1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600144 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon: Säg inte det, någon som kan ta över Styfs roll som lagpappa.

Johnny Bravo: Alavaara är från Kiruna, inte Norge.

Simmalugnt: Hedström ska ju vara våran lagpappa iår.

Simmalugnt: Ja men han är oxå En åldrande ex Modoit.

Mackelito: Ja värvar Timrå Andreas Falk då slutar jag tamefan att titta på hockey. Fy fan vilken usel jävla sopa! ALDRIG!!! Not over my fucking death body!!"

Johnny Bravo: Ja men även typisk Frölunda-värvning

Uno Gordon: Falk & Sund är till att börja med yngre och i en helt annan fas av deras karriär. Jag har inget emot Hedström men spel i division 1 imponerar inte på någon här inne. Om det hade varit en tonåring vi snackat om så kanske folk resonerat anorlunda men inte en kille som Jonte. Ska han ansluta så ska det vara för kaffepengar.

Timrå Icon: Leksand grabbar...Leksand lär hugga på Alavaara.

mikenomad: när du säger det så låter det som en typisk Leksands-värvning.

Uno Gordon: Annars, om vi kan försöka föra en sansad och saklig diskussion härinne med dig, så kan jag personligen tänka mig Jonte i TIK för den lön han uppbär i Asplöven. Inte för att jag vet vad han tjänar där men några stora summor lär det väl inte handla om. Men inte en krona mer....Alternativt att han gör en Ante, dvs spelar gratis mot chansen att få visa upp sig i de fina salongerna igen.

mikenomad: Deal or no deal! I say deal! Då har vi kompromissat.

Uno Gordon: Gott så! Försök nu hålla humöret på mattan och istället vara den där lysande ordvrängaren du faktiskt kan vara i dina bästa stunder..:)

dr-nix: Det enda som talar för Falk och Sundh är att de är unga. Men kompetenta? Inte ett dugg! De måste spela i bra klubbar för att lyckas! Falk har glidit på en räkmacka i hela sin karriär och blev överskattad i Skellefteå och värvad till HV71. Falk gör fan inte mer poäng än Hedström. Inte en chans!

mikenomad: Håller med dig fullständigt... Känns sedan rätt onödigt att bli så hetsig bara för att alla inte tycker lika... För alla har vi rätt att säga vad vi tycker :)

Uno Gordon: Pusta ut lite, ta en promenad och rensa huvudet. Det finns ingen anledning att gå forum-bärsärk över Hedström. Jag, och många med mig, tror inte att Hedström längre har det som krävs för att spela i elitserien. Du tror han har det.
Är inte det silly och hockeyforum i ett nötskal? Jag tror si, du tror så. Chill!

Uno Gordon: Det där är skev världsbild du har, att alla är emot dig. Häromdagen kom du med förslag om studio i samband med J20-matchen och möttes av tummar upp och glada tillrop, räknas inte det?? Sedan har du en uppfattning om spelare och andra en annan och då brinner du av fullständigt.

Uno Gordon: Nej det är en jävla tur att man inte har en roll inom Timrå IK för fy fan vilka avskyvärda fans det finns i den här föreningen. Skulle inte stå ut med att jobba en dag innan jag lämnade in min avskedsansökan. Finns ingenting som är positivt. Det är bara fel på allting och gamla spelare är inget värt.

Uno Gordon:
Måste kännas jobbigt med tanke på att du är nyansernas mästare. Aldrig svart eller vitt utan kungen av sublima underdrifter lixom.

mikenomad: Jag blir bindgalen för JAG VET ATT NI HAR FEL. Men det bästa vore om inte Jonte kom hit faktiskt. Men jag lägger ner det här jävla dagiset nu. Hockey är fan bra jävla tråkigt när man bara skall bli nedröstad hela tiden.

Det är bara när man gör något till gagn för andra som man är bra. I annat fall kan man kastas i en container och brinna upp.

Jag tillför inget på detta forum längre. Svartfoten Sjöstedt har fått nog. Jag orkar inte bli ifrågasatt mer.

Det räcker nu.

Uno Gordon: Du vet att vi har fel? Jamen så bra då, vilken härlig inställning. Och du tycker vi andra är dryga idioter som tycker tvärtemot dig bara därföratt...

Uno Gordon:
Jonte har ju "misslyckats" i tre olika ligor och i fyra olika lag de senaste tre säsongerna(undantaget Asplöven).
Jag tror inte att han är aktuell för något Elitserielag. Men jag förstår hur du tänker.

Redigerad kommentar

mikenomad: Där slog du huvudet på spiken. Jag har aldrig fått en chans att bevisa motsatsen en enda gång i mitt liv. True. För då skulle jag inte ha suttit här idag och hankat mig fram.

Då hade jag varit en framgångsrik skjutjärnsreporter eller radiojournalist med fickorna full av pengar.

Allt jag sagt eller gjort har de tvivlats på. Åh så kommer det förbli tills jag dör.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Men som sagt.. ta in Jonte på provspel och se om han håller. Vi ska ju ha en bred trupp från start nu också (Linkan?) och då kan det ju inte vara helt fel att fylla på med några extra spelare heller. Jag är inte odelat negativ till Jonte. Låt honom slåss för sin plats. Han är så tjurig att han skulle nog kunna prestera på ren tjurighet :)

Uno Gordon: Läs mitt inlägg igen, jag skrev "till att börja med". Det betyder att det finns fler anledningar till att finna Falk och Sundh mer intressanta men att jag inte valt att dra upp dem.

dr-nix: Ok. Jag håller inte med. Jag har inga relationer till dessa spelare och i mina ögon är de döda individer.

Det räcker så.

Uno Gordon: "Skulle inte stå ut med att jobba en dag innan jag lämnade in min avskedsansökan. Finns ingenting som är positivt. Det är bara fel på allting och gamla spelare är inget värt." /Uno 27Min sedan

"Jag har inga relationer till dessa spelare och i mina ögon är de döda individer." /Uno 2min sedan ang Sundh och Falk, Sundh är en gamal timrå spelare.

Snacka om att säga emot sig själv!

dr-nix: Kommer Sundh & Falk till Timrå igen så kliver jag av tåget. Den resan vill jag överhuvudtaget inte medverka på. Då kan ni sk juniorexperter ställa er på läktarna och sjunga "We shall overcome" utan min närvaro.

Tjalle: slut citat-...

Uno Gordon: heh okej, jag är inte den som vill värva dem. Jag påpekade något jag trodde var rätt självklart bara. Du låter dina känslor springa iväg med dig själv, det går inte att värva en spelare på sentimentala grunder.

Blizzard: Sundh är bara värderad efter sin skridskoåkning ingenting annat. Samma sak med Björn Svensson. Överskattade hockeyspelare. Men älska med Falk, Sundh & Svensson ni så älskar jag med Jonte. Jag skiter snart i Timrå IK-familjen. För mina synpunkter väger luft.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Jag vill inte se Sundh i Timrå IK, sagt det förut och håller fast vid det!

Det jag ville trycka på var att du tycker vi är otacksamma etc över gamla spelare. Medans du gillar Jonte men för att du inte känner Sundh och Falk så är dom döda indv, Då måste du faktiskt förstå att vissa här inne känner exakt samma sak över Jonte eftersom inte dom har någon vänrelation med honom.

Har även sagt att en billig jonte kan jag tänka mig eller tryout. Vi har alltså kommit överrens på två punkter "Ingen Sundh, men en chans åt Jonte" Så lite är jag med dig endå som du ser!

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Det är så förbannat tragiskt att man skall bli ifrågasatt av milleniumfjollorna som inte orkade masa sig upp till Timrå Isstadion under 90-talet och de svåra åren utan bara halkade in på ett bananskal när vi tog steget upp och nu skall ifrågsätta mitt hockeykunnande. Jag vill bara spy.

Blizzard: Dagens ljusglimt! Du har bemött mig konstruktivt. Men det är det få andra som gjort.

Blizzard: Så jag skall behöva stå åt sidan varje gång jag har ett förslag som blir nedröstat? Absolut noll mening att ens lansera några förslag överhuvudtaget då!

Denna värld är inte vad den en gång har varit!

Uno Gordon: ursäkta om jag lägger mej i , jag har under hela jontes karriär älskat honom .jag har verkligen hoppats att han ska komma tillbaka till sitt gamla spel . satt ofta och kollade på luleåmatcher om timrå inte spelade för att följa jonte . och hoppades . för hans skull att de skulle lossna . men tyvärr , jag har även varit och kollat på asplöven då dom har varit i stan enbart för att se om man kan se en antydan på något , även om de är i div 1 som är snäppet över korpen . men icke , jag har oerhört svårt att se honom komma tillbaka som en toppspelare i elitserien , de va 5 år sen han var bra , jag hoppas innerligt att jag har fel och du ´har rätt .

Uno Gordon: dock så skulle få saker göra mej gladare än om han skulle få någon form at try out kontrakt

superfalle: Tack! Äntligen lite förståelse. Fine! Ge honom tryout då.

Uno Gordon: Kommer Hedström till Timrå igen så kliver jag av tåget. Den resan vill jag överhuvudtaget inte medverka på.

Tänk så olika man kan se på saker och ting... ;-)

Laken:

Spelar man div 1 hockey efter en nhl-karriär så har man passerat bäst före datum. 
en an naturens grundlagar.
Spelar man div 1 hockey efter en nhl-karriär så har man passerat bäst före datum. 
en av  naturens grundlagar.

Uno Gordon: Snälla, för din och övriga HSares bästa, res dig från datorn, ta några djupa andetag och bege dig ut i den stärkande vårsolen. Den är gratis.

Tjalle: Till Unos försvar så vill jag påpeka att få av oss trodde på Hallin när han presenterades, och där bet vi oss i svansen. Jag är emellertid ändå tveksam till Jonte.

Pätr: ge jonte ett try-out, så man får se vad han går för ? :) enl uno så verkar han ju vilja komma tillbaka ...

"- Vi har haft ett möte där vi sa att vi skulle avvakta lite. [...]"

haha. VAR känner jag igen det där uttrycket ifrån?! :)

Kattgubben: tänkte klippa ut det jag med, men vart fan mer arg än skrattfärdig så kryssade skiten och svor för mig själv :)

Kattgubben: Klipp navelsträngen med Skogs direkt bara

Kattgubben: Haha. Det där har vi hört i Frölunda också. Exempelvis fick våra målvakter exakt det beskedet. Lundström blev besviken. Holmqvist trodde han var klar för nästa säsong.

Kattgubben: Skicka ett mejl till Skogs att han bör söka sig tillbaka till sina dalaskogar.

Kattgubben: jag har börjat gilla skogs! jag är kluven... allt handlar om vad han har för penningkrav... fisk fågel el mittemellan...

jag tror att det fortfarande finns talanger att hitta i skogen!

Dragan 2k: Så Lundström är inte alls så het då? För Hoken lär väl BIF var hetast, även om jag inte kan se vad han har kvar att hämta på den här nivån.

« · 1365167 · »