mikenomad: Jag tror du kommer få leva med att PP-back nr1 säsongen 12/13 heter Mat Robinson om ingen av nyförvärven får ett genombrott.
Backsidan känns inte sämre än den gångna säsongens. Vilket inte är imponerande men samtidigt så tror jag fortfarande att de kan hålla tillräckligt god nivå i ES om tränarstaben vet vad de pysslar med.
Jag känner däremot att det saknas en playmaker. Hedström & Crippe är inte godkänt som de två sista forwardsvärvningarna. Jag vill se en förstacenter som kan agera playmaker i PP. (edit: eller nja, behöver inte nödvändigtvis vara en center men en forward som kan agera playmaker känns livsviktigt).
Redigerad kommentar
Frella: Alltså ledningen i Timrå har väl inte gått direkt ut och sagt det men jag får uppfattningen om att det ligger till så att man får betala mer för spelare än vad de kanske egentligen är värda för att de inte har några band till klubben öht och vi inte är ett topplag som kan dra hit folk med lockningen om sm-guld osv som en realistiskt mål.
Man vill med det i tanke bygga ett lag (på sikt) som innehåller mer lokala spelare (eller iaf spelare med klara band till klubben) så man inte behöver betala mer än nödvändigt för breddspelarna och så man har mer att spendera på spetsen. Detta är något jag inte förstår varför de inte insett tidigare, jag har sett detta problem i många år nu. Men bättre sent än aldrig.
Redigerad kommentar
Frella: Ni har sämst attraktionskraft i elitserien. Ett lag som kommer att kriga i botten, med relativt orutinerade tränare, en medioker arena, få personer i klubben som dadda spelarna och säga vad de ska äta, darrig ekonomi så man inte ens kan vara säker på att få lön, Sundsvall är ingen metropol som lockar direkt osv osv.
Det som lockar spelare till Timrå är:
1. Pengar
2. Istid
3. En chans att spela i elitserien
Hittills verkar ni fylla på med relativt billiga spelare i kategori 2 och 3. Jag misstänker att det kommer att dyka upp några ettor senare.
Wayne Gresky: Du har tyvärr rätt Men det finns potential att kunna ändra på det om ledningen förstår på allvar hur viktigt det är att utveckla den egna produktionen av spelare. Det känns som grunden. i det hela.
Det där med lönen känns något överdrivet men efter medias överdrivna artiklar om Timrås ekonomiska läget kan jag förstå om det finns folk utan koll som tänker på det sättet.
Redigerad kommentar
– Absolut, det är en elitserieklubb, så självklart. Sen vet man inte hur troligt det är att jag spelar i Timrå nästa säsong, säger han till HockeyExpressen.se
Haha, låter som att Nils Andersson gärna spelar i en annan elitserieklubb men att Timrå är de enda intresserade bortsett från allsvenska klubbar.
Bara jag som ser humor i det där?
Per HApps: När han väl fått sitt entréband så kommer han ju att behöva drinkbiljetter också, stackarn ska ju inte behöva dricka vatten.
Edit: Öl och vatten är väl iofs nästan samma sak på gatufesten?
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: "– Vi har kommit till en punkt där vi känner att Jukkas prestation och motivation inte riktigt når upp till våra högt ställda förväntningar och krav, "
känns inte rätt att ta in han då eftersom våran filosofi är att träna hårt från start, han känns som en ny Pikkarainen....
Tack men nej tack!
Tagit otroligt långt tid att presentera en "klar" Vampola. Luktar Niko Kapanen och Timrå över detta. Eller har han en KHL klausul i typ 2-3veckor och Växjö väljer att inte göra det officiellt förns dess...