1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601193 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
haggen: Har Pikkarainen verkligen så mycket i lön? I så fall är det ju inget snack om saken. Han ska bort om det går.
Jag förutsätter att ledningen jobbar utifrån samma ståndpunkt.

hubbenorlen:

Skulle Pikken vara väck så bör de pengarna generera i Bremberg + en hyfsad back.

Skulle ändå vilja se att en ny målvakt införskaffas också om plånkan räcker så långt.

hubbenorlen: Får känslan av att Röymark kan ligga i hetluften. Inte varit närheten av att komma upp i den standarden han hade ifjol tyvärr och på kroppsspråket under matcherna tycket iallafall jag att det ser lite förtvivlat ut.

RTS: Pikkarainen håller jag med om. Men inte Murley. Han producerar och verkar vara en omtyckt kille. Att byta ut honom mot en random rejectad transatlant känns för osäkert

Knylan: Han har ju direkt orsakat minst tio baklängesmål, enbart pga slarv eller bristande kunskaper. För att inte tala om alla målchanser och den osäkerhet han skapar.
Är inte det skäl nog att göra sig av med honom?
Det finns ju ingen annan som förtjänar det mer i alla fall

Knylan: Anledningen till att Högstöm ej blev kvar i SAIK var att trodde sig vara så mkt bättre än vad han var, säger ju sig självt om man tror sig skall konkurera ut Erixon o Runblad.

hubbenorlen: Jag tippar Murley eller Pikken, om nu någon skall bort.
Timo har väl krav på Timrå på många hundra tusen så han blir nog kvar.
Skall man släppa några spelare måste det ju vara spelare med höga arvoden.
Högstöm kan dom släppa iallafall om du frågar mig, hade faktiskt stora förhoppningar på honom men, men.

hubbenorlen: Jag tycker folk är alldeles för snabba med att avfärda Högström. Ge den killen något/några år till samt lira honom med en defensivt stark back så tror jag man kan få en väldigt habil offensiv back som är större rent fysiskt än t.ex. Moe samt har ett bättre skott. Dom båda påminner mycket om varandra i det hänseendet att båda är fullständigt iskalla med pucken och totalt saknar nerver. Detta är ju båda till last på samma sätt också.

Problemet är ju dock dagsläget och i dagsläget så har vi inte riktigt råd med att inhysa backar som kan bli bra på sikt. Men jag har mycket svårt att se att man skulle göra sig av med Högström helt och hållet, alternativet vore ju att låna ut honom. Dock kan jag inte riktigt se nyttan.

Blizzard: Till Linkans försvar ska ju sägas att han i slutet var helt bakbunden av styrelsen, eftersom han var tvungen att vänta på att de skulle frigöra mer resurser att värva för. Det är ju tufft att gå ut och handla spelare med sms-lån. Linkan ska kritiseras för sitt lagbygge, inte för avsaknaden av nyförvärv de sista veckorna i Timrå.

hubbenorlen: Den här intevjun? Nä det låter positivt :-)

Semesterrresa...jojo

"När Kent Norberg landade i Sverige efter en semesterresa till Schweiz i går"

Redigerad kommentar

Blizzard: I intervjun med Dagbladet så låter det onekligen på Nubben som att ett par till ska in i alla fall.
Så, om inte Vampola försvinner? Vem?
Rimligtvis en back och en forward.
Jag tippar på Högström och Gnagarn.

Jag drömde att Strålman skulle bli klar.. Det var en fin dröm..

skillnad över hur Nubben bemöter media jämnfört mot Stefan är ju helt jävla enorm! Man känner direkt att det kan hända något ilken dag som helst, med linkan var det stendött.

Detta ger ju ny energi till alla, spelarna, sponsorer, fans...

KUNG NUBBEN, SE TILL ATT HA KVAR VAMPEN BARA!

undra om det kan vara så att dom ska låta Vampen och Linkan leka några matcher innan man bestämmer sig. eller så kanske Vampen vill leka ågra matcher innan HAN bestämmer sig.

"Kommer ihåg sist det begav sig när Nubben var sportchef och vi låg skrynkligt till. Då viskades och tasslades om att det skulle komma en hel femma nya spelare. Det hela slutade med Sloan, typ"

Kerstin_k: Men hur många ggr har inte Nubben genom åren stulit toppspelare som redan varit "klar" för andra lag?.
Känns mer o mer rätt att årets första förändring var att Stefan Lindquist fick lämna, ända felet är att det inte skedde för 2 år sedan.

Känner mig trygg med nuvarande sportchef, han har redan efter 1,5 vecka gett tydligare besked i media än fjanten som fick kicken.

Nubben brinner för Timrå,det gjorde inte fjanten.

Kom igen Timrå!.

mikenomad: Äh, sluta läs mellan raderna o håll tummarna ist;)

lungan: Och enligt ST så är det inte aktuellt just precis nu, som det låter är det inte klubbens ambition att han ska bort. Men man kan vu vilja olika mycket att han ska stanna också...Nubben säger på frågan om han är kvar på torsdag att han inte vet. Att nåt ligger det säkert i det som spekuleras typ. Dvs, om jag läser rätt mellan raderna, att bollen ligger hos Vampola. Att Nubben menar att det är hans eget beslut som avgör. Samtidigt får man ju vibbar av att det inte direkt jobbas stenhårt för att han ska välja att bli kvar....

lungan: nu lånar lhc ut engstrand, synd vi inte kunde fått låna han då

mikenomad: Kommer ihåg sist det begav sig när Nubben var sportchef och vi låg skrynkligt till. Då viskades och tasslades om att det skulle komma en hel femma nya spelare. Det hela slutade med Sloan, typ.

Tongångarna känns igen i år. Kan nog vara klokt att mana till besinning. Det kan, precis, som du säger bli rätt brunt i slutändan.

Enligt Dagbladet så ska Vampola inte försvinna. Läs dagens nypublicerade artikel

Laget ska spetsas till, enligt nubben, låter inte som att Våra stjärnor försvinner då i alla fall.

Kostiainen: hockey.expressen.se/elitserien/1.2621297/sjostrom-lamnar-fbk-klar-for-frolunda Stämmer detta så känns det som att Vampen inte drar till frölunda iaf.

stoff: Alltså du kan inte vara på riktigt. Låt karln spela innan dy spyr ut dina dryga jävla kommentarer.

mikenomad: det blir en ny anger

God morgon kamrater. Hoppas baksmällan är hanterbar så här dagen efter det vilda firandet efter vår fantastiska triumf. Ja inte Sveriges mot Finland alltså, menade naturligtvis Linkans påskrift för oss där vi kampades mot andra ES-lag. Inte helt vanligt nu för tiden när det gäller TIK och nyförvärv. Brukar vara tvärtom, att vi trugas på dom. Nå, jag vill mana till besinning. Detta KAN fortfarande bli bajs.

Hur ofattbart det än låter.

tänka sig! 13/11-11 drog våran silly igång till slut!!! *myser*

det där länkade som hallmanskan hade klippt ihop från sitt samtal med linkan lät jäääävligt timrå! inte den lättaste vägen i livet varje gång osv! det luktar Hedström mentalitet! vågar man hoppas?

just sådana saker är intressanta! vad nubben eller experter tycker o säger känns lite prio 2 efter alla jävla floppar som (s)linkan har kallat för davidssonare o caslava ersättare...

nuuuuuuu längtar jag helt plötsligt efter mera!!! GE MIG!!!

=))

Vilda rykten om Nagy, Ossi Väänänen !! o vampen kvar!!

nja asså jag vet inte det känns lite konstigt med våra knappa medel... meeeen aldrig säga aldrig! jag ska passa på att njuta lite iaf!

grejjen med vampola är att om han inte vill vara kvar så ska han inte vara det heller! se på jokelas inspirerade agerande eller hirsos för den delen o stackars kolan med! sena som fan o inte särskilt bråttom till båset när det är dags att släppa in nästa kille... sådant är det sista vi behöver just nu. just nu är Vampola helt ok men asså vad händer när karl ger upp o drar iväg mentalt? jag skulle sakna honom massvis men jag vill inte se honom förvandlas till något som liknar pikkarainen i sina sämsta stunder...
detta kom jag fram till under uppehållet.

i min dröm stämmer dessa positiva rykten dock! =) iom detta kan förhoppningsvis vampen leka bättre o hitta glädjen ihop med linkan!

love silly!!!! =)

Hahl Bundy: Kan det vara Pärra?

diffe: "Perra med Galler framför mål"?
Nu hänger jag inte med.

lungan: Tror inte diffe skulle slänga ur sej en sån grej om de inte fanns nån substans i de .

diffe: Driver du med oss?

Vampola blir kvar, Bremberg och en riktik sniper kommer... Tjohej vad det ska klättre i Tabellen nu.. Nu kommer Våran  Robinson ösa in mål med Perra med Galler framför mål och tar alla returer.

Just ja undra om inte Ossi Vaananeen kommer som grädde på moset..

Linkan, oookej. Den såg man inte komma ur ögonvrån. Med rätt värvningar i övrigt och en behållen Vampola kan det bli sketabra. Men jag avvaktar tills vi sett det totala agerandet (!!!1) innan jag uttalar mig.

Blizzard: Njaa jag misstänker att mina chanser till en provslurk försvann då jag frågade om pocenten he he

Timrå Icon: ojoj, smaskigt! :) Synd att de e söndag, men på tors kanske du får hälla upp en :)

Blizzard: Du skulle sett whiskeyn morsan hade nu! En 36-årig Chieftain's från -06. Låg i en låda med plakett och cerifikat. 57,5% tror jag.

Hahl Bundy: Dött lopp för mig vilken jag gillar bäst mellan de båda kommentarerna. :-D

spud:
Eller, kontaktar Linkan VSOP en som kallar sig "Nubben" :)

spud: haha den var lite bra ;)

alnöit: Stick härifrån nu.

Blizzard: En fd frikyrklig person kontaktar linkan VS en som kallar sig "nubben". Lätt val för Linkan.

Blizzard: Ha ha det missade jag. Jag var så otroligt nöjd med Linkans första kommentar. :)

Hahl Bundy: hahahahaha
"jag fick inte rätta känslan efter att ha pratat med Markus Näslund"

Dom som kan värva alla bara av att nämna sina namn.

Kerstin_k: Haha. Hade det här varit ett forum tillhörande något av de andra elitserielagen så hade jag kanske fått en liten stöt i hjärtat, men en sån kommentar biter inte särskilt hårt här. Det står "TIMRÅ" på bröstet utan att det finns någon som helst koppling till orten i laget. Ni är sist, ni har sämst ekonomi och dispens för "arenan" sen tio år tillbaka. Spelare efter spelare klagar på att dom inte fick sina löner utbetalade. Jag står inte på något som helst sätt bakom "The heart of hockey" och tycker mest att det är störigt.

Hur som helst (!) så tror jag att Bremberg är rätt spelare att värva för Timrå. Jag tror att det är precis en sån spelare laget behöver och jag tror att Timrå är rätt lag för honom. Nu ska jag spela Bingo lotto och har äntligen bättre saker för mig.

alnöit: "Fick han välja skulle han spela i någon av dom andra elva klubbarna, "

"Fredrik Bremberg fick sparken från HV 71 i september.

Sedan dess har han uppvaktats av Modo, Frölunda och Timrå.

Lotten föll på jumbon Timrå"

Hahl Bundy: haha! okok tack :)

Blizzard: Äh sånt trams :)
AB var det.

Kerstin_k: Om nu puddingen är rätt ute om ytterligare 4 spelare, tro vad oddsen är för att en av dessa är Anger?

Hahl Bundy: länken då ;-)

Frella: "Norberg verkar ha varit en av de avgörande faktorerna till Brembergs beslut.

– Sedan uppvaktades jag stenhårt av Kent Norberg, sportchef, och han gjorde ett superproffsigt intryck på mig. Jag har hamnat rätt, säger forwarden."

Kul att nån tycker att det börjar bli proffsigt på Sportchefsplatsen.

Redigerad kommentar

alnöit: Det spelar liksom ingen roll, hela övik hade kunnat varit på isen. "The heart of hockey" är det mest komiska som hänt svensk hockey på flera år.

Jag blir faktiskt lite generad, å era vägnar, när jag hör och ser dom orden.

Kerstin_k: När Timrå har vunnit ett SM-guld med över 20 spelare från närområdet och egna hockeygymnasiet så ska jag diskutera hurvida Modo var "the heart of hockey" 2007 eller inte.

... och till tjommen som skrev något om att Ritola hade gjort noll pinnar på fem matcher i år? Ja han typ 3 min/match och då händer inte mkt. Tampa är ett relativt bra lag. Svårt å platsa där, till skillnad mot Oilers där det verkar jävligt svårt att göra mål? ;)

Vad gäller Dick, så skulle jag gärna byta honom mot typ.. er materialförvaltare. Men det är inte jag som bestämmer. Tryckte tydligen på en del knappar här då alla spottar ur sig kommentarer till höger och vänster :) och nej jag har inget bättre för mig.

Ska bli intressant och se vad Linkan kan göra i årets Timrå. Precis som fallet varit med Vampola så räcker det inte med en spelare som kan styra PP, någon ska ju sätta dit puckarna också. Vampola och Bremberg hade ju varit riktigt kul att se men det lär väl inte hända nu.

« · 1425955 · »