1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609247 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Fet-Ecke: Checkar han hårt? :)

Hahl Bundy: I nåt motståndarlag, optimalt

Bergius: Nä, jag menar att jag inte vet mer än jag skrivit!
Inga namn! En checkisk spelare!

A51: Var ska Hagos o Bagarn var i PP då?

Tänk vampen och linkan i pp, och lägg till en back som kan och vågar skjuta från blå. Mumma!

Den som säger att det är tråkigt att vara Timråit är dum i huvet!

Fet-Ecke: Om detta stämmer ska du få en puss! Haha då känns det som att det finns hopp!

Bergius: Han har väl belagts med munkavle.

Fet-Ecke: Menar du att du vet vilka spelare som kommer värvas till TIK och inte säger det? Då måste det väl vara bättre att du skriver här vilka spelare det rör sig om. Det tror jag vi alla är intresserade av.

Fet-Ecke: Ja får du rätt i det här med att Vampola blir kvar så fäller man en tår av lycka. Då kan det gå.

Tjeckiska backar som ser bra ut i Tjeckiska ligan är
Jiri Vykoukal o Jaroslav Modry...... dock är dom 40 år.

bobrov: Som sagt inga namn nämdes! Svar:Ja!

Hahl Bundy: Inget är som väntans tider.... ;)

Hahl Bundy: Nubben i Dagbladet:

"– Den närmsta veckan eller veckorna kommer vi att göra fler förändringar för att spetsa till konkurrenssituationen i truppen, säger Norberg och tillägger:

– För att vända det här krävs mer än en åtgärd.

• Du pratar om åtgärder och förändringar i stället för bara förstärkningar. Kommer spelare att försvinna också?

– Ja, det är klart. Man kan inte bara fylla på med spelare, då har vi 30 stycken till slut. Varje gång vi tar in en spelare måste en spelare bort på sikt.

• Räknar du med att Petr Vampola kommer tillbaka efter landslagsuppehållet?

– Ja, det gör jag. Jag har inte hört någonting annat.

• Vad händer närmast?

– Jag fortsätter att jobba och så får vi se vad som händer. Jag tittar på allt."

Fet-Ecke: En del säger att Vampola försvinner... andra inte.

Verkar inte vara nån som vet.

Fet-Ecke: Så du menar att Vampola blir kvar ?

Fet-Ecke: Tenkrat?

One down and four more to go!
Enligt källor som jag inte får avslöja.
Inga namn, men en checkisk spelare som kan tolka åt Vampola för han är väldigt dålig på engelska.

arnio: Verkligen. Det är ett märkligt begrepp och sammanfattar spelare som har låga förväntningar på sig och som sedan överträffar de lågt ställda förväntningarna genom att i regel överträffa de lågt ställda förväntningarna på poängproduktion. När dom då gör detta så tycker sig "tyckarna" se något som ingen annan ser eller kunde se. Detta skapar då en liten hype kring spelaren i fråga som bara står i paritet till spelarens produktion.

Röymark är absolut ingen dålig spelare på något sätt men man behöver absolut inte göra honom till något större än vad han är vilket väl Nyström har gjort har jag för mig. Röymark är fortfarande en spelare som får ut för lite av vad han skulle kunna få ut med sin skridskoåkning. Fram tills att han börjar producera i en jämn takt och framförallt visar upp en större jämnhet så är han inte mer än en ojämn brunkare som har en förmåga att kunna raka in några puckar då och då.

För mig är han en aningen mer produktiv variant av Henrik Eriksson, mannen som alltid var som bäst när det gällde som absolut minst.

Knylan: "Röymark tycker jag i grund och botten är en överskattad spelare, speciellt eftersom han anses vara underskattad av någon jävla anledning."

Mest överskattade underskattade spelare med andra ord.

haggen: Det ligger nåt i det att Vampola går till FBK nu när Sjöström lämnat dom för Frölunda ?

Enligt en kommentar så kan Vampola vara på väg till Fbk eller Finland.

Låter inte trovärdigt med Finland dock men FBk känns mer rimligt om han nu lämnar.

Hahl Bundy: Visst finns det fler! Drog bara till med något för skojs skull, fika på arbetet och förbättra på inläggen lite ;)

Knylan: Högström i senaste matchen på hovet?

han gjorde kappt ett rätt på isen passningspelet var det sämsta på länge! för att inte tala om spelet i egen zon! puckstirrandets mästare om han lyfter upp blicken någon gång ibland så slipper han hamna en eller två meter efter sin motståndare för jämnan.

Högström kan transportera puck och fungerar relativt bra när han får lite tid o utrymme på offensiv blå i pp men sett till helhelet o timrås läge så nää usch.

jag är överens med dig i att timrå inte kan gå runt på folk som inte lirar godkänd hockey nu. ALLA måste juh bidra om det ska vända här...

Kostiainen: Finns väl andra där? Nån hyfsad transatlant med dubbla medborgarskap?

Hrrmmmm. Schweiz alltså.. Har Kloten ledsnat på att vänta på Nordgren? Haha...

hubbenorlen:

Han ligger säkert närmast till hands då han värvades från KHL/NHL och inte presterar ett smack.
Han kändes som en dyr värvning i alla fall.

Murley kan ju ryka också om Nubben har hittat en transatlant som är värd det bytet.

Många snackar Hasek, varför inte, men han lär ju vilja ha bra betalt också.

Bremberg och Hasek in samt en back, då ser det ljust ut.
Namnkunniga spelare som bara det lockar publik.

Drömma får man ju;)

Skarin: Helt inne på din linje.

Sen kanske Pikka vill göra sig obekväm . Han kanske vill lämna precis som Hirso pga just Perra.

Perra var anledningen till att Hirso drog enl. vad han själv har sagt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kostiainen: Röymark tycker jag i grund och botten är en överskattad spelare, speciellt eftersom han anses vara underskattad av någon jävla anledning. Endimensionell utav bara fan.

Fick jag vara sportchef en stund, utan att fundera så mycket, skulle jag sälja Högström till Allsvenskan snabbt som ögat till att börja med. Sedan skulle Murley och Pikkarainen ligga riktigt illa till också. 

Det här blir sjukt spännande. 

Fräls oss, Nubben!

haggen: Har Pikkarainen verkligen så mycket i lön? I så fall är det ju inget snack om saken. Han ska bort om det går.
Jag förutsätter att ledningen jobbar utifrån samma ståndpunkt.

hubbenorlen:

Skulle Pikken vara väck så bör de pengarna generera i Bremberg + en hyfsad back.

Skulle ändå vilja se att en ny målvakt införskaffas också om plånkan räcker så långt.

hubbenorlen: Får känslan av att Röymark kan ligga i hetluften. Inte varit närheten av att komma upp i den standarden han hade ifjol tyvärr och på kroppsspråket under matcherna tycket iallafall jag att det ser lite förtvivlat ut.

RTS: Pikkarainen håller jag med om. Men inte Murley. Han producerar och verkar vara en omtyckt kille. Att byta ut honom mot en random rejectad transatlant känns för osäkert

Knylan: Han har ju direkt orsakat minst tio baklängesmål, enbart pga slarv eller bristande kunskaper. För att inte tala om alla målchanser och den osäkerhet han skapar.
Är inte det skäl nog att göra sig av med honom?
Det finns ju ingen annan som förtjänar det mer i alla fall

Knylan: Anledningen till att Högstöm ej blev kvar i SAIK var att trodde sig vara så mkt bättre än vad han var, säger ju sig självt om man tror sig skall konkurera ut Erixon o Runblad.

hubbenorlen: Jag tippar Murley eller Pikken, om nu någon skall bort.
Timo har väl krav på Timrå på många hundra tusen så han blir nog kvar.
Skall man släppa några spelare måste det ju vara spelare med höga arvoden.
Högstöm kan dom släppa iallafall om du frågar mig, hade faktiskt stora förhoppningar på honom men, men.

hubbenorlen: Jag tycker folk är alldeles för snabba med att avfärda Högström. Ge den killen något/några år till samt lira honom med en defensivt stark back så tror jag man kan få en väldigt habil offensiv back som är större rent fysiskt än t.ex. Moe samt har ett bättre skott. Dom båda påminner mycket om varandra i det hänseendet att båda är fullständigt iskalla med pucken och totalt saknar nerver. Detta är ju båda till last på samma sätt också.

Problemet är ju dock dagsläget och i dagsläget så har vi inte riktigt råd med att inhysa backar som kan bli bra på sikt. Men jag har mycket svårt att se att man skulle göra sig av med Högström helt och hållet, alternativet vore ju att låna ut honom. Dock kan jag inte riktigt se nyttan.

Blizzard: Till Linkans försvar ska ju sägas att han i slutet var helt bakbunden av styrelsen, eftersom han var tvungen att vänta på att de skulle frigöra mer resurser att värva för. Det är ju tufft att gå ut och handla spelare med sms-lån. Linkan ska kritiseras för sitt lagbygge, inte för avsaknaden av nyförvärv de sista veckorna i Timrå.

hubbenorlen: Den här intevjun? Nä det låter positivt :-)

Semesterrresa...jojo

"När Kent Norberg landade i Sverige efter en semesterresa till Schweiz i går"

Redigerad kommentar

Blizzard: I intervjun med Dagbladet så låter det onekligen på Nubben som att ett par till ska in i alla fall.
Så, om inte Vampola försvinner? Vem?
Rimligtvis en back och en forward.
Jag tippar på Högström och Gnagarn.

Jag drömde att Strålman skulle bli klar.. Det var en fin dröm..

skillnad över hur Nubben bemöter media jämnfört mot Stefan är ju helt jävla enorm! Man känner direkt att det kan hända något ilken dag som helst, med linkan var det stendött.

Detta ger ju ny energi till alla, spelarna, sponsorer, fans...

KUNG NUBBEN, SE TILL ATT HA KVAR VAMPEN BARA!

undra om det kan vara så att dom ska låta Vampen och Linkan leka några matcher innan man bestämmer sig. eller så kanske Vampen vill leka ågra matcher innan HAN bestämmer sig.

"Kommer ihåg sist det begav sig när Nubben var sportchef och vi låg skrynkligt till. Då viskades och tasslades om att det skulle komma en hel femma nya spelare. Det hela slutade med Sloan, typ"

Kerstin_k: Men hur många ggr har inte Nubben genom åren stulit toppspelare som redan varit "klar" för andra lag?.
Känns mer o mer rätt att årets första förändring var att Stefan Lindquist fick lämna, ända felet är att det inte skedde för 2 år sedan.

Känner mig trygg med nuvarande sportchef, han har redan efter 1,5 vecka gett tydligare besked i media än fjanten som fick kicken.

Nubben brinner för Timrå,det gjorde inte fjanten.

Kom igen Timrå!.

mikenomad: Äh, sluta läs mellan raderna o håll tummarna ist;)

lungan: Och enligt ST så är det inte aktuellt just precis nu, som det låter är det inte klubbens ambition att han ska bort. Men man kan vu vilja olika mycket att han ska stanna också...Nubben säger på frågan om han är kvar på torsdag att han inte vet. Att nåt ligger det säkert i det som spekuleras typ. Dvs, om jag läser rätt mellan raderna, att bollen ligger hos Vampola. Att Nubben menar att det är hans eget beslut som avgör. Samtidigt får man ju vibbar av att det inte direkt jobbas stenhårt för att han ska välja att bli kvar....

lungan: nu lånar lhc ut engstrand, synd vi inte kunde fått låna han då

mikenomad: Kommer ihåg sist det begav sig när Nubben var sportchef och vi låg skrynkligt till. Då viskades och tasslades om att det skulle komma en hel femma nya spelare. Det hela slutade med Sloan, typ.

Tongångarna känns igen i år. Kan nog vara klokt att mana till besinning. Det kan, precis, som du säger bli rätt brunt i slutändan.

Enligt Dagbladet så ska Vampola inte försvinna. Läs dagens nypublicerade artikel

Laget ska spetsas till, enligt nubben, låter inte som att Våra stjärnor försvinner då i alla fall.

Kostiainen: hockey.expressen.se/elitserien/1.2621297/sjostrom-lamnar-fbk-klar-for-frolunda Stämmer detta så känns det som att Vampen inte drar till frölunda iaf.

stoff: Alltså du kan inte vara på riktigt. Låt karln spela innan dy spyr ut dina dryga jävla kommentarer.

« · 1426000 · »