1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606219 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: känns som han kan fucka upp hela stämningen i laget vi försöker bygga också, en snubbe som ska gå runt och vara bitter när han försöker vara nykter och vips så faller han dit igen och han får en ny chans, fin pungspark på de andra isf som kämpar som idioter.

Ne ingen Conny tack!

ÖstrandsNisse: Han är ingen ledande spelare i ett ES-lag och heller ingen center. Jag säger nej.

hubbenorlen: haha missade den mina första år också :P

ÖstrandsNisse: Säger du det så. Själv är jag tveksam, är rädd att det bara vore ytterligare en anledning för övriga hockey-Sverige att skratta lite åt Timrå IK. Men visst, obefintlig ekonomisk risk och stenhårda förhållningsregler i kontraket så kanske det vore värt det. Så sent som senaste säsongen var ju stora delar av "expertisen" rätt säkra på att gan skulle vara en attraktion även i es. Däremot känns det jävligt suspekt att han inte vill vara öppen med varför Örebro kickade honom. Är det en så fruktansvärt mörk hemlighet blir man lite (understatement) fundersam...

Monno: Haha...helt sjukt att jag inte har vetat om det efter alla år här

Redigerad kommentar

mikenomad: Jag hade inte tvekat en sekund om jag varit Nubben om Conny velat spela i Timrå IK på en prestationslön där man från föreningen är noggrann i kontraktskrivandet. Det är en så pas skicklig spelare som säkerligen har något år kvar innan han lägger av att det kan vara värt en chans. Jag vägrar tro att människor ska leva i förnekelse genom livet. Tids nog måste man inse att livet är värt mer än att vakna dagen efter, ovetandes vad som hände dagen innan.

Conny är välkommen under förutsättning att Timrå IK dikterar villkoren. Han har nåt år kvar innan han är över.

ÖstrandsNisse: Visst är det så och nog borde han som sagt vara rökt i es. Men lite rädd är jag att Nubben med de begränsade resurser han har är beredd att chansa om den ekonomiska risken är närmast obefintlig. Dvs han kostar i det närmaste gratis och får en lön likt en kommunalarbetare...

hubbenorlen: Trycker du på "Sv:" i rubriken på tråden i Nomadens inlägg då komemr du till detta inlägg:

"
dr-nix: När du säger sådär kan jag inte låta bli att komma å tänka: Socker-Conny;-)
Monno Svara | Gilla +1   Idag kl. 08:06
"

Men trycker på "sv:" för att kunna se vad folk svarat på =)

Dream Team: det är två säsonger. Vi har inte haft denna design i tre säsonger som någon påstod. 

Vänta nu, hur länge brukar det dröja mellan tröjbytena, är det två eller tre säsonger? Vilken säsong möttes Timrå-AIK ute i Njurunda? Var det inte för två säsonger sen, alltså inför säsongen 2010/11. I samband med den matchen kommer jag ihåg att jag pratade säsongskort med Patrik Svedlund, om vad som ingick med tröjan o.s.v.

Är det två sässar så är det ju byte under kommande säsong, men är det tre så får vi vackert vänta. Jag måste nog ta och ringa kansliet tror jag.

mikenomad:Antagligen en mycket bättre spelare än Bremberg i sina bästa dagar...om han bara hade gett sjutton i sponken. Efter alla incidenter som varit tror jag att han är fetrökt i elitserien, de lag utanför Sveriges gräns som är det minsta påläst lär vara av samma uppfattning.

Men visst är det lite tragiskt. Conny hade antagligen varit en spelare för KHL, kanske nosat på NHL om han gett hockeyn allt och struntat i annat skit. 

mikenomad: Vänta nu, vem pratar ni om?

Hahl Bundy: Köngen av Sönnsvall!

Monno: Helt orealistiskt är det kanske inte. Han säger ju i dagens AB att han siktar mot es alternativt utlandet för att tjäna pengar. Men att i es spelar inte pengarna så stor roll , där är han mest glad över att få chansen typ. Låter som TIK-läge, kaffepengar a'la Jonte och en dokumenterat stark poänggörare. Fast jag vill slå fast att detta absolut inte är nåt jag vill se hända! Jag vill INTE se Conny i TIK!

Timrå Icon: Hahl är Kööööng!

Patrick Polly: Jo nog dög han nog. Han fick ju även spela med en Pärssinen och Pyrölä i toppform även Jonte i fin form.

Timrå Icon: Iaf lika bra som Bosse hAhl!!

Patrick Polly: Precis. Minst lika bra som Hahl Bundy dessutom

hubbenorlen: Nog var Hahl bra. Duktig tekare, riktigt bra defensiv center, bra playmaker, riktigt bra i BP, bra i PP. Så Hahl var värd sina slantar anser jag!

hubbenorlen: Nä det är ju det jag säger; han skulle behöva en nytändning ;-).
Skulle vara en stjärna i vårt lag iallafall

hubbenorlen: Hahls rykte är betydligt bättre än hans faktiska prestationer, det håller jag med om. Visst är känslan att det finns kvalite' där men precis som du skriver är det inte en till defensiv center vi behöver. Däremot är han en duglig playmaker.

Blizzard: Hoppas du på tallar tror jag tyvärr du blir besviken. Men nyfiken på tröjorna är man...:)

Timrå Icon: Seriöst så har jag aldrig fattat hajpen krin Hahl. Andra året hos oss är den enda poängmässigt bra säsongen han har haft. Han gjorde ju exempelvis bara 24 poäng sin sista säsong i Frölunda. Och vi behöver väl ha en offensiv center?
Hahl är ju främst defensiv. 

Jacksson 71: Tycker att Nubben ska ta tillbaka Hahl också som plåster på såren. Han kan behöva få en nystart och dominera lite.

Caslava också. Borde inte bli så himla dyrt. Pengar är det ende den fattige har som mormor brukade säga

Allt enligt planerna än så länge! Söderström och Hedström klara. Inväntar Sebbe Erixon och en lovande center nu! 

ÖstrandsNisse: +1

Har hela tiden ansett att MM inte är på den nivån som betalar sig om man ser till lönekontot. Han är i behov av bra omgivning för att lyckas i ES, dessutom behöver vi en center.

ÖstrandsNisse: Just det där med motståndet i Kvalserien har jag tagit upp under flera veckor här inne, så jag håller med dig. 
Därför blev jag inte ett dugg upprörd när Torp lämnade. Han var usel i grundserien, men bra i kvalserien. Just för att han fick några extra tiondelar på sig att ta beslut. 

hubbenorlen: Murley passar antagligen bättre i en organisation med striktare regler än den Timrå anammat under en rad av år. Hockeyspelare med en liten halvskev bild om vad som förväntas av dem har inte varit någon bra combo i föreningen.
Till viss del håller jag med dig att Murley blev bättre i kvalserien men å andra sidan tror jag man lurar sig litegrand. Det fanns en hel del spelare som lyfte sig rejält i KS mycket pga sämre motstånd överlag. Sedan kan det till viss del bero på att matcherna betydde något att några spelare kändes hetare.

hubbenorlen: skulle vilja se Perre i glada Ryssland över huvudtaget, bara en sån sak.

Redigerad kommentar

Thornet: Med risk för att få JÄMO på mig så måste jag ändå hävda att man nog bör ha så lite som möjligt med ryssar att göra. Perra som knappt kunde engelska....undra hur de ska kommunicera.....? Fast efter lite vodka kanske de pratar samma språk....

Thornet: Haha...herregud vad jag skulle vilja se Perra försöka göra sig förstådd inför ett gäng ryssar.

hamstern: Lär gå till khl.

ÖstrandsNisse: Jag sa faktiskt exakt samma sak före förra säsongen, när alla gnällde över att han var kvar.
Men det var ju bara i kvalserien han var riktigt bra. Tror att den killen har motivationsproblem i oviktiga matcher.

KORITFW: De flesta säger att det verkar lösa sig, och att parterna är betydligt närmare varandra nu än vid förra konflikten.

Dags att värva Tomas Zaborsky. 59 p på 52 matcher i sm-liiga

Är det ingen som tänkt på att det kanske beror på den nya tränaren i AIK som Rosén vill lämna....????

...Usch, nu var jag dum....

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Jag hade gärna sett en Murley som tränat hårt på försäsongen och liksom satsat ett år på hockeyn. Tror den snubben besitter stora kunskaper, mycket mer än det han visat. Nu har Timrå inte 'råd' att chansa och därmed finns inte den möjligheten som alternativ.

Men som sagt: Murley kan nog mycket mer än det vi sett.

Hahl Bundy: Precis. Har man lite gärna (hockeyspelarestavning) så bör det kunna locka mer än 20k extra på kontoutdraget... Vill även minnas att han varit på ingång tidigare.

Thornet: Perra ska lära ut värmländsk strikt modern taktik a la go... goare...goast.

Kan någon snälla säga hur trolig en lock-out är? hittar bara skitgamla artiklar om ämnet! oavsett hur jag googlar hittar jag inget som är ens nära dagsfärskt. Kanske bara är jag som inte vet hur jag ska använda google..

Gnaget kommer att ha ett tränarutbyte med KHL-klubb...undrar om tanken är att lära upp Perra....elller om det är att sänka KHL-klubben????

hubbenorlen: Rubriken är åt helvete men texten är åtminstone något rättvisare. Tycker det framgår där att Nubben inte är jätteintresserad av hans kvalite'er, att han helt enkelt inte är värd pengarna.

Redigerad kommentar

superfalle: och stava kan han!! vad har federer med ishockeey och göra?? väx upp.åååå matthew

Kattgubben: Det är uppenbart att alla tycker att vi är så skabbiga att den naturliga vinkeln blir att ingen vill ha med oss att göra. Om vi lyckas motbevisa alla nästa säsong blir det mitt skönaste idrottsminne någonsin.

hubbenorlen: Hahaha bra gjort :p

hubbenorlen: Ja, varför vill rubriksättaren få oss att tro att Murley vill lämna? Det är helt otroligt egentligen... hade rubriksättaren varit på ett annat humör hade Murley "fått sparken", Nu "vill han gå vidare", så han lämnar Timrå. Ganska radikalt skilda sätt att beskriva vad det handlar om - att ett kontrakt inte förnyas.

Hahl Bundy: Han är inte vår spelare säger han ja. Det innebär ju inte att han inte kan bli det. Är det inte klart till 100% så är han inte Växjös spelare...ännu. Tycker inte att den artikeln helt utesluter Växjö. Annars är väl även AIK ett alternativ där. En sak är säker, hos oss lär han inte hamna iaf.

Nybbe: AIK, med friska nyvunna miljoner?

Blizzard:Troligvis HV71

Hahl Bundy: som jag skrev förut då

"Sv: Silly Season 12/13
Tagit otroligt långt tid att presentera en "klar" Vampola. Luktar Niko Kapanen och Timrå över detta (att han var "klar" i media) Eller har han en KHL klausul i typ 2-3veckor och Växjö väljer att inte göra det officiellt förns dess...
Blizzard Svara | Gilla   2012-05-04 16:33"

Annars mörkar växjö bra just nu

« · 1501010 · »