1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600083 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
superfalle: hehe. Det blev väldans massa spekulationer nu på det lösaste ryktet jag hört på länge.

zita: No offence men jag tycker att det är ett ganska sjukligt beteende att gå in och droppa nån löst sammansatt mening för att skapa snack om något. Endera säger man *namn* ryktas till Timrå IK, det hörde jag från agent/media/anonym källa eller motsvarande.

Att presentera...ingenting (!) på det sättet du gör är bara elakt.

Olle: ja . fast de är kul . i brist på annan vettig sysselsättning så va fan , låt oss drömma och fantisera lite . jag tycker de låter som evgeni malkin .

zita: Niklas Anger?

zita: Urklippt från EP, käns det bekant zita. "En mycket skicklig skridskoåkare med bra storlek. Sundh spelar rejält och står upp för sitt lag och är tung att möta med sin forechecking. Han har bra teknik och puckkontroll och också ett bra hanledsskott. Dock, är han mer av en framspelare än målgörare och bör kanske förbättra effektiviteten. En mycket kapabel tvåvägsforward med en ljus framtid. Bra i boxplay."

Lacka_64: Oscar Sund. Skulle vara trevligt om det stämde.

Lacka_64: Haha, skämtar du? Coolt.

ersson: Tyckte bara att Zitas ord stämde så bra överens med dom om Oscar. Undrar vart ryktet kommer ifrån?

Lacka_64: haha! Epic, Priceless och allt det där på samma gång! :D

Sundh vore dock ett trevligt tillskott.

Lacka_64: Det var ju ungefär samma ord så. Skulle dock vara ett välkommet tillskott!

Olle: Beror på priset. Han producerar ju inte såå himla mycket mer än fart. Fast det behöver vi ju iofs.

Timrå Icon: Smurf!! ;)

Edit: Eller hur fan det nu är kidsen säger.

Redigerad kommentar

superfalle: Det behövs inte så mycket att hålla igång oss här haha. Inte ens ett namn...

Lacka_64: Ryktet kommer från en "högt uppsatt person" inom hockeyn. Och jag fick höra det i andra hand, så får väl se om det är sanning eller bara rykte.

Timrå Icon: Han spelar i HV nu :)

zita: Sundh ja? Jo det vet jag. Till och med ikväll faktiskt ;-)

På Domustrappan hördes ett rop - Släpp INTE Axie för helvete....

FORZA TIK......alltid, alltid.......

Sundh bra handledsskott..? jo, tjena. Kan inte finnas nån som bränner så många frilägen som han genom att skjuta rakt på benskydden.

Kerstin_k: jasså . jag har för mej att han är en sån där skjuta utanför i rundeln och ut ur zon ja

zita: är det Riku Hahl igen?

RTS: Näää det är ju klockrent; Zäta! När kommer han?? Man ser väl när atlanten delar sig då han kommer gående :-). Halleluja! Välkommen hem!

Timrå Icon: Hehe

Timrå Icon: Gående? Det går fortare med flyget.

Johnny Bravo: Ja men han har ju ett halvår på sig ;-)

RTS: Då har du läst dåligt om du missat vem det är :) Men vore ju inte så fel med både Hahl och Pyörälä i Timrå igen tillsammans med Pärssinen.

Kan inte länka med mobile men eurosport skriver att TIK bill förlänga med Per Hallin

GurraG: Mycket bra! Det är såna kämpar vi ska bygga laget på.

GurraG: kanon . viktigt .

zita: Riku Halh. Men "bra storlek"... då måste det nästan vara Mäkiaho, han hade bra storlek. Men SAIK är ju annars full av ex timråiter.

Redigerad kommentar

Det är nu det roliga börjar, alla spekulationer hit och dit. Ingen som har nåt smaskigt att komma med. "me like" Undrar hur det blir med Johan Backlund då hans kontrakt går väl ut nu. Kanske vår andre målvakt:)

zita: nja det var bara ett litet skämt ifrån mig, då du ifjol än gång sa att Riku var så gott som klar för TIK.

RTS: Ja men det var nära då...enligt dom som vet:)

zita: Kul om det Oscar, för det är en bra spelare.

zita: Gud vilken tur att inte han kom då! Riku tror jag är på väg i fel riktning , så för min del blir det ett ja tack, men nej tack till hans tjänster i TIK ! =)

Pappersupplagan av ST idag förkunnar att lillebror Tarrki antagligen blir för dyr vilken öppnar dörren för att Åke stannar. Vidare berättar man att Max Friberg väljer mellan FBK, Brynäs eller Timrå och att han själv säger att han vill till en klubb som satsar på honom, att magkänslan kommer avgöra. Möten med FBK och Brynäs är inbokade men hur det blir med Timrå vet han inte eftersom de inte hört av sig.
På frågan om Friberg svarar Linkan "han är intressant, vi för en dialog."

Lagbygget inför nästa säsong är mao i full gång på bästa Linkan-manér. Det känns tryggt....eller nåt. :P

F.ö. anser jag att Linkan måste entledigas fortast möjligt.

mikenomad: Men snälla det måste ju finnas någon målvakt som är bättre än Åkerlund på marknaden. Han har ju kört fast helt. Kan ju inte vara så att "Nehe vi fick inte Tarkki, men då orkar vi inte leta längre. Vi kör på Åkerlund istället"

Suck...

mikenomad: Glöm Friberg, Agenten har strukit Timrå ifrån hans lista eftersom Linkan inte hörde av sig som utlovat.
Linkan för ingen dialog med Friberg, det är en lögn, pricis som hans övriga dravel.

mikenomad:  "se mitt inlägg ifrån fredagen.

Nä nu är det dags att sparka Tycho´s gullegris

Redigerad kommentar

RTS: Jo, jag vet det där. Det är därför man blir om möjligt ännu mer provocerad av Linkans jävla dyngsnack.

mikenomad: Hur många J20 matcher tro du han sett iår?,,, ja det där skrev ju Jimmy om också,, men Nubben har iallafall sett fler sedan han flyttade hem.

Linkan måste bort,, så är det bara. Annars är chansen enormt stor att det är vi som lirar KS nästa år.

RTS: Haha!
Gullegris vet jag inte, jag hade nog hellre sett Inge H. som sportchef då valet av Linkan gjordes. Men det är bättre att göra en övergång av sportchef från december istället för att sparka precis när laget ska byggas...
Det kommer göra laget ännu sämre än om Linkan sitter kvar...

Mackelito: Hahahahaha, Ja är det inte patetiskt så säg!

Jag blev full i skratt när jag läste det nyss, snacka om idetorka 0.0

Vakna nu för fan och kavla upp armarna, kliv in i sportchefsrollen med lite ambitioner & glöd Linkan!

fredriko74: Varför är Linkan kvar fortfarande? Fan, mår sämre för var dag som går och han är kvar. Helvete.

Redigerad kommentar

RTS: Skicka karln till Sibirien på livstid!
Man borde ge på han en smäll, Det är sant det!

ersson: Den här gången får vi väl hoppas att anledningen till att Linkan "avvaktar" är att han väntar på att några ytterst kompetenta scouter ska ansluta till organisationen och ge klartecken till värvningarna inför nästa säsong!

Tycho: Hade det handlat om någon annan än Linkan, någon som brann för sitt jobb, någon som intresserat sig för ungdomslagen,någon som inte ljuger när han säger hej, då hade jag hållit med dig,du har en poäng.

Men med Linkan kvar så åker vi ut, han måste bort snarast.

Låter säkert naivt med Nubben, men han ersätter Linkan o Linkans "kanske" påbörjade lagbygge med råge på 30 sek.

Jag vill poängtera det, att så här på förhand, så anser jag att om man nu sumpar Max Friberg, som ville hit, pga Linkans inkompetenta beteende gentemot Max o hans agent, så är det ännu ett i raden av grava tjänstefel.

Karln måste bort innan han åsamkar mer förödelse.

Punkt.

När jag ändå är i gång o uppe i varv så måste man fundera över: Hur kan Åke fortfarande vara aktuell för en förlängning???

Nån som anser att PW (om han nu stannar) o Åke är dom ultimata målvakterna för oss??
PW javisst. Men sen MÅSTE vi han en riktigt riktigt bra målis till om vi ska kunna se uppåt.

Det ska vara Mördande konkurrens om 1:a spaden, men det är ju en promenadseger för PW utan att killen behöver förta sig, Tyvärr, om Åke bli kvar.

Jag vill inte vara elak mot Åke, men så är det.

Johnny Bravo: Jag lovar att ifall Max vill hit och Linkan sumpar det för att han inte hör av sig så ska jag fan starta en kampanj för att Linkan ska avgå. Helt ärligt. Fan vad jag inte gillar den karln just nu.

Redigerad kommentar

« · 1360975 · »