1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607751 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Det som kan hjälpa oss denna säsong är:
H J Ä R T A & VI L J A.

Redigerad kommentar

För övrigt tycker jag att Växjö är överskattade.

El Maco: Det är bra det. Det hjälper oss att slå ur underläge :-)

Olle: Jag är inne på samma linje. Hamnar vi i KS så åker vi ur.
Allt handlar om hårt, Hårt, Jättehårt arbete att undvika de 2 sista platserna.

Jag är fruktansvärt orolig att detta är sista säsongen på en oöverskådlig framtid.

Johnny Bravo: Vi kanske inte har ekonomi och förutsättningar för es längre?

Johnny Bravo: Kan ju bli så att AIK (trots Fasth) råkar ut för en klassisk andraårs-baksmälla och blir 12a ?

Andersson: Vad spelar det för roll om vi blir 11?

Johnny Bravo: När förra säsongen var slut så ville jag aldrig mer höra talas om linkan. Jag resonerade som så att om det fanns pengar att blåsa så var inte han den som skulle hålla i dom. Men i nuläget finns det ju ingen konkret person att peka fingret på. Visst, folk har spritt pengar omkring sig tidigare, visst arenafrågan har lagts på is osv. men det är inte något vi kan göra så mycket åt idag.

Hur har vi värvat? Ja rätt uselt...hade vi kunnat värva bättre? Omöjligt att svara på när ingen riktigt vet hur jävla nära konkurs klubben är/var. Vi kanske har det absolut bästa laget som kan köpas för dom ynka pengarna vi har?

Det är hur som helst inte aktuellt att titta på hur vi har shoppat i förhållande till plånboken egentligen. Det är hur laget står sig mot övriga lag, som räknas. Och på den punkten kan jag inte annat än att placera årets upplaga av Timrå IK på samma plats som Jimmy gör i sin blogg. Ok om vi blev räddade från tvångsnedflyttning men vi kan komma att spela i en annan serie under nästa säsong ändå.

Timrå Icon: Det är ju det jag är orolig för.
Jag vill att vi tillhör eliten oxå fortsättningsvis. Det är den önskan jag har. Liksom att få uppleva ett guld innan jag dör.

Jag är ytterst tveksam med vår "vinnarinstinkt".

Olle: Jag instämmer. Sen kan lallarna få säga vad de vill.

Det är för mycket "hoppas" över den här truppen. Vi är farligt nära degradering innan säsongsstart.
Det hopp vi har är ändå att det ska spelas om det.

KORITFW: Ja du har rätt. Jag har svårt att se att det kan gå sämre än ifjol faktiskt. Vi kan inte få lika många skador i år och vi måste kunna spela ihop laget bättre med bättre kontinuitet. Vi har bättre backar och målvakter i år förutom PW. Hungriga snabba forwards. Men en sån som Lander går inte att ersätta

Timrå Icon: Mm men glöm inte att vi har Knylans favorit i form av vår tränare utan spelidé.
Jag är verkligt orolig.

Johnny Bravo: Ja där håller jag med Knylan till viss del. Tränaren kan ha haft svårt med en kontinuerlig spelidé om han fick byta spelpjäser hela tiden.
Men jag håller med. Det blev lite apatiskt vid press

Jag undrar hur Perra känner sig nu. Han tvekade väl att köra sitt options år, men han fick väl några löften av Linkan och gillade vad han hörde. Jag undrar vad Linkan sa och om han uppfyllt valfläsket. Tveksamt...

I sista meningen i den har artikeln så säger Perra "Men sen gäller det också att vi får lite spets på grejerna.". är det någon som har sett någon spets? Skulle vara Vampola då... Det känns som om Perras citat från april gäller fortfarande. Linkan, vad ger du oss och när? På med blåstället och JOBBA!

Jag tycker laget ser okej ut. Det saknas en back av seriös klass. Jag hade också velat se en mer meriterad värvning än Hertzbeg men det är trots allt bara ett tryout kontrakt och visar han sig inte vara så bra som Linkan m.fl. helt tydligt tror han är så kan vi värva den snubben sen istället. 

Min största oro är dock Pärssinen. Har han en säsong där han är skadefri tror jag han kan bli en stor tillgång men det är just det som är frågan, klarar han av att lira en hel säsong utan att gå sönder. Där har vi en viktig fråga. 

dr-nix: Vad gäller Pärssinen tror jag det är viktigt att han hela tiden lyssnar på sin kropp. Hellre stå över ett par matcher i rad nu och då för att kunna tillföra ordentligt när han är med.

Finns ett par breddare nu som kan gå in i 1:a/2:a kedjan i sådana lägen och bidra med speed och hårt jobb.

Lyssna på kroppen Timo!

EDIT: Här gäller det väl även att tränarna är lite införstådda också antar jag..

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: kan man säga att hjärta o vilja tog lander till nhl o mattias karlsson till hv71?

Lilla SM i slutet på säsongen kan ju åxå funka. Vinner man inte guld eller silver så är det bara atta acceptera att man inte har något i Stora SM att göra.

Men innan snön börjar smälta i mars skall det trots allt spelas om poängen. 

Per HApps: tycker de är mer spänning i Lilla Sm faktiskt ;)

Passionen har inget startdatum. Det går inte att sitta med en kalender, bläddra bakåt med fuktiga fingrar och sätta sina årsringar på ett speciellt datum och säga: ”Där. Då började det.”
Det är med passionen som med hjärtats tonart, med sorgen, med melankolin, längtan. Den är en del av oss från början, alltid.

Timrå IK. Att några bokstäver kan starta en kärnreaktor av känslor. Magiskt.

dr-nix:
Min oro ligger i om de kommer att få ett fungerande PP, det blir viktigt i vinter för Växsjö blir inte att leka med, och vad MoDo kommer att stoltsera med vet jag inte, Brynäs vet man aldrig var man har, så PP och BP KAN bli avgörande faktorer i vinter.

El_loco: Den ende jag saknar från ifjol är Lander. Erixon så klart också men där tycker jag vi ersatt bra. Faktum är att vi på alla poster utom Lander har ett på papperet vassare lag med färre glidare än ifjol.
Målvakterna håller också högre klass än ifjol. Floppar någon av dem får vi värva en PW-typ i år igen. Dessutom har vi nästan ett nyförvärv i en hel Pärssinen.
Jag tror vi kommer att överraska

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Ja allt annat än KS är en överraskning. :)

För att det här ska gå vägen ser jag två oerhört viktiga poster. För det första; målvakterna. Nån av dom måste kliva fram som en förstemålis. Annars kommer vi att panikvärva en målis inför ks till våren. Men; bra målvaktsspel likamed lugna och trygga backar. Trygga och lugna backar likamed bra försvarsspel.

För det andra; leading line. Vampola, Pikken och Pärra måste vara så pass bra som en förstakedja ska vara. dom måste vara hel och visa vägen i match efter match. Vampola är nyckeln där. Han bara måste vara bättre än Kim ifjol. Bra leading line gör så att dom andra kedjorna tar rygg och grabbar som Friberg och hertzberg får spela lite mer avslappnat.

Fungerar dom två sakerna tror jag att det här blir bra.

Kerstin_k: Jag håller med dig. När det gäller anfallsspel räcker det med en bra och skadefri förstakedja för att undvika kvalserien och eventuellt ta sig till slutspel.
Bakom denna har vi en grymt bra defensiv uppställning.
Man ska komma ihåg att hockey även handlar om försvarsspel. Och där tror jag att vi har några av de bästa defensiva centrarna i serien.

Timrå Icon: Inte starkare på papperet. Snarare mycket svagare.
Vi vet ju nu att många av de på papperet ledande spelarna levde ju definitivt inte upp till sina rykten. Men på papperet såg det definitivt mycket bättre ut förra året vid den här tiden.

hubbenorlen: Ok du tänker så. Om vi säger så här då;
med facit i hand känns årets version betydligt vassare förutom utomjordingen Lander.
Jag tror på slutspel. Men så är jag också en obotlig optimist

hubbenorlen: Vem förutom Lander saknar du från ifjol förresten?

Såg att tik sökte matchvärdar. Ta och anmäl er och på så sätt ställ upp för klubben.

Timrå Icon:
Sebbe! Åsså Jokela förstås!!!!!

Redigerad kommentar

Janken: Ja Sebbe naturligtvis men även om det tar mot i hjärtat att säga det men där har vi ersatt bra.

Men Jokela är omöjlig att ersätta :-). Som tur är...

Timrå Icon: Sebbe naturligtvis. Sedan Wentzel och Corso. Annars: Ingen.

Timrå Icon: Jokela, Pikkarainen, Hirsowitz, Lundmark och Murley är ju super-spelare på papperet. Att SAMTLIGA skulle visa sig vara betydligt sämre i verkligheten är ju anmärkningsvärt, och förmodligen frukten av bristande scouting.
I årets trupp finns ju bara en enda värvning av den digniteten, och det är Vampola.

Så nog är vi sämre på papperet i år än i fjol. Sedan får tiden utvisa om det har någon betydelse.

hubbenorlen: Att Jokela var en flopp såg man redan efter tre skär på ispremiären. Pikkarainen kom in lite fel och där förstörde man hans spel egentligen. Men efter det tycker jag han motsvarade förväntningarna. Lundmark och Murley jublade väl ingen direkt över då de signades så vitt jag minns.
Hirso blev man förbannad bara man såg......

Det KAN inte bli sämre i år!

För övrigt tror jag inte på Hertzberg. Hoppas jag har fel

Timrå Icon:
Klaga inte på Jokela!
Det är väl ingen spelare som har skapat så mycket spänning på isen?
Möjligen kan Jesper Jäger eller Mika Oksa mäta sig med honom.
Jag menar....
Folk är beredda att betala pengar för att spela bingo.
Jokela bjöd på spänning varje gång han vidrörde pucken, framförallt i egen zon.
Skulle han tappa den framför en motståndarforward?
Vilket var det sämsta passningsalternativ han kunde hitta?
Kan han rent av hitta en motståndare att passa till?
Kommer han att peta in den i eget mål?
Kort sagt....
Han bjöd på spänning varje match!

Janken: Ja och skötte han sig inte så var Kolan snabbt där och reparerade det hela :-)

Timrå Icon:
Nä!
Kolan var mer förutsägbar!
Det gick mest bara långsamt där.
Jokela var så oberäknerlig, som att se lottodragningen ungefär!

Vad gäller Kolan så ler jag lite smått när tidningarna påstår att HV har lurat oss på en backsjtärna.

Janken: Och jag som tyckte vi hade dålig scouting.....

Janken: Hörru du har skrivit två riktigt roliga o bra inlägg.
Du har haft semester länge o är mer utvilad än nånsin ser jag :)

På Linkans lista?

T T: Högst troligt faktiskt. Det är bara det där med skadebenägenheten.

Redigerad kommentar

T T: Fy fan, fräs, spott ve och elände isbjörnar och grönsvansar han vill vi inte ha.

Jag vill ha en ny Aki Petteri Berg.

Men det är ju jag det.

Johnny Bravo: Jag tar gärna den gamla Aki Petteri Berg.

Johnny Bravo: Ja och Kris Draper när vi ändå är i shoppartagen

Timrå Icon: Skoogs snart klar för Skellefteå AIK.
Saknad, nej
Glömd, snart
Fast han var bra på grillerna.

Johnny Bravo:

"Janken: Hörru du har skrivit två riktigt roliga o bra inlägg.
Du har haft semester länge o är mer utvilad än nånsin ser jag :)"

Haha! Nänä!
Jag jobbar veckan ut. Packar båten på söndagmorgon!
Var inte orolig!
Jag har inte tappat min optimistiska grundsyn. Det är bara det att jag inte orkar med raden av påhopp om man försöker ge uttryck för ett uns av positiva TIK-tankar på HS.

Har alla missat den här artikeln? :)

ersson: Det låter ju onekligen en aning oroväckande att Linkan verkar vara beredd att vänta ända till september på Strålman.
Det kan ju visa sig bli ödesdigert för oss om han skriver på för ett NHL-lag i sista sekunden.

Redigerad kommentar

« · 1388485 · »