1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602903 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Inga problem att hitta det, bara man letar i forumet.

T T: Kan du hitta det yngwie syftar på?

Paddan: Kanske i ena Tjärnqvistarn men i övrigt nej.

Michael90: Mario Kempe vore ett grymt nyförvärv! :)

haggen: Kempe och Norman är mer än välkomna, är lite skeptisk mot Tjärnqvist bröderna, dom lär behöva gå ner extremt i lön för att ta en plats, dom är ju inte på topp direkt.

haggen: Och dessutom en effektiv plånbokstömning.

Kempe, Norman och bröderna Tjärnqvist skulle Nubben försöka locka hit.

Bröderna får lite närmare till hemtrakterna samt att de känner lite folk här i stan, kan vara viktigt så här på ålderns höst.

De skulle dessutom vara perfekt balans till det yngre gardet.   

Hahl Bundy:

Klockrent! :)

yngwie: Är det den här du menar?

T T:

Så var inte de en hemlighet längre.

yngwie: Är det du som är MrMadhawk?

KORITFW:

Dif-forumet tror jag.

yngwie: säg vart, google hittar inget.

Knylan:

Haha, jo precis Mario. Läste det någonstans.

yngwie: Blir han inte kvar i Karlskrona då?

Knylan:  :)

Redigerad kommentar

yngwie: Men sluta nu... 

...tänkte jag instinktivt skriva då jag trodde att du menade Tomas Kempe av någon jävla anledning. Du menar ju Mario. Eller?

Ryktas om att ni är ute efter Kempe.

Känner av någon anledning att det är relevant att länka LHC:s pressmeddelande. Himelfarb, Rahimi, Hjalmarsson och Salmonsson klara.

Hahl Bundy: Jag vet inte.

OM vi ska värva tränare utifrån utseende så går Montén fetbort. Han ser ut som en tonåring.

Ska vi värva tränare som passar Timrå IK's material kommande säsong kan Montén vara helt rätt.

Ska vi värva utifrån meriter är nog Persson bättre.

Ska vi värva utifrån kunnande så vet jag inte om Montén går bort eller inte. Ingen aning om vad han kan och inte kan.

Mest uppkäftigt är det - om vi lyckas nästa sässe - att tränas av Montén eftersom han är ung och oprövad.

Typ så. Gjorde jag det tydligare nu? :@

Edb: Hem till Själevad..

Kerstin_k: Kan du ta det igen? Hur tänker du? :)

Knylan: Det är ju just det - att Montén ser ut som en 16-åring - som gör att jag, i alla fall, inte känner en erektion i antågande när hans namn dras upp som huvudtränare. Fördomsfullt och helt utan förankring i hans kunnande - jo, jag vet. Men sån är jag. Går på känslan. Och den kan man skapa sig utifrån ett utseende.

Men lika lite som jag vill ha honom vill jag ha honom. Skön logik, jag vet. Jag hoppas, och tror, nämligen att han är en bättre tränare sett till materialet vi kommer att ha. Han kommer att tacka ja till uppdraget (om han nu gör det vill säga) och veta med sig att han inte har några gamla merieter att luta sig mot. Han kommer att vara precis lika nederlagstippad som hela Timrå IK kommer att vara. Det tror jag är en fördel som talar för honom. Att, typ, ingen tror på honom. Inte ens vi som är supportrar. Precis så kommer ju laget Timrå IK också att vara. Nederlagstippad så in åt helvete. Då tror jag att det passar bättre med en coach på samma nivå.

Har hört att han har varit duktig tränare på J20-nivå och det kan ju vara nog så meriterande. Speciellt eftersom Nubben kommer att go nuts på unga spelare.

Jag blir egentligen nöjd med vilken tränare som helst bara Karlsson blir kvar. Men visst känns Montén fräschare än Persson och framför allt - om det skulle gå vägen nästa säsong - ett större fuck off till etablisimanget!

Äh, va fan. Jag vet inte. Montén kanske känns bättre ändå när jag tänker på det.

Edb: håller med! skulle inte sitta fel:)

Tycker det är dax för Nordgren och komma hem nu!!

hubbenorlen: Indeed

Knylan: Jag tror att vi har blivit skeptiska av naturen efter alla vansinnesvärvningar av Linkan. Ingenting av vad Timrå stod för innan han tillträdde finns ju kvar i dag.
Det är nog det som sitter kvar. Rädslan över fler felbeslut. För vi vet ju alla vid det här laget hur dyrbara såna misstag kan vara.

Peja: Vi får väl se men ett hundår blir det. Blir mycket ungt verkar det som när man hör Nubben snacka

Huvudtränaren blir otrooligt viktig.

Hahl Bundy: Ich verstehe. Håller med de som inte vill ha Montén, Gunnar Persson etc. Timrå kommer (no offense) att vara ett lågbudgetgäng nästa säsong och en stark huvudtränare som kan få ut allt av materialet känns som ett måste. Hoppas ni försöker fynda i Allsvenskan och Norge istället för dammar av nyblivna ES-rejects i år igen.

Peja: Nä jag luras inte av det. Jag har ingen åsikt om honom, vet ingenting.

Svarade bara på vad jag tror det är som gör att många inte vill ha Montén.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Hehe, mitt och Per-Clas äktenskap började trassla redan från början. Man behöver för att ett äktenskap ska fungera någorlunda vara attraherade av varandra, åtminstone i det inledande skedet. 

Beskriver man det hela som "det yngsta laget med den yngsta tränartrion" så måste jag säga att jag blir lite avskräckt också. Någonstans måste vi ha erfarenhet. Men jag säger samtidigt inte att jag prompt vill ha Montén, jag tycker bara att förhållningssättet här i HS-heaven är lite tråkigt. 

Knylan: Gunnar Persson är en duktig ledare. Han har dock under hela sin karriär misslyckats som huvudtränare, men varit fantastiskt uppskattad som assisterande tränare.

Hahl Bundy: Låt dig inte luras av åren i DIF, Montén är ju från Borlänge.

Blizzard: Allt det där förutom "sthlm'are" kan man ju applicera på Gunnar Persson också. 

Även om vi varit en klubb som haft de ekonomiska förutsättningarna att rycka i en tränare i konkurrens med andra klubbar så hade jag fortfarande förespråkat ett nytt namn. Hur många var och ryckte i Tommy Jonsson och Anders Forsberg t.ex? 

Man ska givetvis inte förringa erfarenhet heller. Men jag tror inte att Nubben är så het på Persson egentligen, han känns inte "Nubben". Och nu har vi ju enbart en antydan från Jojo Madhawk att gå på. 

Knylan: Lite kittlande är ju tanken.
Yngsta ES-Laget med yngsta huvudtränaren.

Knylan: Ja du o Perra/Clabbe låg ju sked :)

Var de inte någon som pratade om att Persson var med i omkl rummet efter LIF matchen?

hubbenorlen: Det är ju just det här med att man inte vet vad han står för och det faktum att Nubben rycker i honom som gör honom intressant. Sen så skulle man gärna vilja veta hur man från klubben resonerar kring tränarna. Klart är väl att vi ska ha tre sammanlagt, det behöver ju nödvändigtvis inte handla om Montén/Karlsson/Stridh utan det kan ju vara någon annan variant. Montén kanske inte ens ska vara uttalad förstetränare? 

Lika glad som jag var när Challe/Nygårds presenterades, lika uttråkad var jag när Perra/Clabbe presenterades. Jag vill se något nytt och utmanande. 

Hahl Bundy:AIK skulle väl signa B-Å-G sas det... hehe, så det kan nog bli såväl Persson som Montén för oss.. ja inte båda samtidigt då kanske, men du fattar :)

Redigerad kommentar

Knylan: Jag är väl inne på din linje.

Hahl Bundy: Då är det ju tragiskt, måste jag säga. Då är vi bonnigare än vad som är sunt för den här föreningen. Sen, vafan, stekare? Karln är ju lönnfet och ser ut att vara 16 år gammal. 

Dock kan jag förstå synpunkten, mycket är vunnet om man går hem i fikarummet nere på sågen. Men av det lilla jag sett av Montén så har jag ändå fått ett ganska så ödmjukt intryck. Det är ingen Challe Berglund, även om jag gillade Challe när det begav sig och gör det fortfarande. 

Knylan: han känns på förhand, slätstruken, tråkig, energilös, mallig och är sthlm'are. Skittråkigt namn såhär rakt ut i silly-season stugorna. ass tränare i ES i 5år, och finns det överhuvud taget någon annan ES-klubb än Timrå som ryckt i honom då?

Väldigt brunt över Monten, men kommer han hit hoppas jag att mina känslor är åt helvete fel.

Blizzard: AIK o Vi.

Knylan: Det är nog så enkelt att man inte vill ha en Djurgårdare till. Vet inte heller något om honom och vad han står för. Så det är nog som du säger en ogrundad åsikt, som till största delen bygger på Challebaserade känslor.

Knylan: Montén ogillar nog många för att han är från Djurgården o är välkammad...Stureplanare..typ.

Själv har jag ingen åsikt om killen. Vet ingenting om honom... vilket jag hoppas Timrå IK har mer än väl.

Det är verkligen en tombola det här med tränarnamn. Folk ogillar Montén redan från början, men gillar Gunnar Persson. Vad är det egentligen som ogillas hos Montén? Vad vet vi om den karln överhuvudtaget som kan få många att skapa sig en uppfattning såhär pass tidigt? 

Jag har ingen uppfattning om Montén alls, jag vet på tok för lite om honom. Det jag gillar är att han är ung och trots allt ger ett ganska så sympatiskt intryck. Han kan sitta på väldigt fräscha och nytänkande idéer, samt att han gått vägen via juniorlag och nu varit assisterande i fem år. Han har gjort det han ska för att vara redo för nästa steg. 

Min uppfattning om Gunnar Persson är att jag blir lite sömnig på en gång. Men då är jag åldersfascist när det kommer till tränare för Timrå IK också. Hans erfarenhet väger givetvis väldigt tungt. Men jag ser hellre ett yngre namn. Allt blir så mycket mer oförutsägbart då. Lite roligare. 

Hahl Bundy: Jela Lule... de har ju Kukan i laget

Hahl Bundy:Och då är det ju bara Timrå som är aktuella."

Vi är väl inte enda ES-klubben som har utgående kontrakt på tränaren inför nästa säsong?

Bissett_19: Bäcklin har ju varit ett namn för Timrå tidigare o om Mr Madhawk har uppsnappat nåt så.......

Hahl Bundy:

Gunnar Persson-Mats Bäcklin viskas bli ett par nånstans kommande säsong,men var vete fan.

Redigerad kommentar

Berglund: Jag vill ha nån som heter Roundtree....Mr Roundtree.

www.youtube.com/watch?v=L-LN-uOIIlI

Hahl Bundy: För övrigt så spelar det ingen roll, bara Ante fortsätter att ha ansvar för själva spelet. Och då tror jag att hans filosofi ligger närmare Perssons.

Redigerad kommentar

« · 1490388 · »