1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606443 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Laken: ja att det ska vara för dom gått från AS till ES är ju inte hela sanning om ens hälften av sanningen. Varken Timrå, Rögle, AIK, SSK eller nån annan klubb har varit så här jävla på som Växjö är dom hugger på allt med fantasilöner.

KORITFW: Stefan Edberg.

Mackelito: Jag får inte heller Växjö Lakers ekonomi att gå ihop. Holös var/är ju inte heller billig (länk).

Ändå är de med och bjuder på allt och alla...

Hahl Bundy: Det tummar vi på!

Blizzard: Dags att skjuta ner Väksjö Blöjers till AS.

mikenomad: 5mille är ju för att dom överhuvudtaget ska få skriva kontrakt med karln så du ka ju lägga på några miljoner för kontraktet också. han har nog inte skit billigt kontrakt heller eftersom han ställer till det så mkt med att bryta klubb mitt i allt....

KORITFW: Tja...de lever väl ff i ett ekonomiskt uppsving sedan es-avancemanget plus att de tappat några dyringar. Rose'n är ju Växjö-produkt och bara därför en sund värvning för dem men 5 miljoner för en kille som endast har en lyckad es-säsong måste vara ett tveksamt ekonomiskt vågspel.

Redigerad kommentar

Knylan: En NHL-lockout skulle vara både en guldgruva och en defibrilator för Timrå IK. Fullblodsproffs skulle komma hit och spela gratis, man skulle locka tillbaka en hockeypublik som tröttnat på att se sitt lag förnedras i match efter match och föreningen skulle kunna gå rejält med plus av ett sånt bonusår.

Visst, detsamma gäller alla andra lag men det skiter man väl i? Huvudsaken är att attraktionskraften kommer tillbaka till Timrå. Dessutom skulle våra chanser att överleva en kvalserie öka markant, NHL-proffsen vill nog hålla sig i form i en så bra liga som möjligt, få skulle nog välja spel i en allsvensk klubb.

Mackelito:  helikopterrån som någon sa, måste vara så!

Mackelito: Herregud vad Italien är usla. Tränar dom överhuvudtaget tillsammans? Dom beter sig som barn på isen. Det skulle ha kunnat stå 8-1 - mot Norge!
Stackars Berlusconi.

Hur i h-lvete kan Växjö slanta upp 5 mille till AIK + ett fett kontrakt till Rosén?!

Redigerad kommentar

Knylan: framför allt så blir de en markant skillnad på elitserien och allsvenskan . kvalserien skulle kunna bli en dans 

superfalle: Han tjänar mer och borde således vara ännu bättre.

Nisse på Mon: Zetterberg lirade ju gratis senast vad jag förstått, och lär säkerligen göra det igen. Så också Lander. Jag vet inte hur mycket man kan förvänta sig i lön, det känns snarare som att dom vill ha en möjlighet att få lira hockey på hög nivå istället för att köra friåkning en hel säsong.

Jag har svårt att se att vi skulle behöva avstå förstärkningar på grund av deras löner.

P A:

Aha, du var ironisk..;)

P A:

Fattar inte det här snacket om NHL strejk...vad skulle vara positivt för TIK? Skulle alla andra lag sitta still och skita i och plocka spelare. Och är NHL spelarna plötsligt gratis?

Timrås största chans att få ihop ett (på förhand) slagkraftigt lag till nästa säsong måste vara att det blir strejk i NHL. Kan vi supportrara göra nåt där?
Jag testar att skicka ett fejkat mejl innehållandes följande lydelse;

"Dear NHL Organisation,
You suck!
Best regards,
NHLPA"

Berglund:

Då ser vi ganska fort att vi har ersatt

Ridderwall med Bellissimo

Torp, Halonen, Granath och Högström med Bäckström, Carlsson och Persson. Då ska det in en till etablerad back här oxå som man kanske kan säga ersätter Motin.

Vampola och Gnagarn mot Lindqvist och Molinder

Pikkarainen, Murley och Pärssinen mot Crippe Söderström, Rhodin och Sterner.

Ser ut som mer än 4 millar enligt mig iaf.

Redigerad kommentar

Med 4 miljoner menar dom ju antagligen att det ska dras från förra årets spelarbudget vilket gör att man får jämföra med den truppen vi ställde på benen vid start och dom som tillkom inom bara några matcher då jag anatr det fanns lite pengar över i budget för sen värvning(Motin) och inte vid slut för då hade vi gått över budget rejält.

Fjolårs budgeterade trupp:

Joakim Lundström

Stefan Ridderwall

Oscar Hedman

Annti Halonen

Mat Robinson

Nicklas Torp

Elias Granath

Marcus Högström

(Jesper Dahlroth) J20

Petr Vampola

Yared Hagos

Johan "Bagarn" Andersson

Johan "Ganagarn" Andersson

Alexander Larsson

(Jeremy Boyce) J20

Iilka Pikkarainen

Matt Murley

Timo Pärssinen

Per Hallin

Simon Önerud

Max Friberg

Jonathan Hedström

Martin Röymark

+ Diverse juniorer

Ut:

Ridderwall

Halonen

Torp

Granat

Högström

Vampola

Gnagarn

Pikkarainen

Murley

Pärssinen

In:

Bellissimo

Bäckström

Carlsson

Persson

?

Lindqvist

Molinder

Söderström

Rhodin

Sterner

hubbenorlen: Ja jag har aldrig jämfört honom med molinder . Hagos är duktig i defensiven och stark vid sargerna . Molinder är absolut ingenting alls vad jag vet .

Skarin: Japp . Utan tvekan så känns de tryggt . Sen om de räcker vet man ju inte men att någon annan skulle göra de bättre med dom förutsättningarna tror jag inte

Nubbens kommentarer i dagens ST är riktigt bra. Att Nubben är rätt man på rätt plats är nog det mest solklara i dagens Sverige.

Tack för ordet.

mikenomad: Nej nej nej inte Antos! Sista platsen måste avvaras för någon spetsigare playmaker än honom hoppas jag

Anders Söderberg får gå från SAIK, är det nåt för sista forwardsplatsen tro? Spontant; knappast. Men jag känner mig dåligt uppdaterad på honom...

Och då pratar jag givetvis Pikkarainens 1-1, så att ingen får försöka sig att jag blandar ihop något. Här blandas inget ihop.

Blizzard: Nu får vi det att låta som att det var tio år sedan, men det man kanske minns allra bäst är väl att han sköt genom nätet.

superfalle: Jag skrev att han var bra i VISSA matcher. Det betyder inte att jag älskar honom.
Blir han lite jämnare så är han en hyfsad defensiv center. Inte 150k i månaden-bra, men helt okej.

Edit: och jag tycker det är väldigt orättvist att jämföra honom med Molinder, som knappt uträttade nånting.

Redigerad kommentar

Dream Team: kommer ihåg matchen som igår! Är typ det tillfället jag gpr upp i huvet med, ett slagskott från blå vid avbytarnåsen var det - PANG.

Fattade aldrig varför han inte gjorde mer slagskott, istället skulle han alltid passa efter blå till andra backen i PP så motståndarna kunda sno pucken och göra mål i boxplay.

hubbenorlen: Som sokrates brukade säga . De enda vi vet är att vi inte vet någonting alls . Olika åsikter kan man ha utan att något är fel . Jag tex tycker att de är synd att ha en kille som sitter och värmer bänken åt dom andra för den summan . Speciellt i ett lag som inte direkt myllrar av kvalite . Att vara bänkad i ett lag som timrå är i dagsläget en rätt kraftig indikation på att man inte lyckats så bra med sin uppgift

mikenomad: Har hört att skall leda skridskoskola med 6-7 åringar och sen köra lite extra själv.

ÖstrandsNisse: Nu när du säger det minns jag en match där han gjorde lite nytta. Det var, komiskt nog, i hemmamötet med HV säsongen 2010/11, med tre matcher kvar, där vi till slut med liten marginal undvek kvalseriespel. Ilkka Pikkarainen kvitterade med 9 sek kvar, sen avgjorde chipsfejset i PP efter 1.39, där Nichlas Torp satt utvisad.

Redigerad kommentar

superfalle: Det där får mig osökt att tänka på hur många matcher Kolan förtjänade sina 170 lax i månaden. Dom tillfällena är lätträknad.

mikenomad: hagos i timrå förut var nice, gillade honom mycket då kommer jag ihåg. Hoppas också på att han ska bli lite som förut iaf

mikenomad: Precis. Jag har inte lust att enbart fokusera på det negativa. Och det är mycket av den varan här inne. Det blir tidvis fruktansvärt tröttsamt.

hubbenorlen: Du har kanske som jag uppnått en aktningsvärd ålder där man har förmånen att inte komma ihåg all jävla skit. Själv har jag taskigt närminne och vill helst minnas Hagos för hans förra sejour här. Det fanns glimtar även gångna säsongen då han visade lite av den kapaciteten men annars kan man väl konstatera att 150000/mån är kraftigt överbetalt för de glimtarna.

Men nånstans känns det ändå som att kapaciteten i hans fall finns där, långt inne. Och blir han kvar kommer åtminstone jag hoppas att han kanske kommer funka bra ihop med Crippe. När vi nu ändå ska ha det så här får man väl hoppas och tro på det bästa.

superfalle: Självklart inte. Jag har inte tillräckligt bra minne för att minnas specifika matcher. Det är bara en generell uppfattning jag har. Men den är naturligtvis helt felaktig. Förlåt.

hubbenorlen: Kan du ge ett exempel på nån match när hagos har varit bra för 150 lax i månaden

Glen Morangie: klok snubbe! Gillar fiske :)

Gorkyman: "– Jag måste också berömma alla våra fans som verkligen gjort det till ett nöje att spela här i Skellefteå. Jag har verkligen känt stödet från dem under alla mina år här."

HAHAHAHAHA, for real? Stöd? Tystare finalsrena får man leta efter.

Bragd-Birger: Med risk för Roxette varning men en intervju med Bäckström.

Thornet: Tror inte att Sterner kommer att centra, åtminstone inte inledningsvis. Hagos lär ta den platsen.

Egentligen är det tragiskt att lagets förmodat dyraste spelare inte är en av de viktigaste....

Redigerad kommentar

I min bok får inte Hagos och Molinder plats just nu...

1:a Jonte, Larsson, Crippe --- 2:a Hallin, Lindqvist, Önerud --- 3:e Rohdin, Sterner, Friberg --- 4:e ????, Boyce, ????

Övriga: Hagos, Molinder.....Bagarn räknar jag inte med just nu

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Ja en Bud Holloway vore nåt. Halvdan.....

Bragd-Birger: Jag skulle gissa att Molinder får chansen att visa att han klarar av att ta en offensiv centerroll. Misslyckas han med det så är nog taktiken att sätta honom på läktaren och få honom att vilja byta klubb.

Ni har en icke-EU-plats kvar. Det är väl inte helt otänkbart att Nubben avvaktar vad som blir över när NHL-klubbarna valt klart på andra sidan. Det kan nog dyka upp en halvdan AHL-forward i augusti.

Skulle tro att man - förståeligt nog - är överförsiktiga vad gäller det ekonomiska läget för tillfället. Det krävs ingen Einstein för att se att den här truppen i dagsläget enligt alla rimliga bedömningar måste vara betydligt billigare än de 4 miljoner man aviserat att man skulle minska med. När man lagt likviditetsproblemen för säsongen 11/12 bakom sig och börjat se lite skönt cash-flow in för 12/13 kommer man sannolikt se att det finns medel för den där playmakern. Jag utgår från att det kommer en sådan.

Om den inkommande playmakern är en center - vilket verkligen skulle vara extremt optimalt - tror jag att övertaligheten på övriga centrar kommer att lösa sig. I a f någon ur trion Hagos/Molinder/Lindqvist kommer rimligen att hamna på bänken/få minimalt med speltid, vilket så klart ger en drivkraft att söka sig en alternativ klubb. Spontan gissning i dagsläget är väl att Molinder är den som hänger mest löst, i a f enligt min bedömning om vad han kan förväntas bidra med.

Annars tycker jag att det ska bli spännande att se hur man tänker sig att spelsystemet ska se ut. Jag - och ett antal med mig - har svurit över den här defensiva center-fetischen som råder. Men det finns så klart en tanke bakom. I fjol - med Perraz - funkade det inte alls, och då hade vi ändå - på pappret - en del kreativa ytterforwards. Den här säsongen kommer vi att ha mindre av den varan, och i stället fokusera på intensitet och brunkeri. Hur ska Montén få det att resultera i ett effektivt anfallsspel?

Slutligen: den siste backen. Sebbe är verkligen både en välsignelse och förbannelse här. Välsignelse därför att han vore en väldigt viktig värvning sett ur moral- och lokalfärgsperspektiv. Lägg därtill hans skridskoåkning och driv. Förbannelsen är att han som spelartyp inte alls hamnar högt upp i prioritetslistan. Klart före i åtminstone min bok ligger en offensiv PP-back, alternativt en riktigt ultradefensiv Caslava-typ. Men: att säga nej till Sebbe (och se honom spela i en annan elitserieklubb) är helt otänkbart. Låt oss hoppas på att beskedet inte dröjer för länge. Jag blir inte ledsen om han bestämmer sig för att försöka ett år till over there, dock. Vi har Robinson, och Sebbe och han kan gärna mötas i dörren nästa säsong. 

hubbenorlen: Ja och jag tolkade iallafall det så att om man bänkar två tillräckligt länge så söker de sig bort ändå

hubbenorlen: Jag bara älskar Nubbens uttalande när han säger: "Vi kommer ha ett lag där alla är beredda på att spela Elitseriehockey och det hade vi inte i fjol" - så sant, så sant!!

« · 1500852 · »