1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607312 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Linkan säger att 2 ALLROUND centrar väntar (dagbladet), finns det någon bland ryktena man kan filtrera bort då?

bagarn : jag ringde min agent och frågade om inte timrå var intreserade: lär ju inte vara så värst dyr

Tror hela SSK:s spelartrupp ligger på Rumours på eliteprospects :)

Johnny Bravo: Törnberg klar för en KHL klubb. Skönt att slippa honom.

Mackelito: Ja långt bort oxå, Novgorod :)

Riku Helenius , Linus Videll , Martin Chabada är 3 st ja tänker på spontant , som vi kan värva från det fd. elitserielaget

Andersson: helenius? har du tittat på hockey nån gång? han är helt oduglig

Andersson: Jag kan hitta två intressanta spelare: Kalteva och Seppänen.

stoff: Riku Helenius är ju en värvning så Pärssinen har någon att supa med, båda gillar poliser och alkohol =)

Blizzard: Då återstår det bara att se hur länge det dröjer innan den här idioten gör bort sig på sedvanligt vis på nytt. Jag misstänker att han inte kommer undan lika lätt i KHL.

Blizzard: ja det skulle vara därför då:)

Jag kan bara hitta en spelare i SSK som är intressant. Laatikainen.

Månsson är delvis en annan. Men det är annat vi behöver.

Dream Team: Äh, i KHL finns Vityaz Chekov, de har väl de senaste åren mest utmärkt sig genom att spela smutsigast av alla lagen även om det i år tydligen gått ganska bra sportsligt också.

Skarin: Mattias Carlsson 17 mål denna säsong, kan väl vara intressant. Hellre Jocke Eriksson än Yared Hagos som center - men han kanske är för dyr?

Kevin O Shea: Jocke Eriksson ser tyvärr helslut ut.
Yared Hagos fattar jag inte vitsen med. Vi behöver en center som kan bidra konstruktivt, det gör inte Haggan.

Skarin: Hedin till billig penning kanske kan vara nått. Inte ett säkert kort direkt, men årets devis verkar ju vara chansningar till låg lön.

Skarin: Du o jag. Du o jag. :)

Angående värvningen av Bagarn, så länge man inte har skyhöga förväntningar utan lägger dom ungefär på en nivå som säger att vi får en stabil 3:e center så tror jag detta kan bli bra.

Det han själv säger i artikeln (se länk) om självförtroende stämmer i mina ögon, kan han få nytt självförtroende under Perras ledning i en omgivning där han trivs och får större ansvar än i FBK och Linköping så tror jag det kan bli en bra värvning.

Jag kan ha tokfel men han ger mig ungefär samma vibbar som Hallin värvningen, vad det nu kan vara värt.

dr-nix: Frågan är väl när/om vi plockar upp ett nyförvärv som man faktiskt KAN ha skyhöga förväntningar på.

Dream Team: Antingen kör de över honom eller så går det bra. I båda fallen slipper vi se honom i elitserien igen ;-)

Olle: Kanske någon av de två "allround" centrarna som Linkan snackar om? ;)
Ingen högoddsare att Hagos är en av dom kanske?

Södertälje

Ja:
Arto Laatikainen
Linus Videll
Mattias Carlsson
Petri Pakaslahti

Nja:
Fredric Andersson
Joakim Eriksson
Riku Helenius

Resten nej...

ersson: Både bagarn och hagos skulle väl kännas...så där. Jag hoppas att nubben har några ess i rockärmen...

Olle: Ja det skulle kännas lite beige....

hannu pikarainen skall vara klar för timrå
gustav9
flyttad

T T: Mmm.. hur silly får det bli igenkligen?

T T: Två pikkar i truppen vore fantastiskt

T T:

Hahahahahahaha........ Ta och gå och lägg dig! Inge mer öl moch grogg för dig nu!!

Örnen: Jag hörde att Lander var klar för MoDo.

yngwie:

Hahaha... Fan de hörde jag också :) Coolt! :)

yngwie: däremot är anton klar för edmonton

gustav9: ja då får vi helt enkelt försöka låna honom en säsong av dom alternativt då signa Max Grindal...

T T: den bomben kommer ;-)

gustav9: stämmer det så är väl hans plats istället för Sebbe. När det sedan gäller Hannu så är väl ryktena kring honom att han inte spottar i glaset, om man säger som så. Däremot tror jag att om båda Pikkarna koncentrerar sig på hockeyn kan båda bli viktiga kuggar i lagbygget.
En defensiv backklippa på det där så...okej då.

gustav9: Att du kommer åt sån här info är imponerande, och så snabbt inpå än bättre.
Att du också är så tuff att släppa det på HS tyder dock på att du jobbar inom Timrå eller inte är rädd om dina källor.
Imponerande.
Men jag dementerar inte dina uppgifter, tvärtom faktiskt.

Hannu Pikkarainen till oss? Låter bra men vi kan väl ta Laatikainen oxå när nu Sebbe kanske försvinner.

Anton får se till att stanna en säsong till. Han kan väl inte lämna så här abrupt utan slutspel? Han bör vara vår kapten nästa år o leda oss i slutspelet sen kan han då lämna när vi alla vet att det Är sista säsongen i Timrå IK.

RTS: Tror jag inte han gör. Han har ju haft fetfel förr

Om vi leker med tanken så skulle ju laget skulle kunna se ut så här vid en utlåning av Lander till oss nästa säsong.

MV1 - Joakim Lundström
MV2 - Stefan Ridderwall
MV3 - Sebastian Dyberg Feuk

B1 - Sebastian Erixon 
B2 - Antti Halonen
B3 - Elias Granath
B4 - Marcus Högström
B5 - Jesper Dahlroth
B6 - Nichlas Torp
B7 - Mat Robinson
B8 - Arto Laatikainen
B9 - Tim Heed/Backtalang

C1 - Kim Hirschovits
C2 - Anton Lander
C3 - Johan Andersson
C4 - Dennis Rasmussen

F1 - Timo Pärssinen
F2 - Martin Röymark
F3 - Ilkka Pikkarainen
F4 - Matt Murley (Bör sparkas)
F5 - Per Hallin
F6 - Alexander Larsson
F7 - Max Friberg
F8 - Simon Önerud
F9 - Andreas Thuresson? (Gissning)
F10 - Daniel Åhsberg/Sjödell-Wiklander (Allsvensk poänggörare)

För att sammanfatta det där så ser ju centersidan bra ut om vi får Lander, har vi turen att han blir utlånad blir ju inte kostnaden för honom så stor heller. Forwardssidan känns överlag också stabil, en toppforward (Thuresson) ska in och en joker exempelvis från allsvenskan. Backsidan och målvaktssidan däremot känns inte lika stabil och det var ju egentligen vårt problem i år, det verkar kunna bli det nästa också men om spelare som Lundström, Ridderwall, Torp och Robinson gör pang succé kan det bli bra, floppar dom däremot så kan det bli riktigt tungt..

Redigerad kommentar

Mackelito: Lutar åt att du får dra bort Erixon från den line-upen

hockey.expressen.se/elitserien/1.2397143/timraback-nara-nhl-jag-tar-chansen

Mackelito: Laatikainen lär ju försvinna till KHL - och där har vi inte mycket att hämta vad gäller lönekonkurensen.

superfalle: Vi borde byta tråd innan T T mördar oss. Jag tycker att Pikkarainen skulle vara ett mycket bra nyförvärv! Bra poängsnitt, plus minus och allmänt duktig hockeyspelare. Som en lite bättre version av Sebbe, om man ska se till förra och förrförra säsongen. Däremot ska det sägas att Sebbe är en väldigt stor talang och kommer att bli en bättre hockeyspelare än Hannu någonsin varit. Dock är Hannu bättre nu. Thats my opinion!

Redigerad kommentar

Det låg nåt i det jag sa häromdagen att Gabbe var i Jönköping.
Det stämde det som stod på HV:s forum.

Laken: Jag skulle inte tacka nej till Hannu men jag tvivlar på att det någon som helst sanning i ryktet.

dr-nix: Hade de inte bitit sig kvar i es med ett nödrop så hade vi nog kunnat välja och vraka över left-oversen. Men nu lär han bli kvar

dr-nix: Jag undrar om ni kommer plocka in John Klingberg. Han ska ha bestämt sig och ska meddela det efter avslutat J20 säsong.

Dragan 2k: Låter som en eventuell ersättare till Sebbe. Lite synd att Frölundas ungdomar flyr klubben dock.

Laken: De som pratade om att vi borde ha släppt honom till KHL redan förra säsongen och därmed tjänat mer pengar på honom än att han sticker till NHL nu, verkar ju få rätt åtminstone...

Redigerad kommentar

Kattgubben: Hur mkt får pengar får vi loss om vi släpper Sebbe?

kan inte tänka mig varför nhl ens vill ha sebbe? ser sebbe som en Magnus Johansson och han varade inte där borta så länge även fast han regerar i Elitserien. Men grabben måste väl få testa det tycker jag vi kan unna honom, men vi kan väll säga "vad vare jag sa" efteråt :]

Edb: Johansson är topp 3 bland alla backar i hela elitserien, det är verkligen inte sebbe. Förmodligen vill dom väl stoppa honom i ett AHL-lag och hoppas att han växer till sig.

Kattgubben: Problemet med att skeppa iväg sebbe till KHL förra säsongen kanske uppstod iom att han blev skadad på slutet? Sedan har väl grabben en egen vilja också, jag hade förstått om han inte ville sätta sin fot i ryssland.

Edit: Därmed inte sagt att det inte finns riktiga bonnhålor med AHL-lag i nordamerika också...

Redigerad kommentar

« · 1373491 · »