1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606223 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Han dimper väl ner i övik

Vem tar Vampola? Inte Växjö iallafall.

dr-nix: 3 klubbar utöver AIK har erbjudit Engqvist kontraktsförslag...är vi en av dom tro?

Wayne Gresky: Kanske...men hos oss så skulle han få spela tills han spyr.

Kan ju locka.

Wayne Gresky: Tror inte att han är för dyr för oss. Däremot tror jag inte vi hinner agera tillräckligt snabbt.

Hahl Bundy: Jag skulle gissa att han är dyr och att konkurrensen om honom är i hårdaste laget för er.

Hahl Bundy: Ja, jag tror verkligen denna spelare kan vara bra för TIK.

dr-nix: Det är min känsla oxå.
Montén känner ju han bra dessutom.

Nu rycker ju AIK i honom i o för sig o kanske även HV.

Hahl Bundy: Satt också och funderade på det igår men jag har för dålig koll på karln så jag kom aldrig fram till något klokt. Men min spontana känsla är att han borde vara ett alternativ

Slänger ur mig en ep länk o fråga.

Kan den här killen vara nåt som 1:e center eller?

26Huss: Jaså? Jag har ingen aning. Har inte tänkt på den här personen på typ 15 år. Han dök helt pltösligt upp i mitt huvud i dag.

hubbenorlen: Var det inte Pillerkungen Johan Andersson? Han som var tillsammans med fotomodellen Yvonne Ryding.

Friman SR: På 80- eller 90-talet snackades det ju om någon  rik person som kallades MrX och stöttade Timrå ekonomiskt. Vem var det egentligen?

Blir det nån lockout må tro? Enligt Dagbladet vill Gustafsson spela här isåfall...

Blizzard: Ja en rik jävel för TIMRÅ IK vore inte fel. Men har vi något riskkapitalbolag knutet till klubben? De kan ju få fram en del stålars de med, se på GIFFARNA...

FORZA TIK..............alltid, alltid...........

mikenomad:Skyll på ajfånen det var det undermedvetna som gjorde det med flit.

mikenomad: hahaha snyggt :p

Jävla ajfån....skulle skriva "förena nytta med nöje" i ett mail men det blev "förena mutta med nöje". Vilket kanske iofs var själva andemeningen men det blev lite konstigt när det var konferensinfo till hela arbetslaget...:P

dr-nix: När du säger sådär kan jag inte låta bli att komma å tänka: Socker-Conny;-)

Helvete! Vi är ett vindpinat gäng som sitter på en öldrypande svartklubb och kör brutalquiz. Nu har vi kört fast i flera timmar på en knepig sportfråga:

- Diametern, vikten, antal räfflor på kanten och volymen på en hockeypuck? Man får inte googla, men vi drar en livlina och kör "kontakta någon smart komunity på nätet".

Frella: Man ska inte ropa på vargen i omödan.
Då kanske ingen bryr sig då han väl kommer :-)

Hahl Bundy:och på officiella dessutom! Hade ju varit en annan sak om det hade varit nån rubrik i slaskpressen, men kom igen liksom :) The nerve!

Blizzard: Ha ha jag tänkte länka till det tidigare idag men jag orkade inte.
Snacka om självinsikt.

Blizzard:Ja jävlar, vilken chutzpah!

hahaha Växjö alltså...Snyggt oh klaga. Man kanske inte ska kontakta kontrakterade spelare heller...

"jag har aldrig vart med om maken till hantering faktist" /Växjö's VD

Hahl Bundy: så pass, bra =)

Blizzard: Han har ju opererat sig i ryggen. Är frisk snart.

Frella: Detta känns ju inte bra, han har ju uppebarliogen fel på något och ska vi chansa med en sån spelare nu....fan tveksamt!

"- Jag började få samma smärtor som jag hade i slutspelet med Skellefteå AIK. Det börjar vid höftkanten och in mot magen och tillbaka i ryggen, "

"Men det värsta är att man inte vet vad det är"

Redigerad kommentar

Frella: man får ju kompensera lite i vårat läge, vi kan inte hitta en poängstark, playmaker plus att han är jätte träningsvillig och alltid spelsugen.

Man får ju liksom välja något och nu behövs poäng moral och kämparanda har vi gått om nu.

Edit: Warg har visst kommit upp i 30pinnar några gånger.

Okej jag är med i ditt spår nu, tror jag....Hm...

Warg som sista, det går alltså inte att få nå bättre....mja okej då,.

Finns det något som säger att Warg ska hit, varför har så många börjat nämna honom på HS.

Redigerad kommentar

Kattgubben: Passar väl inte riktigt in i Nubbens mall däremot? Då tror jag mer på en spelare som Warg.

Laken:Perfekt ersättare till Linkan. Karln lägger ju magiska mackor och har bättre driv i åkningen än sin företrädare. Lär nog kosta en del.

Kan detta vara vår kreativa centervärvning eller för dyr?

Redigerad kommentar

dr-nix: Det låter rimligt. Tycker att det vore bra om vi alla vet vad vi kan förvänta oss, så vi slipper 100 inlägg om hur usla våra nyförvärv är. Den kontraproduktiviteten gör oss bara svagare.

hubbenorlen: Vi pratar väl realistiskt om en lirare som kanske har potentialen att agera playmaker i ett ES-lag men som kanske inte fått tillräckligt med istid i sin nuvarande klubb och som kanske kan blomma ut om han får chansen. 

Alternativt en kille från en lägre division/sämre liga där han agerar förstacenter och gjort bra med poäng men som är otestad på ES-nivå.

Det finns säkerligen andra scenarion men det är väl i de banorna man ska tänka. 

JimmyH: Ungefär som jag tänkte då. Den här kreativa centern som det snackas om, vilken nivå kan han realistiskt ligga på? Europeisk toppnivå är väl bara att glömma, eller hur? Vi snackar väl om en duglig Elitseriecenter?

hubbenorlen: Det känns i alla fall inte särskilt troligt. Skulle någon klubbmot förmodan vara intresserade måste ju spelarna vilja flytta dit också. Det finns väl större chans att det kanske löser sig under säsongen om det blir mycket bänknötning. Däremot kan det bli en kreativ centervärvning ändå. Jag tror Timrå IK letar i alla hål efter pengar.

JimmyH: Jo det var väl en lösning med en annan klubb jag tänkte på. Är det rimligt att nån annan klubb ska ta över kontraktet med någon av dem?

Blizzard: Majla federer och fråga om han vill skjuta till en slant . Skulle va snyggt med R.F tryck på ryggen

hubbenorlen: Det är nog inte så lätt att "bara göra sig av med". Jag antar att man måste köpa ut dessa spelare eller hitta någon lösning med en annan klubb.

Kattgubben: De som ska skämmas är Christer Englund med anhang.
Avgå era idioter!

Hahl Bundy:Frågan är vad det hade krävts för målvakt för att hålla ett lag som Italien vid liv i VM. Han har inget att skämmas för och det tror jag heller icke han gör.

Timrå Icon: Det är det för Italien oxå.
Synd om Bellissimo. Har han nåt självförtroende kvar när han kommer till oss eller längtar han till ett riktigt försvar o är vråltaggad?

Olle: Hahaha! Game over!

Olle:hehe, du är en ond människa ;)

Hahl Bundy: Tänk drömscenariot...Växjö slantar upp för en massa dyra spelare och sen när när det lockout så har dom truppen fylld av vad som skall komma att vara medelmåttor i jämförelse med de som kommer från NHL. Vidare så hamnar dom i ingenmansland och får inte in några extra intäkter.

Sen är dom pank igen. Sagan slut.

Laken: Det är väl mest bara så att vi inte har nån direkt insyn i deras ekonomi. Så då är det svårt att uttala sig huruvida den går ihop eller inte.

Ambroo:Snart ser vi Wimbledon-bucklorna till salu på blocket...

Laken: rykte verkar de inte vara. Men vad det är för summor vet man ju inte men han verkar ju inte snåla om man säger så!

Jag vill också ha en rik jävel i Timrå! blääää!

Ambroo: Jag har också hört det där Stefan Edberg-ryktet men hur mycket sponsrar han med egentligen?!?

Laken: Vampola sägs ju vara klar oxå....han var ju inte billig.

« · 1500946 · »