1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608890 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: Ja du är ju en "spekulationens mästare" :)

Not.

Jag tror Christer Glenning och Leif "loket" Ohlsson blir våra nya tränare. Är helt inne på den konstellationen.

haggen:

Men lugn nu.

"Bästa spelaren som spelat i Timrå i modern tid"

Kan förstå att han tillhör toppskiktet men långt ifrån den bäste. Han ser ju ut att vara dubbelt så bra också med tanke på dom mediokra medspelarna han har.

fredriko74: Gleening vore nog en högoddsare eftersom han gick bort för typ 20 år sedan....men vem vet. Det händer mer där ändå än med Perra....

The great one: En viss Zetterberg i början 2000 tal var ju helt ok också.

Timrå Icon: Glenning var en härlig typ. Minns när han lyckades trycka in sig i en Nissan Micra. Det var en jävla bedrift tycker jag. Har en svag minnesbild över att han brummade lite över bristande komfort i den kärran ;)

Timrå Icon: Då tror jag Bengt Magnusson o Loket tar över om några dagar. =)

Ska vara rökridåer från omklädningsrummet in till båset.

The great one: Vad är modern tid då?

Den där nr 40 i Red wings var ju ganska skaplig när han lirade här. Räknas han inom ramen för normal tid? Kipprusoff och Kapanen är ju två dugliga spelare också. wandell och Lehtonen gjorde det också bra. Hahl och Pyrret hade ju ganska skön magi tillsammans. För att inte tala om Krykov, Carlsson & Nordgren när det begav sig.

Så; vilka av dom där har företrätt Timrå i modern tid?

Vampola hör definitivt dit också. Men bäst? Svårt att säga. Hade ju varit roligt att se hur han varit med dugliga kedjekamrater och ett stabilt försvar. Precis exakt så där Timrå var för ett par säsonger sedan - ett givet topp 8-lag. Då hade det varit intressant att se honom.

fredriko74:
Christer Glenning är väl död? Det kanske Perra är också i en annan bemärkelse...

Kattgubben: Ja var det inte då hans fru tyckte Micran borde vara klassad som ryggsäck då han tog på sig bilbältet? Hahaha

Kerstin_k:

Du kanske ska ha riktat din fråga till haggen istället för mig.

Kerstin_k:

Jag kan ta den;)

Det är det jag menar, hur bra kan inte Vampola vara med en bra omgivning?

Alla du rabblar upp hade ju rätt bra medspelare också, i år finns det inte så många bra medspelare.

Vampola är komplett och där gjorde Linkan det bra som fick honom hit.

Som någon tidning skrev, ungefär:

Hade Vampola spelat i ett bättre lag hade han varit solklart bästa spelaren och poängkungen i Elitserien i år.

The great one: lite om sebbe och linkan berättar om nya möjligheter och öppningar för nyförvärv. öppningar för sebbe och caslava? vore mumma i allafall.

Johnny Bravo:

Timrå kan glömma Koivisto också. Valet föll på Luleå.

Woody:
Just det, länken: mobil.aftonbladet.se/a/www/13889718

Woody: Det går bra nu. Not.

Johnny Bravo: Vi får nog försöka lura hit nån spelare som är lyckligt ovetande om Timrås nuvarande tillstånd och placering i tabellen. Koivistu är väl inte så sugen på att spela kvalserien till våren kan hända.

Redigerad kommentar

Kattgubben: Nä varumärket o klubbmärket Timrå IK är rejält nerpissat o nerskitet nu.

Johnny Bravo: Tråkigt nog. Vi får nog räkna med att det tar längre tid att bygga upp det igen än vad det tog att rasera det. Det brukar ju vara så... men vi får väl se sparkandet av Linkan som ett nytt avstamp.

Kattgubben: Ja även om jag tycker att man började i fel ände.

Johnny Bravo: Ja, med nuvarande ledning gick det nog tyvärr inte att både bli av med Linkan och Perra.

Kattgubben: Ska bli intressant att se vad Nubben skakar fram.

Nu har det gått 2,5 dagar sedan sista matchen in i uppehållet, och än så länge är det sten dött.

Hoppas verkligen att det börjar hända saker snart.

Bara inte Vampola försvinner.

Dags för nyförvärv/tränarbyte!!!

Det måste in en ny röst i båset för även om Perra byter spelsystem och försöker vara kreativ, tänker spelarna, att allt han sagt tidigare har inte fungerat vad talar för att detta fungerar och man börjar köra sitt eget race igen och laget spelar på individnivå istället för som lag.

För tränarbyte JA!

lungan: Enligt superfalle så är vampola så gott som klar för Frölunda..
Om det är så, då lägger jag ner ishockeyn !!!
Men enligt källan så var båda parter överens, vampen och Frölunda. Den som isåfall skulle ta vampolas plats är R. Hahl..

Är det någon fler som känner till detta?

diffe: Mysigt att droppa det där och sen logga ut... Jag pissar på mig.

diffe: fy fan vilket nerköp en sådan affär skulle vara för timrå.

diffe: Men herregud, nu smög sig dödsångesten på.... Finns det något underlag för detta utöver en persons rykte?

diffe: Låter skönt sjukt. Inget runt Timrå IK förvånar mig längre. Säger TJ att vi ska sätta upp pjäsen Värmläningarna eller Röda rummet i E. ON för att locka publik i väntan på KS, då nickar jag bara och lirar vidare på läppen.

diffe: Assisterande kapten i Jokerit och 11 pinnar på 18 matcher. Varför skulle han vilja spela i Timrå under Mr Livsgnista?

Nubben, på frågan hur det blir med Pierre Hedin:

- Han började bra, sen har han haft det tyngre. Men Pierre hade inte kunnat träna ordentligt innan heller. Han var ändå Södertäljes bästa back i fjol och jag tror det finns mer att hämta där. Jag tror att han och Antti Halonen kan bli ett riktigt bra backpar och är intresserad av att titta på en förlängning.

pefr: Håller med. Jag kan dock tänka mig att man i Timrå tänker igenom vad som är viktigast just nu. Kanske anser man att det är viktigare att få ordning på defensiven just nu för att klara sig kvar i serien.

Då ser man möjligheten att släppa Vampola för en bra peng, och kan plocka in en två-vägs center i Hahl, kanske öppnar det även för en riktigt bra back/målvakt utöver Hahl, om ryktet skulle stämma.

Jag personligen tycker inte att det är ett optimalt sätt att lösa situationen på. Blir spännande att se hur mycket sanning det ligger i detta rykte.

pefr: ja men timrå får mer pengar till att värva någon annan säkerligen

Jensen_12: Så det är bättre att vi förlorar med 0-1 än 5-6 då menar då? Med Vampola vinner vi knappt, utan kommer vi inte att vinna alls.

Det är åt helvete, men jag är nog inne på Frellas linje.

stoff: Ja och? Har du sett Vampola spela?

Ambroo: Alltså, jag personligen vill bara att vi ska vinna, hur vi gör det är strunt samma för mig. Det verkar dock som att Timrå IK vill försöka styra upp defensiven och hoppas på slumpmål framåt och vinna med 2-1, 1-0 osv.

Ambroo: ja i alla matcher, timrå vore inget utan han men nått måste ju hända, skulle hellre skicka iväg picken, han är ju bara slö som en gris och glider omkring och tjänar pengar

Jensen_12: Men frågan är ju om vi verkligen kommer få en "bra peng" för Vampola om han går till Frölunda. Det betvivlar jag. Vi måste sälja han till KHL isåfall + att vi slipper se han göra 2 mål och 3 assist nästa gång vi möter FHC :-/

Jensen_12: Ja och det kan jag ju säga att 2-1 och 1-0 vinster kan vi glömma med dagens målvakter.

Berglund: Det är klart att det inte är optimalt att sälja till en Elitseriekonkurrent, det förstår väl vem som helst.

Sen när du nämner målvakterna så är dom såklart inte jättebra, men dom får inte någon vidare bra hjälp av försvaret i alla lägen heller.

Jensen_12: Backarna kan ju inte gärna knuffa Riddarn i rätt position.

Ambroo: Kan och kan kan dom väl, fast dom får gärna börja med att ligga i rätt position själva.

Jag kan inte tänka mig att Timrå kommer sälja Vampen. Tror det är ogrundade rykten.

Patrick Polly: Jag har kollat med ursprungskällan hos oss på WWS. Den är trovärdig som fan. Och den källan som gav oss infot om värvningen av  Pierre Johnson innan det blev känt.

Men bara för det var rätt den gången behöver det ju inte per automatik innebära att det stämmer den här gången.

Gör man sig av med Vampola... Då ger jag CE o TJ en fetsmäll på kulorna i korridoren på Eon. Det är sant det!

Pikken el. Murley: Ja.

Vampola: FET NEJ.

Dragan 2k: Vi byter om vi får Pyrret. Kanske.

Hör med superfalle, jag har varit i utlandet så jag är ej så uppdaterad.. Såg att det stod lite om det på Wild west support .

Patrick Polly: Tyvärr,inget är omöjligt i denna för tillfället nergågna förening,att sälja Vampola är samma som allsvenskan här kommer vi Vampola är i mitt tycke en av dom fem bästa spelarna i elitserien tacka faan att vi inte kan skicka iväg honom,jag tror att "Perra" och nämde Vampola ej drar jämt paralell med Corso.

bobrov: Offra Vampola för Perra??????

#¤!"#¤¤#¤#"¤¤*^*^idioter!

Perra måste ligga sked med ledningen.
Kan se dom på kontoret drickandes te, skratta o dansa till "Jag vill vara din Margareta".

Man vill ju spy för mindre.

bobrov: Timrås åtgärdsplan
1 sparka sportchefen
2 göra sig av med den bästa spelaren.
3 förläng med Pierre Hedin
4 behåll Perra
5 hoppas på att sebbe kommer hem.
6 avvakta , avvakta och avvakta på en ny forward.

Ja det egna kapitalet som Timrå hade för 2 år sen, det har verkligen förvaltats väl. Tack Linkan för alla kanon värvningar och kicken av Corso mm, mm , mm
Hoppas inte det är nått psykfall som gör som Mijailović..

« · 1422731 · »