1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607546 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Magnus Rövarn : Men snälla, vad är det för fel på er. Ni klagar på Linkans scouting och sen torrjuckar ni efter Daniel "Fröken Glas" Åhsberg...

Åhsberg har varit skämssämst i laget i kvalserien. Ropa närkamp till honom och han gör i brallan. Det är ytterst tveksamt om han FÅR bli kvar i Lakers nästa säsong och han ska definitivt inte till Timrå (då gör jag på mig).

Som sagt, han gör sina poäng, men är i övrigt en belastning för laget. Han går fetbort.

RunarUp: Underbar konstruktiv sågning av en som uppenbarligen har lite koll! Du får tummen upp av mig. :)

Paddan: Sluta fjompa dig, vi har patent på den frasen.

Det är jag nästan helt säker på.

RunarUp: Tänkte inte på det. Men Lakers skulle ju faktiskt kunna ha användning för Åhsberg nu när dom måste ändra slogan.

Lakers - glaslirarnas rike!

Tillsammans med en fet närbild av nr 22. Det vore klockrent.

mikenomad: i vart fall patent i medelpad. typ.

Timrå Icon: Var det den här artikeln du sökte igår?

Måste kännas lite trist för Örebro ändå. Veta om att man förlitar sig offensivt på en kille som hejar på ett annat lag genom hela kvalserien. Man tar tillbaka honom efter fylleskandal nr. femtioelva och ÄNDÅ ligger hans största sympatier hos klubben som pissat på honom :)

Olle: Jag vet faktiskt inte. Tror det var någon där det var mer uttalat. Men jag har som sagt inte läst den så det kan vara den där. Tack iallafall! :-)

Men W.T.F., har karln ingen klubbkänsla kvar. Det hade jag inte väntat mig. Jaja, tur han inte gick till Modo.

sargad: Dagbladet klev av tidigt men Allehanda hade också ett bra bud.

sargad: oväntat minst sagt

Olle: Pissat på honom? Han var inte tillräckligt bra när han fick chansen. Är det att pissa på honom?
På det här forumet är ALLT verkligen svart eller vitt.

hubbenorlen: Enligt honom själv så har han väl blivit nobbad fler än en gång? I den där intervjun med Örebros motsvarighet till hockey-tv så var han ju ganska bitter iaf.

hubbenorlen: ingen direkt gråskala i ditt uttalande heller måste jag få säga ;)

Olle: Och i och med det har Modo alltså pissat på honom? I så fall pissar alla klubbar på alla spelare dom inte värvar.

hubbenorlen: Ja men lugna sig, don't get your panties in a bunch. Om du tar bort "pissat på" i det jag skrev, stämmer det bra för dig då eller?

Olle: Nä. "Lugna mä" ska det va.

Johnny Bravo: Stånk-tommy säger faktiskt "lugna sig" också :)

Olle: Min poäng var visa på att många av skribenterna i det här forumet är så sjukt kategoriska i sina uttalanden. Och 90 procent av det som skrivs är negativt: Folk som ska avgå och värvningar som är usla.
Vore det inte trevligt med lite positiva tongångar?
Många spelare läser på det här forumet, och att sitta och skriva skit om värvningar innan de ens har tagit på sig Timråtröjan är knappast konstruktivt eller bra för laget.
Nu var förvisso ditt uttalande om Modos eventuella urinerande på Strömberg inte kritik mot Timrå. Det var bara jag som blev tillfälligt trött på just denna kategoriska retorik.

Knylan: jag hänger inte med men någon vänlig skäl får gärna förklara för en dum en, vad det hela handlar om :)

hubbenorlen: What? Det jag skrev implicerade ju att modo får tre poäng gratis av Örebro, det var väl trevligt? :)

Nej visst kanske du har en poäng men samtidigt tycker jag att man ska kunna skriva precis vad som helst så länge det är någorlunda konstruktivt. En elitseriespelare får så mycket skit av tränare/motståndare/lagkompisar att jag inte tror att dom har problem med att läsa vad en "nobody" skriver om dem på internet. Tar dom illa upp så är det bara att beklaga men då måste ju deras vardag vara ett helvete när var och varannan spelare skriker att dom ska äta ens bäbis, där ute på isen.

Personangrepp och dyl. är dock en helt annan sak.

Olle: Ja när vi inte fick Oscar då måste det bli Johan....och gärna en Johan till ;)

zita: Jag dööör.
You killing me softly :)

Olle: Birger har ju vurmat för Bagarn lite smått samtidigt som resterande skribenter eliteprospectat statistik och ställt sig väldigt negativa.

Knylan: ja se där! Om bagarn floppar så är Birger den nya linkan i den här boken alltså? :)

Och zita får ta på sig om backlund kommer tillbaka.

Redigerad kommentar

Knylan: Jag väntar med att tycka tills att en annan mästertyckare tyckt så att man vet vad man ska tycka.

Jockz: Så enkelt lurar du mig inte ;)

Fan det där var inte ens kul när det begav sig :)

Jockz: Fem dagar sen på den va?   ;)

RunarUp: Nu drog jag till med Daniel Åhsberg mest för att det spekulerats kring hans namn tidigare i Dagbladet och att vi redan fyllt våran kvot med utlänningarna. Inte officiellt ännu dock. Men det mesta tyder på att Mat Robinson spelar hos oss nästa säsong och att Murley är uppknuten på kontrakt. Då kan vi således inte värva Steve Saviano. Åh Johan Markusson verkar ha ett bultande smålandshjärta och lär med allra största sannolikhet bli kvar i Växjö nu när de avancerat. Inte heller kommer Oscar Alsenfelt att bli aktuell för Timrå. Vad finns ¨då egentligen kvar att värva?

Har David Lundbohm dubbla pass?

Jockz: slår på skärmen och vad ser jag, herregud mig fick du.

Magnus Rövarn, mfl: Har alla läst detta blogginlägg från HK-bloggen? :) Intressant faktiskt. Pitkämäki framstod tydligen inte som stabil av förra årets trupp enligt rykten.

ersson: Jag och Bagarn hade en kontrovers. Men den var inte ens i närheten av den jag hade med Sanny. Vi hade lite olika synpunkter bara. Åh eftersom vi kan bli heta bägge två så fälldes tuppkammarna upp. En manlig ordväxling helt enkelt. Men jag har inget mot Johan Andersson. Däremot sätter jag ett visst frågetecken för honom. Men är beredd att ge honom en ny chans om han nu presenteras som ett nyförvärv. Så dåligt mår jag definitivt inte över denna värvning. Även jag och Pelle Hallin har haft våra diskussioner genom åren som gått likväl som jag hyllat honom. Ibland måste man rensa luften och vädra sitt innersta. Så enkelt är det!
Magnus Rövarn
flyttad

ersson: Har förlikat mig med tanken o tror att den har lösningen blir bra i slutändan.

Magnus Rövarn: Jäklar vad många du har haft en kontrovers med då. Men ibland så måste man ju som sagt rensa luften, så är det. Kanske inte så smart att rensa luften med en 90kg hockeybjässe däremot? ;) Kan ju sluta med att man får en träklubba uppknycklad i röven eller något hemskt.

Magnus Rövarn : när vi ändå pratar om dubbla pass ;)

www.eliteprospects.com/player.php?player=9685

Edb: "Gillar att skjuta och spela fysiskt. Inte särskilt bra på skridskorna, dock"

Påminner lite om en viss fransos som var hos oss nyligen...

Olle: nu ska vi inte skratta åt meunier"stavning" har hans autograph faktiskt haha ;)

Edb: Nejdå jag tyckte att han faktiskt hade kunnat få förlängt.

Olle: Tror att kostade mer än vad han var värd, Hann bara se han en match då var han väldigt osynlig men men :]

ersson: Det handlar om mod grabben. Skulle jag enbart gå efter min matchvikt så skulle jag inte kunna gå upp i ringen särskilt ofta. Men som Boork säger, det handlar om momentum :-)

Magnus Rövarn : handlar väl mkt om teknik också ;)

Edb: Så är det. Åh i ett par skridskor skulle jag inte bli särskilt klädsam. Men utanför rinken har jag ett jäkla fint rörelseschema och ett nobelt fotarbete. Man fäller inte mig i mina 47:or så jäkla enkelt. Sedan är jag grym på att sticka i sidled ;-)

ersson: Ja. Lite intressant var det nog alltid. Det där tycker jag märktes också från motståndarnas sida som inte var dummare än att man försökte utnyttja detta. D.v.s. Juhas ojämnhet och uppenbara svagheter vid framförallt långskott. Ja mycket skott helt enkelt.

Att han hade problem med det där för att han blev skadad under resans gång kan så vara. Men, men.

Det KAN gå med Riddarn/Lundström. Jag tror det.

Skarin: Om inte annat så känns det bra mycket mer stabilt än vad det gjorde förra året. Någon av dessa två herrar borde iallafall kunna vara god för en 35-40 matcher och en liten bit över 90 i räddningsprocent i var fall. :)

Skarin: Juha hade kanske precis som Freddan vissa synproblem vilket medförde att skott från blå var otagbara? =)

Jag tror och hoppas på Riddarn, desto mer osäker då till Lundströms kapacitet. Men huvudsaken är att de håller sig hela och friska så vi inte får årets cirkus i version 2.0.

Magnus Rövarn :
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."

Frella: Kollade nyss på ispremiären då spelarna introducerad, då de pratade med juha pitkämäki så ser man i hans ögon vad osäker han var, vilket rykte han måste leva upp till och han tog sig nog vatten överhuvudet. Jag tycker Pitten var stabil de gånger han var hel och inte den sämsta vi värvat iaf :]

Frella: Ja man ska aldrig säga aldrig ;)

Tror, tycker och hoppas som du kring Stefan Lundström.

Saxat från Kolans frugas blogg:

"Det är klart! Eller iaf till 98%. Men vart tänker jag inte berätta än, ni får hålla ut lite till."

Styr-Björn: Avd. Sveriges mest onödiga blogginlägg.

« · 1371496 · »