1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607805 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Och Månsson stannar i SSK. Antingen så fick han inga andra anbud eller så HAR han faktiskt fått känslor för klubben.

Och så länken ja.

Redigerad kommentar

El Maco: oavsett vilka färdigheter Hynning stoltserade med i omklädningsrummet (här mår man kanske bäst av att inte veta så mkt detaljer?) så var det inget som gav positiv genklang ute på isen. Så traden Hynning-Hagos känns spontant som ett uppköp. Vidare konstaterar jag att jag inte till fullo delar den rådande hockeylivsåskådningen härinne f.n. Jag tror att vi står inför en än jämnare ES-säsong och att vi tillhör en grupp på 6-7 likvärdiga lag. Men topp 4-tippade blir vi inte i år heller, så mycket kan jag hålla med om.

mikenomad: Jag tror han var topp 2 i laget på helikoptern.

Berglund: kontinuitet = helhet och trygghet

TJ har inga planer på att lämna. (denna säsong iaf, sedan blir det ändringar)

Redigerad kommentar

När jag studerar de andra lagens trupper, så som de ser ut i detta nu, noggrannt och ordentligt kan jag bara konstatera att nästa års elitserie kommer vara minst lika jämn, om inte jämnare, än tidigare. Det är faktiskt inte så mycket som sticker ut. Det ser rätt så likvärdigt ut måste jag säga. Sedan att det blir en 3-4 lag som kommer dra iväg och rycka ifrån oss andra får vi väl kanske räkna med. Men det lär inte ryckas på samma sätt som tidigare eftersom elitserien är så pass jämn nu mera.

Det är lätt att grina och leva rövare och skrika efter spektakulära nyförvärv. Jag själv brukar ju ibland kunna göra det också och leva mig in i en så kallad drömvärld.

Nej, titta istället runt hur det ser ut i de andra lagen och samtidigt ha i åtanke att vi är lilla, lilla Timrå i lilla Timrå kommun.

Men! Som jag tidigare varit inne på är det jätteviktigt att den sista backen håller hög klass, samt att vi får in en duktig ytterforward. Då kommer vi nog att överleva det här också med en bred trupp, bättre träning, ja bättre förutsättningar på alla plan helt enkelt.

Så som det ser ut just nu kommer vi att kunna mäta oss med de flesta andra om vi jobbar stenhårt i byte efter byte.

Det som kanske är mest oroande är väl spelet i powerplay som ju var riktigt svagt ifjol. Tendenserna just nu är väl att det inte känns särskilt mycket bättre. Snarare tvärtom. Därför är det extremt viktigt att backen och anfallaren är tänkt att förstärka upp spelet i numerära överlägen. Å andra sidan ser ju spelet i boxplay riktigt, riktigt bra ut på förhand ;)

Sedan har vi ju det här med att hela organisationen börjar bli större och mer proffsig. Det känns väldigt bra.

mikenomad: svårt att bedöma var vi landar. Vi har rensat en del dödkött och fyllt på med delvis oprövade kort och chansningar. Kan bli nytt och fräscht, kan i värsta fall bli billigare dödkött. Målvakter var en akilleshäl, vi vet inte om vi fått till det bättre. Vi har tappat två nyckelspelare vi ville behålla i Lander och Erixon. Och i någon mån Axie men han känns ersatt. Positivt att vi fått bort de sämsta, osäkert om vi fått tillräckligt bra nya. Sen hoppas jag att våra tränare kommit på något de gjorde fel förra säsongen så att de får ut mer i år. Jag har visst hopp om att vi är minst lika bra som förra året och det kan räcka högre i tabellen.

Lagen i övrigt känns rätt svårbedömda. Jag tycker LHC och AIK ser bättre ut på papperet (om inte Fasth får för sig att dra). Färjestad antagligen fortfarande bäst. I övrigt är det ett nettoutflöde av talang ur serien. Modo och Frölunda har inte visat att de blir bättre även om även de gått fram med dödköttskalpellen. Skellet blir svagare, HV likaså. Djurgården? Brynäs? Är det sanna Luleå laget i första halvan av serien eller laget som avslutade grundserien? Vad kan Växjö göra över 55 omgångar?

Jag är för övrigt OK med om vi vinner matcher med kamp framför målen och hög forechecking istället för finlir. Så länge vi vinner mår jag i grunden bra. Hirsos straffar räcker bara de rätt långt i artisterikolumnen.

Skarin: vi skrev väl ungefär samma sak ungefär samtidigt så jag klickar på en plustumme för dig.

El Maco: Ja du ser där :) Plus till oss på samma gång.

LHC lär bli storfavoriter och mycket talar för att Hlavac och Hlinka ansluter som vanligt.

Jag tycker Frölunda ser riktigt intressanta ut. En rejäl nystart och föryngring där minst sagt.

HV och FBK blir garanterat lite sämre. Säkert också SAIK.

DIF, Lulä och BIF ser helt ok ut.

AIK ser bra ut och Växjö blir långtifrån ofarliga.

Nolaskogs har ju precis börjat sitt lagbygge.

Åke helt klar för Borås!

Blizzard:

"De senaste åren har inte varit tillräckligt framgångsrika, vare sig ur sportslig eller ekonomisk synvinkel. Nu har vi tagit en rad strategiska beslut för att vända trenden kommande säsong. Jag vill vara med och starta upp det arbetete för att sedan lämna över till en ny kraft, säger Thomas Johansson, klubbdirektör Timrå IK."

Det han säger är alltså att han i stället för att avgå nu vill vara med och skola in sin kronprins så att denne kan fortsätta missionen att driva Timrå IK ned i avgrunden?

Hirso lämnar ! det trodde jag inte jag skulle få läsa när ja kom hem från jobbet.

Snoop: det där kom rätt oväntat!

Snoop: Ooops. Det var en chock faktiskt. Men som tur är har ni värvat centrar redan.

nectis: Ja man var absolut inte beredd på det.

Dragan 2k: Jo men nu måste vi hitta en förstecenter, bara hoppas nubben kirrar något bra nu då, de frigörs ju pengar iaf.

Som jag har förstått det så har Hirso inte försäsongstränat med laget alls. Detta på sin agents inrådan p g a pensionsskulderna. Det här kommer ändå som en överraskning, nog trodde jag väl att det skulle lösa sig.

Snoop:

Då kanske vi få klarhet i om det var han som svinade i Helsingfors på SM-Liiga finalen?

bisterfinnen: Det var Hannu.

Snoop: Vilka pengar frigörs? Dom som Hirso inte fått eller?

T T:

Inte enligt vad jag har hört och mina misstankar stärks ytterligare när jag läser på TIK's hemsida...

T T: Kunde inte sagt det bättre själv. Trodde också det skulle lösa sig.

Då så. Nu är vi tre spelare kort.

Vi behöver tre spelare som går in i första, alternativt andrafemman. Annars vet jag inte vad det är frågan om.

Mitt längre inlägg nedan kändes riktigt, riktigt bra. Åtminstone för stunden.

Snoop: Va i helvete är de som händer? dagen började så bra med hynning och slutar i katastrof. Hirsho varför lämnade du ? iof var han inte helt lyckad med den lönen men fan detta skulle du gjort när säsongen var över isf. vad finns de för marknad för 1klass centrar? även om de bara är maj så nu känner jag oro på allvar. Stannar pikkarainen eller åker han också hem?

bisterfinnen: Enligt vad jag vet så var det Hannu. Oavsett vilket så handlar inte detta om det.

Vilket jävla piss detta är! Var är det för fel med klubben?

Så länge vi inte är skyldiga Hirso enorma belopp (stört att vi öht är skyldiga spelare pengar, avgå alla...) så borde det lösgöras lönekostnad till i alla fall en helt okej center. Kom ihåg att Hirso var en total katastrof 90% av förra säsongen.

RocknRolf2: Avgå alla var det ja.

Ja blir det bara en okej förstacenter som värvas så ser det riktigt otrevligt ut. Och ser det otrevligt ut för mig borde det se "nära-döden-dåligt" ut för dig.

Det här känns fruktansvärt ovisst just nu. Usch.

Redigerad kommentar

RocknRolf2:

I går skrev jag om denna spelare som ett skämt. Nu känns det som en helt ok värvning.

Foyn: Spelarna får ej sina pengar i tid och supportrar som dissar spelarna!!!!Kan ju inte va sån bra klubb att spela i.

Skarin: Men är det bara en helt okej center som gör en helt okej insats så är det ändå ett steg upp mot Hirsos fjolår.

Pertu Lindgren hörde jag en skrattmås skratta till mig :] långsökt? ja kanske lite. men allt annat än en Ledande förste center kan åka till Kovlands hockey o spela isf

zita: Näh det är ju skit....En fördel dock är att vi kommer va grymt nederlagstippade nästa säsong. Blir riddarn en ny Fasth så kan vi bli det nya AIK!

Foyn: Losec någon?
Magsåret börjar komma tillbaka.

Gillade verkligen Hirso, fan va tärt. Helt övertygad om att han gjort en kanonsäsong om han fått fortsätta där han lämnade med bra träning i grunden från sommaren. :'(

RocknRolf2: Ligger lite i det så klart. Kim lyckades inte alls här. Trots det ville man i de flesta fall ha honom på isen och det säger väl allt om ifjol egentligen. Han vann poängligan dessutom och kom väl igång mer och mer efter jul.

Men vi måste ju samtidigt titta på hur centeruppsättningen ser ut i nuläget. Riktigt bra defensivt sätt men uselt offensivt sätt.

Klart vi måste in med en riktig förstacenter.

Och som vanligt är det dålig info i pressmeddelandet från Linkans sida. Inget uttalande alls om hur man kommer ersätta förstacentern. Trevlig helg till alla TIK-lovers så att säga.

Hur går tankarna? Det är tre gudomligt viktiga spelare som måste in om det här ska kunna gå vägen!

Johnny Bravo: Frågan är ju vilken ekonomisk överenskommelse Timrå och Kim har träffat? bryts kontraktet rakt av och inte allt för stora skulder så borde det innebära en hyffsad center. Med facit i hand kommer det ju, spelmässigt, inte vara allt för svårt att ersätta honom. Han floppade big time.

En rappare center som är mer arbetsvillig borde funka i nya, snabba och hungriga Timrå.

Vad gör egentligen NK eller PK nuför tiden?

Skarin: Nu får dom verkligen tala om hur tankarna går när Hirso lämnar.
Jag börjar bli förbaskat Less på icke info nu!

Johnny Bravo:

En gammal devis är " follow the money" .

ja vad ska man säga, jag tycker de bara känns sämre och sämre =(

Bye Hirscho, osäker på om du ska saknas eller ej. Det beror nog mest på vem som ersätter dig!

Per HApps: Så här utan direkt nån eftertanke så är jag lite besviken. Hirso visade i slutet av säsongen vad han kan egentligen o jag trodde att han skulle bli grym nästa säsong med riktig försäsongsträning i kroppen.

Nu vill det till att ersättaren är grym.

Kerstin_k: Eller varför inte RH som lämnar Frölunda....

mikenomad: ååå inte RH =/

Marängen gjorde  12 mål och 21 ass förra säsongen, med en månadslön på 250.000 blev det rätt obilliga poäng....

Jag tycker vi rycker Möller eller Krog? tycker det är dags för EP spammning nu :)

mikenomad: Oh Yeah! JB blir HB igen.

KORITFW: Möller - ja, tack! Krog - glömma det. vi har kvoten fylld. Möller och en hyffsad/ok center skulle jag tycka var ok.

Man behöver ju inte måla fan på väggen. Det kan vara så enkelt att Hirso aldrig trivdes i Sverige och att det faktiskt är av den anledningen han väljer att bryta.
Då känns det rätt bra ändå. Kan aldrig vara bra att ha en sådan välavlönad spelare i truppen som kanske aldrig kommer upp i normal standard på grund av misstrivsel.

Dock kom detta som en rejäl överaskning. Inga rykten alls att detta var på gång utan pang bom bara.

ÖstrandsNisse: Nope. Strul med äktenskapet sägs det

Detta är en direkt kvalserienyhet för oss.

Ersättaren MÅSTE vara klar, rutinerad och producerande.

Jag var inte oroad innan angående Timrå IK och lagbygget men det är jag nu.

« · 1379779 · »