1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598463 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo: Nu har jag ingen större koll på Högström men 6+23 på 44 matcher i Sundsvall låter både helt ok och ganska spännande.

191 cm och 92 kilo. Om han kan bli den rörliga back som hans poängfacit i Sundsvall dessutom skvallrar om så borde han med lätthet kunna konkurrera med nuvarande backuppsättning.

Välkommen Högström!

Edit: Med "ingen större koll" så menar jag alltså "absolut ingen koll öht förutom det lilla inhopp jag sett honom göra hos oss"

Redigerad kommentar

Olle: Bästa killen på backsidan i 89-kullen förutom Erixon då da, jävligt bra värvning
man kan börja hoppas igen inför 2011/2012

Simmalugnt: Så länge som det blir

Jokela - ut
Högström - in

är det ju en fantastisk förbättring på alla plan!

Kattgubben: Alla nya backar kommer att få en lång smekmånad. "Han är inte bra men i alla fall inte sämre än ..."

Kattgubben: Ja, måste ju helt klart frigöra en del kulor också.

45 min kvar av arbetsdagen för Linkan, undra hur pass mkt han lyckats förstöra idag då.

Nej en enkelbiljett till Thailand vore räddning för att slippa karln.

Olle: Lite lustigt kanske, men jag har inte sett honom i TIK tröjan, däremot en massa gånger på Gärdehov.

Jag är inte odelat positiv då jag tycker att han är väldigt nonchalant med pucken i egen zon. Han är lite som Moe, ska dra forward på egen blå för att sen bli av med pucken.

Annars är han bra på rören, ganska snabbt ner i sarg för att hämta. Ett fullt godtagbart skott och hyffsad tacklare.

Om han lägger av med sin naiva inställning i egen zon kan det bli bra.

Redigerad kommentar

Ser hellre Högström alla dagar i veckan i jämförelse med Kolan och Skämtela!

Sen slipper TIK stora skotthål i plöskan också, idel positiva saker på en o samma gång =)

Tikinmyheart: Jag ser honom som en direkt ersättare till Skogs (som den back han var tänkt att vara åtminstone). Spelar på samma sätt med små marginaler med skillnaden att Högström känns passningsskickligare. Men då han spelar på små marginaler kommer man nog slita sitt hår båda en och två ggr i vinter =)

Redigerad kommentar

Hahaha vem har röstat "ogilla" på Per HApps Linkan inlägg? Någon med parkinson som missade "gilla" knappen? spud? Eller Linkan själv? Mystiken tätnar.

Simmalugnt: Dunc.

Olle: Blandar jag ihop lånen och situationerna här men var det inte Högström som fick en utskällning av Corso i båset vilket bidrog till att den senare fick packa ihop grejorna? Redan lite investerat i honom i så fall...  

Allt annat lika - bra att farmen funkar i all sin farmighet. Om det nu stämmer, Fahlberg som skrivit är väl en bobcat?

Johnny Bravo: Här är en lans för Dunc och hans rätt att hävda en egen åsikt när mobben går på som värst.

El Maco: Härligt! Vår alldeles egen Huge eller Don Quiote här i vår GB.
Som jag har längtat.

Johnny Bravo: Är det jag som är Don Quijote eller är det Dunc som är det och jag som är hans Sancho Panza?

Redigerad kommentar

El Maco: Nja det är väl mer Han då, om du är lansen.

F.ö går jag mot mobben oxå som förfäktat svarta tröjor men det är inte lika allvarligt :)

edit: Mobb o mobb det är väl jag som är det som har fört in svarta tankar.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Okej.. men viktigast av allt : Vilka är väderkvarnarna? ;)

Per HApps: Ligger det något i detta eller skrev du det bara som ett skämt?

Blizzard: Djoos till tik?

Edit: Förmodligen drar han till Brynäs :)

Redigerad kommentar

Jockz: M, Kanske Perra och Djoos, Clabbe verkade ju inte ha någon större koll på hur backar ska spela, med tanke på hur dom såg ut på isen och han hade väl hand om backarna.

Clabbe har nog hemlängtan också, gubben har ju aldrig lämnat skithålet värmland förut.

El Maco: Sen är det väl lite märkligt att kalla det för mobb, det är inte någon organiserad sammanslutning av människor. Det är inte så att alla sitter och gaddar ihop sig. Den ene kan ju inte rå för att den andre delar hans åsikt.
Det pågår inga kampanjer för att bli av med Linkan utan enskilda missnöjda fans vädrar sina åsikter vilket väl är vad HS är till för.

Simmalugnt: Perra summerar säsongen.

Simmalugnt: Precis vad HS är till för. Men jag tycker att attackerna på skribenten Dunc för att han inte håller med hockeysnackflertalet är onödiga.

Sen är väl en mobb definitionsmässigt inte en organiserad sammanslutning, därför ordvalet.

Jockz:

Vilket "goddag yxskaft" avslut på intervjun, kan det vara Linkan som skrivit manus tro?

NDR: mm där trodde han att han verkligen fick till de'

Jockz: har alltid gillat Perra men jag tror man kan få för mkt av honom. Fan höll på somna 3-4 -5-6 ggr i denna intervju, liksom "kom fram till det du vill förhelvete" Tar ju en kvart att säga en sak.

Kan han tagga igång killarna egentligen, Förstår inte vad han ahr för att ta guld efter denna säsong, måste vara något med "familjen". inför SSK så höll ju månson på att hoppa sönder golvet i spelargången för han avr så taggad, när fan ska Jokela hoppa.

Vi behöver någon som kan skrämma dom mentalt till mirakel, Herb Brookish style

Simmalugnt: sen har jag alltid undrat vad man kan ha en åsikt om . kan man ha den åsikten att en svart planka är blå ? eller är en åsikt mer som ett tyckande , att tex om man tycker om en maträtt eller gillar blondiner , eller om de är kul med med golf . att linkan inte lyckats något vidare med årets trupp de är ingen åsikt . snarare ett realitet . så är de bara . precis som att en svarta plankan är svart .

Jockz: "När den tredje perioden började stod det 1-1..." Jaha??

superfalle: Att det är linkan som misslyckats är endå till en del en åsikt, eftersom vissa har åsikter om att det inte alls är linkan utan TJ eller CE som sätter krokben hela tiden.

Eller förnekar dom bara att den svarta plankan inte alls är svart, utan bara svart för att rummet är mörk.

Nubben...Sonnenberg är Prio 1 inför nästa säsong!

SMÅLAND: Nubben? Är det han som har tagit över det pysslet ? =)

fredriko74: Fredrik Modin borde lägga skridskorna på hyllan och ta över Linkans jobb till hösten! :)

SMÅLAND: ja , en kille som inte spelat på två år , de vore kul

SMÅLAND: vaddå nubben. svara fredriko74 nu. Gah blir galen på folk som hoppar in och bajsar ut A sen tar med sig B och hela toa rullen och kastar det i sjön"

KniveN: Yep läste det där tidigare.

Så våra backar för nästa säsong är alltså i detta läget:

Sebastian Erixon

Elias Granath

Antti Halonen

Marcus Högström

och Mikko Jokela (eller visst lämnar han?)

Dahlroth kanske man skriver kontrakt med också. Någon annan vi borde behålla av kvartetten M.Karlsson, Skogs, Sonntag & Styf (lägger skridskorna på hyllan?) ?

Det känns som att jag nog vill ha en några tyngre nyförvärv nu till backsidan. Den måste bli bättre till nästa säsong. En dedikerad backtränare vore inte fel heller. Minns när Eldebrink tog hand om backarna, då såg det bra ut.

Redigerad kommentar

dr-nix: Dalroth ska så klart ha en plats. Sen bör Kolan och Jokela (som givetvis måste få kontraktet brutet, alternativ finns inte) ersättas med två bra backar. En PP-back och en defensiv klippa.

Bragd-Birger: Paul Eriksson Jesper Dahlrot till landslaget sha la lalalala

En sak som folk glömmer när det gäller silly season är ju att det är omöjligt att förändra halva truppen och förvänta sig att det ska bli bra på en gång. Det tar tid att bygga ett lag. Därför kanske man kan ska ta och tagga ner lite när det gäller förändringarna i truppen och göra förändringarna över fler år istället.

Först måste man fråga sig hur manga spelare som finns tillgängliga på marknaden och andra frågan är hur många av dom är intresserade av att spela for Timrå? (Jag inbillar mig att Timrå hade ett gott rykte for ett par år sedan, men jag gissar att det inte längre är så, med missat slutspel och missade pensionsutbetalningar.)

Allt Silly Season handlar om är "Bang for the Buck" och därför förbryllar vissas åsikter mig. Först tycker jag att det är mystiskt att så få vill se Alex Larsson i Timra nästa säsong. Jag gissar att han inte kostar särskilt mycket och jag tycker att han har gjort en OK första säsong i Elitserien speciellt med tanke på att hans försäsong blev förstörd av skador, om jag inte missminner mig. Wiinanen, som kom från KHL, kostar med största sannolikhet åtminstone dubbelt så mycket och honom vill folk däremot ha kvar (Troligtvis kostar han flera gånger mer). Tycker det känns lite konstigt resonerat. "Bang for the Buck"

Vidare tycker jag att man borde sikta in sig på att försöka ha kvar Granath (Som ryktas vara på väg till Leksand) och Skogs. Lex "man vet vad man har, men inte vad man får". Speciellt inte med andra sorteringens spelare som är tillgängliga for Timrå. Skogs som var landslagsman när han kom borde man kunna förhandla ner lönen på och ge ett ett-årskontrakt till, vilket då skulle ge oss bättre "Bang for the Buck"

dr-nix: Ingen vi borde behålla i den kvartetten. Kolan? Aldrig. Skogs? Stor besvikelse. Sonntag? Medelmåttig allsvensk klass. Styf gillar jag men ska man verkligen göra någonting åt skadeproblemen kan man omöjligt förlänga med en spelare som har snittat 29 (!) matcher de tre senaste grundserierna.

Dessa 4 + Jokela bort borde ge en del utrymme att handla för, även med en lägre budget.

El_loco: Man vet vad man har säger du, ja visst, men vi VET ju att vi har seriens kanske backsida, då är det väl läge att byta ut ett gäng, eller? Skogs måste bort, han har varit här 3 säsonger och det räcker. Virrig bakåt och usel framåt. Borde ha fått sparken första säsongen då han var HELT jävla värdelös.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: 100 spänn på MIF för Svensson?

Dessa rader i artikeln är fantastiska: "- Det är inga som har fått nej tack ännu. Alla som finns med i truppen idag är befintliga i tankarna inför nästa säsong, säger Lindqvist."

Ambroo: Svensson kan dom skicka åt helvete, en kille som hora ut sig i TIMRÅ IK när han ville lämna och spela sin livs hockey, till att bli totalt ineffektiv och värdelös efteråt när han skulle stanna, inge konstigt att han fick spela lite från början.

RocknRolf2: RocknRolf2, du stora hockeyorakel. Du tycker alltså att vi skall köpa en halv backbesättning ny. Får jag påminna herrn att det kan vara så att vi tappar Sebbe också. Har du en fem, sex förslag på möjliga, rimliga backar som du tycker skulle kunna fylla dom här positionerna? Det är otroligt enkelt att vara kritiskt och väldigt svårt att vara konstruktiv.

För övrigt sa tror jag att Timra ska försöka sparka så få spelare som möjligt med sin risiga ekonomi i fortsättningen och försöka scouta bättre. Troligtvis ett perfekt jobb for dig, hockeyorakel nummer ett.

El_loco: jag vet inte ja men tycker du vi blivit bättre på backen tackvare skogs 3år, kolan 2år, styf 100år etc....AIK klara sig bra fast dom bytta väldigt många inför denna säsong. fan heller att jag tänker spara någon av dessa floppbackar bara för sparandets och kontunitetns skull. kontunitet på vad, att vara värdelös eller.

varför ska vi försöka bygga backsidan så den blir bra om flera år, dom som blir bra kommer gå till storklubbarna, efter 1-2,3 år. Beroende på första kontraktet med timrå, men vem vågar chansa att skriva upp folk på 3år när man ser tillbaka på våra blunder. så vi kommer ha dom max 1-2 år och första året blir säkert utvecklingsstadie.

nej satsa på att få backbesättningen bra redan säsong 2011/2012.

El_loco: För det första: Den enda som är aktuell att sparka är Jokela. De övriga har kontrakt som går ut och som inte är värda att förlänga med. Det är (det ska i alla fall vara) ett privilegium att spela med Timrå och ingen av de nämnda spelarna har förtjänat nytt förtroende.
För det andra: Varför skulle jag hosta ur mig 5-6 rimliga backar nu för? Ska jag göra Linkans jobb vill jag ha samma förutsättningar som honom, så ge mig ett halvår och samma löneutrymme som Jokela, Skogs, Kolan, Sonntag och Styf hade så fixar jag gärna 5 nya backar till nersläpp i september. Det är inte hjärnkirurgi vi pratar om.

Ambroo: Linkan måste ju vara dum. På riktigt.

Johnny Bravo: Han verkar i alla fall tro att vi är dumma.

RocknRolf2: Styf lägger av så det finns inget att spekulera i.

« · 1359090 · »