1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606704 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
fredriko74:en back till tror jag på det behövs

pudding: Ja, man får avvakta och se. Isåfall Styfen som gör comeback. 

fredriko74:jo det tror jag på billig och bättre än flera av tiks backar

Jahapp, dags att arkivera den här då. Någon som vill sammanfatta?

Äh, skit i det...

T T: Enl AB så kostade det Växjö nära på en halv miljon att lösa Netik från Lev. Plus lönen då. Förståeligt att vi inte hade råd...

Frella: Jag såg AIK-Växjö på plats igår. Netik såg ut som en sämre Saviano. Slog en bedrövlig straff också. Klent byggd och jag vet inte om man såg skymten av den "fantastiska skridskoåkning" som han besitter enligt hans EP-sida.

Vi får se på torssdag vad ni har att komma med mot Brynäs. Säkert en jättechans för er att knipa en trea då Brynäs lär gå på tomgång.

arnio: Ja vi tikare är SÅ spända inför den matchen! Undrar just hur många bussar vi kommer med? Ska nog ta en rövare så här i elfte timmen och ringa och höra om det finns plats på nån av dem....

mikenomad:

Nubben var med och högg på "Nitty".

Bissett_19: Läs Dagbladet du också...

Ambroo:

Förlåt maestro.

Bissett_19: Så lite så, gubben.

Bissett_19: stavade fel gjorde han också...

Bissett_19: Kanske det bästa Nubben gjort!!! Tänk att han högg på honom. Det var bra.

Smokey: Ja, intentionen var god. Man är så svältfödd nu att bara den vetskapen, att det ändå funnits nån form av ambition i den högre skolan, skänker viss tillfredsställelse.

mikenomad: Håller med här i min feberfrossa. Tänk om han kunnat lägga bud på en 40 år yngre Bobby Hull! Då hade vi fått ännu fetare rubriker.

mikenomad: Det kommer ta lång tid innan jag lyckas smälta hur USELT vi har värvat inför Kvalserien. Inte ens ett säkrat kontrakt få mig på andra tankar.
Det är fan skandal.

mikenomad:

Jag är glad att det inte blev något. Tänk om han hade tokfloppat i KS. Jag kan till och med se rubriken framför mig "Nittyleaks".

hubbenorlen: Ja visst fan är de svårt att fatta . Djävligt konstiga värvningar . Jag väljer dock att lita på nubben . Annars skulle jag få en psykos och självdö . Han kanske vet nåt som inte vi vet . Hur man får en bil att rulla utan motor tex

superfalle: Det gjorde jag också. Men det finns ju inget att veta som vi inte redan vet. De spelar uselt. Och det finns ingen målskytt.
Det enda som räddar oss nu är att målvakterna och backarna generellt är sämre i Allsvenskan.

Knylan: Utan tvekan tar jag med mig Växjö ner i KS alla dagar i veckan:

1. De är inte bra på att föra matcher. Det kommer de måsta göra mot avvaktande Allsvenska lag

2. Man får en känsla av att de har satsat allt på ett kort - eller är det så att det växer pengar på träd i Växjö?

3. Det är det enda lag som tom vi spelat ut fullständigt två gånger. Låt vara att de den ena gången haft match dagen innan.

Har bara en känsla av att de har ruggigt mycket att förlora....

superfalle: En högst personlig gissning är att flera av de agenter som företräder ett antal spelare har gått på några minor och inte har Timrå IK högst upp påntopplistan för sina spelare. Att spelaren ska trivas i nära relation till att rätt ersättning kommer i rätt tid är nog viktiga parametrar för såväl agenten som den enskilde spelaren. Här tror jag att förtroendekapitalet är rejält naggat i kanten.
Jag är rätt säker på att Nubben erbjöd ett antal skickliga spelare ett kontraktsförslag men att den osäkerhet som tycks råda i föreningen skrämde agenter som i stället valde en tryggare miljö för sin/sina spelare.

lincoln: Kan hålla med till en del. Dock inte sista meningen...känns som att de är det lag som har minst att förlora. Jag menar LHC, DIF, Modo...DÄR snackar vi lag som har mycket att förlora!

mikenomad: Ambitioner gillas, men man får ju förstå att vi inte har nåt vidare gynnsamt läge att kunna locka till oss spelare i den klassen. Men det ger som ni säger en viss form av skön magkänsla att man ändå var där och nosade litegrann. Att detta sedan inte är värt ett skit när det vankas kval ger en annan magkänsla. Den som berättar sanningen, den som beskriver hur frima Knoll och Tott på bästa wermlandsvis tilläts omintetgöra våra chanser redan innan säsongen hade börjat. Rykten berättar att Timo Pärssinen sagt att spelarna efter vissa träningar inte ens varit svettiga. How low can you go, liksom?! Sedan skärmmer det faktiskt att Nubben trodde på Perraz. Varför väntade han annars ut dom och lät dom avgöra när det var nog?

mikenomad: Jo - förvisso. Men med Växjö känns det lite "All In"... Tom värre än när Simmons went space age med Mora över en natt och värvade Hossa etc....

KLart att de etablerade har mycet att förlora, men jag menar just det här huruvida de skall bli en one hit wonder eller etablera sig.

Äh..eller nått

lincoln: Fast Mora klara sig ju på det, dom vart kvar 4 år och tog sig till slutspel i 2 år efter. Haha kollar deras uppställning från då nu.

Marian Hossa

Marcel Hossa

Danny Cleary

Shawn Horcoff

Ladislav Nagy

Man får halvstånd bara av att läsa namnen.

lincoln: Jodå...förstår hur du tänker. Men om vi tänker att vi ska ha med oss lag som kan darra pga mkt att förlora så tror jag vi vill ha med någon av de etablerade. Frågar du mig så helst LHC eller DIF isf. Inte Modo! Men annars är jag med dig...Växjö är det lag jag skulle välja om jag kunde. Jag har dessutom hävdat sedan i höstas att jag tror att de får kvala. Tänker inte ändra mig nu...

Berglund: Själv trallar jag till namn som Hagos, Motin, Granath, Muttan och Brempan. Kan vara därför det aldrig går...eller står.
Ja jävlar.

mikenomad:Ett annat sätt att se det är att man vill ha ett så jävla bra lag som möjligt från ES till KS, så att de tar tre poäng från alla allsvenska utmanare, vilket i såna fall banar väg för Timrå att ta silvret i lilla SM. :)

Det suger att vara Timråit.

Hahl Bundy: idag tar kissarna poäng

stoff: Vem bryr sig?

Kattgubben: Jo...jag har faktiskt tänkt lite så också...:)

ÖstrandsNisse: Inte ens Muttan får det att rycka i baguetten...

Hahl Bundy: precis alla UTOM du

stoff: Jo tjena...

lincoln: Vi har ju inte fört en enda match i årets elitserie. Jag är mycket nervös för att vi inte ska klara det i kvalserien heller.

stoff: "Alla"....är det du det?

mikenomad:Hur är det upplägget brukar vara nu igen? Visst brukar första omgången alltid innehålla ett möte mellan lagen från ES?... går returen mitt i serien eller kanske rentav i sista omgången?

hubbenorlen: det är redan klart hur det slutar, vad får man för odds att timrå åker på pisk i alla matcherna? ja lägger en årslön om man får över 2 gånger på det

Kattgubben: Brukar vara 1:a o sista.

Hahl Bundy:

Tänk om Timrå och MoDo skulle slåss om silvret i omgång 10 av Lilla SM (Ungefär som MoDo och Södertälje gjorde senast). Vilken drabbning det skulle bli!

Bad_Brett: Vet inte om man skulle överleva en sån drabbning.
Antingen doge man av nervositet el. så dog man i hjärtattack av glädjeruset att klara sig kvar el. så sörjer man ihjäl sig efter en bitter förlust.

mikenomad: Håller med, Växjö ska följa oss till KS, när främlingslegionen inser att det inte blir det där roliga slutspelet utan istället kuska runt till Karlskoga, Västerås etc så vill de nog bara spela av säsongen och sedan dra hem igen.

Bad_Brett: Jag kan ärligt talat inte tänka mig en bättre avslutning på den här säsongen än om vi snuvade Modo på elitserieplatsen i sista omgången av kvalserien.

hubbenorlen: Ser att våra sponsor pengar är borta på sidan,undrar hur dom blev fördelad på spelarna ?

Det verkar vara öppet hus åt båda håll i Ängelholm ikväll. 4 mål, 2-2, på 8.56.

Det verkar som Nubben uppvaktade Turco också.

Dream Team: shhhhhhhhhhhhhh! vi får inte prata om sundsvall för hahl bundy han bli lite kinkig då den underlige saken

haggen:
"när främlingslegionen inser att det inte blir det där roliga slutspelet utan istället kuska runt till Karlskoga, Västerås etc så vill de nog bara spela av säsongen och sedan dra hem igen."

Då vill jag inte ens tänka tanken hur våra spelare kommer uppträda, våra spelare har ju inte ens visat spelglädje i ES sedan omgång 1....

« · 1462810 · »