1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600134 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

Hahl Bundy:Ganska cool tycker jag..:)

Glöm inte bort hur cool stiff var när han dömde ut värvningen av Jonte.

mikenomad: Jag tycker han ska byta till något coolare.

Kostiainen: stoff kanske ska byta nick till stiff?

haggen: 30-40 är väl att ta i. Hälften har jag för mig att de nämnde. 

Hahl Bundy: Dual Green!

M-m-m-monster Kill!

Brendl hit o Brendl dit, Nubben hade väl 30-40 andra på radarn.

Skulle vilja ha in en Sonnenberg-typ i laget eller en Robban Carlsson som kan gnida lite stjärt i offensivt målområde.

Eller en Manderville.

Hahl Bundy: Vad säger du HB. Ska vi anmäla våra tjänster till Nubben. Du centrar första och jag blir er nya PP back. Jag kan tänja mig en två för en deal. 400 lök i månaden och vi splittar den 50/50

Hahl Bundy: Ursäkta men stoff är så cool så man egentligen inte får prata om hur cool han är..

Och hans kunglige coolhets coolhet går inte att mäta heller, få det inte finns något internet måttband i världen som kan mäta hans e-penis.

stoff: Du måste vara den coolaste av de coola.
Du vet tamigsjutton allt som ingen annan vet. Vad är oddset på det?

Jag bugar o niger. Himlar vad cool du är.

Edit: Nu satt jag ganska coolt själv. Hur cool är Jag då?

Redigerad kommentar

mikenomad: Börjar bli fossil stämpel där.. Men tror han är 3a i slovakiska poängligan eller nått!

Kostiainen: Ja just det, Satan, hur gammal är han nu?

Fan grabbar.

Nu är jag övertygad om att Brendl är klar för annan klubb.

Vem ska vi drömma om nudå? 666? Mmmmm, nubben värvar djävulen. Mmmm

Edb: Vad röker du? Diddley är väl annars en av de få som fått flatlöss i en gitarr?

(Fan vad jag försöker få in Brendl i detta)

BO DIDDLEY!

stoff: Precis, jag gjorde likadant så nu kan du och jag fira tillsammans. Fy fan...vilken fest! Gå runt och vråla, hand i hand, "VAD VAR DET VI SA!!1!" Satan vad jag älskar att säga vad var det jag sa....:-P

mikenomad: Jag trycker 10 gånger på tummen upp för ditt inlägg! Synd att jag missar den lille tummen 9 gånger av 10.

Den enda nackdelen med alkohol;)

Smokey: Röda ögonvitor på en Timråit, är väl som det ska vara!? Äh...8rendl är en av de största ickevärvningarna på många år i Timrå. En inställd värvning är också en värvning som Lundell skulle sagt....

stoff: Både Juholt och Mona Sahlin sade bestämt nej på frågan om dom kunde tänka sig att bli partiledare för socialdemokraterna på en rak fråga innan dom senare blev det.

Så större idioter än dig har haft fel fast dom senare fått rätt. Om man säger så.

KORITFW: nej jag vet! men jag antog att du trodde på snöbollarna här inne och satt och vänta på att det skulle stå att brendl var klar:)

arnio: du ser ju, här sitter det massa tomtar och spelar ball... tror dom har känningar inom föreningen och går ut med att brendl var klar... många här inne trodde på dom, jag bara garva och tog det med en nypa salt

stoff: ptjaa jag har la inte sagt någe annat?

arnio: mm vet:)

stoff: Han valde ett annat bottenlag...

KORITFW: han är klar för en schweizisk klubb

Smokey: brendls agent har ju gått ut och sagt att han skriver på för en ANNAN klubb idag... bara massa jävla tomtar här inne som tror dom har kontanker och skriver ut att han är klar här inne

Så finns det inga nyheter på lokaltidningarna, jävla skit dag!

Mangy92: Vi i gruppen "vi som firar att Brendl är klar för Timrå tills något annat bevisas" har nu delats upp i två falanger.

På ena sidan köksbordet sitter (eller halvligger) min polare som hårdkrökat i snart 5 dagar med mottot:

- Brendl är klar för TIK ändå tills han står på isen för ett annat lag!

Med en skvätt kvar i pavan klarar han sig tills bolaget öppnar i dag. Sedan måste han ha påfyllning.

Min falang känns mer diffus och inte lika hårdför. I spritdimmorna har konturerna av ett Timrå med risk utan Brendl växt fram...

Men hoppet är inte ute innan pucken släpps! Annars blir det snart färdtjänst till gröna skylten och påfyllning av partyolja. Då ska vi i alla fall fira hur mycket pengar Timrå kan spara om Brendl mot förmodan inte skriver på för TIK.

Fan vad snyggt det är med ögonrödor!

Mangy92: 400k i månan netto begärde han då kan jag förstå det inte blev nån affär. 400k netto till han kostar väl klubben typ typ 800k va?

Mangy92: Får hoppas på smaskiga nyheter imorgon istället, ett nyförvärv ska väl åtminstånde stå på isen på onsdag?

Patrick Polly: lönarna stiger hela tiden speciellt på topplirare. Man vet vad man får av Brendl. Holös har över 500k.

Jonte hade 323 000 senast han avr i TIK, det är väl typ som 400k är idag.

haggen: 400 lök i månaden är sjukt mkt pengar... Det är lätt att säga att pengarna ska betalas ut när man inte själv håller i plånkan!

Redigerad kommentar

Nja skulle vi hamna i serien som inte får nämnas vid namn så har vi nog Lander och Zäta som back-up ekonomsikt om några år ;)

haggen: Å du tycker vi har rillräckligt bra målvakt å försvarsspel för att gå all-in på honom?

Frazze:

Pengar finns säger Nubben men värvas Brendl lär det inte bli fler spelare. 

Hade jag varit rik hade jag betalat direkt. 

haggen: Betalar du så

superfalle:

Vill Brendl ha 400 i månaden så ge han det, han levererar alltid.

Bättre det än att ge någon chansning 250-300.

Brendl är värd det, nu verkar vi fått bättre ordning på defensiven också så en sniper är vad vi ska lägga pengarna på om de finns.

Som nubben säger, åker vi ur ES är denna saga slut.

ersson: håller med, hade varit bättre för båda våra lag om han stannat :(

73Sjöbba: Haha . Jätte lustigt . Gör man 30 mål per säsong så får han ha vilket kroppsspråk han vill . Han får åka omkring och grina på isen om han vill

ersson: Var inte orolig Zäta mfl fixar det här pengar är inte problemet pengar ska rulla på  medans man lever. I graven gör de ingen nytta LETS GO TIMRÅ ! Men kravet måste vara att perra sticker omg på fågeljakt till värmlands skogarna resten av säsongen.

putte_patte87: Fäller en tår när jag läser det hela. Vad har hänt med våran kära förening? Hur gick det här till? Varför kunde du inte bara stannat kvar Nubben..

Lite väl förenklat att påstå att Murran enbart gör sina poäng p g a att han gräddfilsspelas med bra framspelare. En minst lika stor anledning är hans egen offensiva smartness, och förmågan att vara där han ska.

Han är dock ytterst medioker i övriga delar av spelet, och han är ingen snajper. Så: kan man byta honom mot en mer komplett transatlant ska man givetvis göra det. Tills dess tror jag inte att han kommer att flyttas ner i spelarhierarkin.

Men, visst. Sätt in Pikken, Pärra, Hedström eller Röymark med Bremberg. Dom kommer självklart börja spruta in poäng. Abso-fuckin-lutely.

putte_patte87: den här är till mig :)

Hahl Bundy: lite magnus nyström och vårat läge.

"Lika självklart ser Kent Norberg en framtid för sitt Timrå.
- Vi ska vara ett stabilt mittenlag i elitserien, som emellanåt kan vara med och slåss om guldet. Det är målet vi kan ha. Och det är dit vi ska igen".

känns som att nubben är här för att stanna och ta oss tillbaka till toppen igen. tror och hoppas han är mannen som kan vända skutan tillbaks på rätt köl igen. det känns som det i alla fall...in nubben we trust som man säger!!!

Mackelito: Va??? Ge mig 2 arguement varför du ser att Hedman kan gå? 

I mina ögon den back som presterat bäst om man ser de 10 senaste matcherna. Den köper jag inte en dag i veckan, tyvärr. 

Ambroo: Håller med dig angående Hedman.

Ambroo: Det är en märklig situation detta med Murley men om det nu är så att man skulle vilja göra sig av med honom så bör det ju inte vara en nackdel att han fortsätter producera poäng eftersom det då blir ännu lättare att skeppa honom utan att behöva spilla en enda krona. Det är ju onekligen lättare att bli av med en spelare som varit bra.

Nubben kan säkert lura Dinamo Riga eller något annat rövgäng i KHL om Murleys förträfflighet så kanske vi kan få en slant för honom t.o.m. Sen får man väl be till något högre väsen att vi kan ersätta honom med en högproducerande spelare vars backchecking inte bara består av att försöka slänga sig efter pucken som i Murleys fall.

Kerstin_k:Ja, usch. Det känns snudd på ovärdigt om han ska bli tvungen att göra sin sorti på detta vis, så oerhört lojal och viktig han varit för den här klubben under alla dessa år! Dock vill jag minnas att han haft vissa dippar även tidigare år, men sedan kommit tillbaks storstilat. Det var väl någon intervju med honom där kontentan i det han hade att säga var "vänta ni, så ska ni få se på fan...". Nåja, hoppas att vi får se på fan snart från hans sida. Han förtjänar att få spela Pärrsisk hockey fram till slutet.

Kattgubben: Det är frapperande och smärtsamt att se Pärssinen spela nu. Puckar som han tidigare bökade och stökade med sig flyr nu klubban så fort dom får en chans. Dragningarna som funkade förr är totalt menlösa nu. Han stampar vatten och frågan är ju egentligen hur länge vi har råd att vänta på honom. Pärssinen är ju, trots allt, en av anledningarna till att vi ligger där vi ligger.

Han är väl fortfarande tänkt som en av våra bärande spelare? Han lär väl åtminstone ha lön för det?

Ambroo: Hur många frilägen har han gjort mål på sa du nu igen..?

« · 1429272 · »