1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601119 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Per HApps: Men om man tolkar det linkan säger så har vi ju inte pengar för någon dyrare värvning. Betyder det att man jobbar stenhårt på dom där Prestberg-typerna, snackar linkan skit eller ska vi spela med ett lag fullt av juniorer?

Olle: Jag tror nog att vi i många lagbyggen kommer se att man går mer in mot Luleås sätt att bygga sitt lag. Helt utan stjärnor egentligen med undantag kanske för den kanadensiska bröderna men ändå så framgångsrika.

Dragan 2k: Dagens hockey har ju till mångt och mycket handlat om att bygga ett lag med ett monster till målvakt och byggt på med hungriga krigare som aldrig viker sig ett tum, kryddat med någon/några snipers. Precis som Luleå som du så riktigt påpekar. Jag gillar det nya sättet att lira hockey. Det handlar om att bygga rätt, hitta rätt rollspelare och inte enbart se på spelare som att ju dyrare de är, desto bättre är dem.

Dragan 2k & ÖstrandsNisse: Jag tror ju personligen att vi kommer att få se fler såna lagbyggen för att klubbarna saknar pengar, inte för att dom tror så överdrivet mycket på idéen. Bättre spelare tenderar ju att kräva mer pengar, det kommer man aldrig ifrån, att bygga ett helt lag baserat på hypotetiska guldkorn kanske kan bära ett lag till en semi men det kan nog lika gärna skicka det rakt ner i allsvenskan.

ÖstrandsNisse: Jag gillar det också. Den stora skillnaden är väl nog att vi kommer att se de lagbyggen även av andra lag som traditionellt sett inte scoutat lika hårt utan bara betalat för namnet och vad personen gått för tidigare.

Inga klubbnamn nämnda men alla vet nog.

Det här med att bygga lag ungefär som Luleå gjort kräver god scoutning. Därför vore det bra om fler klubbar hade scouter anställda. Har man inte råd med en ren scout kan denne ha fler sysslor också men hans huvudsakliga jobb måste handla om att åka ut och leta rätt på spelare. Jag är övertygad om att det finns lirare att hitta om Elitserielagen brydde sig om att scouta mer.

Dragan 2k: fast ett av timrås kärnvärden ska ju vara offensiv hockey . så då faller ju de där luleåtänket direkt

superfalle: Behöver det väl inte göra. Luleå bygger väl inte sitt lag med parollen att enbart satsa på defensiven. Däremot kan ju strukturen vara samma och även behålla som du säger kärnvärdet offensivt spel. Stark målvakt och ett rörligt men stabilt försvarsspel är ju egentligen grundstenarna för att få till stånd ett varierat och offensivt anfallsspel.

stoff: Du vet inte vad pratar du om så lägg ner skitsnacket! Diskutera inte emot i sakfrågor där jag sitter på mer information än vad ni någonsin kommer göra. Jag tänker inte acceptera att bli emotsagd i den här frågan. Ni får tycka vad fan ni vill men behåll er galla inombords. Det är så smaklöst att höra era domedagsprofetior att jag inte längre finner ord!

Redigerad kommentar

Per HApps: Du är tamefan inte sann alltså. Dina argument är lika vattentäta som dammluckorna kring Sidsjön.

Magnus Rövarn :
Säg så här då:
Vilken plats hamnade "alf" på i poängligan i kvalserien till ALLSVENSKAN ?
Upplys mig, är du snäll!!

Per HApps: Väljer man att läsa statistik som fan läser bibeln så får det väl vara så då. Vart i helvete höll du hus när Kovland mötte Asplöven? Jag var där! Jag behöver inte säga mer än så. Till skillnad från dig så ger jag inte upp på första försöket och avfärdar någonting.

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : jag gillar Jonte men han passar tyvärr inte in i Linkan & Nubbens lagbygge i mina ögon. Vi har värvat en hel gnuggare nu. Visst kan Friberg, Önerud med flera producera poäng men dom är även gnuggare i min värld. Ska det in ytterligare en ytterforward (för Jonte är fan ingen Center iaf) så ska det vara en snubbe som ska producera poäng. Den nivån tvivlar jag starkt att Jonte håller längre tyvärr.

Nej, värst många fler ytterforwards får vi nog inte se däremot värvas nog en 2-3 Centrar (beroende på vad som händer med Lander m.fl.)

Sorry Magnus men hur du än vill annat så är Hedströms i Timrå förbi.

dr-nix: Man ska aldrig missbedöma Jonathan. I rätt omgivning är han guld värd. Jag tycker han är värd en chans att iallafall få testa en försäsong. Men det går väl knappast Asplöven med på

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : Men snälla du, det finns väl inget facit i denna evighetsdiskussion. Vi kan bara spekulera hur vi tror att Jonte skulle lyckas om han fick en till chans i Timrå. Du snackar som du vore Saida och fan ta den som inte håller med dig.

Magnus Rövarn :

Kovland & Asplöven !!!

Vi snackar 2011 och elitserien, inte 1986 och allsvenskan !

Timrå Icon: alltså, nog kan karln få försöka imponera på en försäsong men det ska fan vara den billigaste liraren som lirat i Timrå sedan Strimmas dagar.

Styr-Björn: Jag tycker vi kommer överens om att vi plockar in jonte på ett try-out i 2 veckor. Då har han alla chanser i världen att visa att han är pånyttfödd, om nu så skulle vara fallet.

Redigerad kommentar

Olle: Deal!

dr-nix: Ja med bonussystem! :-)

Olle: Vem ringer Linkan och berättar om affären?

Styr-Björn: Jag förmodar att det är nubben som kommer att meddela linkan om aktuella värvningar hela säsongen.

Olle: Men då pratar du med Magnus som pratar med Nubben som meddelar Linkan. Jag tar hand om pressen. Fan vad spännande detta ska bli!

Olle: Är det så är Linkans roll som sportchef en utgiftspost jag tycker man kan spara in på. Om det nu ska sparas 20 % på spelartruppen kan man börja med att entlediga Linkan. Då kanske man bara behöver sänka spelarbudgeten med 17,82%.
Ärligt talat begriper jag inte varför Linkan är kvar. Satt föreningen fast ett år på hans kontrakt? I så fall kan jag förstå, annars inte.

måste säga att ni kommer få en jävligt skön målvakt...
aldrig varit med om någon trevligare

Styr-Björn: Det handlar väl om hur man bemöter mig också - eller hur? Det finns ett fåtal härinne som jag kan räkna på ena handens fem fingrar som verkligen tar debatten och diskuterar på ett sakligt, nyanserat och konstruktivt sätt. Det är ju bara en massa jävla magsura uppstötningar om hur jävla dålig Jonte Hedström är som hockeyspelare och att han är slut på elitnivå. Åh det menar ni att jag skall ta som en absolut sanning! Aldrig i helvete säger jag bara då. Jag vägrar vara trevlig mot idioter som skall avfärda mig hela tiden. Det finns inte en enda möjlighet i världen att jag tänker svälja skitsnack!

Forget it and dream on!

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Jag tycker faktiskt att linkan borde få gå ÄVEN om man måste betala lön för honom en hel säsong till. Han gör mer skada än nytta i den här föreningen. Eller ja, det är min personliga uppfattning iaf.

lu93rowa: Skön kille! Fint gjort! Verkar vara omtyckt! Och som någon skrev; han var ju trots allt med och räddade Er kvar

Magnus Rövarn : Tror att det är läge för dig att inse att det inte är d i g folk dissar. Det är Hedström som elitseriespelare. Varför är det 'magsura uppstötningar' att tvivla på honom? Eller att påpeka att han kom 12:a i poängligan för kval till Allsvenskan?
Hans karriär har varit i brant nerförsbacke i flera års tid. Inför varje säsong har han hävdat att han 'känner sig starkare än någonsin', 'äntligen fått bukt med sina problem' osv. Sen har han varit så dålig att alla klubbar avskedat/försökt att avskeda honom under säsongen.

Och nu spelar han alltså i division fuckin ett. Och av statsen att döma är det rätt nivå för honom. Får han vara skadefri och träna bra kan han säkert vara med och slåss om poängligatiteln i ettan 11/12. Vad skulle han bidra med i Timrå? Jag kan lova att en spelare som Hallin skulle dubbla Jontes poäng om han kickades ner två steg i ligahierarkin.

Nej, Jonte är en skön snubbe och allt det där, men...på elitnivå har han inget mer att tillföra. Tyvärr, men life goes on. För honom och för Timrå.

lu93rowa: stort må jag säga .

Olle: någon ska väl koka kaffe åt nubben . och vem ska man skicka ner på kina tallnäs och hämta lunch lådor om inte linkan blir kvar .

superfalle:
Ryktena säger att linkan måste han nya rör i solariet innan varje gång han hoppar in i grillen. Men som sagt det är bara rykten !!
Och det är ju inte billigt, 1-2 % av spelarbudgeten? ;)

Jag undrar vilken spelare man är ute efter nu när Johnsson drar till Köplunda.

Daniel Josefsson eller Oscar Hedman kanske? Det är väl antagligen spelare man anser är i samma klass som Pierran.

Per HApps: Sedär, det ena leder till det andra. Nu är vi nere på 15,82 % i minskade anslag på spelarbudgeten. Fortsätter det så här så kan vi ha oförändrad budget bara Linkan goes away.

Olle: jag tycker han kan få några omgångar på sej . prestationsbaserad lön . tänk va djävulskt roligt om han kan ta en plats på fyra kedjor . intervjuerna mellan perioderna . ja bara att få se 71an i timråtröja . ,smälla på . ja va fan . kom igen nu . platsar han inte så får han väl bara gå , inge mer me de , han skulle väl knappast värvas som toppforward , så att ersätta han bör ju va möjligt , även om de gått några omgångar , våga och vinn

superfalle: Jo men samtidigt får man ju komma ihåg att rent hockeymässigt så var det en evighet sedan man kunde beskåda dom här delarna i hans spel som gjorde honom värdefull för timrå ik. Ska han få omgångar på sig så lär han vilja ha lön.

Då tycker jag att han kan få vara med på försäsongen eller ja kanske skriva ett try-out. Är han ens i närheten av att platsa i ett elitserielag så lär det märkas jävligt snabbt.

Olle: Ja precis. En win-win situation.

Magnus Rövarn : Jag tycker Bragd-Birger sammanfattar det ganska bra.

Visst finns det personer som gör allt för att trycka på dina knappar, men de allra flesta vädrar helt enkelt bara sin åsikt. Precis så som ett forum skall fungera.

Timrå Icon: Lakers ja. Det ser mörkt ut att värva guldkorn därifrån nu, när de verkar gå upp i ES. Det är väl enda nackdelen.

Kattgubben: Ja vi får slakta Tälje eller Rögle istället

Timrå Icon: Synd bara att Videll verkar vara på väg till DIF. Det är ju han som är intressant.

Kattgubben: Ja eller till AIK.

Timrå Icon: Sånt där är ju sjukt egentligen.. är ju ungefär som att.. Okej, antingen går jag med i IDF eller Hamas ;)

Kattgubben: Eller Timrå/MoDo...

Jag har pratat med en hel del Timråiter de senaste dagarna som inte finns härinne på HS (vad jag vet) o alla säger samma sak nämligen att dom är nöjda med att Nubben är tillbaka, med värvningarna men ytterst tveksamma o oroliga över den troliga målvaktssidan.

Jag är inte ensam varken på HS el. ute i den vida världen.

Johnny Bravo: Målvaktssidan är dom nog inte ensamma om att vara oroliga över. Just nu känns det riktigt mörkt på den fronten.

Går det att avfrölundafiera Riku Hahl och få honom i gammalt gott slag igen tro? Det var faktiskt inte så långt borta att han hade kommit tillbaka redan till innevarande säsong.

T T: Det går det säkert, frågan är ju Hur dyr han är.

Johnny Bravo: Vi har ju sparat över hela linjen redan. Första- och andracentern måste få kosta, särskilt om Lander lämnar.

T T: Linkan har ju redan sagt att det inte kommer att bli tal om några stjärnvärvningar och att man ska bygga laget på ett annat sätt nu...ja förutom tidigare uttalanden där han säger att man ska spara in mer i år än förra. Vad allt det där betyder det lär vi väl få veta snart men det låter ju ganska oroväckande.

« · 1370410 · »