1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606524 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
SuperMupster: Kanoon!!

Har Gatufesten tjuvstartat....?

SuperMupster: Se där, se där. Härligt! Kommer att betyda mycket för de "yngre" i truppen och som stämninghöjare över lag. Bra Nubben!

Berglund:

Blizzard: Kan ju hoppas på det

För att återgå till hockey. Maria nordström skrev på twitter
"@MariaNordstrom: Backen Nils Andersson kommer inte att spela med #timraik nästa säsong."

Nubben har ju dementerat nils förut så kändes lite konstigt mär han ryktades hit igen.

Erixon på ingång på allvar ;)?

mikenomad: ett anfallsvapen som skrämmer behövs oerhört. Samt ett backskott med hög målprocent. Tänker som Lehtonen var. Fick direkt effekt på motståndarnas boxplay. Fan om vi i.te har,ett enda namn som motståndarna räds kommer det bli en hög forecheck som kommer möta Timrå varje match.... Å andra sidan hoppas jag Timrå är en ful fisk som överraskar högmodiga motståndare som avskrivit oss från start. Vill inte ha ett år till,då alla motståndare ser fram emot matcherna,i Eon och 3 gratispoäng som Gynge så fint kallade det,ifjol. Grrrrrrr

Wayne Gresky: Nu tycker jag inte att Lundström/Bellissimo känns tveksammare än er Österrikare och Ahlsenfelt. Vad gäller backarna så ska det in fler och so far ser förutsättningarna där bättre ut än senast. Främst eftersom jag tror att vi i år kommer ha backar som fått direktiv att spela efter.

Centerbesättningen däremot....den är bajs. Varken mer eller mindre. Även om jag inte tror det är realistiskt så får min önskespelare gärna vara center.

Och ja, jag tror verkligen att en stark poänggörare skulle lyfta Timrå IK -12/13. För jag tror vårat bygge i grunden är stabilare än senaste säsongerna. Det är ingen villa på Djursholm men väl ett hyfsat Älvsbyhus. Chansen finns att vi åtminstone kommer kunna hävda oss mot Rögle och AIK, kanske även mot er.

Ser gärna en påskrift från Jonte till veckan. Till att börja med...

stoff: ryktades till khl och leksand, och sa då att han ska bestämma sig snart så nu när han länar tror jag det lr försent att slå till

mikenomad: jo nog drar han utomlands nog...:)

stoff: Han ryktas vara på väg till KHL. Det blir nog så oxå.

stoff: Ja tack! Även om jag har svårt att tro att han lämnar Brynäs för Timrå, han har nog en plan.

Timrå Icon: vi har iaf väggar i år. I fjol köpte vi möbler på fyndlagret utan att ha ett hus att ställa dem i.

Wayne Gresky: Nu var det ju inte Modo jag pratade om....

Wayne Gresky: Tja modo lyfte ju lite med nagi

Wayne Gresky: Tur att det är ute med fondväggar ;-)

mikenomad: Det skulle vara intressant om du kunde komma med exempel på ett lag med tveksamma målvakter, skakiga backar och centrar med betonghandleder som lyfts av en vass målskytt.

I mina ögon så är det samma sak som att lägga pengarna på en ny fondvägg i ett hus där taket läcker, grunden är fuktskadad och fönstren ruttnar.

Wayne Gresky: Nja....vi hade ju ett passningsgeni av rang senaste säsongen men inte öste dessa båda herrar in mål i grundserien för det. Nä, jag vill ha in en Brendl el liknande. Notera att jag skrev "en Brendl", jag menar inte nödvändigtvis Brendl själv.

mikenomad: Ni har väl en av seriens mest utpräglade målskyttar i Friberg? Dessutom så tror jag att Önered kan sätta 15 mål också nästa säsong. Det ni skulle behöva är en playmaker som mata dem med passningar, samt en försteback som bidrar både framåt och bakåt. Problemet med backsidan är att sådana backar knappt går att få tag på längre. Kolla igenom elitserielagen förra säsongen och säg hur många spelare som passar kravprofilen.

Sjökan: Ja, jag tror verkligen att ett riktigt offensivt hot vore väl investerade pengar. Någon som är utpräglad målskytt. Det finns så många vinster med en sådan värvning. Dels publikt som du skriver, vårt attraktionsvärde skulle stiga avsevärt och kanske skulle det även omnämnas med viss respekt i riksmedia.

Men även, eller kanske framförallt, så är det något vi verkligen saknat på isen och spelare som väcker oro hos motståndarna är alltid värdefulla. I dagsläget har vi ingen och så har det som sagt sett ut sedan Corso i princip...

mikenomad: Mm svårt att locka tillbaka besökare utan morot. Kan ju bara gissa var ett namn som Brendl skulle göra för antalet besökare. Dra ned på spelarbudgetten i all ära, men det är ju stor risk för att marknadsvärdet sänks ännu mer med deffensivhockey även o man vinner lite matcher. Tror det skulle sitta gott med att Nubben presenterar två dragplåster till anfallet. Halh o Pyröla bra typ

mikenomad: Absolut hårfint. Jag tror som sagt att vi kommer att förstärka med en forward efter halva säsongen, för att få ner kostnaderna.
Och det kan ju vara ett smart drag. 

hubbenorlen: Som sagt, jag tackar verkligen inte nej till en sån. Jag rankar bara behovet av en målskytt något högre. Men det är hårfint...

mikenomad: Fast en riktig försvarsgeneral kan ju lyfta de andra backarna till att bli ännu bättre också.

Sjökan: Sen tror jag att en spelide' och lite direktiv till backarna hur de skall agera kommer göra underverk kommande säsong jmft med hur det såg ut stora delar av den gångna. Visst skulle det sitta fint med en stark defensiv pjäs till men det är inte en sån värvning som kommer avgöra ifall defensiven totalt fungerar eller inte. Jag hoppas och tror att skillnaden på att ha en taktik jmft med att bara gå ut och spela "frejdig hockey" kommer märkas tydligt.

Så min önskan om en riktig målskytt står kvar högst upp på listan.

hubbenorlen: verkligen. Pressen blir mindre på offensiven också ifall dom bara "behöver" göra,en par kassar för att vinna istället för 5-6 i varje match. Givetvis är det publikfriande med frejdig offensiv hockey men jag tror nog alla hellre vinner matchen istället. Om man nu inte har kapital för att kombinera dem två . Är fan härligt spännande att klara av att försvara eýn ettmålsledning ledning istället för att helatiden jaga tremålsunderläge

Sjökan: Och det såg vi ju ett tydligt exempel på i Kvalserien. Med ett sådant försvarsspel vinner man matcher med bara ett par gjorda mål.
Tror det är enda vägen att gå för oss i år. 

hubbenorlen: instämmer helt. Bra försvar bygger bra målis. Bra målis vinner matcher o skapar trygghet. Som jag alltid säger till frugan. Man ska börja bakifrån , hehe

Per HApps: Sebbe låter lite kryptisk angående att komma hem eller inte...

Skandal att inte Kolan tog en plats i vm-laget. Vem tror Kronvall att han är? 

T T: Ja men de andra lagen är ju med...? Men det är säkert som du säger

T T: Är det nu domedagsprofeterna ska börja svamla om en nära förestående KK?

Timrå Icon: De kanske skäms...

Nä, men det är väl en uppdatering på gång får vi väl anta.

Timrå Icon: Spara pengar ?

T T: Ja varför har de tagit bort a-laget....?

superfalle: Ja men nu kanske vi kan få struktur på det till hösten....vi har ju inte Perra kvar.

Simmalugnt: Undrar var de uppgifterna kommer ifrån, på hemsidan finns inget a-lag alls!?

Hahl Bundy: Vi säger så och sen tutar vi och kör. Det känns som den övergripande strategin för kommande säsong i vilket fall som helst.

Hahl Bundy: Ja de är bra att han väljer sej vid virriga försvar

Olle: Bellissimo kommer att bli det. Bäst på plan idag med 46 skott mot sig med ett försvar framför sig som det saknas ord för hur dåligt det var.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Ja men glöm inte den gamla devisen;
Man bygger ett lag bakifrån.

Med andra ord så måste vi börja med materialaren

mikenomad: Jo, så är det ju. I den bästa av världar får vi både och. Men om jag tvingas att välja så tror att vi vinner mer på ett tight försvar i år.
Något säger mig att vi kommer att starta utan forwardsstjärnor. Och om det visar sig att vi inte fixar det, så kommer vi att värva under säsongen. 
En chansning igen i så fall. Men vi kanske inte har så mycket val den här säsongen. 

Simmalugnt: Det var som...............fan.

Enligt EP ska Önerud spela i 88 nästa säsong och Hallin i 61.

Olle:

Vi har ju två målvakter på kontrakt, bara att gilla läget och hoppas att Bellissimo får ett supergenombrott.

Olle: Det borde vi kanske men det är inte aktuellt vad jag förstår. Han är redan funnen och spelade match i A-VM idag. Inte helt oäven vad jag förstått.

mikenomad: Borde vi inte vara ute efter en etablerad förstemålvakt också?

mikenomad: Nej, men frågan är ju vilken spelare av lite kvalitet i offensiv zon som vill spela för oss. Äh, jag glömde ju! Nubben har förstås en plan.

Dream Team: Självklart ska vi inte krypa för honom! Jag försökte bara sätta saken i lite perspektiv, peka på hur jävla illa ställt det varit på den fronten.

« · 1500281 · »