1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606214 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Olle: haha true. Ang pikken asså. Sitter med ett foto av honom från den där avskeds matchen mellan sebbe/lander och tik. Han var fan lite tjyvtjock när han kom från sommarledigheten... Härlig karaktär... Synd att han var kass på att prata annars hade nog han och kolan hittat varandra riktigt bra... Vill minnas att bremberg likt vampen gjorde en del poäng direkt när han anslöt men att han vek ner sig när det inte visade sig räcka till... Tycker det är en ok jämnförelse... Corso's äckliga intensitet skulle gifta sig fint med det lag som håller på att växa fram under nubben.
Alltså att vampen ville vinna matcher köper jag inte. Då hade han aldrig gått till servetterna... Dom var i samma sits som oss.

hubbenorlen: Han var ju inte värdelös i poängprotokollen direkt, det måste du ju erkänna också? Sen hävdar jag att han inte riktigt kom till sin rätt eftersom han hade spelare runt sig som höll mycket längre klass (han fick väl inleda med Friberg om jag inte minns fel, som inte kom till sin rätt förns i början av kvalserien).

Han är ingen legoknekt som bär ett lag på sina axlar (senast vi hade en sån var Caslava/Sonnenberg) men dom är å andra sidan väldigt sällsynta. Spelare som Vampola ska producera som satan på sidan av bärande/ledande spelare med kvalité. Såna har vi inte i dagens Timrå IK och såna kommer vi heller inte att få se. Just därför ställer jag mig tvivlande till en comeback för Vampola hos oss.

Jag gråter glädjetårar om jag får se Vampola i Timrå igen =) tanken får en att dra på smilbranden!

Olle: Jag är ganska ointresserad av en spelare som åker omkring för sig själv och letar passningar till folk som inte finns. Han var jävligt spekakulär, men åstadkom rätt lite för laget Timrå IK.

söder över: Corso är en hjälte som borde vara välkommen tillbaka alla dagar i veckan. Speciellt nu när förrädaren perra är borta. Sen tycker jag att det är lite fel att jämföra Bremberg med Vampola. Bremberg började ju främst att glänsa i kvalserien, mot betydligt sämre motstånd. Vampola kunde prestera mot elitseriemotstånd, utan problem. Visst tog han dumma utvisningar när han blev sur men det där är ju en grej som en skicklig coach ska kunna stävja. Perra kunde det inte och han sumpade både Vampola och Corso för oss. Jag räknar inte in Pikkarainen här, han vara helt enkelt för lat och hade fokus på fel saker.

Olle: "- Men ring mig nästa vecka så kanske jag vet mer." har gått 1½ vecka nu så tycker dom kan ringa agenten igen.

Men artikeln om Timrå kom upp strax en vecka efter de där uttalandet, kanske, kanske, kanske, kanske är nått på gång endå ;-)

haha silly är underbart!

Olle: känslan är att vampen är för bekväm för ryssland...
Har lite sporadisk kontakt med en pappa till en svensk fotbolls spelare som är proffs i ryssland och han styrker tesen om att man får bita ihop ordentligt för bra stålar där borta.

Min känsla är att han nog inte är jätte aktuell för oss... Skadedjuren från solna kanske är mer sugna på honom...

Ang hans spel i offensiven så vettifan... Han är bra helt klart men fan en gammal party nisse som bremberg lyckades juh göra robin lindkvist till sniper så...

Jag minns vampens styrkor men även hans förmåga att dra på sig utv vid fel tilfällen samt stillastående spel med rumpan ur mot spelet...
Om vi skulle få tillbaka en sloppy 2'nd så ser jag helre corso i det här bygget... !

Kattgubben: Dom kanske stannade upp och funderade ett ögonblick. Det kanske stod mellan en stabil målvakt i simmar-norrena eller en stabil forward i Vampola. Båda med rykte om sig att vara humörsspelare. Det kanske inte fanns plats för båda?

Eller så fick dom slut på pengar helt enkelt? Vi får väl se hur välfylld deras lada kommer att vara nu när nyhetens behag är över. När man inte längre kan räkna med fullsatta läktare så kanske man inte längre kan räkna med dyra legoknektar heller.

Olle: Det där med att han bara var smådetaljer ifrån att krita på med Växjö, blev det inget av det då? Backar Växjö och deras tillsynes outsinliga guldkista ur i sista stund är det ju anmärkningsvärt och torde inte handla om pengar.. så vad gick snett där?

Redigerad kommentar

Blizzard: Ja så kan det vara men det lät inte så....men som Dr nix säger det heter ju inte silly för inte.
Det var ju därför jag sa att det var ett löst rykte..men vi har ju inget roligare för oss. :)

Hahl Bundy: Det första jag tänkte när jag såg länken var att det gällde "kompensation" (åt något håll) från tiden han var hos oss. Å andra sidan är det väl inte omöjligt att det förts en dialog med honom nu när svikar-perra är borta. Vilken klubb skulle inte vara intresserad av hans tjänster? Sen beror det väl på hur mycket han tänker kosta den här gången.

Om vi kikar på det rent objektivt:

Han stack under säsong, trots gällande kontrakt, och blev känd som lite av en humörsspelare som lipade ur fullständigt om han inte fick som han ville. Med detta sagt så är han en utmärkt värvning för en mindre klubb som inte har råd att vara kräsna när det gäller disciplin. Med detta sagt, varför skulle han inte vara aktuell för Timrå IK?

Fast den stora frågan är väl varför han inte är högaktuell för en klubb i KHL i så fall...

Hahl Bundy: den kallas silly season av en anledning ;)

Hahl Bundy: fast den länkade artikeln kom ut vid 8-9 tiden igår så det kan vara därför du hört de idag...

(ja jag är tråkig, vågar inte tro på det)

Olle: Sant....mer rykten. Man är svältfödd.
Det intressanta är ju att jag dels har hört det idag med mitt långa öra o sen 6 timmar senare länkas det till nån suspekt google översättning o sen dyker det upp på EP....

Hmm vad är detta?

Hahl Bundy: Sluta ursäkta dig din lurvpöse! När det äntligen pratas lite hockey så spelar det ingen roll hur löst ryktet är, det är hockey iaf :)

Hahl Bundy: Caslava och Vampen, ja då kanske vi kan knipa silvret i lilla-SM...

Hahl Bundy: Förrädar-perra hade nog ett finger med i spelet och visst har du rätt i att Vampola var en klasspelare av rang men frågan är vad som skulle vara annorlunda i år jämfört med ifjol. Om stekaren kan "förvalta" Vampola bättre än joddlar-perra, det tänker jag inte spekulera i, men faktum kvarstår ju att Vampola inte direkt kommer att ha några lekkamrater om han sticker till oss. Hur länge kan vi stävja hans bortskämda hockeyhumör?

Våran plan verkar vara att bygga brett och billigt i år, om vi ska fortsätta på den inslagna vägen så borde vi kunna få 3-4 spelare för priset av en Vampola. Visst, vi skriker efter klass till detta lag men om man hade haft detta i åtanke så hade man nog börjat med att värva mer stabilt på målvaktssidan till att börja med.

Jag vill poängtera att jag inte tror att han dyker upp men ett rykte är ett rykte....vi har ont om såna.
Han kan väl förena sig med Polaren Caslava detta året hos oss....hur skulle det smaka? :)

Redigerad kommentar

Olle: Fråga inte mig. Jag berättade bara ett löst rykte som jag hört idag o som senare på kvällen dök upp härinne i form av nån schweizisk tidning.
Varför Vampola stack tror jag till 99,9 % stavades Perra...men det är ju bara vad jag tror.

Jag skulle inte ha nåt emot honom om han kom tillbaka. Vi har ingen sån klass på nån spelare i truppen som den ser ut nu.

Olle: känns ju som det är störra chans att Gurra88 blir normal än att Vampen kommer hit igen, jävligt osannolikt alltså.. 

Hahl Bundy: Twittrade Vampola?

Rent spontant så känns det ju rätt orimligt. Eller snarare fullständigt orimligt. Han stack på ond fot med klubben (det är väl åtminstone det man får tro om man följt det som kanaliserats ut till media).

Sen såg vi ju hur det gick förra säsongen. Han var fullständigt dominant men lite av en diva och saknade spelare som gjorde att vi fick ut hans fulla potential. Det saknar vi idag också...en annan sak vi saknar är ju pengar. Ska vi pröjsa honom topplön för att göra samma grej igen? Spela som en gud offensivt i 10 matcher och sedan sura ihop fullständigt?

Olle: Har twittrat om detta tidigare ikväll. Hörde det i eftermiddags när jag tjuvlyssnade på några.
Men det är bara ett löst rykte i mina öron.

Redigerad kommentar

Olle: HAHA ;-)

Blizzard:Ingen rök utan eld ;)

Blizzard: Man kanske inte ska förkasta ryktet ändå. Kollar man på truppen så behöver vi ju typ...6 forwards, 5 backar och minst en ny målvakt.

Blizzard:Snubbarna på EP sitter också och tolkar googliska, med varierande resultat :)

zita: fattar ingenting, hur kan det ens bli ett rykte om Vampola till Timrå, vi ska ju fan ha in en back. Och en till forward var ju bara bonus enligt Nubben, helt plötsligt har Vampen placerats här....

Redigerad kommentar

zita: Undra om han vill ha mindre betalt denna gång eller spelare som kan passa honom eller ta emot pass från honom...eller båda sakerna?

2012/05/19 Petr Vampola (F) Genève-Servette Timrå
Gillar rykten :)

Timrå Icon: "Som han kanske gjorde ifjol också" mumlar min Modoit-polare knappt hörbart

Kattgubben: Nänä. Jag har läst googliska i fem år och det står att som plåster på såren att han lämna oss i sticket så kommer han att spela gratis här hela nästa säsong.

Kattgubben: På googliska är allt möjligt.  :)

T T:åhå!  vankas bröllop, månne? ;)

Redigerad kommentar

Dream Team: Court är inte domstol, det betyder att han har blivit uppvaktad.

Dream Team: Betyder förmodligen att han gav upp sin uppgift i Timrå IK. Det är nog översättningen som ställer till det.

T T: Ska man förstå det där som att Timrå IK är skyldig Vampola pengar? Eller att Timrå varit skyldig honom pengar men nu har löst skulden kanske?

Redigerad kommentar

T T: Översätter man till svenska så blir man inte mycket klokare heller. 

T T: Väldigt bra fråga, men han kommer knappast spela för Timrå igen så känns som att man inte behöver bry sig för mycket.

Hur tolkar man det här då?

Frella: Tror att belissimo är ett bättre val utifrån prislappen.

Frella: Äh...offra Jocke.

mikenomad: Ersberg ledig. Borde Nubben haft is i magen eller blir Bellissimo så bra som vi hoppas?

SuperMupster: Ja kom igen nu Hagge, inte kan du låta det vara dött lopp mellan dig och Almtorp!

Hoppas verkligen vi får se Hagos simma omkring hos någon annnan klubb nästa sässe! då blir jag glad. :)

Frella: hoppas hagos vill ta tillbaka rekordet och självmant byter klubb :)

mikenomad: Det var tydligen inte roligare än att Jonas Almtorp nu också avverkat 6 ES-klubbar. Lika många som Hagos.

mikenomad: Det handlar om Almtorp som uppges vara klar för sin sjätte klubb - Linköping.

Frella: Hoppla...kan ju vara. Eller så är det bara en utslängd fråga om en spelare som i vilket fall bytt många klubbar. Men visst kan man misstänka....

Frella: AIK får ju 5 mille för Rosen....vad vore bättre än att spendera dom på att köpa ut Hagos från oss!?

mikenomad: Hagos bort? Från mrmadhawks twitter: @MrMadhawk: @EnkelP Vem är det som har rekordet för att ha avverkat flest elitserieklubbar? Är det Hagos eller?

« · 1502781 · »