1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601357 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Rytter: Det har du så rätt i. En fantastiskt uppvisning av aftonbladetjournalistik :)

I övrigt tycker jag att närmare 400tkr är snäppet för mycket för holös också.

Ta hit den här jäveln nu så vi kan få några mål gjorda..

Nilsson Valpen och Jonte kanske kan producera lite..

Kostiainen: Henrik Löwdahl, kan det va nåt för TIK? En storväxt center med fina offensiva egenskaper. Pålitlig målskytt och playmaker. Fina ledaregenskaper. Bra tekare. Stark att hålla i pucken.

Här kommer en back också: Stefan Warg (kusin med Fredrik Warg) En storväxt och högerfattad back som är mycket stabil i sitt spel. Warg har ett kompetent passningsspel, är tuff, stark och säker i egen zon. Kan bli mer explosiv. En riktig Sanny Lindströmtyp.

John K: Om man ska värva en center från Allsvenskan så är det William Karlsson i Västerås som gäller. Jääääklar vilken talang! Helt i klass med typ Calle Järnkrok.

John K: Du tror de vill bort från Örebro?, Henrik är väl "Captain"?

John K:
Mejla Linkan om du har tips på spelare.

Jag medger att denna länk är en rejäl silly länk från min sida men om nu Hasek kan tänka sig ES borde väl Timrå vara intresserade. Även om han är 46år så tror jag nog ändå att han är bättre än Riddarn (tyvärr). Frågan är bara om han han kräver en löjligt hög lön eller om det är mest för kärleken till sporten han vill fortsätta spela. 

Redigerad kommentar

dr-nix: Han kostar nog mer än han smakar. Ska va att han drar lite extra folk på hemmamatcherna iofs men njaa.

Berglund: Det är möjligt att han är för dyr, men är han intresserad av att få lira hockeyh så kan man väl kolla vad karln vill ha i lön iaf. 

Strålman har fått sitt kontrakt till slut:

Nu har vi verkligen väntat för länge på vår förste back. Surt som fan!

Just nu tror jag Timrå måste vara beredd på att ta de spelare som erbjuds klubben för några drömspelare kommer aldrig att komma.

T T: Han får 6 miljoner typ för 1 år i Rangers. 500k i månaden. Ungefär vad han skulle fått i Elitserien också men givet är ju att han hellre spelar i NHL.

Wayne Gresky:

Det låter väl skapligt. Synd på Vampola, sedan ryktena om Perra borde väl vara ett måste helt enkelt.

Timrå IK är dom bästa.

The Fat Bastard: Att släppa Vampola är som att begå självmord. Om klubben gör det är det helt kört.

Håll kvar honom och få hit Caslava så blir det säkert bättre. Koivisto på det känns som en utopi, men hoppet kvarstår tills att han presenteras för nån annan klubb.

Kerstin_k:

Får vi Erixon och Caslava och behålla Vampola ser det riktigt bra ut tycker jag, men Vampola känns ensam, skulle behöva en radarpartner. Målvakt? vi har ingen dräpare...

Våga vägra Allsvenskan.

Wayne Gresky:

Nu har mitt jobb spärrat tillgången till Expressen/Aftonbladet så jag kan inte kolla länken.

Ser man på rubriken så är väl det med Vampola gamla nyheter och Linkan gick ut med att Vampola ska fortsätta spela då han är vår bästa spelare.

Eller har det kommit fram något nytt?

Nu måste Perra & Co bort! Möjligt att Perra är en skaplig tränare och lagbyggare, men nu har han trampat ner i kvicksand upp till axlarna. När en frustrerad Vampola sliter till sig penna och taktiktavla från tränaren, då anar man att frustration och tron på ledarvargen börjat nå botten.

Förr tiden hade flocken tagit detta i egna händer. Efter en tuff kamp hade en ny alfahanne tagit ledarvargens plats. I dagens hårt reglerade tider av jakt på varg måste någon annan hålla i bössan. Frågan är vem? Och när?

Smokey: Vampola tycker väl likt de flesta att Perra inte har några idéer och att det inte händer något.
Skulle jag vara honom skulle jag också kollat runt om det finns bättre lag med bättre tränare att spela i om inget förändras från ledningshåll.
Men jag tror på Caslava-, Nubben/Ante-, och Sebbe-ryktet och att Vampola vet det och valt att stanna.
Expressen och Aftonbladet ligger två steg efter nu då Timrå har som ledord att inte läcka något förrän det är rent förtal från pressens sida.

Jag tror på ett helt nytt Timrå efter uppehållet! Nu ska vi gå som en raket genom tabellen!
Vinna tio matcher i rad har vi ju gjort förr!

Jag håller till 100% med Linkan. Vad som behövs är inte nya tränare, spelare eller ny sportchef.

Utan alla dessa måste istället rannsaka sig själva. Visserligen gjorde vi det i slutet av september och mitten av oktober också. Men denna gång ska vi rannsaka oss mer kraftfullt!

Patrick Polly: Rannsakan är grejjen hela dan!

"Klubben jobbar hårt på att få tillbaka backen Petr Caslava, 32, som var i Timrå 2009-2010 och som den säsongen vann VM-guld med Tjeckien. Bara detaljer återstår innan affären är klar, enligt SPORT-Expressens uppgifter."

Dä troja

Patrick Polly:

Allt tyder ju på att något är fel på Perra, kan klarar inte att ha spelare som tar plats verkar det som.

Corso-affären borde fått upp ögonen för ledningen.
Och nu Vampola som var jävligt missnöjd igår med Perras coachning.

Nä väck med Perra - hans taktik passar inte detta lag.

haggen: Om Vampola tar över taktiktavlan så bevisar det bara på det vi alla har sett o vetat om Perra. Han är taktiskt okunnig.

Bort med honom.

Johnny Bravo:

Hade vi haft Vampola på fler år så skulle han helt klart varit kapten.
I mina ögon är han den bästa spelaren som spelat i Timrå i modern tid.

Granath i all ära, igår vid tveksamheter var det Vampola som var framme och ville diskutera med domaren.

Gled Granath fram till domaren så gled domaren därifrån , det gäller att ha pondus.

haggen: Håller med, Granath är inte en kaptenstyp, tyvärr...

Johnny Bravo: Att Perra är kvar än beror spekulationsvis på vinsten mot Frölunda. Föreningen vaggades in i någon falsk trygghet att kanske, kanske...
Att Expressen tar upp detta Vampola beror nog på att artikeln Aftonbladet presenterade häromdagen inte var helt osann men kanske inte helt riktig heller. Något ligger bakom detta.

Men: kan föreningen locka hit t.ex. Caslava och dessutom hitta en målskytt av rang samt att ytterligare tajta till försvarsbiten så kanske laget "vågar vinna". I detta scenario räknar jag förstås bort Perra/Clabbe också.
Det är dock tråkigt att inte något gjorts redan då många människor sett det föreningen verkat blunda för.

Däremot är det inte över förrän den feta damen...

Edit: för er som inte känner till mig så är mitt inlägg postat som ett spekulativt sådant.

ÖstrandsNisse: Ja du är ju en "spekulationens mästare" :)

Not.

Jag tror Christer Glenning och Leif "loket" Ohlsson blir våra nya tränare. Är helt inne på den konstellationen.

haggen:

Men lugn nu.

"Bästa spelaren som spelat i Timrå i modern tid"

Kan förstå att han tillhör toppskiktet men långt ifrån den bäste. Han ser ju ut att vara dubbelt så bra också med tanke på dom mediokra medspelarna han har.

fredriko74: Gleening vore nog en högoddsare eftersom han gick bort för typ 20 år sedan....men vem vet. Det händer mer där ändå än med Perra....

The great one: En viss Zetterberg i början 2000 tal var ju helt ok också.

Timrå Icon: Glenning var en härlig typ. Minns när han lyckades trycka in sig i en Nissan Micra. Det var en jävla bedrift tycker jag. Har en svag minnesbild över att han brummade lite över bristande komfort i den kärran ;)

Timrå Icon: Då tror jag Bengt Magnusson o Loket tar över om några dagar. =)

Ska vara rökridåer från omklädningsrummet in till båset.

The great one: Vad är modern tid då?

Den där nr 40 i Red wings var ju ganska skaplig när han lirade här. Räknas han inom ramen för normal tid? Kipprusoff och Kapanen är ju två dugliga spelare också. wandell och Lehtonen gjorde det också bra. Hahl och Pyrret hade ju ganska skön magi tillsammans. För att inte tala om Krykov, Carlsson & Nordgren när det begav sig.

Så; vilka av dom där har företrätt Timrå i modern tid?

Vampola hör definitivt dit också. Men bäst? Svårt att säga. Hade ju varit roligt att se hur han varit med dugliga kedjekamrater och ett stabilt försvar. Precis exakt så där Timrå var för ett par säsonger sedan - ett givet topp 8-lag. Då hade det varit intressant att se honom.

fredriko74:
Christer Glenning är väl död? Det kanske Perra är också i en annan bemärkelse...

Kattgubben: Ja var det inte då hans fru tyckte Micran borde vara klassad som ryggsäck då han tog på sig bilbältet? Hahaha

Kerstin_k:

Du kanske ska ha riktat din fråga till haggen istället för mig.

Kerstin_k:

Jag kan ta den;)

Det är det jag menar, hur bra kan inte Vampola vara med en bra omgivning?

Alla du rabblar upp hade ju rätt bra medspelare också, i år finns det inte så många bra medspelare.

Vampola är komplett och där gjorde Linkan det bra som fick honom hit.

Som någon tidning skrev, ungefär:

Hade Vampola spelat i ett bättre lag hade han varit solklart bästa spelaren och poängkungen i Elitserien i år.

The great one: lite om sebbe och linkan berättar om nya möjligheter och öppningar för nyförvärv. öppningar för sebbe och caslava? vore mumma i allafall.

Johnny Bravo:

Timrå kan glömma Koivisto också. Valet föll på Luleå.

Woody:
Just det, länken: mobil.aftonbladet.se/a/www/13889718

Woody: Det går bra nu. Not.

Johnny Bravo: Vi får nog försöka lura hit nån spelare som är lyckligt ovetande om Timrås nuvarande tillstånd och placering i tabellen. Koivistu är väl inte så sugen på att spela kvalserien till våren kan hända.

Redigerad kommentar

Kattgubben: Nä varumärket o klubbmärket Timrå IK är rejält nerpissat o nerskitet nu.

Johnny Bravo: Tråkigt nog. Vi får nog räkna med att det tar längre tid att bygga upp det igen än vad det tog att rasera det. Det brukar ju vara så... men vi får väl se sparkandet av Linkan som ett nytt avstamp.

Kattgubben: Ja även om jag tycker att man började i fel ände.

Johnny Bravo: Ja, med nuvarande ledning gick det nog tyvärr inte att både bli av med Linkan och Perra.

« · 1415793 · »