Nu har det gått 2,5 dagar sedan sista matchen in i uppehållet, och än så länge är det sten dött.
Hoppas verkligen att det börjar hända saker snart.
Bara inte Vampola försvinner.
Dags för nyförvärv/tränarbyte!!!
Det måste in en ny röst i båset för även om Perra byter spelsystem och försöker vara kreativ, tänker spelarna, att allt han sagt tidigare har inte fungerat vad talar för att detta fungerar och man börjar köra sitt eget race igen och laget spelar på individnivå istället för som lag.
lungan: Enligt superfalle så är vampola så gott som klar för Frölunda.. Om det är så, då lägger jag ner ishockeyn !!! Men enligt källan så var båda parter överens, vampen och Frölunda. Den som isåfall skulle ta vampolas plats är R. Hahl..
diffe: Låter skönt sjukt. Inget runt Timrå IK förvånar mig längre. Säger TJ att vi ska sätta upp pjäsen Värmläningarna eller Röda rummet i E. ON för att locka publik i väntan på KS, då nickar jag bara och lirar vidare på läppen.
- Han började bra, sen har han haft det tyngre. Men Pierre hade inte kunnat träna ordentligt innan heller. Han var ändå Södertäljes bästa back i fjol och jag tror det finns mer att hämta där. Jag tror att han och Antti Halonen kan bli ett riktigt bra backpar och är intresserad av att titta på en förlängning.
pefr: Håller med. Jag kan dock tänka mig att man i Timrå tänker igenom vad som är viktigast just nu. Kanske anser man att det är viktigare att få ordning på defensiven just nu för att klara sig kvar i serien.
Då ser man möjligheten att släppa Vampola för en bra peng, och kan plocka in en två-vägs center i Hahl, kanske öppnar det även för en riktigt bra back/målvakt utöver Hahl, om ryktet skulle stämma.
Jag personligen tycker inte att det är ett optimalt sätt att lösa situationen på. Blir spännande att se hur mycket sanning det ligger i detta rykte.
Ambroo: Alltså, jag personligen vill bara att vi ska vinna, hur vi gör det är strunt samma för mig. Det verkar dock som att Timrå IK vill försöka styra upp defensiven och hoppas på slumpmål framåt och vinna med 2-1, 1-0 osv.
Ambroo: ja i alla matcher, timrå vore inget utan han men nått måste ju hända, skulle hellre skicka iväg picken, han är ju bara slö som en gris och glider omkring och tjänar pengar
Jensen_12: Men frågan är ju om vi verkligen kommer få en "bra peng" för Vampola om han går till Frölunda. Det betvivlar jag. Vi måste sälja han till KHL isåfall + att vi slipper se han göra 2 mål och 3 assist nästa gång vi möter FHC :-/
Patrick Polly: Jag har kollat med ursprungskällan hos oss på WWS. Den är trovärdig som fan. Och den källan som gav oss infot om värvningen av Pierre Johnson innan det blev känt.
Men bara för det var rätt den gången behöver det ju inte per automatik innebära att det stämmer den här gången.
Patrick Polly: Tyvärr,inget är omöjligt i denna för tillfället nergågna förening,att sälja Vampola är samma som allsvenskan här kommer vi Vampola är i mitt tycke en av dom fem bästa spelarna i elitserien tacka faan att vi inte kan skicka iväg honom,jag tror att "Perra" och nämde Vampola ej drar jämt paralell med Corso.
bobrov: Timrås åtgärdsplan 1 sparka sportchefen 2 göra sig av med den bästa spelaren. 3 förläng med Pierre Hedin 4 behåll Perra 5 hoppas på att sebbe kommer hem. 6 avvakta , avvakta och avvakta på en ny forward.
Ja det egna kapitalet som Timrå hade för 2 år sen, det har verkligen förvaltats väl. Tack Linkan för alla kanon värvningar och kicken av Corso mm, mm , mm Hoppas inte det är nått psykfall som gör som Mijailović..
Hahl Bundy: Är det sant att man tänker så, ja, då är det fan ondskefulla krafter som verkar inifrån som vill förgöra Timrå. Nåt annat kan det väl rimligtvis inte vara?!
Hahl Bundy: Ja de är inkompetents i hela ledet.. Om detta sker kommer jag göra allt i min makt för att hänga ut ansvariga och skamma dom. Jag undrar på vilket problem är det en lösning i att Timrå ligger sist, om vampola säljs????
diffe: Det enda som mMÖJLIGTVIS kunde ursäkta en försäljning av Vampola är väl om vi annars skulle hinna gå i konkurs och tappa elitlicensen innan säsongen var över.
Jag undrar hur man kan värva vampola och INTE få in 8:e och sista backen men ENDÅ lyckas med bedriften att inte ha råd med Vampola, hur fan tänkte man där isf, han skulle aldrig ha kommit hit från första början isf. Detta slår ju bara hårdare. Hur fan kan man missräkna så jävla galet om detta stämmer.
Blizzard: Jag vill minnas att jag läste någonstans, kanske Jimmys blogg, att Linkan fick budgeten strypt när han höll på att värva, och kanske redan signat Vampola vid det tillfället, och backen hade man då inte råd med.
Hade budgeten varit oförändrad kanske vi haft den där backen idag.
Inte säker på vart jag läst det, och kan ha läst fel.
diffe: Ingen aning. De är ju inte världsbäst att kommunicera med oss fans där uppe i elfenbenstornet. Transparensen är noll ungefär. Frustrerande som fan är det iaf.
Dragan 2k: En anledning att sälja Vampen skulle kunna vara att han vill bort själv. Då brukar det vara svårt att argumentera mot. Men han sa så sent som förra veckan att han hade ett kontrakt och skulle fullfölja det. Men vad skulle han säga....
Kattgubben: Ja och att som ledningen se Nubben som enda lösningen ur det här är lite orättvist mot honom kan man tycka. Det är som att skaffa sig en syndabock till. Han som egentligen inte ville vara sc ens. I och för sig tror jag han grejar det.
Timrå Icon: Där träffade du rätt,Vampola drar troligtvis inte jämt med muntergöken Perra därför vill han bort självmant har dom sparkat perra och behållt Linkan tror jag ej att han lämnat självmant då har han stannat om han fått en lekkamrat som kan spela hockey,typ brendl.
Kattgubben: Vi kan ju hoppas att det tror de köpt en annan Johan Andersson. Fast det kanske inte är så mycket lättare att sälja honom heller då jag tänker efter
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer