1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608343 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Olle: Sicket jävla liv det blev.
Som jag skrev så tittade jag på alla trupper i ES och konstaterade att TIK hade ES minsta trupp , är det något konstigt med det eller ?????????
Har junisarna fått A-lags kontrakt ???????
Och det sista , jag är inte negativ !!!!!!!!

TIK55: Ett frågetecken räcker så bra så. Likadant med utropstecken.
Truppen är ju inte färdig än, så det finns ingen anledning att spekulera kring den.
Det var nog det som kritiken handlade om.

Nä nu får Vampola o Caslava krita på nångäng!
Jag vill börja koppla av.

Johnny Bravo: Förstår inte snacket om Caslava. han har väl kontrakt och kan tidigast komma på tal efter nästa säsong. Sa inte Linkan det också till nån av lokalblaskorna?

Men visst; chockar Timrå och Linkan med att presentera båda ska jag seriöst överväga att skrubba hela Eon. Arena med en tandborste.

Kerstin_k: Själv skulle jag aldrig våga lova såna saker offentligt.

You're a brave man.

Johnny Bravo: Vampola och Caslava.

Vi säger så.

JAA! ÄNTLIIIGEN!

Johnny Bravo: Yeeeesssss!!!! Nu börjar de goda nyheterna rulla in ;-)

Johnny Bravo: "På söndag under Mors Dag bjuder arrangören alla mammor på en ros!"

Visste väl att du var kvinna ;)

Johnny Bravo: "Passion för pelargon" och "motorsågsskulptering" har man ju sett fram mot mer än slutspel nästan

Johnny Bravo: Kan trädgårdsmässan vara det som gör att Vampolas beslut tippar över till Timrås fördel?! :-D

Johnny Bravo: Jag lovade bara att överväga det, inte att göra det.

I'm a smart man ;)

Kerstin_k: Och Snopp Axelsson kanske aldrig får se en banjo på nära håll

Timrå Icon: Ja det kan ju uppstå ett intressant scenario om dom skulle bli av med den tilltänkta stjärnan väldigt sent.

Med timråögon kan man väl säga att det skulle kunna uppstå ett ganska otrevligt scenario om inte vi gör klart med en toppspelare snart också. Men det verkar ju som att det jobbas på det!

Olle: Känns som att vi avvaktar MoDo lite. Men det är klart; en NHL-kopia till organisation och arena går väl inte att konkurrera med ;-)

Timrå Icon: Hehe ja. Med deras kontakter så gäller väl klyschan "mister du en, står dig tusen åter"...eller nåt.

Nej jag säger som bravo, in med Caslava och Vampola nu nån gång! Då bör vi kunna göra skäl för tv-pengarna från C+ iaf.

Olle: Jag är inte lika nedkärad i Caslava som Er tror jag. Känns som för lite BFTB faktiskt med tanke på det offensiva. Meeeen det börjar kännas som att vi får vara nöjda med vad som helst snart....

Timrå Icon: Ja det är ju ett problem. Det är en offensiv back vi behöver men många offensiva backar saknar det där i egen zon. Det finns inte så många kompletta "tvåvägsbackar" tillgängliga för ES-spel om vi säger så. Verkar inte finnas så många offensiva heller för den delen så därför tycker jag inte att det är ett helt dåligt alternativ att ta in en av ES bästa defensiva backar.

Olle: Nä iofs. Hade han varit både defensiv och offensiv klippa hade han troligen spelat i NHL

Timrå Icon: vi har ju den där robinson eller va han heter . ska inte de va en offensiv kraft ? under hela säsongen caslava var här gjorde han lika många misstag i egen zon som jokela gjorde på ett byte

superfalle: Jokela hade sämre skridskoteknik än kidsen i powerbraken. Jo det ligger ju så klart en del i det du säger.
Men jag tror inte direkt vi går och köper ut honom från KHL om man säger så.....

Redigerad kommentar

superfalle: nu var du väl lite väl hård med Caslava..?

Jokela... kommer ni nånsin glömma hans jävla indianare mot Djurgården i sista? spelar Djurgårdaren helt jävla fri när det kunde suttit oss i kvalserien, och ingen annan hade klantat sig tidigare i matchen.. OOUsch!

KORITFW: Jag minns det som igår. Då var man helt färdig. Hade kunnat kosta oss tack och god natt.

Men vi lever vidare!

Nä nu vill jag höra att Skogs får förlängt

zita: Det är du nog bra ensam om.

zita: problemet för Skogs kan ju vara att han lagt sig till men lite dyra vanor nu när han haft så bra pröjs i timrå....ingen klubb vill nog ge honom den lönen idag, förutom Leksand då... ;-). Men Skogs vill kanske spela i ES?

erathoo: Nä, in me' Vampen, Luckan och Cassen så blir det här bra ska Ni se.

KORITFW: Ja kanske här på hockeysnack ;)

erathoo: Blir det inte Timrå för honom så hoppas jag på Mora.

zita: Vad yrar du om kvinna? Det är ju 200% klart att han lämnar.

Caslava vampola å lucenius...

Spara 15-20% av spelarbudgeten...

Jac har svårt att få ihop det där...

Jag skulle sjklart bli glad om det går ihop men det känns lite silly hype...

Om man ser till den sjukt storA mängd spelare som fick lön av tik ifjol så ja jo kanske...
Men då lär cas få köra lite goodwill på sin lön.

Skogs jokela kolan hirso gabbe lundmark...
Lander o sebbe kanske hade skapliga löner?

Viinanen?

Ja jo som sagt kanske...

Lite mer struktur på laget iår som gör att det känns dyrt o komplett.

Fan hynning o bs...

Ähh helt onödigt inlägg... klart det är möjligt!

Skriv på nu...

söder över: Lägg till Styfs o Hynnings löner också. Fast, om det stämmer med pensionspengarna så kanske det blir 3 junisar till slut.

Jaha har vi nåt att hoppas på idag?

Johnny Bravo: Dags att Styr-Björn skriver något, han har ju prickat rätt på allt han skrivit hittills. :)

Mackelito: Jaså vad var det senaste?

Johnny Bravo: Att Nubben åt lunch med Challe...

Paddan: Ja båda kommer ju närmast från klubbar med NHL-organisationer så de har väl mycket att diskutera.....

Paddan: Ja men var det inte sant så säg ;)

Styr-Björn: Ännu en intressant silly dag är då till ända. Jag kan knappt bärga mig till i morgon.

Johnny Bravo:

Jag sitter som på nålar, blir inte många timmars sömn inatt.

Heller.

Johnny Bravo: Äh, en silly-dag behöver inte nödvändigtvis vara slut bara för att normala arbetsdagar är det. Corso presenterades ju efter klockan 22 en gång i tiden.

Knylan: Corso, ja de var väldigt Silly silly de. Linkan hade väl tömt hela barskåpet på E.on efter alla "tack men nej tack" och slängde ut något namn i pressen innan han skulle sticka hem.

mikenomad: Nja inte så spännande när man deklarerat att budgeten skall skäras med 20%. Inte så mkt spännande förvärv att förvänta sig.

Patrick Polly: Vampola är ju lite spännade ändå.

Knylan: Så där ja. Ro skiten i land nu Linkan!

DUBBELRIBBA!!

Nu kan vi avskriva Caslava en gång för alla iaf. Vi tar han till våren helt enkelt.

Kerstin_k: Vampola har väl ändå kännts ganska "självklar" med tanke på att det var skit tyst om rykten innan årsmötet, efter årsmötet och Nubben sagt " – En center kan vi ha klar inom kort, det kan handla om dagar till några veckor. Men det är handlar inte om Lucenius, sa han"

Så kom Vampola's namn upp bara någon dag efter detta uttalande och det är det enda namnet också. Har räknat in honom länge nu, bara hoppas dom lyckas också!

« · 1382784 · »