1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608546 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Jockz: Nä, "Norberg fortsatte verka i Timrå som sportchef fram till 4 februari 2008 då Frölunda HC meddelade att han kommer att tillträda en nyinrättad tjänst som General Manager. Samma dag meddelade Timrå IK att Norberg fick lämna klubben med omedelbar verkan"

Linkans första år slutade med kvartsfinal där man åkte ut i 7e matchen mot HV. Samma matchserie som lello tappade skenan och samma år HV71 som vann SM guld.

Redigerad kommentar

Jockz: Vad jag menar är att när man tar över efter någon annan så kan det finnas "lik i lasten" som man får dras med. Osäker så här på rak arm om det fanns, och i så fall vilka, som kanske var mindre lyckad och också belastade "kostar-för-mycket-pengar-i-relation-till-prestation-kontot".

Kanske började den onda spiralen redan under Nubbens tid och att den ekonomiska kräftgången delvis var oundviklig, men de senaste årens usla resultat (i synnerhet ekonomiskt) måste man ändå, till stor del, tillskriva Stefan men också övriga styrelsen.

Den här säsongen blir väl till viss del en ny typ av satsning. Men jag väljer nog att hoppas på att vi håller oss kvar och att vi till nästa säsong börjar om litegrand på nytt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse:
På tal om onda spiraler. :)

"Leksand har åkt på en ny miljonsmäll.
I år redovisar LIF-koncernen minus nio miljoner kronor, uppger DT."

Johnny Bravo: Murley har väl lite potential om än ett begränsat sådant. Jag är övertygad om att han inte kommer att smaka lika mycket som han kostar men som roffe var inne på så skulle det vara minst lika viktigt att frigöra en icke EU-plats för en nordamerikan på backsidan som det är viktigt att ersätta Murley.

Det är en back vi behöver mest och det verkar som att linkan inte kommer att finna denne herre i Europa, om han ens hittar honom öht.

Olle: Ja, backsituationen är helt klart oroande.

Berglund: Men det är ju väldigt märkligt att linkan säger i juli att backen ska vara en tydlig försteback av klass, med allt vad det innebär. Nu låter det ju helt annorlunda, att man inte har så mycket pengar att röra sig med.
Klubben kan väl inte ha mindre pengar nu än för en månad sen?

Vad gäller Murran, så...har han chansen nu. Han ville enbart förlänga om han fick det här året också. Nu fick han det, och då ska han fanimej visa att han är värdig.
Trots allt, det finns dimensioner i hans spel som en bökar/brunkarlag av Timrås förmodade kaliber mycket väl behöver. Men då ska han vara där också. Jag förväntar mig aktivitet, in-i-skiten och ett gäng fula grötmål. Visar han något annat: kiss the murr goodbye.

hubbenorlen: Sportchefer brukar vara väldigt offensiva i början av sommaren, när man vill att hockeysuget ska febra sig och årskortsförsäljningen ta fart. När det sedan inte blir den boost man hoppats på, så...ser börsen inte lika välfylld ut längre.

Olle: Murra hit och Pikk dit....skönt att hockeysäsongen drar igång iallafall så man slipper se den förbannat tråkiga fotbollen

Nä nu tar jag en gt.....

Timrå Icon: jag skiter i allt fram till SCA cupen nu jag, det som blir det blir. Kommer stå där på västra stå ändå och skrika halsen av mig.

Och det firar jag med en 10 årig Ardbeg

Sluta prata om whiskey nu era gammgubbar. Själv har jag druckit whiskey två gånger och höll på dö båda gångerna.

Vad tror ni om Radek Hamr?

GurraG: Han är lika gammal som:

Ge oss en klassback!!

GurraG: Der Hammer nämnde jag för månader sedan men då fnös de bara åt mig här :-(

GurraG: ja var tog han vägen ? han va ju riktigt bra typ 97 eller nåt

superfalle: tränar med-färjestad

uhahl: Men Balders Ba**e! Men då kan han ju åka upp hit med Perra.....

T T: Lönemässigt okej nivå. Hoppas att han levererar och blir en pånyttfödd Jonte. Men 20.000 kr kan vi väl avvara på en sån chansning?

Kerstin_k: Stämmer uppgifterna om lönen så känns det ok med ett Try out. Dryga 30 000 med sociala, kanske en 40 000 med lite annat "lull lull". Jag ger gärna Jonte chansen för den summan.

T T: Överlever hockeyspelare på bara 20000/mån?

Johnny Bravo: Det är det värt. Men frågan är väl hur mycket Magnus Lehto kräver för Jonte..

Johnny Bravo: Han får göra lunchlåda och busspendla! ;)

Mackelito: Såg nyss detta på twitter: "Och nu klev Jonte av flyget på Midlanda med utrustning och allt.."

Johnny Bravo: Han får väl pensionspengar...kanske ;-)

qwertas: På vems twitter??

Mackelito: twitter.com/#!/stralla/status/104085879177494528

Redigerad kommentar

Lite mer Jonte!

Mangy92: Här också

Mangy92: Det var samma såg jag nu :-)

Timrå Icon: Haha ja, jag råkade länka till allmänna bloggen och inte det specifika inlägget, men aja ;)
Han verkar vara på G iaf! För de pengarna tycker iaf jag det är värt det!

Mangy92: Ja fasen! Men prislappen lär stiga med 80 bob på ett par månader :-(

Timrå Icon: Det kan du ha rätt i :/ Men lyckas han på något sätt komma upp i sin nivå han hade i Timrå förut så kan det ju lätt vara värt det ;)

Timrå Icon: Tror förhoppningsvis han inte tar så mycket för sina tjänster, jag menar. Han ska vara tacksam att han får en 2a chans och därefter inte kräva mer pengar än vad han borde! :)

Oerhört kul dock att han är tillbaka, jag tror det kan bli kanon!

Ja för dom pengarna e det värt att testa han.

Jag kan inte undgå att få tankarna i huvudet. Först Nubben och sedan Jonte. Odds på det?

Saknas bara Hahl, Pyrret, Lehtonen, Krykok, Manderville, Sonneberg och Zäta. Sedan är vi komplett.

ååååå Jörgen Eriksson förstås.

ÖstrandsNisse: Hehe, skulle Zäta komma hit så skiter jag i om det så blir Fredrik Tideman som tar sista backplatsen.

Timrå Icon:
Nu skrev du 80 bop!
Om några timmar/inlägg så är det en fastlagen sanning här på HS!
Varför inte klämma i med 130 bop på en gång?

Janken: Jag tycker vi ska snacka baht i stället. Det blir mycket coolare. Tänk er att Vampola kanske har 1 200 000 i månaden. Wow liksom.

Revanchlusta ska man inte förringa.
Vi kanske får se den gamle Jonte?!

Det kan gå!

ÖstrandsNisse:
Räkna ut vad det skulle bli i de gamla italienska Lire!?!?! Före eurotiden då en glasstrut kostade typ.... 4500 i Italien.

Janken: Ja det tänkte jag inte på. Ska vi säga 323 så kan Linkan damma av det gamla kontraktet för enkelhetens skull...? :-)

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Det MÅSTE gå!

Timrå Icon: Linkan var och shoppade i Birsta häromdan tillsammans med sin dotter. Han strök reahyllorna lite väl mycket. Ett varningstecken om något..? :)

Dream Team: Det gjorde han då jag såg honom på Careta också faktiskt

Timrå Icon: Du ser, lågpris igen! Nu är det kört! :)

Dream Team: Men jag tyckte att han kom i en stekar-BMW. Men jag kan ha fel....

Timrå Icon: Ja, du ser, klart karlfan behöver handla på rea då!! Vad är det här... :)

Dream Team: Kan det vara så att han betalar Jonte ur egen ficka...? :-) En privat spelare....? Det skulle man ha!

« · 1391964 · »