1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602910 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Inga problem att hitta det, bara man letar i forumet.

yngwie:Alla som har spelat i Modo är vi intresserad av..konstigt ?!

Jockz: Kempe Ölvestad Holmqvist jo jag tackar ALL IN slutspel klart då.

Kerstin_k: Äschh sluta gnäll på Montén och om det blir han så litar jag på Nubbens omdöme, kan slå väl ut med han som en liten oprövad headcoach, Nubben vet vad han söker och han kan sitt jobb. Sen om det blir Persson kan det säkert oxå bli bra och sen så har vi ju alltid Ante the king!!!

Ang. lediga målvakter i ES så finns ju D.Larsson, A.Andersson och M.Gerber som intressanta namn men personligen hoppas jag mer på nån av Backe, T.Lassila eller L.Tarkki men då under förutsättning att budgeten tillåter att det kostar lite på den posten annars kanske det går att fynda nåt bra i AS.

I AS går det säkert att göra både det ena o det tredje fyndet, se så fint Lule har fyndat där och fått spelare som sedan tagit rejäla steg i deras tröja och blivit landslagsmässiga. Ungefär liknande får väl Timrå bygga nu och med junisar oxå då förstås.

En kille som L.Persson i BIK skulle ju vara ett finfint nyförvärv men frågan är ju om inte han är klar för just Luleå. Skönt ändå att ha Nubben som SC i ett sånt här läge, han vet vad som finns och kan sin scouting. Känns tryggt! Hoppas vi kan upprepa en säsong som vi gjorde sist vi hade spelat i KS - då skulle det vara jävligt kul ;)

Kom igen Brynäs och spöa SAIK i finalen nu!!!

btw blir L.Jonnson ledig?

Kan vi hoppas på en ny tränare imorgon? Nån ny spelare? Nån förlängning?

Som J.H säger att tar man bort Granath och får in Svedberg så får man en kille härifrån men med sämre ledaregenskaper men jag är inte så mycket emot om killen kommer hit, kan bli bra tror jag. Grymt slutspelsskägg har han oxå och vi behöver killar med skägg om vi gör årets skräll och tar oss dit.

Om Murley försvinner och Nubben ska ta hit en ny icke EU spelare så hoppas jag han kan hitta en fin AHL kille typ som Holloway, Goren eller McDonell, såna killar skulle ju vara guld värda att få njuta av i en Timrå tröja. Kämpar alltid och har sina spetskvalitéer. McDonell är mer än Manderville och alla vet ju vad han var för laget Timrå och fansen ;) Frågan är hur dessa killar står sej lönemässigt mot Murley och om det finns utrymme för en ny transatlant i den nya lönebudgeten?

En förlängning av Torpen och eller Jonte idag månne? Hoppas iaf!!!

Bra ersättare för Hjalmarsson för Lule..?

Ett Twitterrykte säger att Bremberg nu föga oväntat är klar för DIF.

Tror nog vi kan räkna med en eller två toppspelare. Och det är ju egentligen det enda som krävs. I vår situation handlar det till största delen om att skapa ett lag. Titta bara på AIK förra säsongen. Knappast ett lag som skrämde på papperet.

Jocke Rhodin verkar få foten i Brynäs...något för oss kanske?

hubbenorlen: Stabila backar över 30 år tror jag att vi får (billiga)

tex--Skrbek,Kudroc,Lintner

erathoo:  luleå fortsätter alltså med sina AS-köp, det har ju funkat hittils och väldigt bra dessutom men efter några år
Med slutspel och lite framgång så trodde jag dom skulle börja våga satsa lite mer och dumpa skitjockeyn dom spelar...ifs dom får väl inte in några pengar fast dom är framgångsrika varken luleå eller saik kan locka publik så jävla patetiskt!

Vad mer kan man göra där förutom att köra skoter och dricka hembränt? Hembränt finns säkert i arenan också med tanke på hur dom låter och ser ut på läktaren!

Redigerad kommentar

Skröder kvar i MoDo verkar det som iaf!

Tomas Montén klar för er. Två år.

Allt enligt Henrik Sjöberg på twitter.

Nikki Nine:

Tomas Montén är klar som ny huvudtränare för Timrå IK. Tvåårskontrakt.

Nikki Nine: isf krita han på idag då och så officiellt imorgon, nubben sa ju igår eller förrgår att han vill ha klart med tränaren på ons/tors :)

Monten alltså, ja hoppas han gör succe!

Kerstin_k:

Han skriver om det i sin blogg också.

Blizzard: vilka kommer stå bredvid honom?

Edb: Karlsson och Stridh spekulerar Expressen.

Kerstin_k: Va händer med Uno? :/

Edb: Ante och Stridh antar jag, tycker jag känns fräscht på nå sätt ändå. Intressant.

Blizzard: Där fick man igen för att man mös åt att Malmö konkar...Montén? Silly börjar med en riktig jävla pungspark.

Olle: Känns som ett spännande namn. Ny tänk. Ny start.
Jag vet ingenting om honom o tänker inte säga varken bu eller bä innan jag har en uppfattning om vad hans Ideer är, hur spelet ser ut osv.

Timrå anno 2012/13 är ett blankt papper för mig där drömmar finns o hjältar ska födas.

Så ser jag på allt.

Hahl Bundy: Jag är ungefär tio gånger mer nöjd idag om det är klart med Monten än vad jag var för ett par år sedan när Perra presenterades.

Monten verkar både seriös och ambitiös och varit med i både framgång och motgång. Tog ofta media under tiden i Dif och borde klara den biten bra också. Lite rosig på kinderna och har ett allmänt kristet utseende så jag vet inte om han är en sån som kör hårfönen på nån spelare efter ett dåligt byte eller kan spänna ögonen i en lågpresterande finsk back och få skärpning. Men man kan ju leda på andra sätt. Vår potentiella tränartrio känns både skolad och fräsch.

Hahl Bundy: Vi får väl se om han är mannen att koka soppa på en spik. Att han har blivit åsidosatt, som Jimmy skriver, av två tränarpar i rad, det känns väl inte jättestabilt. Om en djurgårdare inte ens passar in i djurgården, vars fan passar han då in?

Han ger förvisso ett seriöst intryck i intervjuer, om han är åt det pedantiska hållet på isträningarna, där perra bara var en lat ihålig jävla värmlänning, då kanske vi kan vara redo från start den här säsongen. Det är väl bara att hålla tummarna och egentligen ska man väl inte såga så mycket när man inte har så god insyn, som du är inne på...men jag ställer mig ytterst skeptisk till ännu en djurgårdsjävel i båset.

Olle: Du får väl läsa hans första kommentarer nu då.

Olle: Den här gången känns det lite ihåligt, då den enda förklaringen till att du tycker som du tycker, är att han kommer från Djurgården. :)

Hahl Bundy: Ja han kan ju inte vara sämre än de där bönderna Perra och Clabbe iallafall.
Den här är ung, gillar att matcha och utveckla yngre, verkar vara nogrann och har lite idéer.
Säkert inte allt för dyr heller.
Äh jag tänker ge honom en chans. Som om man hade något val :-)

Hahl Bundy: och att han har blivit åsidosatt två gånger OCH att vi ännu en gång får en tränare som aldrig varit huvudtränare i ett elitserielag. Challe hade ju, om man ska vara rättvis, vissa framgångar hos oss i början men han hade å andra sidan ett ganska bra material.

Jag tycker iaf att det är nog skäl till att vara orolig men jag gillar ju att vara det å andra sidan.

Olle: Som timråiter får vi nog alltid stå med Losec-burken i näven.....

Montén som coach kommer att bli alldeles lysande.

Sa redan för 2 - 3 år sedan att han skulle vara perfekt i TIK.

Känner flera stycken som haft honom som tränare och de har pratat sig varma om honom under en lång tid.

Olle: Jag väljer att se det så här. Vi kommer att ha en ung trupp. Monty o Ante känns bra på det. Vi har haft 2 tränare som kommer från DIF genom åren: Challe o Lill-Kenta.
Jag ser Monty som en ny Lill-Kenta tills annat bevisas.

Hahl Bundy: Bra det spikar vi, ny lill-kenta.

Timrå Icon: Ja det är väl så. Nä det blir nog bra det här. Säsongen har ju inte ens börjat så man ska inte klaga i onödan.

Olle: Sedan misstänker jag att han valts bort från sin assisterande roll ett par gånger i DIF pga att han velat ta en större plats än huvudtränarna godkänt.

Nu så här efteråt kan man ju undra hur det gått för dem om han fått som han velat......

Hahl Bundy: Challe och Lill-Kenta är två av de tre resultatmässigt mest framgångsrika tränarna vi haft tillsammans med Eje Lindström för 40 år sedan. Eje tog ett silver, Challe och Kenta nåde semi som bäst. Eje hade väl tränat AIK innan han kom hem så det är väl gamla Stockholmstränare vi verkligen behöver för att gå bra.

Såg nånstans om Robin Sterner.. kan det vara ngt? Btw tror jag att Montén kommer att bli galet bra med Stridh och Ante bakom sig.. 

Av de vansinnigt lösa rykten som cirkulerar i huvudsak härinne så måste jag ändå säga att jag är lite nyfiken på ryktet om Markus Persson i Hudiksvall. Det vore ju lite roligt med målglada rightare med respektabel storlek. Frågan är vad som fått honom att spruta in poäng under den här säsongen när han aldrig gjort det innan. 

Knylan:
"Frågan är vad som fått honom att spruta in poäng under den här säsongen när han aldrig gjort det innan. "#

För det är DIV1(!!) han har bra poängsnitt på alla DIV1 därför har han spruta in poäng.

Knylan: Ska vi ha han så får det bli på ett try-out, om äns det.

Tackar Tommy Andersson för insatsen i TIK. Välkommen back om det krisar eller som ordförande!

Blizzard: Jag har svårt att tro att steget mellan allsvenskan och division ett är så pass stort så att man stänker in nästan 70 poäng på hälften så många matcher och något dussin i allsvenskan.

Det handlar nog mycket om förtroende. Jesper Samuelsson värvades på ungefär samma premisser även om han var yngre och nydraftad, men då var han fjäderlätt och helt menlös.

Persson skulle kunna vara något, jag får den känslan och han skulle knappast säga nej till en tryout.

Knylan: Å andra sida kan ju hans poängskörd bero på att han spelade med Fredrik Sundin, som hade en helvetes massa assist.

hubbenorlen: ja tänk dig då om han får friberg/nån annan med sig,, då blir det ännu mer pyttsar;)

Personligen tycker jag att vi borde sikta in oss på att få "hem" Lauritzen från Brynäs. Han kan få all speltid han vill. Skulle kunna få spela nonstop om han så vill.

Kommer ihåg att jag träffade honom för nått år sedan och han berättade att han var i Sundsvall för att skriva kontrakt med Timrå. Men nått gick väl galet och kontraktet blev aldrig underskrivet och han fick sitt genombrott i Brynäs istället.

Nu tror jagatt han blir Brynäs trogen. Men man kan ju hoppas att han återvänder hit nånting.

Kerstin_k: timrå har knappast råd med han....

stoff:Då var det klart! Monten.

Johan J:

Skall bli kul och se hur Monten klarar sig som huvudtränare under en hel säsong. Jag har gått i skola med honom och känner honom sedan gammalt från uppväxten i Borlänge. Han är otroligt trevlig som person. Som tränare har jag bara hört gott om honom b.la från gemensamma vänner.

Tänk om det hade stått t.ex. "Gunnar Persson" i det där pressmeddelandet istället. Nu är man uppfylld av förväntan och tillförsikt, det hade jag inte varit med en Gunnar Persson eller en Lückner. Man hade kanske varit lite mer på det säkra med vad man får, men jag tror inte jag hade varit speciellt tillfredsställd med det.

Det här kan bli mycket bra.

« · 1490388 · »