1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600108 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

RED DEVILS: Näe, skulle man dessutom få hit båda bröderna skulle det vara mumma!

Tror faktiskt inte att de är särskilt dyra heller med tanke på den ena spelar i norska ligan med betydligt sämre lön och den andra i ECHL.

Mackelito:

Justin Donati som har ryktats till färjestad vore ju inte helt fel och dessutom center.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14563

haggen: Jag skulle kunna tänka mig Linköping. De jagar förstärkning och Linköping ligger ganska nära Stockholm.

dr-nix:

Stannar i sin nuvarande klubb kanske, eller så HV kanske eller så Malmö kanske eller Leksand kanske..kanske..kanske.  

Bortsett från Nyllet finns det inte en enda vettigt center som skulle kunna bli aktuell. Yttrar finns det ett par dock.

Så Le Mackelito gick ut på jakt efter centrar som sitter på kontrakt med som inte riktigt presterat och kan bli aktuella!

I Elitserien hittar jag två

Kamil Piros
http://eliteprospects.com/player.php?player=10845

Ville Viitalouma
http://eliteprospects.com/player.php?player=7583

SM-Liiga
Marek Zagrapan 
http://eliteprospects.com/player.php?player=9248

AH
L - KHL

Finns oerhört många, svårt att veta vilka som kan bli aktuella. 

dr-nix: Näe, då tar jag hellre ett stycke Dicasmirro.

dr-nix: skulle gissa på att han är för fin för lilla timrå. Förövrigt vill Haj ag yan statsny

Timrå kanske inte är ett alternativ för honom men jag tror nog att Nylander skulle vara en bra värvning om man lyckades ro hem den.

Kanske Fredrik Modin skulle kunna ladda lite slagskott i powerplay ?

Kan ju finnas någon i div.1 som kanske passar, man kan aldrig veta. Det vet vi ju av erfarenhet :)

Kattgubben: Jokela va ju stjärn backvärvningen . Halonen va väl mest breddkillen som skulle va någorlunda stabil i defensiven . Tror inte han har tyngsta kuvertet i truppen . Fast va fan , jag vet egentligen inte ett skit . Bara antaganden

superfalle:Inte på några speciella grunder egentligen. Fick bara för mig att han låg snäppet under Jokela, som ju inte var enormt billig.

Kattgubben: Vadå , har halonen bra lön ? Så extremt dyr tror jag väl inte han är . På vilka grunder då i så fall

Kattgubben: Det verkar nästan som att de värvningar som är mest troliga är de spelare som vantrivs i sina klubbar och behöver ett miljöombyte....

zita: Ja precis. En målvakt till behöver vi bara om Riddarn får tennisarmbåge av att öppna båsdörren....

Patrick Polly:Halonen bör börja prestera efter lönekuvertet också. Vore det inte så förbaskat tunnsått på spelarmarknaden hade man kanske kunnat få tag på två backar i minst den klass han håller, för samma pris. Det absolut jävligaste som finns är ju när man är uppbunden med spelare som drar rejält med lön och inte presterar därefter...

Kattgubben: Hade du frågat mig för en månad sen hade jag tveklöst prioriterat en målvakt istället för en back.

Men i dagsläget skulle jag ta en förste back o en förste center före en ny målvakt.

Lundström har helt klart spelat upp sig!

Hahl Bundy:Troligvis får vi inga nyförvärv före 25/1 2012 då stänger fönstret,då har vi råd att betala stora summor på en del spelare , då har vi 14 matcher kvar.

Då behöver Timrå endast betala 2 månads löner till 1 för serien-1 för kval eller endast 1 om vi hamnar i ingenmansland

zita:och framför allt en bra center . 

Hahl Bundy: Inte är det väl en målvakt vi behöver för tillfället, kanske bättre med nån back. 

Bad_Brett:Berättigad fråga, och jag håller med. Varenda krona som prioriteras till annat än att byta ut Högström mot en elitserieback är grovt felsatsade pengar. Period.

Hahl Bundy:

Öh... Bortsett från MoDo-matchen har ju Lundström legat på 96-97% på slutet. Är det läge att bränna pengarna på en av seriens sämre förstamålvakter?

KORITFW: Av att lägga näsan i blöt där skulle kännas som en dröm bara det.....

KORITFW: Orkar inte översätta. Men är inte det till nästa säsong dom jagar honom?

Den här ryktas ju vara på väg till en klubb till en annan, kan inte Nubben lägga näsan i blöt där?

mikenomad:.. är en jäkla styggelse.

Hahl Bundy: EU....

Yetman verkar vara ledig

Mackelito: Var det någon fler än jag som klagade till Csports efter matchen mot Luleå, och har fått svar av dom?
De skrev att de har "förlängt mitt abonnemang med en vecka så det kommer inte att förnyas förrän den 30 januari."

Jag fattar inte bara på vilket sätt det är en kompensation, eftersom jag ändå har tänkt att betala säsongen ut.

Mackelito: okej gooder

stoff: Deras värvning ser ut att vara en typ Dicasmirro.

Så jag  hade inte jublat om ja varit fbkare.

Jockz: herregud va fbk värvar då, där har man inte tomt i börsen inte:P

Smokey: Anton Strålman har spelat 1 match på två månader i Rangers som det ser ut, kan han vara nöjd med det? Lika bra att bryta och signa på för Timrå tycker jag! ;)

Kerstin_k: Kolan är hockeyns svar på BIGGEST LOOSER.

Hahl Bundy:vi pratar om de i morgon kväll om de blir så . inga såna där förhoppningar som blir upptryckta i röven nu . de är för jobbigt 

Ambroo: "Vi är ju med på riktigt allvar då"

Trodde aldrig att man skulle få höra dom orden igen. Nånsin.

Bragd-Birger: Jag hoppas du har rätt, och jag hoppas framförallt att Nubben har det. Is i magen i det här läget är både klokt och oklokt. Vi skulle onekligen behöva en center tillsammans med den där backen och ganska så snart om det nu blir vinst imorgon. Vi är ju med på riktigt allvar då och frågan är då hur man ska gå till väga?

Ambroo: Ju fler såna killar dom andra lagen värvar, desto bättre för oss.

Nubben har vid ett flertal tillfällen sagt att hans huvudfokus är att forma ett lag som klarar en kvalserie. Jag tror inte han är superstressad över spelarmarknadstorkan som råder nu. Efter jul och fram till den sista januari brukar det frigöras lite gubbs. Kortare kontrakt, mer tid att skrapa ihop deg.

Jag blir väldigt förvånad om det kommer något inom en månad. Möjligen Sebbe då, men jag är tveksam på om han ger upp redan nu.

Ambroo: Blir nog någon Soumipojka  =) 

superfalle: Näe, men jag menar mest på att den där inte direkt är nån att höja på ögonbrynen åt.

Ambroo: Förmodligen ingenting så länge våran transatlantkvot är fylld .

Knylan: Om Färjestad värvar såna här killar, vad finns det då över till oss?

Kerstin_k: Jokela kanske har slutat med lsd .

MarcusElving: Och luleå visar som vanligt upp riktigt varierande och offensivt spel . Herre gud , kollar hellre på ett blad som blåser i vinden .

superfalle: Ja, minst sagt!

MarcusElving: Ja de där va bland de värre jag sett . Delaying the game . Haha vilken djävla idiot .

Dream Team: Nej då, men den här gången var det definitivt så.

MarcusElving: Mm... det är väl alltid domarnas fel när man inte vinner :)

Dream Team: Lite av en domarskandal ska också nämnas.

« · 1448798 · »