mikenomad: Runt 2003-2006 "släppte" väl Timrå spelare som var i liknande sists som Rhodin är i nu. Typ Lauritsen, Mats Hansson m fl. Det har ju gått lite olika bra för dom efter det. Det är inte helt lätt att förutspå vilka som kommer att ta "steget".
Den klubb som förslösat mest med talanger måste ändå vara SSK som från runt 2004 och framåt har sumpat sååå många spelare. Måste väl vara nästan runt 10 st SSK-fostrade i NHL/KHL idag. Wandell t ex var en väldigt fin SSK-sumpning ur Timrå-synvinkel :-)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
arnio: Du beskriver Per Hallin, man väntade bara på att han skulle få sitt genombrott (som aldrig kom).
Men förhoppningsvis så är det en grabb som kan utvecklas med mer istid.
Redigerad kommentar
"Tjena de är Nubben, vi tror mycket på dig, och är intresserade av att snacka om ett kontrakt"
"okej, vem är det som är mv-tränare hos er, kan han göra mig bättre?"
"äääh vi har ingen mv-tränare längre, de är bara trams, vi prioriterar"
jo tjena, lycka till att locka hit målvakt.
ska det dras ner kan man väl börja här:
Nubben kör ismaskinen
Nolander styr musiken
Skadade spelare tar hand om biljettinsläpp
spelarfruarna står i kiosken
Webansvarig kan Hedström vara på fritiden
etc etc.
Skarin: Vi får annonsera.....Finansiär sökes!
Har vi råd med det?
Redigerad kommentar
mikenomad: Vet faktiskt inte...men som knylan säger dom söker en annan lösning.
Men jag tar ut allt i förskott så blir man inte så irriterad sen :)
Varför måste det att inte ha en anställd målvaktstränare på heltid betyda att vi inte ha ska ha en målvaktstränare överhuvudtaget? Vad i Nubbens uttalande säger att det är så det ska ligga till egentligen?
Han säger ju att han och Montén tittar på en annan lösning. För mig betyder det att man försöker hitta en billigare variant än att ha en heltidsanställd målvaktstränare. Det går säkert att hitta billigare sätt utan att målvakterna ska bli lidande.
dr-nix: Jag börjar bli riktigt orolig för hur det verkligen är ställt ekonomiskt.
Att inte ha en målvaktstränare pga ekonomin är ju att skjuta sig själv i foten...näst intill kriminellt.
Hur ska vi lyckas få hit nån målvakt av klass överhuvudtaget?
Lundström o Bellissimo? Oj vad rädd man blir... Lady o Lufsen.
NU om nånsin kommer vi att behöva en Ny Kapanen!
Vi har inte råd att slarva på målvaktssidan.... VI HAR INTE DET.
Nä det här känns som om vi får se framemot nånting otrevligt igen...ekonomin verkar ju vara helt kajko.
mikenomad: Hittade lite information(ogranskad) om f.d SSK-spelare i NHL säsongen 11/12
Mikael Samuelsson
Nicklas Grossman
Tom Wandell
Jonathan Ericsson
Jhonas Enroth
Niclas Bergfors
Anze Kopitar
Carl Hagelin
Erik Karlsson
Henrik Karlsson
Karlsönerna hade väl bara korta sejourer i SSK o kan inte sägaas vara "fostrade" i föreningen.
Samuelsson är ju från en annan generation, men av de övriga tror jag bara Enroth o Kopitar blev riktigt bra behandlade av klubben.(Ska dock tillägga at jag inte har blykoll på allas sistuation i SSK, men klart är att flera av dessa blev "misskötta" av föreningen.)