Vampola var jävligt bra på att ta in pucken i zon och hade en sjuk kontroll på pucken. Men det tog en väldig tid hela tiden. Han åkte in, vände sig mot sargen och täckte undan motspelarna. Jag tyckte ofta att han borde ha passat snabbare. Det var många gånger man såg spelare åka sig fria för att få passningar som aldrig kom.
Jag säger inte att han vad en dålig spelare – långt ifrån. Men jag kan tycka att han inte riktigt passade in i det snabba spelet som det var sagt att vi skulle spela i år.
Redigerad kommentar
hubbenorlen:
"Jag kan ändå tänka mig att många i laget kan lyfta sig rejält när Vampola är borta."
"Minns i fjol. Vi resonerade på exakt samma sätt när Corso försvann. Men inte fan blev vi så mycket sämre av att han försvann"
Du kan ju inte påstå att vi blev så jävla mycket bättre heller, nej att Corso och Vampola skulle göra laget dåligt så är ju ren jävla sosse Bullshit!! Bra spelare ska spela!
Tror inte vi får ett öre för Vampen det är typiskt Tik, trivs inte spelaren ska han få gå, helt gratis och fint. Woho! Vi lättar ju på lönebudgeten med hade varit roligt att få några millar av den adnra klubben också likt AIK och Videll, men nä här blir det inga slantar!
jag tänker säga att det INTE är världens största katastrof att vampola lämnar .
jag tror inte att det behöver bli så jävla mycket sämre om nubben tar fram nån back o nån frw till...
ska vara lite utförligare senare ikväll för nu sitter jag o kör....
Berglund: Jag kan ändå tänka mig att många i laget kan lyfta sig rejält när Vampola är borta.
Tänk själv att du spelar i ett lag där EN spelare får pucken hela tiden. EN spelare som ska göra ALLT, medan du och dina lagkamrater får skit hela tiden.
I ett sånt läge är det lätt hänt att man tappar självförtroende och spelar sämre.
Minns i fjol. Vi resonerade på exakt samma sätt när Corso försvann. Men inte fan blev vi så mycket sämre av att han försvann. Man märkte ju knappt av det.
Bragd-Birger:nä jag vill se en kedja med murley bremberg och brendl . skulle va spännande . blod svett och tårar
Det är märkligt men ändå inte hur en försiktig optimism över Bremberg kan förbytas i sådan svärta på ett ögonblick när verkligheten slår undan fötterna på oss.
De flesta skulle kalla det misär. En tikare kallar det måndag.
superfalle: Jag trodde vi skulle sparka honom? Lika bra att göra det nu, så har vi skalat bort båda våra spelare i poängligatoppen.
Hinner Linkan förbi i interna ligan, eller blir det Larsson som tar hem det till slut? Spännande!
Taurus: Enligt Jimmy är ju en back redan på ingång, dock ingen stjärna. De pengarna är tillsatta av styrelsen utöver ordinarie budget och täcker både backen och Bremberg.
Så Bremberg har inget med Vampola att göra.
Förlusten av Vampola möljliggör ju värvningen av en ännu bättre back, plus eventuell forward.
Sedan är väl Linkan att betrakta som något av en sniper. Han brukar ju göra en hel del mål. Dessutom är han nog inte tänkt som en ersättare, eftersom han inte är center. Vampola har ju förvisso spelat ytter på slutet, men jag hoppas att de inte tänker nöja sig med det resterande centermaterialet.
mikenomad: Det framgår egentligen inte varför han lämnar oss. Är det pga tränaren eller att han tycker han är för bra för laget kan man nästan tycka att det är lite divigt ändå....eller.....? Bara lämna för att man inte trivs känns ju lite så där ändå.....
Jag misstänker att han inte trivs med att spela i Sverige öht egentligen
Men i vilket fall som helst måste ju Perra bort nu
Redigerad kommentar
Bragd-Birger:
Antagligen så ersäter Linklan Vampen i Tiks tänkande då båda är assistkungar och ingen av dom nån sniper!! Nu ska en riktig sniper in bredvid Linkan antagligen. Inget annat på denna jord är acceptabelt!!! Och ABSOLUT en el två def backar!
Redigerad kommentar
Jamen, gonatt då. Där försvann inte bara vår ende riktigt vassa offensiva spelare, utan även vår ende kreativa center. Vem ska Linkan få äran att spela med nu, Hagos eller Bagarn? 'Pest eller kolera', någon? Om han 'gillade utmaningen' som han sa, så...har han sannerligen munnen full. Ersätt Vampola! Med Hagos som offensiv rotetvåa!
Jaja. Det kommer säkert bli jättebra och slutspel av det här ändå. Abso-fuckin-lutely.
Det är ju inte så att Nubben har någon press på sig nu. Det är heller inte så att Värmlandsmaffian i båset fick lite mer att bita i, nu när vi som sagt förlorat väldigt mycket av den självgående kreativiteten (sugna på att se vårt nya PP, anyone?).
Nu skulle vi behöva en skitbra center. Först då kan vi återgå till läge status-quo, med ett ev litet plus i kanten (om centern visar sig vara i närheten av Vampola-klass). Just nu har vi försvagat elitseriens redan sämsta spelartrupp. Fan, så tungt.
Förutom den skitbra centern behöver vi sedan tidigare (dvs ungefär från april och till dags dato) en riktigt bra back. Först då kan vi börja se framtiden an med någon som helst tillförsikt. Händerna upp alla som tror att en förstecenter och en försteback är på ingång?
Fy fan, igen. Linkan var förmodligen jävligt mycket dyrare än man vill tro också.
Vilken extrem skitsäsong det här är. Det tar heller aldrig något slut på eländet. Jag tror fan inte ens vi är i närheten av botten än.
Slutar det här med något annat än allsvenskan är det ett mirakel i stil med USA:s OS-viktoria 1980.
Faaaan!
Jag kommenterar inte ofta längre, men ett sådant fiasko kan jag inte låta gå utan bitter kommentar.
En stjärnan ut, en seg glidare in!
Vad är nästa drag? Att Bremberg skall flankeras av socker-Conny och Krutov på Domustrappan?
Vem var det som sa: The botten is nådd?