Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Timrå Icon: ja jäkla Ö-nisse som försker outa mig här ;-)
hahaha kommer du inte ihåg därför du frågar :-)? Du drack alkohol det vet jag iaf, har koll ja :)
Olle: Du generaliserar på ett högst fördomsfullt sätt själv nu. De där åsikterna är typiska för personer som inte har satt sig in i hur Flashback fungerar.
Flashback är inte primärt en samlingspunkt för tonåringar. Var har du fått den uppgiften ifrån? Det är ju bara dina egna antaganden. Jag skulle tippa på att medelåldern på Flashback är närmare 30 än 20.
Visst, det finns massor av idioter där. Men vi som har några år på nacken där märker direkt vilka de är och ignorerar dem fullständigt.
Det var exempelvis Flashbacks medlemmar som avslöjade Terje Hellesøs fejkade bilder.
De har även avslöjat pedofiler, som sedan greps av polisen tack vare medlemmarna på sajten.
Till och med mord har lösts tack vare grävandet av forumets medlemmar.
Listan kan göras lång.
De personer du snackar om är idioter som du hittar på alla forum.
Och det är faktiskt helt sant att polisen använder Flashback i sin spaning.
Och de flesta är inte rasister eller psykopater.
De finns där, men de flesta av Flashbacks medlemmar ignorerar även dem.
Redigerad kommentar
Blizzard:Fredag 27:e September 2010: Blizzard förfestar med en massa polare. Han dricker en mängd alkohol, likt de andra polarna. När klockan närmar sig 23 beställer de en taxi ner på stan. De hamnar utanför Oscar där det är kö. Kön minskar i väldigt sakta mak och Blizzard blir irriterad. Blizzard hamnar i diskussion med en annan kille som anser att Blizzard och han/hennes gäng trängt sig före.
Tjafs uppstår, bråk är oundvikligt varpå polis anländer till platsen. För att lugna det hela skjutsar polisen hem valda delar av de som bråkat och lugnet återgår.
Dagen efter står det att läsa på flashback att en person vid namn Blizzard muckat gräl med ett gäng och att Blizzard fått åka pling plong hem. Till saken hör den att Blizzard haft narkotika på sig vilket ses som extra allvarligt. Blizzard som sitter i häktet, oförmögen att försvara sig försöker få tiden att gå. Under tiden så skriver folk som såg allt, som känner igen killarna att: Blizzard var vid toaletten, snortandes kokain (vilket visar sig senare inte alls stämma).
Blizzard kommer ut, oskyldig, men med en stämpel på sig att han gjort det och det och det. Folk tycker och anser saker om honom/henne som flashback fött. Blizzard själv har inte haft en chans att försvara sig. Han har suttit inne medan folk som tror och chansar säger sitt om en person som inte har en chans att försvara sig.
I dagens Sverige, där demokratin gäller.
Blizzard: Flashback är primärt en samlingspunkt för tonåringar, sekundärt ett tillhåll för unga män med extrema åsikter i största allmänhet och i ett senare led, ett ställe för trovärdiga rykten.
Det finns jävligt många "andrahandsrykten" där iaf. "Jag har en polare som känner nån som legat med Carola Häggqvist i ett tält" osv.
"Fördomar mot flashback" förresten? Det var paradoxalt eftersom Flashback kanske är den största svenska källan på Internet för just fördomar.
Redigerad kommentar
Blizzard:En Timrå IK-spelare (som jag väljer att icke nämna) vann mot en kille på flashback sedan han påstod att denna Timrå-spelare våldfört sig och våldtagit en underårig flicka hösten 2009. Han anmälde detta och bevisades oskyldig till påståendet. Det visade sig senare att denna person (som påstått detta) satt på en server i Tyskland och tyckte det var skoj att skämta om detta.
Så kan det gå.
Timrå Icon: Så har det varit i den här föreningen i decennier (höll jag på att skriva), och gjorde det. Ett vedertaget begrepp är att man är olika värd, ju mer man tjänar desto större respekt får man. Och det oavsett resultat på isen. Man tränar som man vill och om man som "stjärna" vill avbryta så är det okej.
Som svar på ditt inlägg.
Olle: man vet vilka som är trovärdiga på flaschback och men vet vilka trådar man ska hänga i. Finns bra mycket sanningar där inne och jävligt klokt folk om man kollar lite.
ungefär som när man inte läser Stoff's inlägg här inne.
Timrå Icon: Du kan inte jämföra Matthias Karlsson (på väg upp i karriären, född -85) mot Conny Strömberg (på väg ner, född -75). Det är som att jämföra äpplen med päron.
För det första hade Mattias Karlsson 170 000 i månaden och därmed vissa förväntningar på sig. Conny Strömberg har kanske en eller två säsonger kvar innan han varvar ner i Kovland eller Hudiksvall. Han kan som bäst få 20 papp i en elitserieförening.
Visst måste du hålla med om att kravbilden på dessa två är lite...hur ska jag uttrycka mig, olika?! Mattias har ett marknadsvärde och bör därmed inse sina begränsningar och förväntningar. Conny däremot är över. Och har varit så de senaste åren. Det är det jag tycker Nubben ska utnyttja, inte att jag anser det vara en bärande spelare.
Att ha högt ställda krav på en spelare som kostar 170/månad mot en spelare som kvitterar ut 18, det är en viss skillnad. Kravbilden är naturligtvis densamma, oavsett spelare, men man måste se till ålder, utvecklingskurva och vad spelare kostar.
Förstår du hur jag menar?
Redigerad kommentar
Ambroo:Njae, Strömberg lär inte vara en spelare vi ska bygga framtiden kring. Men han kan vara en ytterst kompetent PP-spelare eller playmaker när han sätter den sidan till.
Naturligtvis ser jag också att vi föryngrar oss, ger juniorer och andra "coming man" chansen. Men i min värld tyckte/tycker jag att Strömberg kan få chansen att visa sin kunskap under förutsättning att han inte kostar något och att föreningen tar han om honom.
Per HApps:Det beror knappast på spelaren utan mer om ledarskapet från dem som har ansvaret över truppen.
Conny Strömberg besitter en sjujävla kunskap som dessväre till stora delar gått till spillo på grund av hans kärlek till andra saker än hockeyn. Men ingen kan ta ifrån honom hans skicklighet med puck och klubba.
Det är föreningen som sätter reglerna, det är föreningen som ser till att de följs. Där har du ett av de största problem som den här föreningen haft de senaste 4 åren.
Per HApps: Det som talar för att vi kommer få ner alkohol konsumtionen denna säsong är åldern på laget. Unga spelare är generellt mycket proffsiga i allt och vet vad som gäller, känns som dom inte alls krökar lika mycket (om ens något) under brinnande säsong.
Dom har liksom vuxit upp med rätt mat och levnadsvanor från start.
känns som de sista sponkälskarna inom hockeyn är på väg bort dom där 30-40 åringarna, var inte alls samma syn på dom ungdomarna generellt.
Sen kommer det ju såklart ploppa upp några sponkälskare endå, men känns som man kommer få ner det över de stora hela endå när dessa fullbordsproffs växer upp och dom andra slutar med hockey.
som sagt, helt annan syn från dom yngre idag, hockey är ett JOBB och man missköter inte jobbet och gör man det så är det svårt att utvecklas i denna konkurans :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ambroo: Alltså Conny skulle i så fall vara en spelare i mängden. Ingen frälsare utan en spelare som får ett antal tusenlappar, får mycket klara linjer vad som förväntas av honom, inskrivet i ett kontrakt att "sköter du dig inte så...." och sedan får man se.
Jag tycker att det kan vara värt att chansa.
Men det är absolut ingen förstecenter eller en ledande spelare. Där har Conny bevisat alldeles för många gånger att han inte hanterar den delen.
Jag trodde inte att vi snackade eventuell förstecenter då Conny kom på tal.