1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600090 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
putte_patte87: Alla Forwards bättre än lauman ylven? Vilka då Murley ? Hagos ? nä fy satan vi har inte en jävla Forward som vet kan spela fysisk hockey. Är så trött att se dessa mjuka små lätta åka i isen gång på gång när det är fysiskt spel. Måste vara den minsta svagaste forwards truppen i elitseriens historia. Undrar om pikken fick alla värvningspengar ingnting förvånar längre. Inte ett jävla ord från kärrinen T johansson mormor C ericksson ni PISSAR på sponsorer supportrar men sanningen ska fram till slut.

Timrå Icon:Ja visst är det? Vad tycker Per Styf? :-)

Var inte Carl S den "lojala ungdoms-MIFaren" när han stannade kvar?

Money Rules!Always.

zigge: Nu vet vi varför Calle var så lojal

Modano: Du är för stor för det svenska alfabetet, Bilden man ser är en höna som försöker skita som en elefant... Typ.

Såg att man brytit kontraktet med Pikkarainen, någon som vet hur det blir med lönebiten? 

Timrå Icon: Så han hade 125k i månaden i pensionspengar, inte så illa undra just hur mkt vissa Elitseriespelare lägger undan på det sättet? Inte så konstigt det handlade om miljoner för Timrå när dom var efter med pensionsdelen av lönerna.

dr-nix: Hör med Modoiterna, dom vet.

Knylan: :P

Berglund: Vi är ju inte stämda än...eller? :)

Calle Söderberg har ju sitt hjärta i Mif,sa han ju häromdagen.

Ha ha ha.

Hahl Bundy:

den man älskar den agar man brukar det ju heta! :)

Smokey: Ja inavel språk går alltid hem kul och fdriva lite lhing så där ja ring polsen nu haaaaaaaaaaaaa eller var de polis det var må höre me de norske i . Lite skit i fejan din kan du be någon hjälpa dig med bjhgffdtjhf gråt ut nu kvykllpe

zigge:Läste att 4 backar hos skulle vara borta imorgon,hur gör ni sms:ar ni 4 nya?

Modano: Har någon sagt till dej någon gång att du har ett enormt osammanhängande tanke mönster ? Träna på att focusera på en sak i taget . De är lättare . Skapar mindre förvirring och sliter inte så mycket på psyket

superfalle: hahaha +1

Modano: Jo vi må ha den klenaste truppen i hela serien. Men min tanke var mer att näste spelare som kommer, förhoppningsvis kan producera en poängeller två, förväntar mig ingen superstjärna, men Lauman är tyvärr inte den spelaren.... Tro mig. måhända då att han skulle vara riktigt riktigt billig och själv är villig att bara vara en brunkare i 4:e kedjan. för mer är han inte. han har ju inte gjort en enda poäng i år för den delen heller. Vad säger att han kommer göra någon poäng i timrå. grovjobbare har vi redan som sagt. sen att dom är klena är en annan femma :)

superfalle: Undrar om vi fortfarande betalar hans lön?  

www.timraik.se/artikel/16906/

Modano: Sluta skriv som att du nyss hittat hit från Libyen.

Hur fan kan någon ens förstå hur du pratar? Eller är du döv som skriver tecken stavelser?

Jag hade nämligen en bekant som var döv, När han skulle förklara att han tjuvtittat i tjejernas omklädningsrum så skrev han att han "tittat tjuv"

diffe:precis . jaha. för oss icke finskspråkiga . 

Berglund: Ja det är helt jädra sjuka pengar som de fanimej ALDRIG i helsike är värda!

superfalle: Rykte i måndags om att Halonen skulle vara klar för Kalpa till nästa säsong, något som Kapanen dementerade.

Kostiainen: Ta det lugnt. Sist jag kommenterade Modanos språk så blev det ett jävla liv.

Från Maria Nordströms twitter:

"Om någon undrar. Som väntat - varken Nagy eller Laumann Ylven på G till TIK. "Inte aktuella i nuläget", säger Kent Norberg."

Samt:

"Däremot hade Nubben en back på G, men drog sig ur efter att kollat lite mer i går kväll. Stämde spelmässigt, men inte karaktären"

Redigerad kommentar

Knylan: Där har vi skillnaden mellan Linkan och Nubben. Linkan hade inte dragit sig ur.

Knylan: Det går en film på 4:an nu om Nubbens försök att få hit en klassback ;-)

Timrå Icon: och tio i ett inatt på 5:an är de dags för Kolan.

Timrå Icon: Ha ha jag ser på Intolerable Cruelty den passar oxå bra.

Blizzard: HA HA HA HA HAAAA!!!! 100+ (både till dig och på Kolan)

KORITFW: ja allvarligt så är de. "Stämde spelmässigt, men inte karaktären"

De är väl just därför jag blir irriterad på folk som säger "men du gillade värvningen från början så du kan inte klaga på linkan"
Jo det kan jag för jag gillade spelare spelmässigt, men det är bara linkan som kan ta reda på karaktären, ex Hirso, Jokela, Kolan etc etc.

Nubben fattar verkligen vad han håller på med.

Blizzard: Karaktärsscouting is da shit för oss!
Det fattade aldrig Linkan att man varken kunde sköta från Thailand eller bakom spegeln

Nåväl, vi vet ju inte riktigt än vad Nubbens fenomenala känsla för "karaktärsscoutning" utmynnar i. Än så länge ingenting.

Knylan: Jonte, Pärssinen (när han var topp), Hahl, Pyörälä, Manderville, etc etc. Jag litar på nubben när han letar karatär.

Knylan: Han kanske frågade: Skulle du offra din mjälte för att göra mål? och fick ett nej till svar?

Hahl Bundy: Foppa hade sagt "hell yeaaaah"....men bara av ren okunskap ;-)

"Det komiska var att jag inte visste vad spleen (mjälte på engelska) var. Det hade jag ingen aning om så jag bara ”ta bort den, det spelar inte så stor roll”.

Redigerad kommentar

Knylan: Äsch, till och med jag har fattat att allt Nubben gör är rätt och allt Linkan gjorde var fel, även om det skulle ha varit rätt. Den store ledaren har alltid rätt

Paddan: Precis, det är det förhållningssättet som på något sätt gnager. Det blir lite barnsligt.

Paddan: Där har du förstås helt rätt. Hell Macke Naslund!!!

Dream Team: Jo, för att inte allt ljus ska falla på oss i den vanliga pöbeln så har han låtit tona fönstren till vip-logen.,, och för att Linkan inte kunde sluta att fråga om han fick låna Mackes sollampa. Fast det var ju bara den vanliga solen som lyste över Vår Upphöjde Ledare. Likt Kim Jong Il ska han imorgon ut på vägledningsresa och peka på lite olika saker, som ett gäng strykpojkar och en lunch.

Blizzard: kl 23:00 på sjuan = pikkarainen...

kl 02:00 på 4an = Thörnbergs biografi

söder över: 23.50 på 4:an handlar det om Skröder.....

Timrå Icon: Jaha jag trodde det var kl.04.20?

Hahl Bundy: Haha! Ja eller 01.10 på 3:an :-)

Fast jag kom just på att den kan handla om mig imorgon vid den här tiden också :-(

Redigerad kommentar

Timrå Icon: och Linkan har bytt reseort.

Blizzard: Tänkte på precis samma!!

Timrå Icon: man kanske skulla ta oh kika....ur rent forskningssyfte ;-) måste ju hur det gått för Linkan ;)

Blizzard: Ja precis. Se hur han har det där i Rio. Kolla om han hittar någon ny murra :-)

Timrå Icon: HAHAHA där fick du till de ;-)

Blizzard: Ja så han inte köper på sig något skit. Vad är det amerikanerna säger; No strings attatched he he

Timrå Icon: En sak kan vi vara säker på. De spelare som ansluter under Nubbens regi är mer välscoutad och är lite mer 'det-finns-en-tanke-bakom-värvningen'. Jag vet att Norberg haft både en tjeck och en slovak med mycket goda meriter under sin radar som han sagt nej till. Just på grund av att det är fel typ av spelare, sannolikt då inför en kvalserie. Han söker hårt jobbande spelare som får andra med sig med sitt slit. Sannolikt inga stjärnspelare utan hårt arbetande karaktärer som ger energi till truppen. Där tror jag han är stenrätt ute. Det finns en hel del spelare i den här truppen som fortfarande är i en utvecklingsfas som behöver energispelare för att ta steget fullt ut.
Vidare är det klockrent att ta in Ante som headcoach tills vidare. Nu kommer minsann Friberg få sin chans och inte sättas längst ut på högersidan tillsammans med Pikken om han inte lyckas en match. Detsamma gäller Boyce och vi får säkert se ytterligare någon ungtupp, förutom lånet från Skellefteå, som får chansen.

Vi lär heller inte få ser en Hagos underprestera men tillåts spela till fan avlöser, vi lär få se Bremberg spela 1.30 i PP och vi lär se bättre komponerade femmor överlag. Ante har blicken för spelet, han ser vad som är bäst för stunden. En gåva Per-Erik inte berikats med.
Per-Erik ska jobba med spelare som redan vet hur man spelar hockey och gör det bäst med god laganda och sammanhållning, I N T E i ett lag där det flesta behöver styras med smartness och någon som vet hur hockey ska spelas.

Nej jag tror detta blir bra, eller bättre. Någon lugnade mig idag och sa att kvalserien inte var något att oroa sig för. Lag som Örebro, Bofors och Västerås har inte i närheten av samma lag som det Timrå har. Får man ihop individerna, får man spelarna att fungera som ett lag finns inget att oroa sig för. Och den här killen sa så mycket klokt att han övertalade mig. Jag tror banne mig att han har rätt, dessutom har han bra koll på både elitserien och allsvenskan.

Det finns nog ett litet hopp ändå. Trots allt, liksom, dårå, bara.

Redigerad kommentar

« · 1454140 · »