1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601191 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon: Han är dålig på svenska oxå!

Hahl Bundy: Det slog mig nu att Perra kanske är lika dålig på engelska som Vampola....? Kan det vara så enkelt?

Wayne Gresky: Ja dessutom är (var) han i Kloten o Nubben kom ju från Schweiz igår.

Radek Hamr it is.

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Ja Der Hammer har jag föreslagit förut. Om han är hel som sagt...

Hahl Bundy: Kan man köpa ny F5-knapp någonstans förresten....?

Timrå Icon: Undrar hur många som sitter o trycker F5 på hemsidan nu i dagarna?

Hahl Bundy: Radek Hamr passar den kravspecen ifall han är i speldugligt skick.

Hahl Bundy: Dessutom har ju Perra sagt förut att det är svenska som gäller i laget.
Får man ens säga så i dagens samhällen egentligen.....?
Inte undra på att Vampola måste kommunicera via tavlan he he

Redigerad kommentar

Fet-Ecke: En tjeck som måste vara bra på engelska borde vara Nedved.

Men frågan är om han fattar Värmengelska?

Redigerad kommentar

Fet-Ecke: Tänk om jag ser ut som fan om jag nu skulle vara tjej? Fettobagarn kan stå framför mål i pp. Förhoppningsvis blir han sönderskjuten. Hagos kan ju knappt stå på skridskorna så han får gärna vara i något motståndarlag.

Hahl Bundy: Dum Dummare....

Fet-Ecke: Om man får lita på vad han säger i pressen så ja. Han är ju inte direkt känd för att ljuga så vitt jag vet....

Timrå Icon: Även med Dupontarna i båset... De utan spelidé.

Kattgubben: Asså shiiiit.....det tänkte jag inte på :-)

Timrå Icon: Sabba inte mystiken nu, pojk ;)

Hahl Bundy: Murley, Hagos, Pikkalurven och Högström kan vi bryta med tycker jag

Timrå Icon: Ok, så du vet vad Nubben vet?

Fet-Ecke: Okej det förklarar saken.

Kattgubben: Inte ens Nubben vet än så det är nog ingen risk att någon här vet heller

Hahl Bundy: Tjeckisk skall det vara! ;)

A51: Om du är tjej så godtar jag pussen!

Fet-Ecke: Checkar han hårt? :)

Hahl Bundy: I nåt motståndarlag, optimalt

Bergius: Nä, jag menar att jag inte vet mer än jag skrivit!
Inga namn! En checkisk spelare!

A51: Var ska Hagos o Bagarn var i PP då?

Tänk vampen och linkan i pp, och lägg till en back som kan och vågar skjuta från blå. Mumma!

Den som säger att det är tråkigt att vara Timråit är dum i huvet!

Fet-Ecke: Om detta stämmer ska du få en puss! Haha då känns det som att det finns hopp!

Bergius: Han har väl belagts med munkavle.

Fet-Ecke: Menar du att du vet vilka spelare som kommer värvas till TIK och inte säger det? Då måste det väl vara bättre att du skriver här vilka spelare det rör sig om. Det tror jag vi alla är intresserade av.

Fet-Ecke: Ja får du rätt i det här med att Vampola blir kvar så fäller man en tår av lycka. Då kan det gå.

Tjeckiska backar som ser bra ut i Tjeckiska ligan är
Jiri Vykoukal o Jaroslav Modry...... dock är dom 40 år.

bobrov: Som sagt inga namn nämdes! Svar:Ja!

Hahl Bundy: Inget är som väntans tider.... ;)

Hahl Bundy: Nubben i Dagbladet:

"– Den närmsta veckan eller veckorna kommer vi att göra fler förändringar för att spetsa till konkurrenssituationen i truppen, säger Norberg och tillägger:

– För att vända det här krävs mer än en åtgärd.

• Du pratar om åtgärder och förändringar i stället för bara förstärkningar. Kommer spelare att försvinna också?

– Ja, det är klart. Man kan inte bara fylla på med spelare, då har vi 30 stycken till slut. Varje gång vi tar in en spelare måste en spelare bort på sikt.

• Räknar du med att Petr Vampola kommer tillbaka efter landslagsuppehållet?

– Ja, det gör jag. Jag har inte hört någonting annat.

• Vad händer närmast?

– Jag fortsätter att jobba och så får vi se vad som händer. Jag tittar på allt."

Fet-Ecke: En del säger att Vampola försvinner... andra inte.

Verkar inte vara nån som vet.

Fet-Ecke: Så du menar att Vampola blir kvar ?

Fet-Ecke: Tenkrat?

One down and four more to go!
Enligt källor som jag inte får avslöja.
Inga namn, men en checkisk spelare som kan tolka åt Vampola för han är väldigt dålig på engelska.

arnio: Verkligen. Det är ett märkligt begrepp och sammanfattar spelare som har låga förväntningar på sig och som sedan överträffar de lågt ställda förväntningarna genom att i regel överträffa de lågt ställda förväntningarna på poängproduktion. När dom då gör detta så tycker sig "tyckarna" se något som ingen annan ser eller kunde se. Detta skapar då en liten hype kring spelaren i fråga som bara står i paritet till spelarens produktion.

Röymark är absolut ingen dålig spelare på något sätt men man behöver absolut inte göra honom till något större än vad han är vilket väl Nyström har gjort har jag för mig. Röymark är fortfarande en spelare som får ut för lite av vad han skulle kunna få ut med sin skridskoåkning. Fram tills att han börjar producera i en jämn takt och framförallt visar upp en större jämnhet så är han inte mer än en ojämn brunkare som har en förmåga att kunna raka in några puckar då och då.

För mig är han en aningen mer produktiv variant av Henrik Eriksson, mannen som alltid var som bäst när det gällde som absolut minst.

Knylan: "Röymark tycker jag i grund och botten är en överskattad spelare, speciellt eftersom han anses vara underskattad av någon jävla anledning."

Mest överskattade underskattade spelare med andra ord.

haggen: Det ligger nåt i det att Vampola går till FBK nu när Sjöström lämnat dom för Frölunda ?

Enligt en kommentar så kan Vampola vara på väg till Fbk eller Finland.

Låter inte trovärdigt med Finland dock men FBk känns mer rimligt om han nu lämnar.

Hahl Bundy: Visst finns det fler! Drog bara till med något för skojs skull, fika på arbetet och förbättra på inläggen lite ;)

Knylan: Högström i senaste matchen på hovet?

han gjorde kappt ett rätt på isen passningspelet var det sämsta på länge! för att inte tala om spelet i egen zon! puckstirrandets mästare om han lyfter upp blicken någon gång ibland så slipper han hamna en eller två meter efter sin motståndare för jämnan.

Högström kan transportera puck och fungerar relativt bra när han får lite tid o utrymme på offensiv blå i pp men sett till helhelet o timrås läge så nää usch.

jag är överens med dig i att timrå inte kan gå runt på folk som inte lirar godkänd hockey nu. ALLA måste juh bidra om det ska vända här...

Kostiainen: Finns väl andra där? Nån hyfsad transatlant med dubbla medborgarskap?

Hrrmmmm. Schweiz alltså.. Har Kloten ledsnat på att vänta på Nordgren? Haha...

hubbenorlen:

Han ligger säkert närmast till hands då han värvades från KHL/NHL och inte presterar ett smack.
Han kändes som en dyr värvning i alla fall.

Murley kan ju ryka också om Nubben har hittat en transatlant som är värd det bytet.

Många snackar Hasek, varför inte, men han lär ju vilja ha bra betalt också.

Bremberg och Hasek in samt en back, då ser det ljust ut.
Namnkunniga spelare som bara det lockar publik.

Drömma får man ju;)

Skarin: Helt inne på din linje.

Sen kanske Pikka vill göra sig obekväm . Han kanske vill lämna precis som Hirso pga just Perra.

Perra var anledningen till att Hirso drog enl. vad han själv har sagt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kostiainen: Röymark tycker jag i grund och botten är en överskattad spelare, speciellt eftersom han anses vara underskattad av någon jävla anledning. Endimensionell utav bara fan.

Fick jag vara sportchef en stund, utan att fundera så mycket, skulle jag sälja Högström till Allsvenskan snabbt som ögat till att börja med. Sedan skulle Murley och Pikkarainen ligga riktigt illa till också. 

Det här blir sjukt spännande. 

Fräls oss, Nubben!

« · 1426021 · »