1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606404 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Hittade lite information(ogranskad) om f.d SSK-spelare i NHL säsongen 11/12
Mikael Samuelsson
Nicklas Grossman
Tom Wandell
Jonathan Ericsson
Jhonas Enroth
Niclas Bergfors
Anze Kopitar
Carl Hagelin
Erik Karlsson
Henrik Karlsson

Karlsönerna hade väl bara korta sejourer i SSK o kan inte sägaas vara "fostrade" i föreningen. 

Samuelsson är ju från en annan generation, men av de övriga tror jag bara Enroth o Kopitar blev riktigt bra behandlade av klubben.(Ska dock tillägga at jag inte har blykoll på allas sistuation i SSK, men klart är att flera av dessa blev "misskötta" av föreningen.)

mikenomad: Min utgångspunkt är att ansvariga har dom bästa förutsättningarna att ta så korrekta beslut som möjligt och det är väl mest det jag också argumenterar för där många istället uppfattar det som att jag alltid håller med och tycker att ansvariga alltid gör eller har gjort rätt.
Så det är egentligen en missuppfattning att jag aldrig kritiserar nånting, jag väljer väl snarare att vara neutral och vare sig kritisera eller hylla, om man ska vara korrekt.
Det tycker jag är mer hederligt än att tvärsäkert döma ut eller hylla personer/ageranden där man inte har nån större kunskap eller insikt om vad som legat bakom beslutet.

Epost: ne det är väll tur det, jag tror sundlöv har bättre koll än suportrar som inte kan ett smack om utveckling

Huge: jag är helt inne på samma linje som dig, vi vet just ingenting utan vi får koncentrera oss på att heja och analysera i efterhand. Har man allt för mycket åsikter om hur föreningen ska skötas och vilka som ska värvas så riskerar man att fullständigt tappa ansiktet när tex ett guld ros i hamn av dem man sågat så fett.

arnio: Med andra ord borde en "supporter" som Gurra88 stå med dumstruten på istället för att skämma ut sig på diverse Supporterforum. Beklämmande att han inte inser att allt han skriver i slutändan slår tillbaka på honom själv och bara på ett grandiost vis manifesterar hans bottenlösa dumhet.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

stoff: Precis, just så ja... För ingen sportchef har väl nånsin nån gång släppt iväg en spelare som blommat ut nån annanstans.

Ambroo: givetvis har dom gjort ett sånt misstag nån gång, men han är endå egen produkt, nämn nån junior nått lag släppt som var egen produkt som blivit en klasslirare.. inte många det

mikenomad: Ja, gurra är väl ett utmärkt exempel på det som Kattgubben så korrekt kallar för "haters".
Vimlar av dom på såna här forum, oavsett lagtillhörighet.
Tvärsäkra gaphalsar som tror att dom vet allting när dom i själva verket inte har en susning.
Och när nån påpekar detta, ja då blir man anklagad för rövslickare och att man inte har några egna åsikter.
Där dom "egna" åsikterna förstås alltid är detsamma som monumental och ovederhäftig kritik.

Lite mer ödmjukhet från många håll skulle sannerligen inte skada.
Ordspråket "tomma tunnor skramlar mest" är väl det man närmast kommer att tänka på i sammanhanget....   ;-)

Redigerad kommentar

Huge: Det är väl bara några år sedan som han inte gillade Lauriz. Han ville överhuvudtaget inte ha honom med i Brynäs lag. Samma år som Lauritz vann den interna poängligan o dessutom skytteligan. Man undrar om han är sann Brynäsare också. Eller så är det väl så att han inte kan speciellt mycket om hockey. Hoppas att han tar sig tid o läser detta. Så man har någon att munhuggas med.

Lyckas vi norpa Carlsson och Rohdin av Brynäs så är det mer än vad jag vågat hoppas på så här tidigt in på silly. :)

Ulf Nilsson: Ja, hans Lauritzkomplex är väl bara ett i mängden.
Mest sannolikt är nog att han säkert är brynäsare men inte kan speciellt mkt om hockey.

Rohdin känns som en kanonvärvning om vi får honom. Jag gillar verkligen det jag har sett av honom!

Redigerad kommentar

Huge: Ja det är väl statistiskt mest troligt. ;)

mikenomad: Haha, din luring.
Bra försök, men nästan rätt....    ;-)

Simmalugnt: Rohdin o Carlsson till oss? Ja tack!

Nu såg jag inte mycket av Finalspelet men det lilla jag såg o det mesta jag hörde i bilen på radion (dvs inte så mycket, beror på hur man ser det) så var Rohdin väldigt bra.
Hörde att LG Jansson hyllade honom väldigt o kunde inte begripa hur Brynäs kunde släppa honom.

stoff:  nämn nån junior nått lag släppt som var egen produkt som blivit en klasslirare.. inte många det

Kolla min lista med ex-SSK'are. Vet dock inte om dom varit juniorer eller typ förstaårsseniorer när dom p g a av dåligt förtoende från klubben gått till andra lag.

stoff: Glömt bort Pääjärvi redan?

Hahl Bundy: Nu tycker jag att Nubben kan presentera Carlsson, Rohdin och Sterner. Ska det satsas ungt och utvecklingsbart känns dessa tre som bra alternativ.

mikenomad: Jupp.

mikenomad: Nu måste du skämta!!! Ungt?? Utvecklingsbart?

Robban Carlsson, Thomas Rhodin och Uffe Sterner lever inte upp til några av de epiteten anser jag.

Patrick Polly: mja, 23, 21 och 20. anser att alla tre har skapligt ung ålder då man kan lira till man är 35-40

Blizzard: Nu skämtade Patrick där då pojkarna han nämnde vid namn har väl alla passerat 35års sträcket i alla fall.

ChriZt3r: hahaha oj, läste inte ens namnen noga, såg bara efternmanen framför mig :P

ChriZt3r: Uffe Sterner är 71, så jo han har passerat 35 strecket, 2 ggr! =)

Och i Linköping händer det grejer! Värvar till sig succébacken Daniel Grillfors samt Andreas Andersson. 
Fredrik Norrerna kontraktlös förtillfället också. Dock en aning för dyr för oss antar jag.

http://www2.lhc.eu/artikel/23075/ 

Och upp med en artikel om att Joachim Rhodin är klar för oss på Timrås hemsida nu! Fixa detta nu nubben! En riktig drömvärvning.

Redigerad kommentar

Är det någon som vet nånting om Andreas Molinder föresten?
Ska han verkligen vara kvar efter det man sett från hans sida? Ut med honom och in med en junior från det egna ledet istället. 

Jacksson 71: Själv undrar jag när vi ska förlänga med några spelare? sätt jonte på 3år nu direkt

Edb: Frågan är om hans lönekrav, kontra risken att han försämrar sitt spel, motiverar ett sånt långt kontrakt. Ytterst tveksamt.

Och Vampola är på gång till Växjö. Det vore väldigt intressant att se den killen under en hel säsong. 

Knylan: Ja ännu en spelare som vi fått fram :-). He he

Knylan: tycker ja inte, vore bara ren och skär plåga. fan vad drygt hatar växjö!

Olle: Var det någon som sa Backe förresten...?

Tyckte jag såg Zita....

Redigerad kommentar

Blizzard: Nä en sån som Vampola vill man inte se i ett annat lag

Blizzard:Växjö måste ha ett sedeltryckeri undangömt nånstans

Timrå Icon: En förstemålvakt behöver vi ju, så är det bara. Kollar man på dom andra namnen som florerat här så vore nog backe inte ett sånt uselt alternativ ändå.

Blizzard: Jag tycker det börjar lukta Hadelöv förresten.
Någon ung utvecklingsbar talang kan vi nog glömma utan heltidsanställd målvaktstränare.
Nä en äldre slocknad stjärna som inte är så träningsvillig och inte är så het på marknaden längre är nog vad vi kan hoppas på....

Kommer gråta när man ser honom dominera i Växjö

Olle: Nä håller med. Men även han är nog att sikta för högt den här säsongen tyvärr

Kattgubben: Ja Växjö luktar lite helikopterrån....

Timrå Icon:"matchen sponsras av Nisse Pistol, Bosse Dynamit och Lars Inge Svartenbrandt"

Fyfan vad uppgiven jag blir om Vampola skriver på för Växjö......

Kattgubben: Hahahaha! Dynamit-Harry och Bell Helicopters

Michael90: Man får ju liksom se det som att det ändå är en spelare vi aldrig haft råd med.
Bortom vår gräns.
Som att Bundy skulle ragga på Jennifer Lopez ungefär

Timrå Icon: De har jag oerhört svårt att tro . Hadelöv är omodern och är slut .

superfalle: Ja precis

Redigerad kommentar

superfalle: Äh skit i Bellisimo, Rahm och dyl Backe ska vi ha!

Han blir sör oss vad Hadelöv blev/är för saik. En habil målvakt kanske inte så spetsigt men funkar. Sen kan man väl satsa på ngt ungt och lovande på sidan om när Jockes kontrakt går ut.

Hur fan gick det med den där målvakten som ryktades vara klar? tog bläcket slut i pennan precis när han skulle krita på eller?

superfalle: Ja Hadelöv e inget att satsa på. Jag är inge sugen på Bellissimo heller. Rahm känns ju också konstigt att värva in som 1a.

-Det kan vara ett bra alternativ, det verkar vara en proffsig klubb, Rohdin i dagbladet

Trevligt att vi ger det intrycket numer!

« · 1496478 · »