Redigerad kommentar
Tellus: Att nämna Johan Backlund i den här gästboken är som att svära inför Jesus men jag skulle inte skämmas om vi står där i september med Ridderwall och Backlund som målvaktspar. Definitivt inte.
Man vet ju inte heller hur stora slutsatser man kan dra utifrån hans tvivelaktiga statistik i AHL i och med att han vaktat buren i ett av AHL:s största rövgäng, men något bör han ju rimligtvis ha lärt sig. Nu har han ju ett år kvar på kontraktet där borta men man vet ju aldrig.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mattias - 74: Det vore minst sagt intressant att få veta hur mycket pengar ni har hivat på den karln egentligen.
Oavsett så är det väl bara att gratulera er och samtidigt gratulera Gabriel till en relativt lyckad karriär. Ni får en habil elitseriecenter som säkert kan producera riktigt bra på allsvensk nivå. Han vill håva in så mycket som möjligt nu de sista åren och man får väl hoppas då att han gör det helhjärtat. Även om det är en spelare som spelar med hjärtat så kan man ju utan att ta ut svängarna allt för mycket konstatera att det är fliset som talar.
mattias - 74: Vad finns det för andra goda skäl till att man väljer bort då t.ex. en mycket god chans att få vinna SM-guld mot att lira i Leksand? Okej, Borlänge lockar väl säkert något alldeles fruktansvärt och det är svårt att veta hur pass intresserade HV var och vilken roll dom hade gett honom. När han kom hit så gjorde han det ju för päningan, när han åkte härifrån så gjorde han det för päningan. Väljer man då Leksand före elitseriealternativ så borde det nästan handla om päningan då med.
Jag klandrar honom absolut inte, men Leksand är såhär på ytan ett oerhört märkligt val. Om det då inte handlar om stora, just det, PÄNINGAN.
Redigerad kommentar
mattias - 74: Jag förstår hur du resonerar, man vill se saker på det sättet om det gäller ens egen klubb. En utomstående ser givetvis mer cyniskt på det hela så som jag gör nu.
Jag håller det dock inte för osannolikt att han kan lira i Asplöven om två år om det då visar sig att han kan dryga ut familjekassan ytterligare. Spekulativt som fan men det är nog inte helt omöjligt.
Visar det sig sedan att han valt att skippa en tredjecenterlön i HV71 mot en allsvensk medellön bara för att få uppleva Återtåget 9.0 så sitter jag här med svansen mellan benen och det gör jag faktiskt gärna. Har länge velat haft svans.
Redigerad kommentar
mattias - 74: Nä, givetvis så har familjebiten vägt in också. Samtidigt så är väl 31 ingen ålder? Han bör ju ha åtminstone 4-5 finfina år kvar om han håller sig hel.
Som sagt, märkligt för en utomstående men det blir nog bra för er del.