?

*Är det inte intressant att man inte väljer att bryta med Murley trots att han tar upp en otroligt viktig Icke EU-plats?

*Är det inte kul att vi ena dagen har en rejäl summa pengar att lägga på en back och att linkan numera säger att den backen måste passa plånboken...och ÄNDÅ rycker vi i jonte?

För övrigt, Mackelito, är det nog svårt att bli tagen på allvar som klubb om man sparkar spelare hur som helst bara för att frigöra pengar. Det här är saker som en bra sportchef inte behöver bry sig så mycket i eftersom han scoutar spelarna och rekryterar bra folk. En usel sportchef (Stefan Lindqvist) köper på känn och blir tvungen att täta igen hålen han skapat själv, med pengar han inte har.

Mackelito: Om nu Murley ska ut, varför inte spara den sista icke-EU platsen till en amerikansk back, då det finns fler lediga amerikanska backar än lediga EU-backar?

En snabb ekvation om hur Linkan skulle kunna göra (Men aldrig kommer att göra)

Enligt vad det verkar så håller inte Hertzberg måttet. Dvs. Ingen lön dit.

Om vi skippar Jonte och att köpa ut honom så kan vi räkna bort ett dyrt utköp och kontrakt.

Och dessutom om vi skulle sparka Murley och Pikken med 500 000 i handen.

Så skulle deras löner 150 000 + 200 000 i 8 månader bli över 1,8 miljoner att lägga på 2 stabila forwards av rang! Dessutom kan vi räkna den tilltänkta summan som skulle gå till Jonte/Hertzberg till den nya backen.

Ut:
Murley
Pikken
( Hertzberg)
(Jonte)

In:
1 st. Sniper
1 st. Powerforward (Amerikansk)
1 st. Allround back

En välsmakande ekvation.

Fotnot: Jag har inte den blekaste aning om siffrorna men förmodar att Magnus Lehto räknar in ganska mycket pengar i " En stor säck med pengar" och räknar också med att Pikken och Murley MINST har de lönerna.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Vi kunde lika gärna ha behållit Skogs.

ÖstrandsNisse: Om vi bryter med honom i september efter tryouten så händer nog ingenting annat än att han går tillbaka till Asplöven eller så tar Sundsvall honom då han tydligen skall skaffa hus där.
Funkar inte ett tryout så att vi bara betalar Asplöven i det här fallet en summa endast vid en övergång efter tryoutens utgång? Det kanske är olika.
Men jag gissar att han är billig under den tiden för oss.

ÖstrandsNisse: Ja jag gissar att han vill ha ca 100.000:-/mån. Han är deras stjärna nu och har säkert 50 papp.

Friberg blir riktigt vass!

Timrå Icon: Jag vet en annan spelare som lirade med Asplöven förra säsongen, som jag antar var mycket "mindre" betydelsefull och liksom var en i mängden (vilket jag betvivlar att Jonte värvades som), han hade 20 000 i månaden, fri bostad och fri bil.

Jonte kommer inte att bli billig att lösa från sitt kontrakt. Jag skulle tro att det kommer kosta någonstans mellan 50-100 000:-/månad. Sedan är det iofs ett try-out som enligt vad jag hörde skulle sträcka sig September ut. Vad som händer om det inte skulle funka och man bryter med honom i September har jag ingen aning om.

Den sista backen blir nog, precis som du säger, inte speciellt spektakulär. Det finns nog inte speciellt mycket flis kvar till nån "stjärnvärvning".

Dagens glädjeämne är dock Rönnbergs lovord vad gäller Friberg.

söder över: Ja och där fick man klart för sig att vi kan glömma en till forward som exempelvis Pirnes.
Hedström skulle nog bara vara intressant om han var billig att släppa för Asplöven.
Jag tippar på att det blir Jonte och en halvbillig back

hur länge kan man vänta på en så pass viktigt position?

GurraG: Första Lakos då?

Andre Lakos verkar även han gå förlorad!

Tycho: Jag förstår inte hur du tänker måste jag säga när du säger att det hänger på deras namn och att statistiken inte är imponerande?

Lander kom trea i den interna poängligan, Erixon var vår bäste back sett till gjorda poäng. Och jag skulle hålla honom som bäst om man inte såg till poängen också.

Men den statistiken kunde de heta Kalle Kula båda två men det skulle ändå vara kännbara förluster för Timrå.

Patrick Polly: Det är nog mer ett svar på vilken nivå som NHL-lagen hoppas att de ska komma upp i. Min tanke var att om man sätter ett annat namn framför den statistik som Lander och Erixon hade ifjol och få hade blivit imponerade.
Landers ledaregenskaper kommer saknas men det syntes att inte ens det hjälper jämt(läs junior-VM).

Det kommer garanterat bli ett tuff säsong men att påstå att Lander och Erixon kommer saknas väldigt mycket pga det de gjorde på isen ifjol är kraftigt överdriven. De hade garanterat lämnat ett större hål efter sig till nästa säsong om de stannat denna.
Utanför isen har jag svårt att uttala mig då jag knappt pratat med någon av dem.

Ambroo: Ja, d ä r har vi en end-of-discussion, jävlarimej. Den sover vi på.

Bragd-Birger: Jonas Almtorp... Det räcker så.

Patrick Polly: Inte för att dissa vare sig Lander eller Sebbe, men i min bok så är argumentet 'NHL ville ha dom' knappast end of discussion. Man kan ju namedroppa rätt länge på temat 'hur i helvete fick HAN kontrakt over there?'.
Så dä så.

Tycho: Jag tänker inte ge mig in på ett långt svar på den frågan. Men kan enkelt konstatera att två NHL klubbar tyckte att de var tillräckligt bra för NHL.

Jag tror det är svar nog på vilken nivå de ligger på.

T T: Pirnes vore spännande, å andra sidan står det inte någonstans i artikeln att han ryktas till varken Timrå eller Modo, bara att han letar klubb i Sverige. Dessutom är det ju inte en forward vi behöver...eller jo det också men knappast på bekostnad av en klassback.

Hmm är det bara jag som inte ser Anton Lander och Sebbe Erixon som ett väldiga stora tapp mot det de presterade förra året?

Om vi börjar med Anton gör han 26 poäng och har -14 i +/-(sämst i hela laget). En spelare som Björn Svensson gör faktiskt bara 8 poäng mindre. Anton är en stor Timråspelare och hade i år varit sjukt viktig i laget men är han egentligen så stort tapp mot det han presterade förra året? Om man ser det rent objektivt?

Sebbe Erixon hade kanske en av sina mer tunga säsonger där han var starkt ifrågasatt där runt jul. delad 5:a från slutet i +/-. 20 poäng får väl ses som helt ok men inget toppresultat. Jokela som var så sjukt bedrövlig spelade +1 i +/-.

Jag ser inte att tappet är så stort från vad de gjorde förra säsongen utan kanske vad som förväntas av dem denna säsong. Säsongen blir tuff men jag förstår inte att de här två spelarnas fjolårssäsonger anses vara så fruktansvärt bra. Dock absolut inget ont om varken Anton eller Sebbe som jag gärna hade haft kvar i Timrå. Jag hoppas även att de kommer hem och spelar för de röd/vita ännu en gång!

lungan: "Timrå nämns i artikeln". Det är väl snarare så att Ek slänger in ett par random klubbar i det vanliga klipp o klistrajobbet.

Redigerad kommentar

lungan: Pirnes o Lakos. Ja tack.
Vi bör vidga våra vyer.

Vad säger ni om denna, Timrå nämns i artikeln, kan det vara så att vi inte får den back vi vill ha och kontrakterar denna point-man istället, och som sista back en renodlad defensiv klippa.

Sitter ivrigt och väntar på lite härliga silly season rykten! Ser gärna att vi fyller den sista backplatsen så fort som möjligt då Strålman känns hyffsat inaktuell.. Börjar kännas lite obekvämt inför säsongen med så få bra backar på marknaden vill tilläggas. :) Riktigt grym läsning här på HS iallafall!

Skarin: Var du ironisk om att inte vara ironisk?

Skarin: Hell yeah!!

Apropå nånting så vill jag ha in Jonte Hedström på ett try out, NU! Givetvis är jag inte ironisk för er som tror det.

Slänger in en länk jag inte hittar igen..

nog borde det gå att klämma in Hertzberg i den här listan?

www.expressen.se/sport/1.2523802/25-spelare-som-kan-fa-sitt-genombrott-i-ar

Kattgubben: Jädrar vad Näsa & Fot lär pumpa in deg i den där klubben

Jensen_12: Kanonvärvning. Hur fan har dom råd?

Kan man annat än att gratulera MoDo?

modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=6088&rows=5

Vill minnas att detta var en drömvärvning enligt många här inne får något/några år sedan.

söder över: Mumsig femma :-P

The great one:
Alternativ 2:
Ryggskottet - Glidaren - Föredettingen

söder över: Pikkarainen och Hedström ska fan aldrig lira i samma kedja, får lite för mycket Hanson-brothers vibbar. Måste undvikas... 

pefr: Ja Jonte har ju grövre överarmar än midja så han kan nog ta för sig fortfarande....

söder över: avstängningarna skulle hagla...

Men ja, en sån kedja i premiären som köttar lite skulle då inte göra mig ledsen

söder över: Ja det skulle kunna bli en dräparkedja. Hård som en Ford!

The great one: bland de färskare minnen jag hittar av hedström i timråtröjan finns en avstängning eller bara matchstraff kanske det var efter en hopptackling på någon rögle-prins...

vilket får mig att tänka: pikkarainen--hagos--hedström

torp--halonen

det måste bara bli en av es hårdaste femma eller?

helt omöjligt att det skulle bli poäng gjorda är det juh inte o defensivt ser det bra ut på pappret...

hedström skulle kunna bli en thörnrosa för tik i år om det blir av och allt i hela världen går rätt! =)

The great one: Snacka om att jag blir våldsamt upphetsad när du skriver sådär människa!!!Jag blir lyrisk och vild vid blotta tanken på den där linen. Håller bara ryggjäveln för Timo kan det sannerligen bli en "one hit wonder". Bäva av skräck svensk ishockey bäva!

Kattgubben: Håller med. Testa så slipper vi fråga oss framöver - "Undra hur Jonte klarat sig ?"

Hej igen HS!

Kul att höra rykten om att Jonte är på väg tillbaka. Det kan nog falla ut bättre än vad vi vågar föreställa oss. :)

Han är helt klart värd en chans med tryout iaf. Går det åt pipan så vet vi iaf att vi gav honom en andra chans - så slipper vi sväva i ovisshet.

Onward for great justice!

lungan:
Men OM han skulle komma tillbaka hit så får han ta av sina egna besparingar för att lösa ut sig från Asplöven, annars kan vi lägga pengarna på annat.
Jonte har kostat nog med flis genom åren ändå.

Han kan väl lägga ett bud på huset han bode på i stan vet jag, då vet han ja vad han får ,,ett jinxat hus ;-)

söder över: Ja och då har han ju ändå gjort ett karriärkliv jämfört med Asplöven....

Befinner mig helt ensam på ett fjäll i Västerbotten. Fick täckning precis o chansar att läsa nåt för att se om den nya backen har signats o VAD får man se???
Jo att Jonte är på G tillbaks.

Jag återgår nu till flugfisket o rehabiliterar sinnet, såg just nu ett finfint vak.
Chilla!

Timrå Icon: skulle det skita sig för jonte kan man juh låna ut honom till bobbarna..
där skulle han juh kunna bli rubrikernas man igen genom att hopparmbåga klasen! linkan kan kanske lirka åt timrå lite förtjänst på wennerholms påföljande krönikor om saken... det skulle juh ge honom bränsle i två veckor...

The great one: Jag är verkligen inte imponerad av Vampola, tyvärr.

KORITFW: Hörde förresten att MoDo har en internmatch nu där man Timrå IK till ära har indelat lagen i rött och vitt. Troligen för att härma vår ispremiär. Tydligen är "en Peätr" uppgraderad till nr 22

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Han kan väl borsta av Huss gamla nummer... 100 :)

Timrå Icon:
"Töm korgen" :(

Redigerad kommentar

« · 1391923 · »