1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL ˇ 608881 inlägg ˇ 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Frella: Agera linkan !!!!!

ÖstrandsNisse: framåt skulle jag åxo vilja sett nått nytt.
D.Umecivic tex.

Iphone70: Han är klar för Redhawks.

Iphone70: ja jag vet att han e i malmö, men linkan borde ha agerat

Iphone70: testar.

Edit: men moget då, först gick det inte att skriva så står det 1970, men gick ändå inte att skriva, roligt att mitt inlägg försvann som jag skulle porta då, fyfan!

Redigerad kommentar

Iphone70: Få se nu. En erkänt lat snubbe med en fäbless för snabbmat, kickad från ett par klubbar de senaste åren...jo, det låter som att det är en spelare vi är i behov av.

Bragd-Birger: Bara sätta ut en kontaktanons på någon av de sidorna...

Sökes: stabil snubbe som gillar hårda tag, och mysiga tisdag och torsdag kvällar, du bör även vara uthållig och skadefri,och inte bli tjinkig då det går dig emot...

sökes av: saknar dig....

Bragd-Birger: Jaja, jag tycker bara att det finns 3-4 lirare i Tik som inte håller måtet. Försöker hitta utvägar. Vi omsätter 107 Millar å kan inte hitta bättre. Jag tycker att linkan slänger bort ā så mycke pengar

Iphone70: 107 millar är inte enbart spelartruppen..

Iphone70: Det är lätt att säga att linkan borde agerat si eller så men det verkar vara svårare för vissa att greppa det här med att linkan är en väldigt fattig sportchef i en oglamorös förening i botten av serien.

Stefan Lindqvist kan inte på något sätt bara välja och vraka bland spelarna som är lediga på marknaden, inte ens i konkurrensen med de allsvenska klubbarna.

En annan aspekt är ju den att Timrå IK inte på något sätt behöver ha något intresse öht. av vissa spelare som till slut visa sig hamna i allsvenskan. Vi har en enda fördel just nu och det är att vi kan erbjuda massor av speltid till de eventuella nyförvärven. De som är i extra stort behov av att visa upp sig eller bevisa något kommer slänga ett extra öga på kontraktsförslaget från oss...sen ska dom ju faktiskt hålla måttet också.

Iphone70: Jag tycker också att det slängs bort pengar på spelare som inte håller måttet. Just därför har jag svårt att se vitsen med att kasta bort lite till.
Dessutom: det är på backsidan de akuta behoven finns. Först när vi fått in minst en spelare av rejäl elitserieklass där kan det börja funderas på forwardsförstärkning. Men då ska det vara en spelare med karaktär. Inte Dragan 'manana' Umicevic.

Bragd-Birger: Jag håll med du, jag.

Jockz: Fan va du skrämde mej . Trodde du menade holös .

Bragd-Birger: Klart backsidan måste stärkas upp, men varför ser man inte det före säs. för många 30% spelare. Satsa på en riktigt BRA målvakt . PP backar och snipers framåt. det är tredje säsongen som dom värvar så dåligt. Vem är första målis?

Iphone70: Det där kan du älta hur länge du vill, men nu är det som det är och det som ska göras nu är att få hit en stabil back så vi får ordning på defensiven.

Iphone70: målisarna konkurerar,,, man hoppas att någon utav dom ska kliva fram...

jag känner samma frustration som dig angående lag bygget iår...

linkan blixtrar till i media å meddelar att han efter ett antal år kommit fram till att man drabbas hårt av skador om man har för lite spelare redan från början... (imponerande)

men till hans försvar: under årets silly så blev det rätt tomt på klassbackar tidigt vilket i sin tur antagligen förde med sig prislappar som är mer skrämmande än alla linkan solbrännor ihop...

i det läget är jag glad att vi inte fick tag i en dyr sopa utan isst AVVAKTADE lite...

;)

Bragd-Birger: Jag satt och surfade runt lite och hittade en intressant grej. Den föredetta Sundsvallsspelaren Stefan Andersson lirade tydligen i Norge förra året och skrapade ihop nästan lika många poäng som Robinson, i ett sämre lag dessutom. Stefan spelar i Västerås denna säsong och har enligt några jag snackat med gjort det okej.
Min fundering kort och gott: Robinson, ska vi kräva så mycket mer av honom än det vi hade kunnat göra med Stefan?

Jämför man dessa spelare så inser man ganska snart att Timrå IK 11/12 består av ytterst mediokra spelare som, åtminstone jag, haft på tok för höga förväntningar på.

söder över: Linkan kan ju sälja av några solarium å slingmedel.

ÖstrandsNisse: Vet inte om det är rättvist att jämföra Robban och Steffe. Den förstnämnde fick ju epitet som 'den bäste backen i norska ligan på många år'. Det fick knappast den senare, poängen till trots.

En sak man kan titta på är ju +/-. Robban vann hela överlägset över alla i hela ligan med +41. Steffo slutade på -3.

Robban har kvaliteter, och kan absolut bli en riktigt bra offensiv back även i elitserien. Han behöver dock, först och främst, en bra och stabil deffare bredvid sig. Ingen Hedin eller Dallas, m a o.

Iphone70: Mmm. Och köpa dåliga spelare för pengarna istället för att låta dom gå till Malmoe.

Bragd-Birger: Jo, jag såg de båda spelarnas +/- och jag tror det till mångt och mycket beror på att Robinson spelade i ett topplag som var outstanding medan Andersson spelade i ett bottenlag. Naturligtvis är inte det hela sanninngen men lite i alla fall. Jag tycker trots allt att Stefans poängskörd är bra trots hans minus i +/-.
Och visst, mitt inlägg var aningen provokativt, men mest för att få ett grepp kring "hur bra" och vad man kan ha för förväntningar på Robinson.

ÖstrandsNisse: Ägna matchen i morgon åt att studera robinsons byten extra noga . Följ hans jobb i. Egen zon och hur han löser arbete under stress . Jag tror du kommer att märka att Robinson knappast är de största problemet i den här backuppsättningrn . De kommer att komma poäng från honom också så småningom

Dessutom skulle jag tro att Stefan har 30-40 brak i Västerås medan Robinson antagligen har nära hundra till i Timrå. Väl spenderade pengar kan man fundera över. Å andra sidan kanske det är svårt att veta vad man får när man scoutar spelare i Norge. Hur bra de är i en svensk liga. Det finns ju trots allt spelare i Norska ligan som visat sig vara klockrena värvningar i svenska klubbar. Robinson kanske är en sån spelare som kan lyckas med bättre omgivning och ett lag i bättre harmoni?!

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: En stor skillnad mellan spelarna är ju att Robinson kan åka skridskor. Andersson är som Åkerman fast med sämre positionsspel. En back som endast duger i PP i bästa fall på ES-nivå.

ÖstrandsNisse: Robbans +/- sticker ut även om man enbart kollar internt i Sparta. Malmström som vann skytteligan på 65 pinnar har ju nästan 20 +mål sämre, tex.
Men, skitsamma. Robban gjorde avtryck där borta, och det var fler klubbar än Timrå som var intresserade. Nu är han här.
Av det vi sett - kan han bli en bra elitserieback?

Jag tycker och tror det. Han var märkbart bättre inledningsvis, när han hade Granath bredvid sig. Därefter har det blivit lite fel. Han kommer att växa.

Men: någon Lehtonen i PP blir han aldrig. Men det var han ju inte ens i Norge.

superfalle: Jag har ägnat de matcher som spelats med att försöka studera varje enskild individ. Robinson är en våra bästa (eller minst dåliga) backar. Hedin, Högström, Dahlroth, Torp har varit genomgående sämre än Robinson. Det är väl Hedman som kan matcha Robinson sett över de matcher som spelats. Granath och Halonen räknar jag inte eftersom de inte spelat speciellt många matcher.
Det låter som jag är oerhört kritisk mot Robinson, men riktigt så illa är det inte. Jag tycker bara att hans egenskaper, offensivt skicklig back, hårt skott, playmaker, kan styra PP från blå, inte riktigt visat sig än.

Men men, det kanske kommer. Hoppas.

Bragd-Birger: Å andra sidan så undrat jag om man får se nån fler av lehtonens kaliber i elitserien på ett tag .

superfalle: Tänk en backuppsättning med Strimma, Aki Petteri Berg, Lehtonen, Sebbe, Bulla o Tommy Abrahamsson, Styf.:)

Johnny Bravo: Glöm inte Per Pettersson - mannen som kunde slänga sig och täcka skott med tänderna före. En sån lagspelare.

Dream Team: Det finns många. Tyvärr inte under samma tidsperiod, typ.

ÖstrandsNisse: I min värld så är Robinson en minst sagt fullgod ersättare för Erixon, förhoppningsvis så kan han vara jämnare än Sebbe också. En mycket god pucktransportör i brist på riktigt hög kompetens i offensiv zon. Med det sagt kanske inte exakt den kravbild vi har på en offensiv back som ska äga offensiva zon med i huvudsak sin avslutsförmåga. Men det finns stor potential. I och med att han (Robinson) är så skicklig på att hålla i puck så borde han likt Murley kunna mäkta med att slänga in välriktade plånböcker mot mål åtminstone.

Att vi ska värva och framförallt hitta en back som smaskar in slaggas från blå och som inte glider runt på lädret i övriga spelet tror jag inte på och det är samtidigt inte heller det som är det viktigaste nu heller, långt ifrån.

Nä, det är ju i egen zon allt skiter ner sig fullkomligt, det blir klet från ryggslutet och nedåt. Bajs överallt. Tyvärr så är det väl inte heller de defensivt starka backarna som löpande blir tillgängliga på marknaden heller eftersom kravbilden på den typen av backar är att hålla rent i egen zon, man har inte mycket större förhoppningar än att dom ska vara stabila. Det känns som att det är lättare att hitta offensiva backar eftersom den typen av back oftast värvas och avlönas för att hiva in puckar, lättare att floppa med andra ord.

Ja, jag vettesatan alltså. Det defensiva kommer bli bättre, det kan jag känna mig relativt säker på. Kidsen i backlinjen får mer och mer rutin. Först och främst måste vi få komplett backsida. Sen lite mer tyngd på det och det kanske kan reda upp sig detta.

Johnny Bravo: Och mr ett misstag på en hel säsong caslava

superfalle: Och det misstaget var när han lämnade oss :-(

superfalle: Hur kunde jag glömma honom?
Jag skyller på Jack D

Johnny Bravo: Nu var det tur för dig att tumme ned är borta...

Anders Eriksson kräver högre lön trots att han är kass och inget annat lag vill ha han.

Därför frigör styrelsen nu pengar..

Tråkigt tycker jag att man inte gjort klart med en bättre back.

Knylan: I min värld är Mat det bästa vi har bland backarna. Sedan går det ju inte komma ifrån att han står på noll poäng. Men det finns en enorm potential i honom att producera poäng. Mycket handlar ju om rätt omgivning också. I ett annat lag kanske han skulle stått på 1+7. Vad vet man.

Nej det enda jag klagar på är skottet. Jag tycker han är en av de bättre backarna i elitserien att åtminstone försöka hjälpa till i offensiven. När Mat är inne finns det chans att skapa något framåt!

Dessutom är han klart bra i egen zon.

Redigerad kommentar

Ja, varför skulle en spelare som Holös välja Timrå? Han kommer få mycket speltid även i till exempel Brynäs.

Laken: Ändå ganska skönt att spela 42 träningsmatcher . De kan väl locka lite .

Johnny Bravo: ja varför inte? de behöver väl en högerskytt till va?...suck...vore nåt för TIK..

erathoo: Vi är nog en av de tre som pratar med Holös.

Men jag tror inte vi är högprioriterad av honom.
Hade Perra honom i FBK?

Förövrigt vill jag bara tillägga mitt bästa skratt åt Kim Hirscovits Han sög ...

Johnny Bravo: Japp, Perra hade honom i FBK både 08/09 och 09/10!

Johnny Bravo: Holös spelade även med Röymark i Sparta Sarpsborg 07/08 och landslaget. Han spelade oxå med bagarn i FBK 09/10.
;)

Johnny Bravo: man kan ju hoppas att han hamnar i tik men dom har väl inte så mycket pengar

Holös klar för Växjö! :S

Alltid lika fyndige "Linkan"

dagbladet.se/sport/1.4008182--intressant-spelare-

Snälla försvinn ur vår förening... Ta katterna till Div 1 istället..

Kostiainen: – Alla vi tittar på i dag är dyra spelare, men vi får ta oss råd beroende på vad som dyker upp nu.

Blir nog Moe tillslut;)

« ˇ 1413733 ˇ »