1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604521 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Dream Team: Ja du han har aldrig spelat i ES har tagit den långa vägen eller vad dom brukar säga till NHL!

Så nå mycket erfarenhet på stor rink har han ju inte! ialfall inte i senior samanag!

Lite svårt att veta om det blir en bra värvning!

Sen kan jag även upplysa en trogen Timråit att hans Bror spelar i erat J-20 lag! :) Carl-Johan Möller

Nu är VM över och det borde börja hända något på sillyfronten angående 1e center. Personligen e jag inge sugen alls på Warg.

Berglund: Jag mena vafan e det här liksom?

centrar ut:
Corso
Hirschovits
Lander
G Karlsson

in:
Warg
Hagos
Bagarn
Gnagarn

Berglund: Personligen är det bara Lander jag saknar av utgående centrarna du räknade upp.
I övrigt tycker jag nästan vi byter upp oss....

Berglund: Namnmässigt ser det sämre ut. Men Corso lämnade oss tidigt under säsongen, Hirschovits lyfte inte förrän de sista femton matcherna och Gabriel Karlsson gjorde väl ungefär vad som krävs av honom. Lander är däremot tung att tappa.

Om centeruppställningen blir den det spekuleras om så känns det okej, varken mer eller mindre.

Pätr: Ja, men rent lönemässigt borde det handla om mer än 20% sänkning, speciellt om man räknar med Landers NHL-peng.

Timrå Icon:
Näsan, Nubben, Foten, Linkan, Trollsås, Uffe, TJ och Perra. Grabbarna grus från Västernorrland borde mötas i en Cage Fight på försäsongen för att elda upp intresset...

Fotens titanskruvar i fyllnyllet på Nubben borde ge en poäng i alla fall. Sen tar Linkan poäng mot Näsan i det klassiska hårgreppet. Trollsås och TJ tar varsin poäng i munhuggning. Sen återstår det en riktig holmgång mellan Perra och Uffe....Perra börjar med att gnälla på skada och Uffe börjar grina för det...Hur skall detta sluta?

Redigerad kommentar

Icing-Ove: Och räcker inte det blir det mätning av Pikkarna ;-)

Timrå Icon: En ny finne på g, förhoppningsvis som ytter fwd..

Johnny Rocker: Men någon vassare borde vi väl ha råd med...?

Timrå Icon: ja du, skulle inte bli förvånad om vi inte har det..

Icing-Ove: Det slutar med bastubad mellan Tarvainen och Szwoch.

Szwoch gör misstaget att kommentera hur slak pitten var ifjol, Tarvainen svarar sedemera med att dra kniv och gå på knock med en Finlandiaflaska.

Timrå Icon: Ser faktiskt ut som en typisk Timråvärvning. Och isåfall blir det han på förstecentersplatsen.

Berglund: Ja tyvärr kan du ha rätt :-(

Dream Team: Dream Team: Spelade i Spånga som pojklagsspelare och vann sm i kempis. De slog MoDo i semin och det var den moraliska finalen. Spelade väl sedan som junior några år i Djurgårdens organisation. Var med i några av Mårts losergäng när han spelade för Los Angeles Kings. Har ingen aning om hur han var som spelare där men som 15-åring var han mycket duktig. Åtminstone när 89orna gjorde upp om sm i Kempehallen! ;-)

Johnny Rocker: Jasså Lucenius som jag postade förut är aktuell, han verkar ju bra, men känns det inte lite märkligt att han gjorde 14 poäng mer förförra säsongen än denna, han är ju ung och bör gå trenden i motsatt håll? Aja, vilket fall som helst så skulle jag tro att det kan bli en bättre lösning än med Warg som center, och som ytter är han väl okej också.

Mackelito: Han spelade med betydligt bättre spelare förrförra säsongen.
Det bådar ju inte gott. För han lär ju knappast spela med några superlirare i Timrå.

Ingen Warg, ingen Laatikainen...

"Han är även agent åt backen Arto Laatikainen, som den senaste säsongen spelade i Södertälje och tidigare varit i Färjestad. Finländaren har varit högaktuell till att ta den sista platsen i Timrås backuppsättning, men så blir det inte.

- Arto kommer inte att skriva på för Timrå, säger Rautakallio.

Är det han eller Timrå som inte är intresserade längre?

- Det är Artos beslut. Timrå kom med ett kontraktsförslag."

ÖstrandsNisse: åh, grymma besked så hr på morgonen. känns skönt att Timrå, så här sent i silly, endast har att värva den center och back som ska leda laget plus en obetydlig ytter...

Kerstin_k: Laatikainen känns lite jobbigt. Men det var något som sa mig när det tog sådan tid för en påskrift att det aldrig skulle bli något till slut.
Det som oroar är det faktum att det är tunga platser kvar att fylla. Ju längre tiden går, desto mindre namn blir det på marknaden.
Det talas om Lucenius, visst, det kanske kan vara något. Men jag sade redan tidigt att jag ville se beprövade kort som alltid levererat i sina klubblag på de platser som kostar mycket pengar. Där vet jag inte om Lucenius är rätt namn. Å andra sidan verkar det som att det inte kommer att slösas med pengar i onödan. Hade det varit så undrar jag om inte både Warg och Laatikainen hade varit klara.
Vi får helt enkelt fortsätta och hoppas på några tyngre, etablerade namn.

Kerstin_k: Ett riktigt skitbesked att Arto nobbar, fast det gör inget om Caslava kommer. Hur troligt är det?

Roligt besked att Lucenius vill hit.

nu ska vi inte hänga läpp att inte Arto kom hit. Han kostade sannerligen för mkt och ville säkerligen hem. Fredrik Warg, ja han är väl inte fit in a glove för våran första femma direkt så där gråter jag ej iaf

Johnny Bravo: Arto Ruotanen? ;)

Måste vi ha en massa finnar?

Lulle2: Ja det måste vi :)

Va tror ni om Mäenpää?
Sparkad från Frölunda pga ekonomiska problem. Timrå badar ju i pengar.

T T: O va bra vi vill ha bättre spets varför inte Niko K eller Janne P dom är tydligen utan kontrakt

lu93rowa: Chansen finns ju nu när Laatikainen sa Nej till oss.

Lucenius Känns ok.. om man kikar på några av hans mål på utuben så kan man se att han har kyla nog i avslutsögonblicket för att göra mål i vartfall...

det är alltid något...

men jag skulle juh helst se honom som ytterforwarden...
för dyr kanske?

Känns faktiskt väldigt oroväckande det här.

Laatikainen säger Nej. Den som vi söker som ersättare till Hirso är Wargh (?!) som istället söker sig utomlands.

Vi ska ha in 3 spetsspelare. Får vi nån så får vi vara glada.

Signa Lucenius det kan bli vår lycka med lite tur.

Jag är orolig eftersom det inte bara är vi som ska spetsa till det.

Någon som stänkte in 46 poäng i SM - Liiga som 20 åring ska vi ju inte tacka nej till. Hoppas =).

KORITFW: Lucenius blir säkert bra om man lyckas hitta ett par spelare till som väger betydligt tyngre. Det skadar ju inte att få in en kille som kan spela både center och ytter.

Olle: Om syftet med Lucenius är att han honom som ytter, och backup-center, så är det på sin höjd okej. Men inte att ta honom som förstecenter. På den platsen MÅSTE det in ett säkrare kort.

hubbenorlen: Jag var otydlig. Som ytter i förstafemman duger han om vi får in bättre spelare bredvid. Sen kan han ju i teorin centra en andrafemma med ambitioner att producera också. De centrar vi har i dagsläget är pinsamt defensivt lagda.

Olle: Han kan säkert funka bra som 2:a center eller forward till 2:a eller 1:a MEN iom Gnagarn, Hagos, Bagarn i laget så känns en 2:a center roll inte så trolig antar jag? Hoppet står därför till att en annan center är på gång :-)

jokklas: Men om vi ska bygga på bredden så är det lika bra att bygga för möjligheten att ställa in mer offensiv i en andra/tredjefemma ifall våra (förhoppningsvis) kommande stjärnspelare får det tungt med produktionen. Det kan ju vara så att en av de tre herrarna du räknade upp presterar så dåligt att dom gör mer nytta på läktaren.

Känns som om kommande vinter kommer bli väldigt jobbig om Timrå skall jaga 3:e centrar i andra lag som skall mogna och bli förste center och hänförar i en redan mkt tamt offensivt lag.

Känns inte bra detta, man kan ju undra varför vi inte är med å slåss om en spelare som Dick Axelsson tex.
För han man inte råd att verkligen knyta till sig en spelare av toppkvalite så bör man nog ta sig en funderare om vi skall spela i ES eller ej.

Nej detta håller inte mina vänner.

RTS: Man kanske kommer att se Timrå fler gånger i Gränbyhallen inom en snar framtid än den 11aug. Det här känns inte bra och håller med dig, vill verkligen föreningen spela i ES eller hoppas de på att TIK ska klara sig på tur med en sådan budgetsäkning. När man inte ens kan attrahera Warg att spela i Timrå tro jag det blir jävligt tungt för laget att få in en enda klasspelare.

Kanske dags att gå ut med vad man har för målsättning, är det att vinna SM-guld? Är det att ta sig till slutspel? Är det att undvika kvalserien? Är det att bara spela i ES. Håller man på med elitidrott måste det hela gå ut på att vinna hela skiten. Känner man att man omöjligtvis inte kan utmana på lika villkor kan man ju fråga sig varför man spelar i ES överhuvudtaget, då kanske Allsvenskan skulle passa kostymen bättre.

Rospiggarnas speedwaylag hoppade självmant av ES för att de inte skulle äventyra hela föreningen i den galoppernde lönecirkus som speedwayen är liknande hockeyn, kanske Timrå ska göra något liknande, för för eller senare hamnar vi i kvalserien och allsvenskan med den nedåtgående kurva laget och föreningen haft de senaste fyra åren, det håller inte så länge till. Men jag har gärna jävligt fel, bara som jag känner just nu angående klubbens försök att få ihop budget och spelare som passar den.

MB: Det kanske går att sälja platsen till Hugo Stenbeck? Casha in innan det är för sent.

Känns lite väl neggo härinne nu.
Vi behöver väl inte iklä oss nån sorts svartalvsroll innan vi ser hur det ser ut på isen.
Det är laget som ska göra det. Vi ser ut att få 4 jämna femmor som kan bli jobbiga att möta genom ett förhoppningsvis grymt hårt arbete.
Kan vi bara knyta ihop de 3 sista spelarna på ett bra sätt så ser det ljusare ut på en gång.

Klart att även jag är orolig men vi behöver inte bete oss som att allt är kört Innan vi har sett laget i sin helhet eller hur det ser ut på isen.

Jag avvaktar. Jag är indokttrinerad så nu.

Johnny Bravo: Det kanske bara är jag men det känns som en ovanligt död silly season. Om bara 1-2 riktigt stora namn skulle ryktas till oss nu så tror jag det skulle vara betydligt muntrare kommentarer här inne.

Johnny Bravo:

Bra där Bravo!

Liiite tidigt att negga maximus. Nu måste magsåret få vila till i september, går inte att oroa sig nu.

Som det ser ut nu kan det både gå dåligt och bra, ungefär som alla andra säsonger med andra ord. Ett grått lag so far, men även grått är vackert ibland.

Ironic: Ett potentiellt problem är ju att alla verkar tro att det här "gråa" spelet kan sammankopplas med ett stabilt spel, en 8-10 placering, att alla kommer till jobbet och kämpar 100% varje dag.

I verkligheten behöver det ju inte alls bli så. Det är bara i dom bästa av världar ett sånt här lag kan ta sig till slutspel. Det är många spelare med låg lägstanivå, det är få spelare med hög högstanivå.

Jag tycker inte att man per automatik ska förvänta sig att de här spelarna kommer att jobba 100% i match efter match OCH att det renderar i ett positivt sportsligt resultat.

Olle:

Som jag skrev ungefär, det kan gå både bra och dåligt. Finns inga garantier för någonting, helt klart.

Ironic: Jo men nu svarade jag inte bara dig. Jag upplever det som att många tror att vi per automatik kommer att få ett "luleålag" även fast det finns en hel del som talar emot detta.

Olle: Vadå, Murley är ju en GRYM tvåvägsspelare :p

Olle: Jag kan hålla med om att det är många Om som måste bli verklighet för att det ska slå in.
Samtidigt så känns det som att det är fler lag som har trupper likt vår o att det kommer att bli en rekordjämn serie i år, så jag tänker inte negga för mycket även om jag vill. Vi har inte sett allt ännu.

Johnny Bravo: Det kan jag iofs hålla med om, att det är andra lag som har det tungt också. Jag hoppas dock på att slippa ställa in mig på att hela nästkommande säsong blir ett arbete för att vara så lite sämst som möjligt istället för att vara så mycket bäst som det går.

jokklas: Murley...han hade jag förträngt. Den killen måste verkligen upp i sitt spel till hösten.

« · 1381425 · »