1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600141 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Finns det nåt fynd här?

T T: Och folk säger att hockeytillvaron i Italien är ett glidarliv...

T T: Jamie McKenna har ju ändå gjort 59 poäng på 13 matcher för sitt C.H. Jaca. Jag kan tänka mig att han dricker gratis Coronas i lagbaren med det poängsnittet.

Är det bara jag som tycker att det är lite...ska vi säga lustigt...att det första som Nubben gör när han har fått ett jobb efter fyra månaders ledighet - är att ta semester?

T T: Han kanske har sportlov...?

TT: Finns det säkert. Åtminstone för dem som har lite blick och förståelse om saker och ting ;) Men man vet aldrig. Skulle vi leva kvar på 80-talet så är ingenting omöjligt.

Apropå silly. Vem blir fystränare? Clabbe? Är han utbildad på ett modernt sätt isf?

Det vi åtminstone vet är att truppen ska bli bredare och att isträningarna på så sätt bör hålla en bättre kvalitet där intensitet bör vara ett givet ord.

Timrå Icon: Hehe om man ska vara seriös för en sekund så kan man gissa att den här semestern var planerad långt innan han fick anställning hos Timrå IK. Kaaaanske kanske aningen dålig tajming men ändå. Jag tror nog att nubben klarar sitt jobb bättre från Spanien än vad linkan gör från Thailand.

Olle: Självklart är det så och jag var också liiite seriös; i södra sverige där hans barn kanske fortfarande är har de sportlov nu tror jag. Men jag har säkert fel som vanligt :-(

För övrigt har han rätt att lapa lite sol och inte bara solariym som Linkan...

Redigerad kommentar

Skarin: Nu skjuter jag från höften men nog borde man sträcka ut en hand för utökat samarbete med Umeå Universitet när det gäller det här med fysiken? Det är väl vad Modo har gjort och även fast det kanske inte är superrelevant så kan man väl konstatera att dom haft en frisk trupp nästan hela den här säsongen.

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Jag tror inte att dottern är kvar i Götet och om så vore så hade de sportlov v 7. Det här slingrar ni inte er ur.     ;)

Olle: Förstör inte för T T nu...... Han jobbar febrilt med att hitta länkar till att allt borde vara så som det har varit under de senaste åren.

På det där med fysiken så är mitt svar att ALLA bitar måste bli bättre. Du har säkert en poäng i ditt påstående.

T T: Sååå tidigt?? Då är det väl påsklov nu då :-)

Timrå Icon: Haha. Nåja, det är ju för väl att Linkan jobbar i alla fall. Tänk om det hade varit han som tog en vecka på Mallis nu, då hade det varit slakt i forumet. God natt.

Skarin: Som du säger så måste alla bitar bli bättre. Jag tror nubben är en nyckel-pusselbit i det (eller rent hypotetiskt skulle han kunna vara det) men fysiken är ju, eller måste vara, en punkt där Timrå IK ligger efter rejält. Skadorna (som vissa iofs hävdar inte inträffar mer frekvent än hos andra klubbar) men sen våra 2:a perioder den här säsongen. Vi får lite längre till båset och det dödar våra slutspelsdrömmar. Det är under all kritik.

Fysbiten måste också professionaliseras och ett samarbete med ett förhållandevis närliggande universitet som just nu rankas som landets främsta inom idrottsvetenskap (och lär också behålla den titeln för en överskådlig framtid) skulle garanterat inte skada. Jag tvivlar starkt på att dom skulle inskränka sig till att bara samarbeta med Modo, speciellt eftersom det går att argumentera för att deras "idrottare" inte direkt presterar på en fullgod nivå just nu.

T T: Natti, natti........ Sov gott, TäTä :)

Skarin: Nu fäller jag in pungen och landar. Dags att dra ner blykepsen över öronen. Ställa väckaren på ringning och sova ut inför morgondagens happening.

KÄKA PUCK!!!! FORZA TIMRÅ!

Olle: Du har en förmåga att nästan aldrig hålla dig kort ;)

Det där var förbannat bra skrivet. Det är skönt att det finns sådana som du.

Nu måste jag göra en T T. God natt alla TIK-lovers. Ni som vill våran älskade förenings bästa.

Skarin: Haha "förlåt" och "tack" då :) Nej jag har kanske lite för mycket fritid, det skall erkännas. God natt och på återseende.

Med risk för att göra en Per & Marie;

Anton Strålman verkar bli svår även för Nubben att få tillbaka nu. Han verkar kunna vänta ett tag på ett NHL-kontrakt. Inga ES-klubbar göre sig besvär som det låter.

Dream Team: Själv så trodde man det var Lander som hade fått kontrakt i NHL, tur att det inte var det. Risken är väl stor för det ändå dock...

T T: Äh...nu ska vi inte vara ogina. Klart El Nubbo måste få koppla av lite i Espania...han har ju bara varit ledig sedan i november....

mikenomad: Mallorca 19 mars måste var väldigt varmt. Hua!

mikenomad: Skälet är nog som angivits. Att frugan Eva inte kunde komma loss tidigare och att dottern Isabelle nog har sportlov just nu. Därav passade det bra med en tripp till Espania.

Det första testet på våra sportchefers samarbetsförmåga verkar i a f ha gått bra.
'Ok, då tar jag Thailand i april, så kan du pipa iväg till Spanien i mitten på mars'.

Bragd-Birger: Tarvis tar Finland i maj.

Johnny Bravo:
Semester är överskattat, köp ett solarium och låna en talbok!

Eller tvärt om.

Per HApps: Billigare så.

Johnny Bravo: Förmodligen lite småpissed, eftersom han tvingas jobba under de mest hektiska månaderna. Där har vi nackdelen med att befinna sig längst ner på sportchefsstegen.

Uno Gordon: I Jokkmokk har man sportlov v.11. Resten av landet har redan haft sitt. :D

Jaha, Elitseriens sämsta sportchef 2010/11 Kent Norberg drar på semester det första han gör. Fast det är klart, att vara sportchef är ju ett jobb som alla andra!!1

RocknRolf2: Han är tredjetränare och sportchefsassistent i år. Mer flexibilitet då.

El Maco: Det verkar vara väldigt flexibelt. Nubben själv verkar däremot inte så flexibel med sina resdagar.

Pärssinen tjänade 1.3 mille i beskattningsbar inkomst ifjol. Om han fortsätter i Timrå måste han få en kraftig lönereducering.

RocknRolf2: ca 100k i månaden låter inte så mycket, men pengar som avsätts till pension syns väl inte där?

RocknRolf2: vad tror du en spelare i elitserien tjänar?

superfalle: Mycket pengar och just därför ska vi vara extra försiktiga med att satsa på spelare med lång skadehistorik. Vi är ingen försäkringskassa.

RocknRolf2: Håller med, helt rätt. Det får vara nog med skadebenägna oldies nu.

Såg just att Andreas Falks agent är Gunnar Svensson. Vilket ökar chanserna för att vi kan värva han avsevärt. Gunnar verkar vara något av Timrås favoritagent.
I stort 50 % av alla spelare han representerar har spelat eller spelar för Timrå. Värvningar ifjol var bla. Hallin, Granath, Röymark och Alex Larsson.

Hoppas nu på att vi får Andreas Falk också!

Mackelito: Andreas Falk är väl den jag vill se i Timrå IK nästa säsong.

Jonte o Prestberg är i mina ögon Icke intressanta.

Johnny Bravo: Känns mer spännande med Falk ist för Gabbe tycker jag!

Mackelito: har jag missat något, annat än att Falk har Svensson som agent varför skulle han vara aktuell för Timrå?

dr-nix: Finns ingenting konkret alls i det fallet. Falk till Timrå är sillyspekulationer deluxe...

Johnny Bravo: jo men det känns ju fullständigt ointressant om det bara är drömmar ni snackar om.  Det är mer intressant att snacka om rykten med någon form av förankring till verkligheten

Men hey vi är allihopa annorlunda, to each his own. Surra på ni, jag undrade bara om det låg bakom snacket om Falk eller inte.

dr-nix: Nu när Linkan är i Thailand och Nubben i Spanien så får man drömma sig bort lite..

Johnny Rocker:
Ska jonte spela nå mer i timråtröja får det fan bli med oldtimers..

dr-nix: Kan ju så vara. Men jag vill se Falk i Timrå nästa säsong ändå men jag kan väl tillägga att jag tror inte att så blir fallet. Ok?

Däremot vill jag Inte se Jonte el. Prestberg i Timrå nästa säsong o jag kan väl tillägga att jag tror inte heller att det blir så. Ok?

Däremot undrar jag så här under Silly tider hur många namedrops är förankrade i verkligheten?

Falk verkar inte få förlängt med HV f.ö.

Per HApps: Annars lirar ju korpen i E.ON Måndag, tisdag och torsdag!

Simmalugnt: Men knappast hit

Timrå Icon: En typisk Modo-värvning.

« · 1364824 · »