gustav9: Haha ja eller hur. bara för att Tik betalade Gabriel värdelös Karlsson 250k i månaden betyder det inte att resten av Västernorrland har fått psykbryt.
Här har vi en "legendar" som får söka nytt jobb pga att klubben vill spara pengar. Vad har vi för ursäkt för att fortsätta betala för linkans anställning?
McFire: Det är ju det som är det fina i allt. Ööööös millioner där uppe i övik, det som kommer ut på andra sidan är ändå avföring, det vet du. Timo var skadad och kunde inte hjälpa till. Hästnyllet var frisk och höll på att dra med sig hela skutan ner i allsvenskan. Är det inte vackert på något sätt? När man tror att man älskar något så mycket att man inte kan släppa taget?
Edit: btw. Du kanske vill flika in med hur många liv ww2 kostade, du som gillar att lämna hitler-referenser?
Olle: Du har mycket knepig inställning till allt vad "Linkan" gör. Kan du förklara varför. För mig är han klasser bättre som värvningsansvarig jämfört med vad "Nubben" var. Det säger jag fast jag råkar känna just "Nubben" ganska så bra. Tycker faktiskt att du har spridigt mycket skit på den här sidan.
Ambroo: Icing-Ove: Jag känner en sportchef i ett ganska så framgångsrikt svenskt Elitserielag, och enligt honom skrev Nubben alldeles för dyra kontrakt. Dessa ska tydligen delvis ligga till grund för Timrås dåliga ekonomi för tillfället. Vi fick väldigt bra spelare, men det kostade för mycket.
hubbenorlen: när man som klubb ej är attraktiv så blir så att. Man får öka på lönespecet. Sedan om man som frölunda har kapital o ta ifrån så gör man de för att säkerställa att spelarn i frågan tar budet
Ulf Nilsson: Hej linkan! Jag ville bara poängtera att man faktiskt kan sparka folk med motiveringen att spara pengar och att det är ok. Garpenlöv har, vad jag vet, inte gjort bort sig i närheten av vad linkan gjort. Tyck vad fan du vill.
yngwie: Jag drev ju bara. Svartvadet är slut och jag överdriver detta faktum för effekt. Du ser ju, snart har vi fler modoiter i den här boken än i er egen, någon öm fot verkar man kliva på ibland :) Slog mig just att jag borde upphöra med denna exorcism.
Ambroo: Mycket enkelt. Gör en jämförelse på vilka "Nubben" har dragit hit. Jämför sedan vad "Linkan" har åstadkommit. Ha i åtanke vad som skiljer i förutsättningar. Det är inte lite. Slutligen, varför fortsätter "Linkan" som ansvarig o får "Nubben" som bisittare?
"tjena nubben, välkommen tillbaka! Här har du ditt skrivbord och här är din närmaste chef, Stefan Lindqvist, du kan gå till honom om du har eventuella frågor".
Jag skulle vilja se och filma nubbens ansiktsuttryck när han ställs inför den meningen. Jag skulle dock iföra honom en hockeyhjälm för att minimera risken för eventuell skallskada när han slår i golvet efter att ha svimmat på stående fot.
Ulf Nilsson: Det finns väl ändå en hel del i arbetssättet som skiljer dessa båda herrar åt. Skillnader som inte direkt smickrar Linkan. Det har återkommande vittnats om att Linkan inte följer våra ungdomar på närmare håll, inte är den bäste på att lägga tid och energi att upparbeta en personlig kontakt med för TIK intressanta spelare samt att han inte är särskilt tillgänglig i övrigt heller via telefon o dyl. för personer inom eller kring TIK.
Samtliga av dessa akilleshälar hos Linkan är egenskaper som Nubben lovordats för genom åren...
mikenomad: Jo men jag tror att det Ulf Nilsson är och sniffar runt är att Nubben hade mycket mer resurser och erfarenhet än Linkan. Men det kommer väl för Linkan det med kanske. Båda har gjort bra och dåliga värvningar. Det kan vi vara överens om :-)
Timrå Icon: Samtidigt kan man ju inte säga att det är ok att misslyckas bara för att man är oerfaren. Det är ju naturligtvis inte linkas fel att han är oerfaren, det felet ligger hos de som anställde honom. Ok om det hade handlat om en spelare eftersom en enda spelare inte gör hela laget, inte ok när det handlar om personen som ska bygga hela laget.
Olle: Ja bortsett från att det inte är en enda person som bygger laget utan en organisation där SC är ansvarig. Jag kan ändå någonstans långt inom mig tycka att det är ok att misslyckas pga oerfarenhet. Iallfall EN gång ;-)
"Jag kan ändå någonstans långt inom mig tycka att det är ok att misslyckas pga oerfarenhet. Iallfall EN gång"
That's what she said!
Nä seriöst. Må så vara men om man tittar till de punkter som mikenomad räknar upp så anser iaf jag att det mesta ligger på linkan.
Det är väl lite väl magstarkt att påstå att linkan bär skulden för att vi genomgår en ekonomisk kris men vad jag inte förstår är varför man inte gör något åt situationen nu när man kan. Dead weight! Eller så är det precis vad man gör, vad vet jag. Jag tror att jag lever lite kvar i den känsla jag hade direkt efter säsongsavslutningen. Han var överflödig då och det tycker jag att han är nu också. För mig är det logiskt att ett företag med ekonomiska bekymmer, sparar in där man kan och börjar med de som tillför minst. Sen kanske det är så att det inte går att spara in på linkan eftersom han har kontrakt.
En till sak jag inte förstår är varför han är Timrå IK's ansikte utåt när hans uttalanden oftast bara skapar frustration hos fansen (möjligtvis en subjektiv åsikt från min sida). Fasar man inte ut honom eftersom man tänker att nubbens uttalanden upplevs som lika provocerande med tanke på hans historia?
erathoo: haha javisst varför inte? ;) Ju mer man letar efter etablerade första centrar märker man hur fåtal det är kvar på marknaden, däremot är det desto roligare att spekulera om vem våran ytter kan bli. Jag har en drömspelare vid namnet Marek Svatos. En otroligt snabb högerskytt som egentligen fullbordar alla kriterier för att spela i våran första kedja. Det enda som egentligen är till hans nackdelen är längden och att han varit aningen skadebenägen.
Han har haft svårt att etablera sig i ett lag senaste året, inte producerat i rätt miljö och fått sparken från KHL bland annat så jag ser det inte som en omöjlighet att han skulle välja elitserien och Timrå eftersom hans marknadsvärde inte är på topp direkt.
Var helt outstanding i Colorado i flera år..make it happen!
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer