1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Olle: Nej och Z:as s.k TIK hjärta är troligen 10 gånger större än Strålmans. Och utan att ha direkt vetskap om något är jag inte säker på att Anton besökt Timrå en enda gång sedan han lämnade TIK, och kontakt med Linkan lär han inte ha haft heller.

Det skulle vara om Nubben kan prata med honom, där i ligger min trygghet. Hade Kent varit kvar i Frölunda är jag rätt övertygad om att dom hade plockat honom rätt snabbt.

dunderklumpen: Z är inte i lika stort behov av att hitta en ny klubb heller och hade han varit det så hade han inte behövt leta med lykta efter denna klubb.

Olle: Det hade nog inte Z'a tänkt heller.

dunderklumpen: Det har jag ingen aning om. Förmodligen för att han inte hade tänkt spela hos oss?

Olle: Varför tränar inte Strålman med Timrå?

Olle: Blir vi bätttre ön 12:a i PP så är det bra.

Miloslav Horava & Pavel Skrbek, så har vi ett litet tjeck-läger. Horava & Skrbek är ju dessutom kusiner, vilket ev. borde göra att de trivs fint. Båda är ju oxå Sverige bekanta

dr-nix: Det där är ju old news, en exakt likadan artikel där han säger att han ska slutföra den här säsongen först har ju varit uppe tidigare.

dr-nix: Ska man tro på det MrMadhawk skriver, och det bör man ju nästan göra med tanke på hur ofta han har på fötterna innan han uttalar sig, så är det väl helt normalt att ett sånt där reportage kommer ut. Ett "Han blir kvar i sin nuvarande klubb"-reportage. Kan ju tänkas att förhandlingarna är inne i ett känsligt skede och ingen vill avslöja vad dom håller på med. Låt journalisten ringa och fråga Linkan om man jobbar på Cas och han får ungefär samma svar.

Nu tror jag i och för sig att Cas blir kvar i Ryssland och KHL. Trodde att det var klart sedan länge.

dr-nix: Ja det var ju det.:(

Ja ja det blir o är som vanligt mao.

Så var det roliga slut, ang. Caslava. :P

söder över: Det vore trevligt om Högström kunde plocka lite poäng samtidigt som han pallar trycket för ES och visar upp positiv +/- statistik.

Sen får han gärna vara dominant också men det är kanske lite att hoppas på för mycket :)

hubbenorlen: Precis, det är en stor fördel för oss iom det läge vi befinner oss i. Viktigt att ha såna pjäser på plats från start.

Olle: Dessutom får vi honom förmodligen direkt, och slipper att ta honom på artist.

Johnny Bravo: Det som är så bra med Caslava är ju att han faktiskt kan spela väldigt många minuter.

Special teams ser i så fall helt ok ut, vi skulle ha topp 4-5 boxplay och förmodligen topp 8 PP.

Och ja, om Robinson visar sig kunna stänka ditt lite baljor så skulle det där bli ett svettigt backpar att möta.

ok den högst temporära rankingen var kanske lite att ta i men förutsatt att Robinson håller så har vi iaf en spännande backuppställning där.

Redigerad kommentar

Olle: jag hoppas att högström kan vara en sådan däringa skum kille som ofta hamnar i poängprotokollet utan att för den delen vara dominant...

Olle: Cas-Robinson ger mig riktigt våta vibbar.

Johnny Bravo: Det är ju bara så att vi verkligen behöver en offensiv back. Samtidigt har vi få klockrena backar i laget i dagsläget. Halonen, Granath och Hedman. Där har vi dom som prövats och som vi vet fungerar. Alla dom är defensiva med visst undantag för Granath.

Robinson, Torp, Högström och Dahlroth, dom kan floppa lika väl som dom kan bli positiva inslag i årets lag. Så vad vi behöver är ju ett proffs. Strålman vore klockren, Caslava en bit efter på grund av tunnheten i offensiven (dock ett monster i defensiven) och trea Niinimaa.

Caslava - Robinson
Halonen - Högström
Granath - Hedman
Dahlroth - Torp

Känns spontant lite intressant. Även om man hellre skulle vilja sätta ner en spelare som Caslava att dubbla med endera Torp eller Dahlroth i ett sånt läge.

PP: Caslava - Robinson
Halonen - Granath

BP: Halonen - Hedman
Caslava - Granath

KORITFW: ja jo den träffen vare inget fel på!

själv vill jag minnas de sjuka brytningarna liggandes på isen petandes med klubban mot målkåta motståndar forwards som trodde dom var rena! =) ÄÄÄÄÄGD!

Sedan slänger jag in minnesbilder med en cas som är först på puck i sarghörnen för att sedan ta en tackling utan att röra sig ur fläcken! stor kille ENORM balans!

jag avslutar med den där björnkramen som challe fick i lule när lander o lindbäck skickade oss till slutspel...

cas är en kille som det sas knapt behärskade engelska men han spelar hockey med känslorna påkopplade! o när nu Lander/Erixon har lämnat så har vi behov av sådana killar som känner stolthet inför laget en sådan som verkligen klarar av att höja sig när det gäller!

RubinCarter:  Jag ser mer än gärna Cas hos oss med tanke på osäkerheten kring Strålman.

Brynäs ska inte ha Niinimaa pga att jag inte vill det.:)

Redigerad kommentar

Johnny Bravo, etc: Får vi Cas så kommer jag nog också streaka. När han försvann så trodde jag aldrig mer att han skulle återvända. Nu är det ju långt ifrån färdigt, men det låter ju som att något är på g iallafall! Kent-Stefan gör det bra om de ror hem detta, riktigt jäkla bra. :)

Johnny Bravo: Niinimaa hamnar nog hos Brynäs nu, en jäkla förstärkning.

Hoppas hoppas på Cas nu, men det blir nog aldrig något av detta. Massa våta drömmar. Hade dock varit skit roligt om Cas kommer när vi suttit och snackat om en bild hela dagen :P

Olle: Strålman, Niinimaa, Cas.
Vem ska vi ta?

Olle: Jo det känns som Luleå inte längre kommer vara så intresserade av Niinima.

ChriZt3r: men du börjar inte lule se lite ba(c)k fixerade ut nu?

ChriZt3r: Får vi hoppas på Cas för vår del i morgon då?

ChriZt3r: Fransson till Luleå bör betyda att Niinima är mer aktuell för resterande lag då.

ChriZt3r: Fransson klar för Luleå.

söder över: Klockrent inägg!

Omöjligt att vänta på Strålman när han kan sticka till Bern för 100 000 kr mer, i sista stund. Han har varit tydlig med att han väntar in i det sista, vi behöver desperat en förstaback. Självklart måste man hugga på Caslava om det finns en chans att norpa honom, han skulle förmodligen bli den bästa defensiva backen i hela ligan. Sen har han faktiskt ett skott också.

Dessutom tror jag inte att vi behöver oroa oss för att Strålman skriver på för Modo, något i hans tidigare uttalande säger mig att han skyr den klubben som pesten, likt en timråit bör göra.

KORITFW: Ja det går liksom inte att glömma.
Kommer Cas så kanske ni får se mig streaka i Eon i höst.

Fan va fint! madhawk skriver inte så där i fall han inte har anledning.

Vi har i så fall ligans bästa defensiva back! och när han väl avlossade kanonen var det inte allt för taskiga skott. Kommer ni ihåg slaggat från då hans vänner från Tjeckien våldgästade klacken? :)

Moffsing: Okej. Nu har vi väl bevis så det räcker.
Vi har honom på bild på Midlanda. Och nu har vi dessutom en mycket trovärdig källa som säger att han är på väg.
Case closed.

söder över: du har övertalat mig :)

RubinCarter: asså strålman känns juh som en dröm men samtidigt...
karln har inte gjort annat än att meddela sitt ointresse genom sin agent sedan i våras!

han siktade först ENDAST mot nhål sedan nu har det juh sagts att om det inte går så blir det "europa" men då i en mer pengagivande cirkus än es...

såå

skillnaden mellan dom är alltså att i cas fall så komme han från cska som missade slutspel ifjol och som nu går igenom stora förändringar i sin trupp han har själv meddelat att han vill till sverige och att han trivdes superfint i timrå ik..
han har små barn så man kan juh misstänka att familjesituationen spelar in här med...

men alltså strålman kanske blir en me realistisk dröm om han floppar i någon annan liga i typ 2år än just nu..

hellre en nöjd cas än en missnöjd stråle!

sedan är juh iofs cas en defensiv klippa en av de vassaste jag sett dessutom
lite mer määäla framåt skulle inte skada men men... med en sådan jävla defensiv hjälte på isen törs kanske någon annan kliva upp lite!

RubinCarter: Man skulle ju inte gråta blod om Caslava skriver på=)

Johnny Bravo: Hur gör man om vi får Caslava och sedan så blir det klart att Strålman kritar på för MoDo i Sep lr annat ES lag. Hemsk tanke.

Mycket vill ha mer, får vi Caslava så ska strålman till NHL.

Moffsing: Ja han bar ju Vampolas väskor i går.
Hoppas verkligen att han stannar nu :)

Timrå Icon:

Kent-Stefan jobbar stenhårt på Caslava!

T T: Får vi Strålman så blir det bad i Vängåvan med Kulltorp i vår :-)

Pätr: Finns han på Jimmys lista så lär han ju finnas på Linkans också.

Per HApps: Såg att André Lakos blivit ledig. Kanske han kunde ta den sista backplatsen? Han kanske inte är någon enorm defensiv kraft, men han borde åtminstone kunna ge en hel del stabilitet bakåt.

Kolan till HV71 och Skogs till Skellefteå, fattas nu bara att Jokela går till Detroit så är galenskapen total.

Timrå Icon: ja men hade timråboken varit Aftonbladet så hade det ju bara stått ett fett "SKANDALCHOCK-BLOGGEN" istället för vad som diskuterats dom senaste timmarna :)

Olle: Har han fått det då....? Egentligen...?

Jag skulle kunna pinka en bättre blogg i snön till vintern

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Men HUR kan random blogg-grabb få så otroligt mycket uppmärksamhet när han uppenbarligen har gjort en groda och skrivit om något han inte vet något alls om?! :)

Jag förstår inte grejen...

ersson: Vilken dåre

Mangy92:

IN: Johan P Andersson
UT: Timo Pärssinen (?)

IN: Johan Andersson
UT: Fredrik Hynning

IN: Max Friberg
UT: Anton Lander

Skämtar han?

T T: Jag instämmer läste några rader o sen tappade jag intresset av den dåliga kollen från honom.

KORITFW: Ja sammanställningen känns sådär :P Håller inte riktigt med om att Hirscho var en riktig lirare i Timrå som var älskad av publiken alltså, även om han ryckte upp sig i slutet...

« · 1389423 · »