1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601383 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo: Det mest upprörande är väl att man kan tolka artikeln som att linkan inte har bestämt sig om han ska förlänga med Jerofejevs eller inte? Ok om det är som linkan säger att det inte finns någon spelare klar som kan kliva in i hans ställe men vilket lag i ES har spelare på stand by som man kan skriva kontrakt med?

Mangy92: Yeah vad hade seriestarten varit utan en knäskada?

Here we go again!

Jockz: Jag undrar det samma! blir han kvar? klarar man av att säga nej tack om han inte motsvarat förväntningarna eller blir han kvar av bekvämlighetskäl?

Undra hur det blir med Jero? Kostar han mer än han smakar måntro?

Redigerad kommentar

hubbenorlen: I en intervjuv sade linkan att man letade en back men man hade litet kapital att röra sig med, strålman var då ett namn som de var för många andra klubbar oxå, men linkan var redan då tveksam eftersom strålman förmodligen skulle vara för dyr för timrå.
sen kom denna jero in i eran trupp så jag instämmer i föregående talare att kapitalet lades nog på denna back, och jag tror det är en bra värvning trots allt!

hubbenorlen: Jag tror att man lagt pengarna på Jerofejevs istället, eventuellt att det finns någon liten slant kvar. Skulle Anton bli aktuell så går det väl kolla med sponsorer osv, men tveksam till om såna pengar skulle räcka.

Jag kom att tänka på en sak.
Vad händer om Strålman inte får kontrakt i NHL och vill komma till Timrå.
Finns det öronmärkta pengar till det, eller är det kört då?

Mangy92:

Ok tackar

haggen: Önerud skulle jag tro! :)

Olle: Ja det måste vara så isf!

Mangy92: shenanigans! Det måste vara för Sundsvall som han är klar i så fall, vad ska vi med honom till? :)

Någon som vet vem som spelade med nr. 11 igår mot Sundsvall?

Kostiainen: Ja jag undrar detsamma :P

Mangy92: Varför skulle han vara klar när han har kontrakt ?

Mangy92: Märkligt namn att slänga ut så där bara...

På livebloggen var det någon som sa att Vaclav Pletka var klar! Vad var det om?

Sitter och funderar lite på speltiden på jonte och Hertzberg, som verkar ha varit minst sagt sparsam än så länge. Kan det vara så att man redan bestämt sig för att signa båda två? Att man resonerar som så att dom kommer att få tid att visa upp sig senare i händelser av skador osv.?

Jag kan förstå om jonte vilar lite mer eftersom han inte riktigt kommit in i tempot (han kanske helt enkelt inte orkar än) än men Hertzberg borde väl ändå lira mer eller mindre konstant nu på försäsongen?

Timrå Icon:
Grattis, tror att samtliga säkerhetsventiler löste samtidigt på Östrand. Kavla upp ärmarna och ner med dig!!

Andersson: Förväntad matchvinst och turneringsseger förvandlas till uddamålsförlust och status quo. Allt för spänningen..?

Andersson: Hahaahaha!! Sant

Timrå Icon: Ryggsäckshockey är väl ingen skräll när dom sponsras av fjällräven ?

Timrå Icon: Nåja, kul att få se lite hockey iaf så här på sensommaren. Det var ju bara ett lag på isen och dom vann ju också till slut.

Olle: Ja de har ju till och med öppet gått ut med att de ska spela ryggsäckshockey.
Hockeydödare :-(

Johnny Rocker: Aha det är M0d0!? Jag undrade just vilket ryggsäcks, slit och släng-gäng det var som Pelicans mötte...

ersson: Sitter och kikar på M0d0-Pelicans. I Pelicans lirar Ryan Lasch, han hade jag bytt mot Murley alla dagar i veckan! Kanske skall tipsa linkan, jag menar han kan ju iaf lägga till han på den berömda listan?

Om ni vill se hur folk har tippat Elitserien så råder jag er att gå in på denna länk och kika.
Vi är faktiskt inte tippad sist av allihopa. ;)

Styf klar för Team Härnösand :O En match ;)

Redigerad kommentar

Mackelito: Inga problem: "Mora-JVMstjärna...nej"

RubinCarter: Vill inte ge aftonbladet besökare så kan någon sammanfatta länken?

Detta ahde jag missat, fan inte ens klart när det står på officiella längre, nu för man vänta tills spelarna står på isen i premiären om man ska vara säker ;)

pefr: Come-back kanske...?

Tycho: hrmmm... dagens tankevurpa från min sida :) Vet inte riktigt hur jag tänkte där, tror inte att han skulle göra bort sig som PP-back i och för sig men

pefr: Som back? :D

Johnny Bravo: Måste vara nåt fel, att han skulle vara free agent. Han har ju redan spelat matcher för pardubice i år.

Annars är ju Suchy intressant, som sagts tidigare.

Nakladal tjeckiska ligan bästa försvarare 09/10.
Står på free agent listan. Vad är det för nån? 23 år

Hur ligger det till med Daniel Fernholm förresten? Tyckte han stod med som Free Agent på EP, men vill minnas att han fått ett kontrakt, eller ryktades få kontrakt någonstans? Kan inte han vara ett namn annars?

Michael90: Det var nån vecka sen jag nämnde honom.

T T: Han kan börja hos Katterna. :)

- Gudabenådad offensivt skicklig junior som fått kämpa mycket i motvind de senaste säsongerna. Jag gillar värvningen eftersom han har en stor uppsida om han kan lyckas. Riktigt snabb, extremt tekniskt skicklig och en bra målgörare. Är dock väldigt liten och får svårt med det fysiska spelet. Måste spela intensivt i högt tempo för att vara bra.

Så löd Jimmys omdöme i fjol. Vi kanske ska bättra på tryoutkonkurrensen?

Simmalugnt: Ja, Viktor Wallin kan vi väl placera in bland topp 5 sämsta värvningar i historien, vågar jag sticka ut och säga topp 3 ?! =)

Johnny Bravo: Ja ungefär

Andersson: Vi har väl pengar till en halv månadslön för En av dom i ett halvår.

Esa Pirnes och Radoslav Suchy , då kan man andas ut .

Edit : Väldigt trovärdigt , eller hur ?

Timrå Icon: Men det var bara av omtanke om övriga världen.

Johnny Bravo: Tänk att de fick in en vokal i namnet där ändå :-)

ÖstrandsNisse: Skrbek är ett fynd för oss i det läget vi befinner oss i nuläget.

Michael90: Även om det är klent på backsidan säger jag, tack - men nej tack.

« · 1399087 · »