1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607303 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Blizzard: äh vad fan.. nu är det dags att värva lite gubbar tycker jag ;)

Kattgubben: Ja någon måste ju visa hur man odlar skägg för fjunis barnen ;)

Blizzard: Ja, nu tycker jag vi tar och gör lite "Leksands-värvningar" - vad har Färjestad för intressanta gamlingar att ta över? Kåberg och Prestberg? :)

Kattgubben: Ja kan man få dom i paket pris kanske :)? Sedan tycker jag vi kan lösa ut Antti-Jussi Niemi ifrån Jokerit också, han är ju gammal och go, så kan modo få behålla sin gulli pikk :)

och så behöver vi en erfaren Målis, kanske Linkan håller på tjatar på Ed Belfour att göra comeback, tror det är därför det tar sån tid, dom måste ju lösa ut Murley då också om våran Le-mat ska anlända;-)

Edit: Nu jävlar fick vi upp medelåldern så det bara sjunger om det =)

Redigerad kommentar

Blizzard: Alla snackar Sparta, ingen snackar Stephen Foyn.

Blizzard: haha.. gissa om man var avundsjuk när Brynäs hade Dackell, Molin och Sjödin i laget. Det måste ju vara den ultimata gammgubbstrion ändå. Det skulle kännas väldigt.... ombonat och hemtrevligt med såna i truppen. ;)

El Maco: Kanske världens bästa hockeyspelare?!

Kattgubben:

Faktum är att Prestberg är aktuell för Leksand. Han är fortfarande riktigt bra. Dock undrar ja var du menar med " Leksandsvärvningar " Förra säsongen hade Leksand en av allsvenskans lägsta medelålder.. :)

Vad gör Johan Backlund är inte han ledig ??

mattias - 74: Förra säsongen ja ;)

Tellus: Att nämna Johan Backlund i den här gästboken är som att svära inför Jesus men jag skulle inte skämmas om vi står där i september med Ridderwall och Backlund som målvaktspar. Definitivt inte.

Man vet ju inte heller hur stora slutsatser man kan dra utifrån hans tvivelaktiga statistik i AHL i och med att han vaktat buren i ett av AHL:s största rövgäng, men något bör han ju rimligtvis ha lärt sig. Nu har han ju ett år kvar på kontraktet där borta men man vet ju aldrig.

Videll till AIK

Intressant är att se att Rosén lämnar Modo för AIK efter en säsong.

Hans Modohjärta klarade inte av HLR o defibrillator.

Fast det gäller väl inga andra med nån säsong i "The Heart of Hockey" har vi ju förstått o fått höra.

Johnny Bravo: Ja det var faktiskt tråkigt att Rosén lämnar! Heart of hockey- slogan kan jag faktiskt hålla med om är lite missvisande just nu!

Johnny Bravo: hur fan kan aik lyckas knyta till sig videll??? bra gjort iaf

stoff: Ryktet säger att AIK gått med på en KHL release klausul. Så det är väl inte direkt hugget i sten var han spelar nästa år.

spud: alltid dessa "rykten" när det står klart och tydligt, folk ska spela smarta o veta mer än dom tror själv

stoff: ? Jag hade inte läst den artikeln utan det vad vad som sas igår kväll.

erathoo: Mycket bra.

erathoo: Tänk om det stått "Timrå" där istället för "modo", va? Förjävla trevlig tisdag det här hade blivit då.

erathoo: Väntat, hans kontrakt går ut.

Själv vet jag inte om det är freddans fel, tycker han levererat trupper som varit rätt så spännande men som inte alls funkat. Min analys kanske inte handlar om att orsaken till det är kompetensen hos sportchefen. Utan snarare att det finns en grupp spelare som har lite för stort roll i klubben. Som på något vis står i vägen för individuell utveckling hos yngre spelare, när de i själva verket borde sporra till det.

Naturligtvis hade freddan brister, men det har ju alla sportchefer, att han pratade mer än vad han borde var en. Att han dessutom enligt utsago inte lyckades fylla ut sin chefsfunktion och aktivera de som fanns i de scoutgrupper han sammansatt var en annan.

spud: enligt artikeln får Challe också gå - var det också väntat? skrev han bara för ett år?

Olle: :-P

erathoo: Ne han har ett år kvar på kontraktet.

Vi kom sist i ES, klarade KS med ett nödrop.. Om Challe får gå är det kanske inte en superskräll iaf.. Men jag har ingen aning, jag tycker vi ska ge honom en till chans. Vi behöver sätta en ny standard, och då funkar det inte att låta spelarna byta tränare ett par gånger varje år.

spud: Jo, känns väl inte som en jätteöverraskning om Challe får foten...

...nää, spotta i nävarna nu alla modoiter och "bygg-om-bygg-rätt"....

Olle: Kommer troligen aldrig att ske, för tydligen så styrs inte Timrå av vad det blir för resultat, så tre år av riktig kräftgång och katastrofala floppvärvningar sitter man säkert ändå, så allt är väl efter planerna eftersom inget sker.

Men så har ju Markus levt i en überproffisionellt värld där bara resultat räknas i decennier och agerar därefter. Alltså vi har ju en dirre som hade en tre års-plan med SM-final som skulle kommit för några år sen, man har inte hört ett skit om det och ingen har kritiserat det heller. Så i Timrå är det safe att jobba.

Alla är tydligen glada att bara få vara med i ES, finns egentligen inga realistiska mål, delta i slutspel kanske men inte så mycket mer än en kvartsfinal finns väl inte i planerna.

Redigerad kommentar

Olle: Ni kanske vill ha Andersson!? Han har väl ett timråhjärta också? ;-)

MB: Nu kan man väl gissa att nubben drar i trådarna så det är ju ingen fullständig katastrof. Man får väl nöja sig med att konstatera att det bara är beklagligt att linkan finns med i bilden.

Något mer än en kvartsfinal bör nog inte finnas i planerna heller. Speciellt inte nu då man ska snåla sig igenom dom dåliga ekonomiska resultaten.

Foyn: Jag kommer inte på någon bättre just nu i alla fall.

bj21: Ja som Numo (eller vem det nu var) sa här inne, två minus blir ju plus, va?

Olle: Paddan :)

Johnny Bravo: Ah! Mitt närminne är inte vad det brukade vara...

Har allt kajkat ihop totalt i teknikväg på kontoren i EON?
Det är ju knäpptyst.

Johnny Bravo: Ja. Jag hade förväntat mig att truppen skulle vara spikad och klar vid det här laget!!!1

mikenomad: Inte jag, men nåt namn med jämna intervaller, tycker man ju, eftersom det är flera som "ska" vara klara.
Klart man blir lite nervis när det inte sägs nånting på Officiella.

Johnny Bravo: Äh...säg som de är, du är precis som oss andra härinne. Så länge truppen inte är klar är det omöjligt att upprätthålla ett fungerande liv. Och sedan börjar ju säsongen så då är det kört iaf...;)

Redigerad kommentar

mikenomad: Oh Yeah!
Fast det kunde ju ha varit värre.
Man kunde ha varit Modoit "The heart of Hockey" med HLR o defibrillator för att uppehålla "The Heart".

Redigerad kommentar

Gabbe Klar för Leksand på 2 år. Källa SMS LIF NEWS.

mattias - 74: Det vore minst sagt intressant att få veta hur mycket pengar ni har hivat på den karln egentligen.

Oavsett så är det väl bara att gratulera er och samtidigt gratulera Gabriel till en relativt lyckad karriär. Ni får en habil elitseriecenter som säkert kan producera riktigt bra på allsvensk nivå. Han vill håva in så mycket som möjligt nu de sista åren och man får väl hoppas då att han gör det helhjärtat. Även om det är en spelare som spelar med hjärtat så kan man ju utan att ta ut svängarna allt för mycket konstatera att det är fliset som talar.

Knylan:

Tror du verkligen han valt Leksand om det är fliset som talar? Hv hade ju också erbjudit honom kontrakt. Har svårt att tro att Leksand skulle matche det budet. Leksand har absolut inte obegränsat med Pengar och jag är säker på att nån externa finansiär betalar en del av gabbes lön för Leksand gör det inte. Iaf inte allt.

Olle: Nu när det ska skäras 20% på spelarlönerna är det väl ok, men det jag menar är ju dirrens tre års plan som toksprack men alla är safe ändå innan allt budgetskärande.

Ja förhoppningsvis är Nubben bakom allt och brun-utan-sol bara sk officiell språkrör ang värvningarna och in-officell Gatoradeblandare för att avlasta Huss.

mattias - 74: Vad finns det för andra goda skäl till att man väljer bort då t.ex. en mycket god chans att få vinna SM-guld mot att lira i Leksand? Okej, Borlänge lockar väl säkert något alldeles fruktansvärt och det är svårt att veta hur pass intresserade HV var och vilken roll dom hade gett honom. När han kom hit så gjorde han det ju för päningan, när han åkte härifrån så gjorde han det för päningan. Väljer man då Leksand före elitseriealternativ så borde det nästan handla om päningan då med.

Jag klandrar honom absolut inte, men Leksand är såhär på ytan ett oerhört märkligt val. Om det då inte handlar om stora, just det, PÄNINGAN.

Redigerad kommentar

Knylan:

I Hv hade han fått spela i en 3: kedja men i Leksand får han spela första center och dessutom få ett C på bröstet med största sannolikhet. Dessutom tror jag han väljer Leksand för att han ser att den här nya satsningen Leksand och Salo gör kanske redan bär frukt nästa säsong. Jag vet inte som sagt bara mina spekulationer precis dsom du har dina.

mattias - 74: Jag förstår hur du resonerar, man vill se saker på det sättet om det gäller ens egen klubb. En utomstående ser givetvis mer cyniskt på det hela så som jag gör nu.

Jag håller det dock inte för osannolikt att han kan lira i Asplöven om två år om det då visar sig att han kan dryga ut familjekassan ytterligare. Spekulativt som fan men det är nog inte helt omöjligt.

Visar det sig sedan att han valt att skippa en tredjecenterlön i HV71 mot en allsvensk medellön bara för att få uppleva Återtåget 9.0 så sitter jag här med svansen mellan benen och det gör jag faktiskt gärna. Har länge velat haft svans.

Redigerad kommentar

Knylan:

Jag tror du har fel. Bara vad jag tror. Dessutom har han nära släkt och vänner i Dalarna. Betyder inte det nånting menar du när man är 31 år?

mattias - 74: Nä, givetvis så har familjebiten vägt in också. Samtidigt så är väl 31 ingen ålder? Han bör ju ha åtminstone 4-5 finfina år kvar om han håller sig hel.

Som sagt, märkligt för en utomstående men det blir nog bra för er del.

« · 1374329 · »