1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606529 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Murley twittrade väl rätt förnöjt om att han blev free agent den första maj. Jag tror inte han vill vara kvar. Ja, om vi kryper för honom och om han står utan kontrakt kanske. Bättre att sätta pengarna på en annan häst.

hubbenorlen: Fast vi MÅSTE fan ha en naturlig målskytt! Murley är det närmaste vi haft sedan Corso lämnade och då förstår alla hur illa det varit.

hubbenorlen: Ja håller med. All cred till Sebbe men han är varken utpräglat defensiv eller en pp-back.
Men ytterst välkommen är han ändå naturligtvis :-)

Timrå Icon: Ja, jag tar nästan hellre en bra defensiv back än en bra offensiv forward. Att få till en bra defensiv är nog vår räddning nästa säsong.

Sjökan: Ja det är ju bra men vi behöver en riktigt defensiv back också.
Typ Caslava......

Blizzard: en liten fågel viskade att Sebbe är på väg hem. "det blir troligt så" sa Herr Erixon på dennes fråga " kommer han hem pojken dina"... Så vem vet

Blizzard: Äääääh erkänn! Du har blivit slav under toffeln :-)

Timrå Icon: hihih, aldrig! drev bara :)

Blizzard: Nu?!? Mitt i VM???

Kerstin_k: menar att Niko Kapanen var "klar" i alla media men det blev ju inget av det, känns så med Vampola nu också varför hålla på en sådan värvning...

Blizzard: hmm... menar du att Niko Kapanen är klar för Timrå..? Eller..?

Timrå Icon: Nä, har blivit nykterist!

Blizzard: Skåååål!!!

Tagit otroligt långt tid att presentera en "klar" Vampola. Luktar Niko Kapanen och Timrå över detta. Eller har han en KHL klausul i typ 2-3veckor och Växjö väljer att inte göra det officiellt förns dess...

Hahl Bundy: "– Vi har kommit till en punkt där vi känner att Jukkas prestation och motivation inte riktigt når upp till våra högt ställda förväntningar och krav, "

känns inte rätt att ta in han då eftersom våran filosofi är att träna hårt från start, han känns som en ny Pikkarainen....

Tack men nej tack!

Hahl Bundy: Motivationen verkar vara sådär och han vill hem till Finland. Synd, han skulle passat här. Vi var ju rätt heta på honom vill jag minnas innan han gick till HV.

Timrå Icon: 2 eller 3 år som hockeyspelare räcker, så kan han jobba med nått annat inom föreningen sen!

hubbenorlen: Aha då vet vi varför Rövarn lyst med sin frånvaro.
Sitter i förhandling troligast :-).
Skriv livstidskontrakt med Jonte!

superfalle: Det ser ut som att Jonte stannar i alla fall.

Kämpa Timrå tanta H pröjsar oss mot SM guld

Timrå Icon: Ja ska fartyget sjunka så känns de fan så mycket bättre att de sjunker med kaptenen som fick de att flyta än nåt linkhelvete

Dunc: Ja Nubbens kunskaper behöver man nog inte ifrågasätta.
Han gör nog så gott han kan trots att han har lite bakbundna händer

Olle: Njaaa....man är väl för mycket sagt ;-)

Timrå Icon:Måste tillstå att jag är lite impad av "Nubbens" kunskaper vad gäller hockey. Senaste värvningen imponerar. I slutändan blir det nog trots allt bra det här.

Timrå Icon: Så du säger att det äntligen har blivit man av dig med? ;)

Olle: Ja men nu har ju ni lurat in mig i single-träsket.
Ja single malt alltså :-)

Timrå Icon: Passa dig du, din hattrullare ;)

Olle: På GF dricker man väl GT....?

Frella: Ja minst

Olle:
Ja ja, jag kan väl betala första ölen till det stackars socialfallet.

Lägger 20 spänn och en pilsner till Jocke Lundströms Gatufesthelg, nån som tar rygg? 

Per HApps: När han väl fått sitt entréband så kommer han ju att behöva drinkbiljetter också, stackarn ska ju inte behöva dricka vatten.

Edit: Öl och vatten är väl iofs nästan samma sak på gatufesten?

Redigerad kommentar

"Lundstromj Såg artisterna till gatufesten. Dags att köpa biljetter"

Skall vi samla ihop pengar här på HS och betala Lundströms Gatufestbiljetter då stackarn verkar ha en malkoloni i sin plånka?

Jag kan lägga en Selma.

Timrå Icon: Räknar med liknande deg som Hagos iaf...

Absolut, det är en elitserieklubb, så självklart. Sen vet man inte hur troligt det är att jag spelar i Timrå nästa säsong, säger han till HockeyExpressen.se

Haha, låter som att Nils Andersson gärna spelar i en annan elitserieklubb men att Timrå är de enda intresserade bortsett från allsvenska klubbar.

Bara jag som ser humor i det där?

dr-nix: Visst är det så. Det är egna talanger som gäller nu. Tiden då det gick att köpa sig till framgång verkar vara förbi. Det är bara Färjestad som fortfarande har råd att satsa på den vägen. Ska Timrå och MoDo vara kvar i elitserien måste man kunna få fram egna talanger av god elitserieklass.

Wayne Gresky: Ja du har tyvärr rätt.
Igen.....

superfalle: Linkanvärvning = apdyr

Timrå Icon: Jo jag reflekterade över det också. Det är egentligen ingen klubb som spelare drömmer om att få spela i till vilket pris som helst. Det är feta löner i alla klubbar. Mycket stämmer in på MoDo, men det stämmer ännu lite mer in på Timrå.

Frella: Halonen? Han kan väl knappast ha lyft några stora pengar . Värvades som en slitvarg . Ingen stjärnstatus alls

Wayne Gresky: Ja men det lite lustiga i kråksången är att punkt 1-3 stämmer lika bra på er.
Dessutom är Ö-vik en av de tråkigaste hockeystäderna i landet.
Möjligen Gävle undantagen

Wayne Gresky: Du har tyvärr rätt Men det finns potential att kunna ändra på det om ledningen förstår på allvar hur viktigt det är att utveckla den egna produktionen av spelare. Det känns som grunden. i det hela.

Det där med lönen känns något överdrivet men efter medias överdrivna artiklar om Timrås ekonomiska läget kan jag förstå om det finns folk utan koll som tänker på det sättet.

Redigerad kommentar

Frella: Ni har sämst attraktionskraft i elitserien. Ett lag som kommer att kriga i botten, med relativt orutinerade tränare, en medioker arena, få personer i klubben som dadda spelarna och säga vad de ska äta, darrig ekonomi så man inte ens kan vara säker på att få lön, Sundsvall är ingen metropol som lockar direkt osv osv.

Det som lockar spelare till Timrå är:

1. Pengar

2. Istid

3. En chans att spela i elitserien

Hittills verkar ni fylla på med relativt billiga spelare i kategori 2 och 3. Jag misstänker att det kommer att dyka upp några ettor senare.

Frella: Alltså ledningen i Timrå har väl inte gått direkt ut och sagt det men jag får uppfattningen om att det ligger till så att man får betala mer för spelare än vad de kanske egentligen är värda för att de inte har några band till klubben öht och vi inte är ett topplag som kan dra hit folk med lockningen om sm-guld osv som en realistiskt mål.

Man vill med det i tanke bygga ett lag (på sikt) som innehåller mer lokala spelare (eller iaf spelare med klara band till klubben) så man inte behöver betala mer än nödvändigt för breddspelarna och så man har mer att spendera på spetsen. Detta är något jag inte förstår varför de inte insett tidigare, jag har sett detta problem i många år nu. Men bättre sent än aldrig.

Redigerad kommentar

Frella: Ja det var precis det jag menade också

dr-nix: Min största fundering just nu är vilken attraktionskraft vi har som förening? Kanske måste vi betala 150k i månaden för att ens vara nära spelare av Hagos kaliber. Bara Vampola borde vara de där 4mkr och de som kommit in skulle ju rimligtvis inte äta upp i närheten av vad Pärssinen, Murley, Pikkarainen och Halonen hade i månaden...

Berglund: Jag är ganska övertygad om att folk underskattar hur mycket vissa lirare har i lön.

dr-nix: Ja alltså nog fan borde det finnas stash till iaf 2 etablerade namn nu annars undrar jag ju verkligen hur mkt dom som är på kontrakt har?? Bremberg, Murley, Pärssinen, Fleury, Pikkarainen, jag menar det var inga billiga spelare som lämmnade.

dr-nix: Nubben vet vad han gör, Ja menar kolla en sådan som Molinder GULD VÄRT!

Skämt osido så är jag mystiskt positiv till unga fräscha spelare men vi behöver rutin också tycker jag :] förövrigt tycker jag linkan ska avgå 

mikenomad: Jag tror du kommer få leva med att PP-back nr1 säsongen 12/13 heter Mat Robinson om ingen av nyförvärven får ett genombrott.

Backsidan känns inte sämre än den gångna säsongens. Vilket inte är imponerande men samtidigt så tror jag fortfarande att de kan hålla tillräckligt god nivå i ES om tränarstaben vet vad de pysslar med.

Jag känner däremot att det saknas en playmaker. Hedström & Crippe är inte godkänt som de två sista forwardsvärvningarna. Jag vill se en förstacenter som kan agera playmaker i PP.  (edit: eller nja, behöver inte nödvändigtvis vara en center men en forward som kan agera playmaker känns livsviktigt).

Redigerad kommentar

« · 1499664 · »