1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607832 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
T T: Vilken fjunis. Han måste brås på mor sin när det gäller skäggväxt.:)

T T: Det ska bli spännande att se honom. Tarvis pratar ju om att han kan bli ES-aktuell redan den här säsongen. Än så länge är det för tidigt att säga Feuk off!

Johnny Bravo: Haha, han måste ha fått en shock när han mötte Steijer.   ;)

Redigerad kommentar

Simmalugnt: In Tarvis We Trust.
Feuk känns spännande o med lite tur kan ha stor nytta av i ett antal år framöver.

T T:  Ha ha ja han får odla om han ska upp i våra målvakters skäggväxtsklass.
Vi har ju Riddarn nu oxå.

Redigerad kommentar

Fan jag vill se Junland i den röda och vita rustningen till hösten.. ! nu när han inte verkar få förlängt.

dr-nix(apropå Lander Erixon): Vad sägs om ett initiativ av fansen för att få "gubbarna" kvar. Kanske ekonomiskt genom en "sign-on" bonus. Skulle vi kunna samla in så att de får en 40-50 lakan var. Som många sagt tidigare är dessa pjäser en viss garant för att vi inte ska hamna i kvalserie eller i fall inte i så mycket trångmål i en eventuell kvalserie.

sargad: Hm, så du tror att det bara handlar om pengar?

sargad: Var samma resonemang i vintras gällande sonnenberg.. svårt att öronmärka pengar om grabbarna skulle välja att sticka.

Ewy: Det sista Lander bryr sig om är ju pengar. För honom handlar det ju om att bestämma sig för vad som är bäst för hans utveckling. Till NHL ska han ju hur som helst men om det sker i år eller nästa, det är ju frågan.

Tycker Wandell kan komma "hem" han har numer spelat 139 matcher och gjort 27 poäng i NHL, och hunnit fyllt hela 24 år gammgubben.

Friedrich Hünnig ser ut att dra till Tüschkland.

ÖstrandsNisse: Tja, vart som helst bara inte i Timrå.

Fredrik har varit alldeles för mycket skadad för att göra sig själv rättvisa här i Timrå. Lämna Timrå, hitta nått nytt. Lycka till!

Kerstin_k: och här är länken till artikeln hamrin skrev om =)

Kerstin_k: det har ju pratats en del om att det frigjorts pengar i och med att kolan och jokela dragit. borde det inte frigöras lite pengar nu när hynning försvinner, som kan användas till nyförvärv. trots alla nedskärningar så lär ju inte hynning varit gratis precis så lite kulor måste man väl kunna använda från det kontraktet.

Det här kändes väl ändå som en ganska positiv artikel tycker jag

pefr: Spec. det han säger om att nu ska spets in.

pefr: Jag håller med Perra helt och hållet där i artikeln och jag hoppas att han får som han vill. Då kommer ångesten och oron över att hamna i nästa års lilla-SM att försvinna nästan helt. Åtminstone för mig. Då byter jag istället inriktning och knyter näven mot slutspel.

*Två bra backar måste in (bara en om Sebbe mot förmodan skulle stanna).
*En meriterad och skicklig center (framförallt offensivt) måste in. Här spelar ju vår konung Lander en stor roll.
*En ytterforward som vet hur man hittar målet måste in. Detta ser jag som ett fruktansvärt måste eftersom det här med Pärssinens vara eller inte att vara är ett frågetecken.

Jag tror inte en sekund på att vi kommer ha en centersida ungefär så här: Kim-Hagos(t ex)-Bagarn-AIKJohan (t ex). Det är för mycket kvalserie-vibbar kring det och det tror jag även att TIK inser.

Skarin: Ha ha precis det där som du säger bubblade jag till Mike för en stund sen.

Johnny Bravo: Du ser där. Vissa fans KAN faktiskt tycka likadant...... Trevligt :)

Skarin: Undra om Vi är en utrotningshotad art? :)

Johnny Bravo: Härinne är vi fridlysta. Förutom under säsong då det är skottpengar på oss...:)

mikenomad: Det är många som Det borde vara skottpengar på.:)

Skarin: Förenade Vi stå. Söndrade Vi falla.

Skarin: "Det är för mycket kvalserie-vibbar kring det och det tror jag även att TIK inser"

Det tror jag inte om ja ska vara helt ärlig. Som det verkar så tycker TIKs ledning att AIK-Anderssons 10 mål och 9 assist visar att han är en riktigt bra andre eller förste center.

Mackelito: Vad får dig att tro att Kent-Stefan och Perra tycker att AIK-Johan är en riktigt bra förstecenter?

Johan Andersson nr.2 officiellt klar!

Redigerad kommentar

Mangy92: Han behöver också ett smeknamn. Gnagarn och Bagarn?

T T: Bagarn och konditorn? Nä då var Gnagarn bättre ;)

Mangy92: tycker vi nu kommer på ett riktigt eget Timrå smeknamn åt honom här på hs som Jimmy tar efter, som i sin tur ST tar efter sen äre klarrt!

KORITFW: Bagarn och Gnagarn! Fyfan vilka bra namn!

Kostiainen: Vi måste komma på nåt bättre, vi vill väl inte att han ska associeras med gnaget. Det ska bli VÅRAN Johan Andersson. Det är här han ska slå igenom på riktigt. Hoppas att så blir fallet. Annars kommer alla kaxiga gnagare påstå att det var dem som gjorde han bra om han nu slår igenom. Dock vore "gnagarn" ett bra smeknamn om han misslyckas hos oss;)

Jag är förresten ny här på hs, kommer från Småland men Timrå IK är laget i mitt hjärta!

Brag-Birger : Ja, att han blev klar officiellt nu bevisar väl tillräckligt för att förstå att det är en spelare som KentLink ser för de två första kedjorna. Och detta visar ju troligen också att vi nu får räkna med Lander som 100 % förlorad.. Jobbig dag.

Bragd-Birger: Och om de nu inte ser han som 1 eller 2a center så är det ju Bagarn som det tycker håller för den platsen och inte är det bättre.

Bara det inte blir Bagarn och A-lagarn...

Jag ser det som 55/45 angående Lander, medans Erixon sticker bara han får höra minsta lilla om tvåvägskontrakt.. :/

Rooster23: näää jokela är i finland igen... ;)

Rooster23: Jag hoppas det blir "Jagarn" i mening med skridskoåkningen och forecheckingen.

KORITFW: Saxat från jimmys blogg! "För övrigt så kan jag, till skillnad från inlägget i onsdags, meddela att truppen nästa säsong planeras bestå av nio backar och femton forwards. Av dessa kommer en back, en center och en ytterforward vara liiite dyrare än de andra värvningarna. Det största krutet av dessa tre kommer att läggas på en back."

Ridderwall
Ny (Lundström)

Ny – Halonen
Ny – Robinson
Granath – Högström
Dahlroth – Torp
Stenqvist

Pärssinen – Hirschovits – Pikkarainen
Murley – Ny – Ny
Röymark – Gnagarn – Friberg
Hallin – Bagarn – Önerud
Larsson – Boyce – Wedin

Johnny Rocker: Har skrivit det tidigare men visst doftar det lite Caslava....?

KORITFW:

Ser jag fel eller börjar vi få ett ganska bra juniorlag, Going for gold kanske

liston:
I jämförelse mot ifjol alltså.

Rooster23: Sebbe stannar och vi får in Caslava, mums!

Caslava åååhh <3 fyfan vilket lass han bar i offensiven!

KORITFW: Ja, med sina 11 poäng framåt var han verkligen en stöttepelare i offensiven...

Kerstin_k: Fail! Han menade nog, med stor sannolikhet defensiven...

Säg vad ni vill om att det saknas rutin i laget men jag gillart' skarpt! alla dessa nya som osar hunger efter utveckling tillsammans med Nubbens revanschlust och nya inriktning på individuell utveckling känns så jävla bra. Sen har vi ju Pärssinen - Hirso - Pikkarainen där jag tror Nubben kan få ut en extra växel hos samtliga, om inte två hos Hirso.

Johnny Rocker: haha ja jo det gjorde jag, fel av mig! hade han hållit samma nivå fast offensivt så hade han hissas till skyarna av hela hockeysverige!

« · 1375100 · »