1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600923 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: För i de andra formationerna där vi inte har någon som drar ner tempot produceras det ju så det står härliga till... 

Bragd-Birger: Vilket poängantal är det som ska slås, det Timrå anger i sin avskedsartikel eller det faktiska?

mikenomad: Latmask. Nu är du skyldig mig ett nytt scrollhjul....

Blizzard: Inte göra laget dåligt. Men blott en stjärna i ett lag är ofta en dålig idé. Kolla bara på Zlatan och landslaget.

Vampola var jävligt bra på att ta in pucken i zon och hade en sjuk kontroll på pucken. Men det tog en väldig tid hela tiden. Han åkte in, vände sig mot sargen och täckte undan motspelarna. Jag tyckte ofta att han borde ha passat snabbare. Det var många gånger man såg spelare åka sig fria för att få passningar som aldrig kom.

Jag säger inte att han vad en dålig spelare – långt ifrån. Men jag kan tycka att han inte riktigt passade in i det snabba spelet som det var sagt att vi skulle spela i år.

Redigerad kommentar

hubbenorlen:

"Jag kan ändå tänka mig att många i laget kan lyfta sig rejält när Vampola är borta."

"Minns i fjol. Vi resonerade på exakt samma sätt när Corso försvann. Men inte fan blev vi så mycket sämre av att han försvann"

Du kan ju inte påstå att vi blev så jävla mycket bättre heller, nej att Corso och Vampola skulle göra laget dåligt så är ju ren jävla sosse Bullshit!! Bra spelare ska spela!

Tror inte vi får ett öre för Vampen det är typiskt Tik, trivs inte spelaren ska han få gå, helt gratis och fint. Woho! Vi lättar ju på lönebudgeten med hade varit roligt att få några millar av den adnra klubben också likt AIK och Videll, men nä här blir det inga slantar!

hubbenorlen: Det där måste du nog utveckla tror jag.

hubbenorlen: Tråkig för er när det gäller Vampola. Lider med er.

Angående tre ytterforwards är det som du säger inte optimalt. Vi har det med Pyrre, Pettersson och Olimb och det är INTE bra.

Timrå Icon: Jag nöjer mig med att hänvisa till mitt inlägg 06.32 i morse.

söder över: skönast är väl att man antagligen slipper se vampola i ett annat es lag! PUH

Gustav Scirea B: Dessutom tycker jag vi spelade mycket sämre hockey under Challe.

söder över: TUUUT TUUUT!!

hubbenorlen: Tror också han kan ha strypt många i laget då han va allt för dominant för denna liga. Spelare som tex Röymark har ju inget gått att känna igen iår.

jag tänker säga att det INTE är världens största katastrof att vampola lämnar .

jag tror inte att det behöver bli så jävla mycket sämre om nubben tar fram nån back o nån frw till...

ska vara lite utförligare senare ikväll för nu sitter jag o kör....

superfalle: Tre ytterforwards i en kedja?

superfalle: Risken är att det blir fot svett och dårar

Berglund: Jag kan ändå tänka mig att många i laget kan lyfta sig rejält när Vampola är borta.

Tänk själv att du spelar i ett lag där EN spelare får pucken hela tiden. EN spelare som ska göra ALLT, medan du och dina lagkamrater får skit hela tiden.

I ett sånt läge är det lätt hänt att man tappar självförtroende och spelar sämre.

Minns i fjol. Vi resonerade på exakt samma sätt när Corso försvann. Men inte fan blev vi så mycket sämre av att han försvann. Man märkte ju knappt av det.

Bragd-Birger:nä jag vill se en kedja med murley bremberg och brendl . skulle va spännande . blod svett och tårar 

Simmalugnt: Ja preciiiiis när man fått upp huvudet över vattenytan så kommer det en Bayliner i 80knop rakt i nacken....tack för kaffet

Det är märkligt men ändå inte hur en försiktig optimism över Bremberg kan förbytas i sådan svärta på ett ögonblick när verkligheten slår undan fötterna på oss. 

De flesta skulle kalla det misär. En tikare kallar det måndag. 

hubbenorlen: Ja nu e det fan Nagy eller nått likvärdigt som ska in ifall dom lirar Bremberg som center annars så ska en riktig klasscenter in. För utan Vampola så har vi typ 0 offensiv.

superfalle: Jag trodde vi skulle sparka honom? Lika bra att göra det nu, så har vi skalat bort båda våra spelare i poängligatoppen.

Hinner Linkan förbi i interna ligan, eller blir det Larsson som tar hem det till slut? Spännande!

Taurus: Enligt Jimmy är ju en back redan på ingång, dock ingen stjärna. De pengarna är tillsatta av styrelsen utöver ordinarie budget och täcker både backen och Bremberg.

Så Bremberg har inget med Vampola att göra.

Förlusten av Vampola möljliggör ju värvningen av en ännu bättre back, plus eventuell forward.

Sedan är väl Linkan att betrakta som något av en sniper. Han brukar ju göra en hel del mål. Dessutom är han nog inte tänkt som en ersättare, eftersom han inte är center. Vampola har ju förvisso spelat ytter på slutet, men jag hoppas att de inte tänker nöja sig med det resterande centermaterialet.

superfalle: Absolut inte, men du kan ju inte förneka att han va helt outstanding i avslutningen på säsongen. Och man såg ju även bitvis under säsongen då han inte dominerade att han hade nått som det flesta spelarna i EL sakna. Ta hans straffar te.x, jag kan bara komma på en till kille som spelat i EL som gör sånna spektakulära saker och det är Omark. Och det säger en del, han hade sjuka pausefinter på offensivablå som siste man osv, han hade det dära lilla extra sen att han inte levererade över en hel säsong det vet vi ju alla, det är ju inget att hymla om att han inte gjorde.

Bragd-Birger:men vi har ju murley 

mikenomad: Det framgår egentligen inte varför han lämnar oss. Är det pga tränaren eller att han tycker han är för bra för laget kan man nästan tycka att det är lite divigt ändå....eller.....? Bara lämna för att man inte trivs känns ju lite så där ändå.....

Jag misstänker att han inte trivs med att spela i Sverige öht egentligen

Men i vilket fall som helst måste ju Perra bort nu

Redigerad kommentar

Bragd-Birger:

Antagligen så ersäter Linklan Vampen i Tiks tänkande då båda är assistkungar och ingen av dom nån sniper!! Nu ska en riktig sniper in bredvid Linkan antagligen. Inget annat på denna jord är acceptabelt!!! Och ABSOLUT en el två def backar!

Äh det är lugnt... Vi har ju ett gäng hårt jobbande spelare på väg uppåt i karriären som Bagarn och Hagos. Båda på flera år dessutom = mycket att bygga på. 

superfalle: Om du resonerar så, Så är det väl många som är utan lön i dagens Tik?:) Nu var det väl pensionspengar de släpade med ifjol dock.

Redigerad kommentar

Gustav Scirea B:ja han har ju verkligen tokdominerat sen han lämnade oss 

jå1:att han fick betalt överhuvud taget . de får inte jag på mitt jobb om jag inte gör de jag ska. närvaro räknas inte 

superfalle: Skulle aldrig ha tagit hit en skadad förstacenter. Håller med dig.

superfalle: Trodde Hirso lämnade för att tik släpad med betalningar, gick han inte ut och klagade på det i finsk media?

Jamen, gonatt då. Där försvann inte bara vår ende riktigt vassa offensiva spelare, utan även vår ende kreativa center. Vem ska Linkan få äran att spela med nu, Hagos eller Bagarn? 'Pest eller kolera', någon? Om han 'gillade utmaningen' som han sa, så...har han sannerligen munnen full. Ersätt Vampola! Med Hagos som offensiv rotetvåa!

Jaja. Det kommer säkert bli jättebra och slutspel av det här ändå. Abso-fuckin-lutely.

Det är ju inte så att Nubben har någon press på sig nu. Det är heller inte så att Värmlandsmaffian i båset fick lite mer att bita i, nu när vi som sagt förlorat väldigt mycket av den självgående kreativiteten (sugna på att se vårt nya PP, anyone?).

Nu skulle vi behöva en skitbra center. Först då kan vi återgå till läge status-quo, med ett ev litet plus i kanten (om centern visar sig vara i närheten av Vampola-klass). Just nu har vi försvagat elitseriens redan sämsta spelartrupp. Fan, så tungt.

Förutom den skitbra centern behöver vi sedan tidigare (dvs ungefär från april och till dags dato) en riktigt bra back. Först då kan vi börja se framtiden an med någon som helst tillförsikt. Händerna upp alla som tror att en förstecenter och en försteback är på ingång?

Fy fan, igen. Linkan var förmodligen jävligt mycket dyrare än man vill tro också.

Vilken extrem skitsäsong det här är. Det tar heller aldrig något slut på eländet. Jag tror fan inte ens vi är i närheten av botten än.

Slutar det här med något annat än allsvenskan är det ett mirakel i stil med USA:s OS-viktoria 1980.

Faaaan!

El Maco: Klent balsam =)

Gustav Scirea B:med en annan första center hade vi aldrig hamnat i den sitvationen 

Ulf: Äsch, det där var ju flera år sedan, han har säkert nyktrat till nu.

mikenomad:ja då får man väl ändå tacka tränarna för att hirsovits lämnade självmant . att se han en säsong till tjäna stora pengar på tandskydds rull och straffar hade varit övermäktigt . corsos sparkning va jag förbannad över i flera månader . men detta tar priset . .

pefr: Många säger att det va Anton Lander som räddade kvar Timrå ifjol, fel. Han va inte ensam, utan Hirsos storspel det sista omgångarna hade vi åkt ner i kvalserien utan tvekan.

Jag har sett på värvningen av Bremberg som att nu får ju Vampola någon som kan sätta hans mackor. Men nu känns värvningen av Bremberg helt plötsligt totalt meningslös. 

mikenomad: om det nu var perra som gjorde att hirscho-bra-sista-fem-omgångarna-vich försvann tycker jag att han ska ha en klapp på axeln som befriade oss från den löneposten den här säsongen.

Marcus: Knappast oväntat att han lämnar, du ger en bra beskrivning av situationen. I längden blir det ohållbart med en spelare som så tydligt inte vill vara kvar så detta var nog dessvärre oundvikligt. Vi står nu inför det faktum att 3 spelare, 3 tänkta stjärnor, har lämnat pga (om det nu stämmer det som sägs) vår tränare. Corso, Hirso och Vampola.

Hur länge skall han (de) få hållas?

hubbenorlen: Vadå ingen förstecenter? Vi har ju Bremberg!1!!

hubbenorlen: Lugn Nubben grejar detta ang. Vampola måste han nog lämna TIK för att kunna behålla platsen i Tjeckiska landslaget och det har han inte gjort om han varit kvar i TIK

Jag kommenterar inte ofta längre, men ett sådant fiasko kan jag inte låta gå utan bitter kommentar.

En stjärnan ut, en seg glidare in!

Vad är nästa drag? Att Bremberg skall flankeras av socker-Conny och Krutov på Domustrappan?

Vem var det som sa: The botten is nådd?

Marcus: Det jobbigaste är ju att vi nu står utan förstecenter. Man undrar ju hur länge? Nubben kan väl knappast ha låtit honom gå utan att ha en ersättare på gång?

Nu blir det köttning resten av säsongen. Vi förköpte oss med Vampola som var både för dyr och för bra för Timrå IK 2011/2012. Han var minst en klass bättre än alla andra i laget och snurrade rätt friskt med det bästa som våra konkurrenter kunde ställa på isen. Man såg på Vampolas blick att han tyckte det var hopplöst med de spelare han lirade med. Vampola är en riktigt bra lirare med professionell inställning, en som hade passat bra i klubben alla andra säsonger utom denna. Nu får vi hoppas att backsidan förstärks, sedan tycker jag sedan länge att Perra ska kliva åt sidan. Summa summarum så tycker jag inte att detta speluppehåll gett förväntad effekt. Vi är snarare svagare nu än innan. Hoppas nu inte att det drar ut på tiden med de övriga nyförvärven/förändringarna.

KORITFW: Men det är ju väldigt tråkigt att en så bra spelare endast blir en parentes i Timrå IK:s historia.

pefr: Linkan tror jag kan bli bra. Men vad finns det för ess i övrigt på marknaden som vill spela för en budget peng i TIK ? Näe detta var en sorglig dag för hockeyn i Timrå :-/ Att detta bara handlar om vad Vampola ville tror jag inte för fem öre på.

« · 1426157 · »