1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601119 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Kostiainen: mm donatisarna kansk skulle kunna vara något enkelt vasst framåt!

Kostiainen: Jätteskoj att vi värvade Friberg och Önerud. Kul med talanger som kan utvecklas vilket vi i stor del består av just nu.

OK att man värvar Jocke och Riddarn. Jag tror det ändå kan funka, Jocke känns trygg. Inte Stefan men då har vi en vi kan lita på i varje fall..

Men sen, det jag INTE vill höra är att man vill ha Hagos och Johan Andersson..
NEJ NEJ NEJ SNÄLLA

Jag har varken tid eller ork att motivera varför men om de kommer sätter jag en hundratusen på att de kommer floppa. Eller förväntningarna kan ju inte vara stora så det kanske inte blir flopp. Men i vart fall, snälla TIK, lyd mitt råd och värva en till ung kille med talang om ni verkligen är så rå-usla på att hitta rutinerade spelare med kvalité som kan ersätta Gabbe.

suuck..

Jag vill ha en jävla-spika-igen målvakt NU!!!!!

söder över: Pikken for President! :)

MB: Du vill alltså ha en målvakt som tar ALLA puckar? Varendaste liten en?

Knylan: alla puckar är lika stora ;-)

Jonas Almtorp i SSK, kan inte det vara något i fall de åker ur?

Knylan: ja vore inte de lite coolt . minst två poäng i alla matcher . och garanterat guld . hit med en sån

Blizzard: När jag växte upp fanns det stor, mellan och liten. Med tandpetare och liten så sköt man högst vilket var huvudsaken.....;-)

Bra med Önerud....

FORZA TIK.........alltid, alltid.........

med risk för Roxette så länkar jag till dessa artiklar om Torp och Önerud

Kattgubben: Ja hade de inte vart för att man syltat in Wikegård på ett hörn så hade jag svalt nyheten med hull och hår. Men eftersom Wikegård kategoriskt vägrar att bosätta sig i Karlstad sär det bara konstatera att det är ett raffinerat aprilskämt ;-)

Redigerad kommentar

MB: Det får du i Jocke Lundström.

Magnus Rövarn : o fan

Synd att Sundh som valde HV till slut :(

zita: Då är det bara och hoppas på "Bagarn" då :)

Hagos och Bagarn är 2 spelare med ett enormt hjärta och mina minnen ifrån deras tid i Timrå är att de gav oss det vi vill ha...svett blod och tårar..och ett j-a krigande..
Glömmer aldrig när Hagos dödade tid genom att hålla i pucken...
Torp...Friberg och Önerud...3 hungriga unga killar med fart och fläkt som har
allt att bevisa....se på Modo...gamla rävar som spelar hockey i Slow-Motion...det kommer kosta dom Elitseriekontraktet nästa söndag!

SMÅLAND: Minns även när Hagos arslade bort, var det 14 sekunder kvar...tekning i egen zon...Minns!!!

orion: 6sek var det väl?

KniveN: Stor skillnad...

orion: 9 sekunder kvar var det. Tekningen i våran zon mot FBK och de kvitterade till 1-1 och vann i sudden. Hade vi vunnit första matchen hade vi satt press på dem.

Magnus Rövarn : Fyller i med att det var Nordström som tekade för FBK.

Eller var det bara han som kvitterade?

Redigerad kommentar

Olle: Nordström ja, den gamle räven. Som var på väg hit faktiskt. Nu hoppas jag väldigt mycket på Pelle Prestberg,

Magnus Rövarn : någon äldre, pålitlig målskytt behöver vi helt klart. Jag är orolig för hur laget formas just nu.

Olle: Vi skall inte stirra oss blinda på hans ålder. Det är helt skruvat vilka fördomar det finns. Han är en stabil poängplockare som dessutom är god för en 15-20 mål. Han skulle bli en lagpappa med sin rutin.

Vi behöver gubbar i laget också nu när Gabbe Karlsson drar till Leksand och Pär Styf tackat för sig. Du får mycket hockey i Prestberg.

Magnus Rövarn : Jag sa absolut inte emot dig och jag anpassade tom mitt svar till linkans uttalande i ST idag där han säger att vi är panka :)

Magnus Rövarn : 6 sek :)

stats.swehockey.se/online/35/90002030_frame_default.htm

19. NORDSTRÖM, Peter
(17. JOHANSSON, Mathias)

Ingen tikare satt utvisad.

Olle: Om jag sedan får säga några ord om Jonte Hedström, Ja jag vet att det har tuggats flitigt om honom de senaste veckorna och att det tenderar att bli tjatigt. Men Jonte har en perfekt tajming i tacklingarna. Han tillhör nog en av Sveriges vassaste på det området tillsammans med Sanny Lindström. Dessutom är han lite grisig. Nej det vore förbannat kul med Hedström tillbaka i en checkingline.

Ge han ett kontrakt på 1+1år där det finns en option som kan brytas av båda parter ifall det inte fungerar efter säsongen.

Magnus Rövarn : Hur mycket kostar han?

Olle: Sådär låter de väl alltid vid denna tidpunkt på året. Åh är det någon som kan lägga ut dimridåer så är det Linkan. Men visst vi skall nog inte räkna med några spelare av landslagsklass.

Magnus Rövarn : Ärligt talat så ser jag ingen "botten" i vilken typ av erfaren värvning vi kommer att göra, för en sådan kommer att tillkomma, det ser jag som en självklarhet.

Jag vet att du har en förkärlek för jonte, själv är jag inte överförtjust, men om vi har så lite pengar som linkan antyder, då kan han kanske vara ett alternativ. Några sedelbuntar av modell "större" lär han dock inte få.

KniveN: De har väl inte ens inletts några förhandlingar så vitt jag vet. Han spelar ju fortfarande kvalspel med Asplöven så han har fullt fokus på detta i nuläget. Men jag lovar dig. Kommer han tillbaka så är det inga fantasisummor vi snackar om (Nubben har en gräns han också). Han är inte i position att kunna ställa sådana krav längre. Utan då är det enbart för att han inte vill ge upp karriären riktigt än och har en brinnande känsla för Timrå.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : Eftersom du känner honom så tänkte jag att han kanske hade sagt någon summa. 100k du nämnde förut låter ganska dyrt.

KniveN: Då var det tekning 19.51 och kvitterat 19.54. Jag minns det som igår. Jag gick från klacken och visslade på en segersång och tog mig till andra sidan när jublet bröt ut bland några tillresta FBK-supportrar. Det var grisigt och kändes förjävligt. Kanske tidernas onödigaste förlust tätt följt av 3-5 torsken mot Tälje i femtiofjärde omgången denna säsong. Usch.

KniveN: Om man betänker att det är 1/3 av hans gamla lön så tycker inte jag att det är så farligt. Åh sätter det i relation till att Pelle Hallin har 60k/mån.

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : Yared Hagos var upphovsmannen till tekningen. Hade han sparkat ut pucken ur zon eller kastat i väg den med handskarna hade de aldrig blivit någon tekning. Istället blockerar han pucken med handen och sabbade festen.

Magnus Rövarn : Tycker inte att han ska ha mer än Hallin iaf, Lyckas han komma tillbaka så får han förhandla om en högre lön nästa säsong.

KniveN: Ärligt talat så skiter jag i om han tjänar 50 eller 100.000kr/mån. Jag är inte den som skall döma i detta mål. Jag vill inte sätta något pris på Jontes huvud. Det är upp till föreningen vad man anser att man vill betala och vad Jonte är beredd att acceptera. Egentligen tycker jag bara att det är löjligt att vi supportrar skall dividera om hur mycket spelarna skall ha betalt för vi är inte insatta i frågorna och har inte en susning kring ekonomin. För inte blir väl varken du eller jag några lyckligare individer beroende på vad han tjänar eller ej?

Magnus Rövarn : Blir lyckligare om det finns mer pengar kvar att lägga på andra spelare vilket borde betyda bättre spelare till laget.

Magnus Rövarn : Om ditt blod kokade häromveckan varför är du då tillbaka och eltar hårt igen? Du har helt rätt i att här sitter vi supportrar och gissar och hoppas fast vi inte vet ett dugg vad som händer på luddiga mattan i styrelserummen. Det är ju lixom bara hoppas att det sker på bästa sätt för min förening, ÄLSKADE TIMRÅ IK...

FORZA, ja Ni vet vad.........;-)

KniveN: Ja skulle vi fått sitta med och använda oss av kulramarna för att räkna ut ett snittpris och vad som finns kvar efter det så hade jag köpt ditt resonemang. Men allt är ju bara hypotetiska spekulationer. Jontes vara eller icke vara har nog inget att göra med huruvida vi har råd med dyrare eller billigare lösningar...

Friman SR: För att alla nyfikna typer skall ha något att fråga om!

Magnus Rövarn : vad fan vill du ha hit en avdankad spelare? kovland har bätre lösningar än hedström

Magnus Rövarn :

Trodde att detta var klubbad som en ickefråga.
Hedström är ju hockeymässigt iskall.

Kommer man med hans meriter 12:a i kvalserien till hockeyallsvenskans poängliga kan man hellre börja fundera på att ägna sommaren åt jakt och fiske.

Undrar vart den här Klingberg tar vägen?

Redigerad kommentar

Johnny Kiingberg lirar i Finland nästa säsong

Dragan 2k: Som sagt, spelare med diskbråck känns sådär attraktivt...

mikenomad: Är det inte bättre att vi tar den här av dem?

Timrå Icon: Jo definitivt! Men hur troligt känns det...?

mikenomad: Nä inte ens igår på 1:a april :-(

Timrå Icon: haha. johnsson kallas för "backstjärna" ät det en sådan spelare man vill ha för att täcka "defensiv back" som caslava?? snälla nån

« · 1370107 · »