1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600115 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

Wayne Gresky:

Niclas Lucenius har väl varit på tapeten för TIK innan Vampola, sitter på en KHL-lön men har 0+6 just nu på 24 matcher. Tro vad en sån kille tjänar i KHL, 300-350,000?

Hahl Bundy: Omenvisst...

Hahl Bundy: Snuskgubbe! :-)

Timrå Icon: Hmm en polare? Varför tänker jag osökt på dig? :)

Wayne Gresky: Det finns intressenter, men det hänger på lönen. Man kan alltid fynda det du nämner på andra sidan pölen fast där har ju vi ett stort problem med tanke på att våra icke EU-platser är fyllda.

Wayne Gresky: Kan ju vara det Nubben sparat degen till....

Hahl Bundy: En polare här säger att han tänker på helt andra filmer då han hör orden dajm och fransyska....

Wayne Gresky: Tja, man kan ju alltid låta Pikken vara i kylan ett tag. Det brukar ha en vis slakningseffekt.

Högerskytt, tänkt som målskytt i PP...som sagt. Skulle det gå misstänker jag att stoff skulle lägga in ett spel på att Pikken snart lämnar skeppet. Eller, han skulle i a f hävda att han slängde in 10 000 på det spelet, i efterhand.

Berglund: Skulle få 3.06 på den dubbeln. Philly och Pitty. Ingen blyg insats där heller såg jag. Lycka till ! Kan gå! =)

Timrå Icon: Själv tänker jag osökt på nån skräckfilm när jag hör namnet Damien.:)

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Problemet med Pikkarainen är väl att ni antagligen blir tvungna att köpa ut honom (dyrt) om ni ska bli av med honom. På centerplatsen säger jag lycka till. Det brukar gå att komplettera med det ena och det andra under pågående säsong. Målvakter av klass, högerfattade PP-backar och förstefemmecentrar har dock en tendens att vara väldigt svåra att finna och om de dyker upp på marknaden vara extremt dyra.

Säga vad man vill men det händer ju nåt när Nubben Är SC i allafall.

Johnny Rocker: Söderövers McFlurry med Daimsmak var inte heller dumt he he

Bragd-Birger: Där har vi smeknamnet, Flurre!!

Viss skillnad i baguettrycksfaktor mot Brendl, men jag tycker ändå Flurre känns småspännande. Ska man plocka från elitseriekonkurrenter ska det just vara sådana man misstänker fått fel roll i fel lag. Luleå är ju ett extremgnuggargäng utan dess like, och att inte passa in där kan nästan vara en merit.
Låt oss vänta och se vad man tänkt att han kan tillföra.

Annars är det förstecentern man går och väntar på. Frågan är dock om det kommer någon. Jag vill ha Larsson som andra, Bagar som tredje och Hagos...var som helst, så länge det är långt ner i hierarkin och maximalt avstånd ifrån PP.
Vem blir första forward att lämna? Pikken bör ge minimalt över insatsen.

Blizzard: Snackar man så må man visa ibland också. Ungefär som dom som snackar om "klara" nyförvärv hit och dit.

Hahl Bundy: ZUT ALORS!!!

mikenomad: Svenska spel suger ja, balle. Kör unibet ja, de är inte lika snål iaf. 

Berglund: SALOPE!!!

Ambroo: Jaha, då äre väl inte lika bra då ;)

Berglund: skulle vilja se dom där print screen'sen på Stoff's alla hävdade spel.....

DJ Hemp: Japp nu blir det grodlår, ost o vin för hela slanten igen.

Ambroo: "Jag var tvungen att spela för mina barn, för min hustru och för mig själv. Jag har inte haft något annat val än att gå ut och göra det så bra jag bara kan. "

Skäpptes hon när han kom till Luleå då eller ;-)

Hurra! En fransos : )

Mangy92: Ska visst vara en fitta utanför isen.

Berglund: Bara att ta rygg! :-)

Redigerad kommentar

Uppladdat:

500x0-lir_0.jpg

Hade väl suttit fint!

fredriko74: Knappt 8 ggr fläsket. Som var en hunka...nåja, det var ju lången så det handlar inte om att be chefen fara och flyga eller inte. Men ändå...:P

Timrå Icon: Jag läste i 3 år. Totalt bortkastad tid.
Tur man hade det som skämt o ploj timme.

Det enda jag kan flytande är: Pardon Je suis en retard.

Hahl Bundy: Ja och så hade han väl ingen skoter heller.

För övrigt har jag läst franska i fem år så jag kan tolka åt Perra och Clabbe ;-)

Ambroo: Luleå hade väl dålig koll på hans privata problem när de värvade honom, vad jag har hört och har velat bli av med honom sedan dess. Finner han väl till rätta så kan han nog bli en tillgång för Timrå och höja sig ett snäpp. Kan vara en bra lösning för alla parter. Jag tror inte att han är överdrivet dyr.

fredriko74: Mmm gluttar lite på den jag också, känner mig rätt trygg :-)  ska köra en favoritdubbel inatt oxå, Pittsburgh och Philadelphia. Kanske lite fegt men jag får riktigt bra vibbar av bägge matcherna.

mikenomad: Rätt lika tippat då. Spurs, Rögle, Brynäs. Lider helt klart med dig, du lär ha landat på en 8-10 ggr i odds. 

Blizzard: Killen gör rätt. Snacka om tråkhockey.
Han blev ju brutalt blålurad när han signade Luleå.

Nu blir det back to basic.:)

Vi behöver fortfarande en förstecenter och en förste back.

Det måste komma.

Hahl Bundy: Merci beaucoup! Eller som amerikanerna säger;"mercy bjocup"

Berglund: Själv laddade man på AIK, Rögle och Spurs. Känns sådär...

Timrå Icon: Oui Oui mon ami.

Je t'aime.

Det som talar för är att Luleås bästa poängplockare är Harju och Abbott med 11P på 22 matcher, ingen gör mkt poäng i Luleå iår.

Timrå Icon: Amen!

söder över: Har Nubben tagit in honom så är han bra för pengarna ;-)

Mackelito:Jag tycker att ni som kritiserar värvningen av Damien Fleury inte har mycket koll på spelare, det var en av dom bästa poängplockarna i Allsvenskan förra säs då han spelade i västerås,och en sak till till er s.k experter låt spelarna få en chans att spela några matcher innan ni dömmer ut dom,nu dömmer jag ut er T:V

Redigerad kommentar

KORITFW:Inga problem då jag inte är lånsint. Du får bjuda tillbaks nästa gång.

Berglund: Ja, jag ser Tottenham matchen. Inget talar för 2 baljor för Villa. Absolut inget, snarare 3-0. 

inget större fel på den här vär värvningen...

plus att det fortfarand borde finnas ett skapligt ekonomiskt utrymme kvar efter denna värvning.

mcflurry med daim smak.

han har väl gjort gjort mål på oss iaf?

haggen: Spännande? Nja, jag hade gärna sett nåt bättre.

But....in Nubben we trust.
I hope.

Ambroo: Tycker vi redan har bredd. 2 Spets som hade gått jämnt ut i löneanspråk med vad Brendl begärde minus en del kronor. 

Alt en spets och en klar 1a back. Känner mig inte optimistik för Fleury! 

När man ändå kommer gå minus, bygg för att överleva och jobba de säsonger som kommer med att få bukt med minusresultatet. Pengar man får in från alla håll för att spela i ES kan vara ett starkt argument att satsa rätt och lagomt aggressivt nu sista 30 omgångarna. 

Men nubben har säkert koll på detta! 

Nisse: där satt du mig på toasitsen! 

fredriko74: Nästan sur jag inte ladda in mer på Tottenham, den matchen såg så fin ut på förhand, jag är helt övertygad om att Pittsburgh e en lika bra bank inatt.

« · 1429753 · »