1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606269 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
dr-nix: Ja, man kan ju hoppas det!

mikenomad: De kanske vill kunna satsa så mycket pengar som möjligt på de två kvarvarande forwards-värvningarna.

mikenomad: Ja ett par namnstarka spelare borde vi ju ha råd med om de vill hit.
Det känns som att vi sparat betydligt mer än 4mkr på truppen annars

Blizzard: Om Nils är på bekostnad av t.ex Sebbe är jag också tveksam.

dr-nix: Med etablerat menade jag knappast världsstjärna och jag sätter inte nödvändigtvis likhetstecken mellan anonymt och dåligt. Däremot tror jag det är en dålig ekonomisk strategi att ställa ett lag på isen utan något enda "namn". Jag säger som Jimmy: "Hej säsongen 12/13 och välkommen publiksnitt +/-3000".

mikenomad: m lite de jag menar, Enligt nubben ska det ju bara värvas en back till sen egna. Då vill inte jag precis ha Nils, då vill jag ha Sebbe eller nån annan etablerad.

mikenomad: nej, det kommer inte komma in några världstjänor. Jag hoppas givetvis på att man iaf får in något mer etablerat namn men räknar inte det det. Så ja det kommer vara "världshistoriens anonymaset es-lag" om du väljer att ha den synvinkeln.

Blizzard: Fast sen m.å.s.t.e det in nåt etablerat, både fram och bak. Vi kommer ha världshistoriens anonymaste es-lag i vilket fall, nån måtta på "unga utvecklingsbara talanger"-satsningen får det väl ändå vara.

Dream Team: Ha ha exakt så är det. :)

Hahl Bundy & Nomaden: Var det inte så att endast en abck till skulle värvas och sedan från egna ledan, för värvar i Nils och sen ev och förhoppningsvis Sebbe så har vi 8st. ska vi då locka från egna ledet, har vi så dåliga egna backar...

Har vi bara skapliga forwards eller

F.ö var inte Nils avskriven, ifs har ju nubben mörkat förr.

Hahl Bundy: Fan, man känner sig som på den tiden man stod där, fem i tre, mol allena i ett hörn på dansgolvet. Man hade tagit vem som helst bara nån ville följa med hem. Bara en invit om att kanske, kanske. Det hade höjt stridsmoralen iaf aningens. Nog mycket för att man skulle få mod att ge sig ut till strid igen, nästa lördag, samma dansgolv, med samma utmaning. Att övervinna sig själv.

Redigerad kommentar

lu93rowa: Komsikomsi....

lu93rowa: Han är ytterst välkommen i mina ögon.

...å Växjö fortsätter sitt lagbygge och visar sina ekonomiska muskler...

Då var boysen igång med hårdkörningen....

mattias - 74: Om ni vill ha en sportchef som värvar extravagant och huvudlöst så kan jag rekommendera en herre vid namn Lindqvist ;)

Olle:

Känns som om Salo håller på att falla tillbaks i gamla spår, dvs värva allt avskrap från Elitserien som ingen vill ha, förutom Leksand då.. Nej jag är skeptisk till Elias.

mattias - 74: Som timråit ser jag ju det som ett friskhetstecken att man inte väljer att förlänga med Granath, han har inte gjort någon lycklig på ett tag.

Å andra sidan är han säkert god för 5 mål på en säsong om han bara får lite mer tid på sig i anfallszon. I Elitserien räcker han inte till.

Olle:

Känns som om Salo är ute och cyklar här, snackas ju iof om att Bibic lämnar för ES lag så det kanske är hans ersättare.. Men då är det ett nedköp nåt det grövsta :/

mattias - 74: Med tanke på vilka vi ersätter våra förlorade spelare med så kanske man borde sakna honom...

Timrå Icon:

Man får väl hoppas han gör stordåd i Leksand nu då för min manliga intiution säger mig att han snart presenteras i Leksand.. Tyvärr :/

Blizzard: Nä det är Kolans alla gamla chipspåsar jag och Happs samlat ihop.
Största brasan EVER!! ;-)

Timrå Icon: skräphög? Har linkan sparat alla sina skrivna kontrakt och listor?

Per HApps: Nä vad säger du ska vi ta på de gamla studentkostymerna och snubbla bort pch kolla när de fjuttar på skräphögen...?

T T:
Hahaha, snubblade han på dippskålen eller?

Dags att sparka dietisten som inte lyckades med att låsa in chippåsen i dennes Frans Jäger

hubbenorlen: Det är just så jag menar. Tänk om Mattias hade kunnat vara tyst då han lämnade, då hade det knappast blivit så mycket mer än så. Hade han dessutom gett sig f-n på att komma tillbaka till den spelare han var innan Timrå så hade det hellre vänts till något negativt mot Timrå än vad som hänt nu, nämligen att jag ogillar karln mer än nånsin.

Har man inte förmågan själv att inse varför man inte var bra under tiden i Timrå så är det bara att beklaga ett bristande intellekt. Tror det var BÅG som var vansinnig på Karlssons märkliga vanor då han spelade i landslaget under hans tid.
Det enda goda detta har medfört är väl att jag blivit medveten om att det finns vuxna män som helt enkelt inte har karaktär nog att sköta sin egen kost utan måste ha hjälp med det. Liksom ner på ett barns nivå verkar vara melodin.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Jag satt bredvid en en gång som tyckte Kolan spelade som om han hade en genomblöt skoteroverall på sig ha ha

Hahl Bundy: Är den bra...?

ÖstrandsNisse: Framför allt är det patetiskt att han fortfarande inte släppt vår kritik. Dessutom borde till och med han inse att hans viktnedgång har en jävligt stor betydelse i hans "framgångar" sedan han lämnade oss, inte minst eftersom han själv valde att träna hårdare för att bli bättre.

ÖstrandsNisse: lägg han i en majkase, måste ju spraka som en chipspåse

T T: "I Timrå var jag så dålig att jag inte var värd vatten"

Så var det ju. Är han av en annan åsikt eller tycker han också det, tro? Det låter som att han anser att de som de facto tyckte så var jättedumma.
Själv blev jag otroligt förvånad när han säger att det var för dålig disciplin i Timrå, att ingen enda människa sa till honom att man inte kunde leva på chips och bilar. Sånt trodde jag att en elitidrottsman av hans kaliber begrep.

Jag säger inget om Timrås disciplin, den har säkert varit under all kritik. Men någon liten jävla självinsikt borde han haft också. Väljer man att göra som han gjorde så anser jag att det minsta man kunnat göra hade varit att gå vidare i sin karriär, UTAN att smutskasta den förening som betalat hans lön och inte ens ifrågasatt de rutiner som han inrutade sig med.

Jag har tappat allt av respekt jag hade för Mattias en gång i världen. Allt!

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Dalwhinnie vinner på KO.

Peja: Käft... Martin Sevc!

Berglund: Har en 15-årig Glenfiddich också som jag tänkte jämföra med :-)

Timrå Icon: Aldrig druckit, jag ska ner och handla på glasbanken snart får se vad det blir.

Blizzard: Kola hit och Kola dit. Vacker fru hade han iallafall. Det var väl det enda positiva.

Äh nu pratar vi om något mer hockeyrelaterat. Jag har köpt en 15-årig Dalwhinnie.
Är det något att ha det....?

inga nyförvärv på väg?

Blizzard: SNUBBLANDE NÄRA?

ööö hn var utfyllnad för att minska skade risken på hedman o de andra som ska spela vm... =)

T T: Här är mitt svar på att Kolan inte fick åka med till VM.  LOL

www.youtube.com/watch?v=IjgbZPCmr14

T T: Jag tycker att han har rätt. Hur många elitseriespelare kommer egentligen att platsa i den slutgiltiga VM-truppen?

T T: han har så jävla förbannat dålig självinsikt!!

ÖstrandsNisse: Han tycker att han har tagit revansch på oss genom att vara 'snubblande nära VM'.

Thornet: Dom har ju skrivit fel på EP, Andersen är 203cm. Skulle allt se ut det om han vägde 112kg och va 193 som målvakt hehe.

Timrå Icon: är redan kört för fettot :D
"Petningsbeskeden togs emot av Mattias Karlsson, Linus Omark, Johan Harju, Jonas Andersson och Patrik Lundh."

Ambroo: Den största skit som spelat i Timrå alla kategorier. Kostade en jädra massa i förhållande till prestation och dessutom har jättebebisen mage att snacka en massa skit om föreningen som tvingats betala denna monsterlön under två säsonger.

Den spelare som gjort mig mest besviken av alla som lirat i föreningen sedan återkomsten 2000.

söder över: Man kan nog studsa runt några år i olika klubbar innan verkligheten kommer ikapp en.
Men på landslagsnivå är det nog kört snart då de stora grabbarna börjar rulla hem.

Timrå Icon: Undrar när han skall sluta få landslagsuppdrag?

har han inte levt ganska mycket på sina gamla fina ass i ahl nu?

alla på båda sidan pölen borde väl ha sett vi dt här laget att han är en enorm säkerhets risk för pengarna?

eller förtroendet...

med han hemma på soffan behöver varken trekronor eller HÅVE göra lika många mål för att vinna juh!

Ambroo: Damn right!

Fet är han också

Brynäslegenden: Det är en crybaby utan dess like. En bortskämd bäbis som saknar allt vad självinsikt heter.

« · 1499429 · »