1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Den lurvpösen får byta.

Spanarn: Nä vi kan förresten inte signa honom. Högström har ju nr 71 nu av någon anledning :-(

Spanarn: Ja det är bara att handla. "Lägg i korgen" :-)

Timrå Icon:
Dåså. Saken är biff!

Spanarn: Stod i pappersvarianten av ST idag att familjen Hedström ville flytta till Sundsvall och köpa hus där. De trivs tydligen där. Linkan sa även att de överväger ett kontrakt nu.

Redigerad kommentar

lungan:
En inte oviktig parameter är förmodligen vad familjen/barnen tycker. Vill dom ha Jonte på distans (igen) eller själva flytta med för 20-elfte gången? Barnen kanske har funnit sig till rätta där dom är, sånt väger tungt..

The great one: Instämmer ta han på try-out NU. Vad skulle Timrå IK eller Jonte för den delen förlora på det.

Hedström bör få en sista chans, vi har ju liksom inget att förlora på det.

Däremot lär han locka extra publik till Eon. Det blir mer snack på stan med Hedström i laget.

1:a

Pärssinen, Vampola, Hedström

Kan bli hur bra som helst, eller hur dåligt som helst.
Spännande...

RubinCarter: Står lite mer här;

Berglund: Men att betala för Jonte blir väl aldrig aktuellt förrän efter tryouten, om han lyckas imponera till sig en plats.
Vad som sedan händer blir väl att han är så nöjd med platsen att han slutar kämpa livet ur sig, och vi tvingas göra oss av med honom igen.

Olle: Jo jag vet men det kan ändå vara externa sponsorer inblandade i Jonte dealen.

Berglund: "rätt pengar" i deras division är väl likvärdigt med ett rabatthäfte på sibylla och en pall kaffe levererat till kansliet.

T T: "För rätt pengar släpper vi vem som helst"

Om nu Jonte skulle ta en plats måste vi alltså lösa ut han från sitt gällande Asplövenkontrakt + lite därtill låter det som. Vet inte hur fett det kontraktet är men det är säkert några sponsorer inblandade och handlar nog iaf om 50k+

T T: haha Linkan, Linkan!

"Vi är intresserade men vi förhandlar inte"

Jag går emot de flesta. Jag kan tänka mig att se Jonte i TIK igen. Dagens TIK. Det är ju till att börja med ett try-out vi pratar om här. Larsson är skadad. Det kommer bli fler skador. Jag förespråkar att ha en bred trupp som jag tror blir ännu mer viktigt just denna säsong.

Tränar Jonte stenhårt framöver och får upp flåset platsar han med lätthet i dagens TIK, vilket säger en hel del. Stenhård träning och en Jonte som går in och tar en särskild roll. Fine!

Det har ju varit färdigvärvat på forwardssidan ett tag nu. Snart kan vi ha två forwards på try-out. Wow ;) Det här är verklighet. Denna säsong gäller det att överleva.

Vi får verkligen hoppas att den sista backen som ska in är något riktigt bra. Då kan det kanske gå.

söder över: Om göteborgarna har extremt lätt för att bua ut sina egna spelare så har ju timråiterna vansinnigt svårt för detsamma. Om öviksborna sätter så mycket press på domarna att man kan fundera om dom har något hockeyvett i skallen öht, då kan man fundera om timråiterna ens bryr sig när dom går på hockey.

Ett mellanting hade varit gott att se i Eon. Att man faktiskt KAN bua ut spelare som gör narr av klubben och skrattar hela vägen till banken. Att man faktiskt KAN såga en domare även om domslutet var helt korrekt. Personligen tycker jag att det är mycket värre att inte kunna bua ut en spelare som grovt försummar sina åtaganden än att man inte sätter orimlig press på zebran.

Med detta sagt så vill jag ändå tycka att man hade varit totalt nöjd om man kunde bua ut en Jokela på samma sätt som man buar ut domaren ibland, för så dåliga är vi ändå inte på det sistnämnda.

ChriZt3r: ifjol var det många som förtjänade busvisslingar o burop ändå var det ganska snällt på läktarn. lite mummel hördes mest vid det 7hundraelfte misslyckade uppspelet...

nää ska man höra publiksom buar ut "sitt" lag bör man titta i hockey i göteborg...
i eon arena är det juh tom ovanligt att domherrarna blir satt på plats... det ska juh till betydligt mer än i tex fjällröven där det känns som om publiken börjar yla så snart pucken är släppt...

nää i eon finns det jävligt mycket kärlek...

iofs så ska väl sådant inte sägas av "hemmablinda"suportrar utan av sådana där proffsiga sportmurvlar a´la Sjöberg...

ChriZt3r: Ja precis. Jag tänkte på samma sak. Jag tror han missuppfattat det där ganska kraftigt

Ambroo:" Men i stället gick nästan allt fel. Jonte och Challe kom inte överens och fansen buade till och med ut Hedström. På hemmaplan. Det säger kanske mer om publiken i E.ON Arena."

Jo vi i Timrå är ju kända för att bua ut våra spelare. Men detta stycket kanske säger mer om Henrik Sjöberg.

de crazy höök fortsätter små puffa lite cas!

Timrå:
Man har inte så stor trupp, men vet att man ska ha en back till och även om det är tufft att få Caslava så lever man nog på hoppet. Då blir någon även och det är redan klart att Sundsvall tar exempelvis Boyce-Rotevall.

Olle: Jo så kan man också se det. Men den här säsongen så känner jag mer för att negga från start och eventuellt bli positivt överraskad under säsongen än att vara förhoppningsfull från start och bli gruvligt besviken under säsongen.

söder över: Ja men som jag fattat det hela så har vi en uttalad strategi att vänta på Strålmans besked.
Det är prio ett

Redigerad kommentar

T T: Ja en till finne med ryggproblem känns som lite taskiga odds att båda skall hålla.
186cm och 100kg...skaplig huggkubbe

dr-nix: det hänger mycket på målvakterna igen ja...

hur länga ska vi gå o vänta på en ny topp back?

janne niinima får faan inte bli för dyr heller med tanke på att även han har visat sig gå sönder rätt ofta...

vid vilken punkt bör man isst satsa på en billigare back med defensiven som adelsmärke o isst hitta en giftig forward till?

det är rätt ont om asbra backar nu o dom blir väl dyrare för varje dag som går typ.

Edb: ja starkov risk finns juh alltid men jag håller Hertzberg på minst friberg nivå tillsvidare... lite opptimistiskt kanske men lallande folk kan juh få rätt med...

...fast å andra sidan...

Skulle det bli aktuellt med Niinimaa så kan han vara med från start.

Jockz: Ja jag säger varken bu eller bä över det faktum att han inte tränar med oss, däremot hade jag ju hellre sett att han gjorde det eftersom jag hade tolkat det som ett tecken på att vi hade haft lite försprång i dragkampen om hans underskrift.

Olle: Inte nekar, men det kanske är en grej man bara inte gör sett från båda parter.

Edit; Inte vet jag, det var bara en tanke iom att det är inte ofta man ser "free agents" träna med div lag bara sådär. Tror vi släpper det här nu! :)

Redigerad kommentar

ersson: Med en till klassforward hade vi kunnat ha två riktigt bra kedjor och två mer riviga kedjor som inte har några större krav på sig att producera poäng men med det sagt ser det iaf intressant ut. Men det är helt klart att några av lirarna i laget måste slå igenom.

Edit: Nyckeln är målvaktssidan, Riderwall eller Lundström måste vara en av lirarna som slår igenom.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Om vi har ett topplag för allsvenskan så har vi iaf goda chanser att klara oss kvar i Elitserien vid händelse av ett kval.

Jockz: Tror du att Timrås chanser att få Strålman ökar om man NEKAR honom att träna, i den händelse av att han kanske skulle vilja spela hos oss? Nä hade han velat träna så hade han nog fått göra det.

Forwards:
1. Pärssinen - Vampola - Pikkarainen
2. Murley - Hagos - Röymark
3. Hertzberg - Gnagarn - Friberg
4. Hallin - Bagarn - Önerud

Backar:
1. NY - Halonen/Robinson (Beror på sista backen..)
2. Hedman - Robinson/Halonen
3. Högström - Granath
4. Torp - Dahlroth

Ser hyfsat ut ändå. :)

Berglund: eventuellt kanske byta plats med Murley och Friberg i min uppställning nedan beroende på hur det ser ut på försäsongen :)

Edb: Största problemet e att Hagos e rätt seg oxå, gnagarn vet jag inte.

Jockz:

Ser ut som ett klart topplag,

I Allsvenskan.

Jockz:

Pärssinen - Vampola - Pikkarainen

Murley - Hagos - Röymark

Friberg - Bagarn - Önerud

Hallin - Gnagarn - Hertzberg

Backar

Ny - Halonen
Hedman - Robinson
Torph - Granath
Högström - Dahlroth

Jockz: ska verkligen sega bagarn vara mellan små snabba juniorer?

Mackelito:
Forwards
1.
Martin Röymark - Petr Vampola - Illka Pikkarainen
2.
Timo Pärssinen - Yared Hagos - Matt Murley
3.
Max Friberg - Bagarn - Viktor hertzberg
4.
Per Hallin - Gnagarn - Simon Önerud

13 Forward: Alexander Larsson

Olle: Kanske känns sådär att ge honom träning i Timrå då han kan bli klar för HV imorgon? Sen kanske han inte ens bor här över sommaren utan var här och hälsade på bekanta i några dagar? Vad vet man.

söder över: hertzberg kanske har starkov syndromet. jag väntar lite och bedömmer då :]

Mackelito: Haha, den andra linan skulle kanske gå in på 4 femmor hos FBK eller LHC.

Jag tycker Fredag den 13:e filmerna är mindre läskiga än vår laguppställning 11/12...

Edb: njaa ärligt. jag gillar boyce o han kommer att få chansen igen i vinter för det finns inte på kartan att våra forwards håller sig skadefria.. bra för boyce att matcha ordentligt med sönnsvall med!

men hertzberg såg riktigt intressant ut under jippo liret! stark o snabb o raka spåret mot mål! han kan nog bli en bra kille i vinter!

söder över: har inga förhoppningar alls på hertzberg. vi kunde lika gärna ha boyce istället för han tycker jag

Jockz: nu vet jag inte hur max o hertz funkar defensivt men offensivt håller jag med! inget björn svensson tänk där inte utan full rulle på kassen bara!

=)

Mackelito: Skulle vilja se Hertzberg och Friberg i samma kedja! :)

Mackelito: Ja jag vet inte om jag skulle vilja sträcka mig så långt till att kalla det en fråga om "hjärta". Strålman är i ett läge av sin karriär då det handlar om att tjäna pengar och stärka sina aktier som hockeyspelare. Z sitter, å andra sidan, på ett fett kontrakt över flera år och är samtidigt en världsspelare.

Jag tror helt enkelt att det är så att Strålman är ute och träffar olika klubbar för att få till stånd ett kontrakt, han har helt enkelt inte tid att häcka i Timrå och träna. Dessutom är det ganska osannolikt att han kommer att spela med oss. Om vi hade varit den enda klubben utanför NHL som var aktuell för honom, då hade han kanske tränat med Timrå.

Mackelito: Du kan väl inte mena allvar med att du bänkar Hagos till förmån för Larsson och Gnagarn?

Redigerad kommentar

Nåväl detta ser inte hemskt ut trots allt.

Målvakter
Joakim Lundström
Stefan Ridderwall

Backar
1.
Mat Robinson - Anton Strålman/Petr Caslava
2.
Oscar Hedman - Marcus Högström
3.
Elias Granath - Antti Halonen
4.
Nichlas Torp - Jesper Dahlroth