Brendl hit o Brendl dit, Nubben hade väl 30-40 andra på radarn.
Skulle vilja ha in en Sonnenberg-typ i laget eller en Robban Carlsson som kan gnida lite stjärt i offensivt målområde.
Eller en Manderville.
Redigerad kommentar
Patrick Polly: lönarna stiger hela tiden speciellt på topplirare. Man vet vad man får av Brendl. Holös har över 500k.
Jonte hade 323 000 senast han avr i TIK, det är väl typ som 400k är idag.
Redigerad kommentar
Frazze:
Pengar finns säger Nubben men värvas Brendl lär det inte bli fler spelare.
Hade jag varit rik hade jag betalat direkt.
superfalle:
Vill Brendl ha 400 i månaden så ge han det, han levererar alltid.
Bättre det än att ge någon chansning 250-300.
Brendl är värd det, nu verkar vi fått bättre ordning på defensiven också så en sniper är vad vi ska lägga pengarna på om de finns.
Som nubben säger, åker vi ur ES är denna saga slut.
Lite väl förenklat att påstå att Murran enbart gör sina poäng p g a att han gräddfilsspelas med bra framspelare. En minst lika stor anledning är hans egen offensiva smartness, och förmågan att vara där han ska.
Han är dock ytterst medioker i övriga delar av spelet, och han är ingen snajper. Så: kan man byta honom mot en mer komplett transatlant ska man givetvis göra det. Tills dess tror jag inte att han kommer att flyttas ner i spelarhierarkin.
Men, visst. Sätt in Pikken, Pärra, Hedström eller Röymark med Bremberg. Dom kommer självklart börja spruta in poäng. Abso-fuckin-lutely.
putte_patte87: den här är till mig :)
Hahl Bundy: lite magnus nyström och vårat läge.
"Lika självklart ser Kent Norberg en framtid för sitt Timrå.
- Vi ska vara ett stabilt mittenlag i elitserien, som emellanåt kan vara med och slåss om guldet. Det är målet vi kan ha. Och det är dit vi ska igen".
känns som att nubben är här för att stanna och ta oss tillbaka till toppen igen. tror och hoppas han är mannen som kan vända skutan tillbaks på rätt köl igen. det känns som det i alla fall...in nubben we trust som man säger!!!
Mackelito: Va??? Ge mig 2 arguement varför du ser att Hedman kan gå?
I mina ögon den back som presterat bäst om man ser de 10 senaste matcherna. Den köper jag inte en dag i veckan, tyvärr.
Kattgubben: Det är frapperande och smärtsamt att se Pärssinen spela nu. Puckar som han tidigare bökade och stökade med sig flyr nu klubban så fort dom får en chans. Dragningarna som funkade förr är totalt menlösa nu. Han stampar vatten och frågan är ju egentligen hur länge vi har råd att vänta på honom. Pärssinen är ju, trots allt, en av anledningarna till att vi ligger där vi ligger.
Han är väl fortfarande tänkt som en av våra bärande spelare? Han lär väl åtminstone ha lön för det?
Hahl Bundy:Ganska cool tycker jag..:)
Glöm inte bort hur cool stiff var när han dömde ut värvningen av Jonte.