1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600085 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Bad_Brett: "Bremberg vid ratten"

Den rattfulla fan har ju varit totalt osynlig, varför skulle han synas med 'med Hirso han får knapt fram sina pass nu inte precis så hirso's klubba drar till sig pass.....

fan.. där rök 1k:(

lu93rowa:

Lekkamrat till Bremberg? Kan nog bli bra. Bremberg vid ratten, Hirschovits shotgun.

lu93rowa: hahahahahah tror ja skrattar ihjäl mig, från HIFK till TIK, från TIK till HIFK, från HIFK till TIK...

Är detta karaktärsspelaren Nubben letar efter ;D Näe Hirso kan inte hamna här helt sjukt iaf, Malmö låter ju som en given kandidat, och Hirso har sugit iår.

lu93rowa: Han ryktas till Malmö enligt den artikeln.

vet inte om någon redan skrivit detta, men enligt elitprospects så ryktas hirschovits tillbaka.

Anonymous: Örebro - Malmö på tv10, lite ks scouting!

Anonymous: Ändå får väl Mäkiaho ses som en lättviktare mot denna :-P

Berglund: Vi hade ju Tony Mäkiaho och Ilkka Pikkarainen. Var väl nån HV finne som höll på skita ner sig så fort Mäkiaho visade sig.

Berglund: Ha ha! Klockrent- Han ska vi ha... :)

Köp den hära å låt han mosa alla. Han vart uppsatt på waiver nyss.

Anonymous: Jäklar......

P A: Säger som dig ja. Han hade vi behövt i KS. Så grymt bittert.

Frella: Svaret på din fråga är NEJ. Han har lön tills i april av Modo. Lite styvt en 140 papp x 4. Vore korkat att avstå en sisådär halv miljon kronor för att ta över ett sjunkande skepp där han inte ens var önskvärd efter sitt tredje år.

Nej tror mer på Leffe Strömberg.

Johan Backlund klar för Kärpät. Säg vad ni vill. FAAAAAAN!!!! säger jag..

Frella: Är det bara jag som blir fullständigt galen av att Challes namn över huvudtaget nämns?!?

fredriko74: Vet du det eller går du på det han sagt till Expressen?

P A: Kan tänka mig att Timrå betalar en del av kontraktet för att Pelicans ens skulle ha råd att signa honom. Sen om man betalat Pikkarainen en klumpsumma eller om han får pengar varje månad tåls väl att spekulera i.

handlar om Timrå nu på 4:an.

Frella: Nej nej, Challe har tackat nej till tränarjobbet i TIK

Orkar inte scrolla så här sent på natten men vår slaka Pikk är klar för Pelicans. Ge mig Roxette om ni orkar. Hoppas för helvete att vi inte köpte ut honom från kontraktet.

hockey.expressen.se/elitserien/1.2671435/ilkka-pikkarainen-ar-klar-for-en-ny-klubb

www.eliteprospects.com/player.php?player=3230

Frella: De har jag väldigt väldigt svårt att tro

Frella:

Stackars Jonte ?

Så är nu Challes JVM slut. Presenteras han som ny tränare tillsammans med Ante efter helgen?

bantaloni: Skärp till dej nu tony . Bubbla eller messa mej ditt nr . Jag förmodar att du har telefon nu

superfalle: oj då någon som tagit fram sina briljanta terapeut kunskaper , dela med dej om timrå istället.

Kan vi inte lägga ner denna tråd? Blir ju bara besviken o grinig varje gång man går in hit. Det gladaste man kan läsa, är väl att vi skeppat iväg en del spelare...........

"Pelicans tränare Kai Suikkanen kommenterade förvärvet av färska:

- Pikkarainen är ett utmärkt komplement till laget och kommer att tillhandahålla den nödvändiga bredden av attacken på huvudet."

Mina herrar: Pikkarainen är härmed glömd!

hubbenorlen: Har också varit där tidigare och tyckte inte jag märkte av nån sk Jetlag...... känns ibland bara som nån dålig ursäkt en spelare kan ha ifall det inte går så bra i matchen

sargad: jag har förstått det som att föreningen får pynta lönen typ 2 mån eller något i den stilen sedan täcker försökringar upp efter det..

sargad: Har för mej jag nån gång under Timrås alla skadebekymmer tidigare läste i nånstans att Timrå får betala full lön 3 första skademånaderna sedan går försäkringen in o täcker

Timrå Icon: "Äääääh det där med jetlag är bara en myt."

Hellre några spelare med jetlag, än ett soplag!

putte_patte87: ".... Tro mig. måhända då att han skulle vara riktigt riktigt billig och själv är villig att bara vara en brunkare i 4:e kedjan"

Hur många spelare kan vi knö in i 4:e kedjan? :-)  På papperet har vi ett tiotal spelare som går rakt in i 4 kedjor. 

Ekonomisk fundering: Hur funkar det med våra långtidsskadade spelare, har spelarna eller föreningen försäkringar som frigör lönekostnader? Vore ju väldigt bra om lite av Johan Anderssönernas löner betalas ut av något sniket försäkringsbolag.  

nectis: Vetefan om du missat det, men Timrå går från ramdom solarievärvningar via fågelholksrivningar mot framtida stordåd!

Du får väl trösta dig med att vi kickar mest spelare och tränare av alla för tillfället.

Allt har sin tid. På med hjälmen och stapla sandsäckar. Vi är i krig nu.

Och förbered tribunalen för krigsrätt. TJ kan med fördel interneras i någon suppegarderob tills röken lagt sig.

Vad är det som händer i föreningen? Det står ju blixtstill. SSK värvar, Malmö värvar, ALLA värvar utom Timrå som behöver det mest. Timrå lånar istället en center från konkurrenten Skellefteå i TVÅ matcher. Kan de allsvenska lagen hitta bra värvningar bör ju Timrå som elitserielag klara det också.

KOM IGEN NU!

Timrå Icon: ja, jag super på nätterna nu. Det har komplicerat mitt liv.

Timrå Icon: Då äre ju bra, att dom super på natten istället för att supa efter träningen på matchdagen. man kanske ska skicka murra till USA i någon dag.

hubbenorlen: Hmmmm sp *host* rit

Blizzard: Kom precis hem från USA och det är inte särskilt svårt att vända på dygnet. Det jobbiga är att man inte kan äta rätt, eftersom man blir hungrig på natten och inte har nån matlust på dagen. Så man tappar energi.

Smokey: Njaa. Linkan gav inte hockeyvärlden några spelare alls i mina ögon ;-)

Blizzard: Ja men de satt väl och spelade NHL på Nintendo DS eller något hela resan....

Timrå Icon: hahaha ;-)

Fast kmr ihåg Pääjärvi...och Wandell för den delan han hade skit svårt oh sova rätt timmar, han vart ju dålig när han fick åka över någon match och sen tillbaka.

Blizzard: Äääääh det där med jetlag är bara en myt.
Eller det är egentligen något nedalkade säljare skyller på då de kommer hem till frugan efter en hård säljresa he he

Timrå Icon: Minns "videolirare". Linkan gav hockeyvärlden "solariespelare";)

ÖstrandsNisse: Förresten! Undra om den där tjecken Nubben dissade är samme tjeck Linkan ville släpa hit?

ÖstrandsNisse: Jag håller med dig jag som Hahl brukar säga :-).
Det är nästan så man blir mer ängslig över vad som händer om INTE Ante är huvudtränare i KS

ÖstrandsNisse: Låter som musik i mina öron. Psykologi ska inte underskattas. Nu behöver det bara sopas en del i kanslijobbet också...

Jag firar det lilla hoppet tårögd med några klunkar Singel Explorer.

« · 1455349 · »