1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607193 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Jockz: slår på skärmen och vad ser jag, herregud mig fick du.

Magnus Rövarn, mfl: Har alla läst detta blogginlägg från HK-bloggen? :) Intressant faktiskt. Pitkämäki framstod tydligen inte som stabil av förra årets trupp enligt rykten.

ersson: Jag och Bagarn hade en kontrovers. Men den var inte ens i närheten av den jag hade med Sanny. Vi hade lite olika synpunkter bara. Åh eftersom vi kan bli heta bägge två så fälldes tuppkammarna upp. En manlig ordväxling helt enkelt. Men jag har inget mot Johan Andersson. Däremot sätter jag ett visst frågetecken för honom. Men är beredd att ge honom en ny chans om han nu presenteras som ett nyförvärv. Så dåligt mår jag definitivt inte över denna värvning. Även jag och Pelle Hallin har haft våra diskussioner genom åren som gått likväl som jag hyllat honom. Ibland måste man rensa luften och vädra sitt innersta. Så enkelt är det!
Magnus Rövarn
flyttad

ersson: Har förlikat mig med tanken o tror att den har lösningen blir bra i slutändan.

Magnus Rövarn: Jäklar vad många du har haft en kontrovers med då. Men ibland så måste man ju som sagt rensa luften, så är det. Kanske inte så smart att rensa luften med en 90kg hockeybjässe däremot? ;) Kan ju sluta med att man får en träklubba uppknycklad i röven eller något hemskt.

Magnus Rövarn : när vi ändå pratar om dubbla pass ;)

www.eliteprospects.com/player.php?player=9685

Edb: "Gillar att skjuta och spela fysiskt. Inte särskilt bra på skridskorna, dock"

Påminner lite om en viss fransos som var hos oss nyligen...

Olle: nu ska vi inte skratta åt meunier"stavning" har hans autograph faktiskt haha ;)

Edb: Nejdå jag tyckte att han faktiskt hade kunnat få förlängt.

Olle: Tror att kostade mer än vad han var värd, Hann bara se han en match då var han väldigt osynlig men men :]

ersson: Det handlar om mod grabben. Skulle jag enbart gå efter min matchvikt så skulle jag inte kunna gå upp i ringen särskilt ofta. Men som Boork säger, det handlar om momentum :-)

Magnus Rövarn : handlar väl mkt om teknik också ;)

Edb: Så är det. Åh i ett par skridskor skulle jag inte bli särskilt klädsam. Men utanför rinken har jag ett jäkla fint rörelseschema och ett nobelt fotarbete. Man fäller inte mig i mina 47:or så jäkla enkelt. Sedan är jag grym på att sticka i sidled ;-)

ersson: Ja. Lite intressant var det nog alltid. Det där tycker jag märktes också från motståndarnas sida som inte var dummare än att man försökte utnyttja detta. D.v.s. Juhas ojämnhet och uppenbara svagheter vid framförallt långskott. Ja mycket skott helt enkelt.

Att han hade problem med det där för att han blev skadad under resans gång kan så vara. Men, men.

Det KAN gå med Riddarn/Lundström. Jag tror det.

Skarin: Om inte annat så känns det bra mycket mer stabilt än vad det gjorde förra året. Någon av dessa två herrar borde iallafall kunna vara god för en 35-40 matcher och en liten bit över 90 i räddningsprocent i var fall. :)

Skarin: Juha hade kanske precis som Freddan vissa synproblem vilket medförde att skott från blå var otagbara? =)

Jag tror och hoppas på Riddarn, desto mer osäker då till Lundströms kapacitet. Men huvudsaken är att de håller sig hela och friska så vi inte får årets cirkus i version 2.0.

Magnus Rövarn :
"It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog."

Frella: Kollade nyss på ispremiären då spelarna introducerad, då de pratade med juha pitkämäki så ser man i hans ögon vad osäker han var, vilket rykte han måste leva upp till och han tog sig nog vatten överhuvudet. Jag tycker Pitten var stabil de gånger han var hel och inte den sämsta vi värvat iaf :]

Frella: Ja man ska aldrig säga aldrig ;)

Tror, tycker och hoppas som du kring Stefan Lundström.

Saxat från Kolans frugas blogg:

"Det är klart! Eller iaf till 98%. Men vart tänker jag inte berätta än, ni får hålla ut lite till."

Styr-Björn: Avd. Sveriges mest onödiga blogginlägg.

Magnus Rövarn : Behövde inte scrolla länge innan jag hittade ett som iaf jag rankar som lite mer onödigt.

Men smaken är ju som baken =)

Redigerad kommentar

Styr-Björn: Jo kanske det. Men det där inlägget speglar ju ändå hennes personlighet. Det har ju inget med hockeyn att göra i vartfall. Men att skriva ut ett inlägg såsom det du saxade ifrån är ju bara patetiskt!

Magnus Rövarn : Hon vet väl att hon får en massa uppmärksamhet när hon skriver såna inlägg. Sånt är deras livsluft om man får vara kategorisk :)

Kattgubben: Är det inte just det hela bloggandet handlar om. Flest läsare vinner, även om det man skriver är ren och skär dynga (läs Kissie)

Styr-Björn: Jo, det stämmer.. och dessa tjänstgör numera som role models åt dagens tonårstjejer. Good game, eller nåt.

Styr-Björn: Nu tänker inte jag kliva in och moralisera kring dig som individ. Men det som slår mig är hur fan du orkar hålla reda på alla bloggar från "nobodys". Visst har även jag hört talas om den där Kissie. Men det var för att jag råkade läsa nåt inlägg från någon "rival" för ett ½år sedan. Men jag vägrar slå upp den där skitbloggen alltså. Lika tröstlöst som att glo på Big Brother. Har inte sett ett enda avsnitt. Men när man slår på datorn så skriver ju MSN idag om det, Aftonbladet or what ever u fucking name it om det hela så man får ju ändå del av onödig information. Ren jävla dynga i mina ögon.

Olle: Jag håller delvis med dig. Men jag tror till exempel inte att Mattias Karlsson kände sig särskilt intresserad av kämpa för Timrå och utvecklas som spelare i den här klubben, med tanke på all skit som skrevs om honom. I det fallet handlade det ju om grova personangrepp och lyteskomik.
Jag är för yttrandefrihet på internetforum. Men alla på det här stället vill ju endast en sak: Att det ska gå bra för Timrå IK. Och då blir den här pajkastningen av våra egna spelare väldigt kontraproduktiv.
För även om spelarna säger att de inte läser vad som står på internet, så är jag övertygad om att de kollar in det här forumet då och då.
Och för de berörda spelarna är det nog väldigt enkelt att tro att det som skrivs här är den generella uppfattningen hos alla som går på matcherna.

Magnus Rövarn : "Men det som slår mig är hur fan du orkar hålla reda på alla bloggar från "nobodys"

För att jag nämnde Kissie?

Om jag skrivit som dig, att jag "råkat läst", hade det varit ok då?

hubbenorlen: Delvis är jag beredd att hålla med dig. Men faktum är ju att karln inte bidrog nämnvärt till att förbättra sitt eget spel heller. Är man värvad som en "stjärnback" med AHL-meriter samt draftad av Ottawa så får man ju för fan se till att klara av pressen också. Annars får man hänga upp rören för gott och ägna sig åt nåt annat alternativt byta klubb. Men så länge man inte kommer till självinsikt med vart det elementära felet ligger någonstans så spelar det ju ingen roll vart man spelar sin hockey. Det är skillnad på att vara 6-7:e back och att vara värvad för att gå i bräschen. Tar man inte ansvar på isen så skall man ha skit. Det är ingen jävla semestertripp att dra på sig den rödvita tröjan. För skulle Mattias Karlsson utföra sina arbetsuppgifter lika uselt på en vanlig arbetsplats så hade han inte ens fått stanna kvar kontraktstiden ut med bibehållen lön. Det är ett jäkla privilegium att vara elitidrottsman i dagens samhälle och då skall man förbanne mej betala tillbaka också av tacksamhet och solidaritet.

Redigerad kommentar

Styr-Björn: Som sagt var. Jag tänker inte kommentera ämnet ytterligare då det är fullständigt ovidkommande. Det har absolut noll med hockey att göra.

Magnus Rövarn : Det jag vänder mig mot är att han knappast fick någon chans över huvud taget. Om han gjorde en bra match så var folk inte glada för hans skulle, eller berömde honom. I stället skriver man ändå nedlåtande saker om hans vikt.
Jag förstår inte det förhållningssättet. När Mattias Karlsson var bra, blev jag glad.
Det finns INGET positivt med att hoppa på en enskild spelare på det sättet som många här inne gjorde mot Mattias Karlsson.
Därmed inte sagt att han var bra i Timrå. För det var han inte. Men jag tror att han hade kunnat vara betydligt bättre om han hade känt en uns av förtroende från fansen. Alla spelare är inte hårdhudade proffs. Alla klarar inte den typen av personliga påhopp, bara för att man är proffs. Det gäller även på vanliga arbetsplatser.

Magnus Rövarn : Tänkte just detsamma.

hubbenorlen: Jag ställer mig inte bakom mycket av det som skrevs om honom när det var som värst, själv tror jag att jag höll mig hyfsat på banan men ärligt talat så kommer jag inte ens ihåg. Dessutom tycker jag att han förtjänade allt som skrevs om honom (naturligtvis inte det som faller inom ramarna för personangrepp). Sen kan man ju argumentera som du, att han knappast blev bättre av kritiken, men vid den tidpunkten då det kanske spårade ur lite här inne, då var det redan för sent för honom att återupprätta sitt forna rykte i den här klubben.

Samma sak gäller Jokela, det handlade om två killar som drog ner klubben, i allas hjärtan. Jag tycker ändå att folk är rätt selektiva med vem man kastar skit på. Sebbe gjorde en ganska svag säsong nu senast och han lyckades ducka en himla massa kritik. Min teori är att folk är lite mer försiktiga med att kasta skit på spelare som faktiskt är utvecklingsbara och som har en hel del potential. Det hade varken Jokela eller Karlsson, inte i den här klubben iaf. Exakt vad det beror på vet nog bara dom själva och kanske perra.

Sen drar jag till med den gamla klyschan: "Om man tjänar 100-200 tusen i månaden, pengar som fansen indirekt betalar, och man grovt försummar sina arbetsuppgifter, då ska man tåla en känga också".

hubbenorlen: Där har du en poäng. Nu vet inte jag vilka som klankade ner på hans matchvikt och det tänker jag inte rota i heller. Men jag kan erkänna att jag var kritisk långa stunder till hans spel. Däremot har jag aldrig nämnt någonting om hans vikt. Jag har däremot ifrågsatt varför han i långa stycken uppförde sig som en barbiedocka på isen. Det var samma stuk på Kimmo Lotvonen. Så fruktansvärt livrädd för kroppskontakt att det var smått magiskt. Väger man över 90kg och har den kroppslängd som Kolan har så skall man bara mosa motståndarna. Man skall stå i vägen och vägra låta någon att passera. Men framförallt var det bristen på att täcka skott som var mest frapperande. Man måste vara en pain in the ass med den där storleken och inte uppföra sig som en pussydoll med en godisklubba i handen och rosa rosetter uppsatta i sitt hår. Det skall bara smälla i närkamperna. Om inte i varje byte så i vartfall vartannat.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Om han är så överkänslig över sin vikt kommer han inte klara av att spela i något ES lag, såg du inte vad Widing gjorde på Hovet iår.. han blåste upp kinderna veckla ut armarna och spelade tjock och hån flinade mot Karlsson efter ett gruff sedan åkte Widing glatt därifrån, näe tror det var därför han är så kass jag, fan lägg ner, kolan är värdelös och han avr bekväm här, jävla översittare som ALLTID klaga på laget i interjvuver fast han avr sämst själv med Jokela!

han måste ta tag i sig själv och ge 478% om han ska lira Es spel på bra nivå!

Appropå dåliga spelare, varför var Jokela så dålig då, och ville bryta kontrakt etc var han också tjock.

Vad har Jokela med den här saken att göra? Han var ju bara dålig, utan att vara fet. Han var dessutom direkt nonchalant, vilket jag inte tycker Mattias Karlsson var.
Jag tyckte faktiskt att Mattias Karlsson verkade försöka så gott han kunde.
Men att det inte gick för att han inte orkade. Han såg makalöst seg och svag ut. Han hade inte en uns av frekvens i något han företog sig.
Han såg ut som en spelare som helt enkelt har gett upp och bara spelar av kontraktet.

Dessutom var han inte så usel under det första året. Han fick trots allt spela en del landskamper. Och även om vi var många som ställde oss frågande till det, så får man inte spela i Tre Kronor om man är så värdelös som många här inne vill göra gällande.

hubbenorlen: Med den fysiken (och den lönen!) får man tåla hård kritik.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Hård kritik, ja. Att blir kallad för fet varje dag i det här forument, nej. Det är inget annat än mobbing.

hubbenorlen: Näe jag tycker Jokela visa mycket vilja ja, riktigt fin grabb, var skadan och hemlängtan som gjorde det annars en riktigt bra lirare, Ville ge allt och klaga inte på laget. (Så där låter du om Kolan)

Fan vad skyddade dom ska vara då, om han "gett upp och spela av" så ska han bort från laget! Dom får fixad Bostad alla garantier, skyddade kontakt och nu ska dom vara helt avstängda från kritek, han var fet och det får man väll kritisera, man ska inte vara fet och orklös i hockey!

(Sen att han ahde mage att tok dissa sitt lag om och om igen i alla itervjuver gjorde mig vansinnig)

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Ja det är ju taskigt. Men hade han tränat som han bör som välbetald elitidrottsman på heltid så hade det inte varit något bekymmer.

hubbenorlen: Det är onödigt, men face it. Snubben var ju lika fit som en medelsvensson efter julhelgerna. Jag lovar att jag, som slapp motionär, spöar honom med lätthet över 5 km. Den uppenbara slappheten till sin egen fysiska status kan jag aldrig respektera.

Man kan inte ta för givet att man ska ha ett stabilt ES kontrakt och vara älskad av fansen samtidigt som man lever som en soffkritiker själv, han var både elitidrottsman och soffpotatis som många fans är med öl mage, jävla kombo!

Han var inte bra. Men han var inte usel i varje match.
Det jag retade mig på mest var att han aldrig slog ett bra förstapass. Plus dessa eviga dragare från blålinjen. Offensivt usel alltså.
I försvarsspelet var han dock ofta helt okej, utan att en enda person i det här forumet någonsin uppmärksammade det.

Blizzard: Jaja, I get it. Han var fet och otränad. Men jag anser ändå att man inte ska mobba sina spelare offentligt.

hubbenorlen: Vi vänder på steken, varför skötte inte Kolan sitt jobb för? A och O som professionell idrottsman är väl för tusan att man sköter sin fysik, eller...? Varför visar Kolan så vansinnigt dålig respekt mot OSS, vi som betalar hans FETA lön, genom att åka runt uppenbart halvotränad? Nå? Kolan skulle förmodligen bli utklassad i löparspåren av vilken svensson-motionär som helst.

Fel. I försvarsspelet var han ofta horribel, och när han inte var det så blev han visst uppmärksammad, hört talas om skribenten "Laken"?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Mattias Karlsson utan hockey kanske hade varit tvättat sig med en trasa på en pinne: Rekordfet. Han kanske var så vältränad han kan bli? Vad vet jag?
Men det spelar ingen roll. Min invändning handlade om att jag tycker att det suger när folk ger sig på honom så urskiljningslöst.
Jag gillar alla spelare i Timrå IK. Jag skulle aldrig mobba någon av dem offentligt. Aldrig.

Och om enstaka skribenter skrev positiva saker om honom spelar ju ingen roll, eftersom dessa inlägg drunknade i mängden av påhopp.

RocknRolf2: För övrigt har jag inte fel. Han var ofta helt okej i försvarsspelet. Det var bara det att han oftare var usel.

hubbenorlen: Om du tror att han tar åt sig av att folk här inne antyder att han är överviktig, hur tror du då att han reagerar då spelare på isen gör samma sak x10? Jag kan lova dig att det värsta han hört inte kommer från några "nätmobbare" utan snarare från snacket på isen.

Nä det som sades om honom här inne är småpotatis och jag tror inte att han hade behövt leta sig in hit för att förstå att han inte hade fansens förtroende, det bör ha varit ganska uppenbart för honom själv efter hans prestationer på isen. Det kan tyckas att det är onödigt att racka ner på enskilda spelare i det egna laget men nu handlade det om en kille som nästan ensam (hjälp från främst Jokela) lyckas spela ner oss i kvalserien. Tar man detta i beaktande så tycker jag att man kan ursäkta det mesta, förutom rena personangrepp då som sagt.

Olle: Skillnaden är väl att han inte ska behöva det från fansen också.

« · 1371617 · »